Auto pozostawione na biegu (1) zjezdza z górki w dół
Strona 1 z 1
witam drodzy koledzy mam pytanie ostatnio zmienilem olej z dexeli 5w30 na royal purple 5w30i co sie stalo po wymianie auto zaparkowane na podjezdzie zaczelo zjezdzac w dół! podjechalem do servisu i tam mi sprawdzili sprzeglo ktore jest jak nowe:) i powiedzieli ze nowy olej jest rzadszy od dexeli i to powoduje ze auto zjeżdza w dół(kompresja silnika) moje pytanie jest czy ten olej jest bezpieczny dla mojego autka i czy jest czym sie przejmowac czy spokojenie jezdzic do kolejnej wymiany? dziekuje za pomoc
Poprawiłem nieznacznie nazwę tematu żeby był czytelniejszy. Marian
Poprawiłem nieznacznie nazwę tematu żeby był czytelniejszy. Marian
Ostatnio edytowano 30 gru 2012, 16:22 przez Marianek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa nazwy tematu
Powód: Poprawa nazwy tematu
- Od: 2 gru 2012, 17:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,5 2008
gdyby sprawdzic sprawnosc recznego w autach starszych niz 12lat to malo ktory mialby ten reczny-a o starszych juz nie ma mowy, jak kto dba tak ma. zapewne ta gorka nie jest pionowa wiec zjezdzac nie powinien
Raczej szukał bym problemu czemu się tak dzieje. Ja muszę raz w tygodniu parkować na sporym wzniesieniu i ręczny muszę zaciągać na max żeby auto nie leciało w tył. Zostawiłem na biegu bez ręcznego i auto stało. Ważne również żeby był odpowiedni włączony bieg. Przodem do wzniesienia (zjeżdża w tył) na wstecznym, tyłem do wzniesienia jedynkę. Ale tu chodzi wyłącznie o napięcia na rozrządzie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
1.
taka teza przy wylaczonym (czytaj nie smarowanym olejowo) silniku...
2. Czy poparli to badaniem w/w kompresji?
3. Jaka ona faktycznie jest?
4. Nie znamy "pochylosci" podjazdu i w jaki sposob auto bylo parkowane...
5. Czy wczesniej sie tez tak dzialo, czy nastapilo to "po wymianie" oleju?
6. Na ktorym zabku reczny "trzyma"?
Dopisano N, 30 gru 2012, 19:30:
btw.
Jezeli zalales olej RP 5W30, ktory wedlug producenta spelnia miedzy innymi wymagania Forda: WSS-M2C945-A , to jest to odpowiednik oleju syntetycznego dla specyfikacji 5W20...
i nie jest zalecany do silnikow Mazdy... tak cos mi sie wydaje...
ale ta kwestie proponuje rozwiazac w watku zbiorczym o olejach...
tom1981 napisał(a):powiedzieli ze nowy olej jest rzadszy od dexeli i to powoduje ze auto zjeżdza w dół (kompresja silnika)
taka teza przy wylaczonym (czytaj nie smarowanym olejowo) silniku...
2. Czy poparli to badaniem w/w kompresji?
3. Jaka ona faktycznie jest?
4. Nie znamy "pochylosci" podjazdu i w jaki sposob auto bylo parkowane...
5. Czy wczesniej sie tez tak dzialo, czy nastapilo to "po wymianie" oleju?
6. Na ktorym zabku reczny "trzyma"?
Dopisano N, 30 gru 2012, 19:30:
btw.
Jezeli zalales olej RP 5W30, ktory wedlug producenta spelnia miedzy innymi wymagania Forda: WSS-M2C945-A , to jest to odpowiednik oleju syntetycznego dla specyfikacji 5W20...
i nie jest zalecany do silnikow Mazdy... tak cos mi sie wydaje...
ale ta kwestie proponuje rozwiazac w watku zbiorczym o olejach...

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
czy ktos juz mial doswiadczenie z tym olejem RP5W30? teraz mnie zainteresowales tym co napisales! Auto duzo ciszej chodzi niz na Dexeli 5W30, a problem rzeczywiscie zaczol sie po wymianie oleju, wiec myslisz ze dobrze by bylo zmienic spowrotem na dexelie? Na RP5W30 zrobilem moze ze 500k czy moze sprawdzic kompresje? ale o ile wiem to jak by byla slaba kompresja to auto by bylo mulowate a tak nie jest! 

- Od: 2 gru 2012, 17:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,5 2008
tom1981 napisał(a):czy ktos juz mial doswiadczenie z tym olejem RP5W30?
jak napisalem wczesniej masz specjalny watek o olejach...
ps.
warto sie zapoznac
viewtopic.php?f=332&t=104503&start=620
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
wiec tak zapoznalem sie z watkiem o oliejach niestety nie ma tam wiele o powyzszym oleju takze nie mam pojecia czy ktos juz mial do czynienia z tym RP5W30 wracajac do rekomendacji w ksiazsce rekomenduja trzy rodzaje 5W30,10W40 i nawet jak napisales ze olej jest odpowiednikiem 5W20 to znajduje sie w rekomendacji takze.Takze juz sie zakrecilem coz to moze byc i jujstro auto wraca do mechanika takze zobaczymy napisze jaka byla diagnoza pozd i szczesliwego bez problemowego nowego roku 
- Od: 2 gru 2012, 17:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,5 2008
tom1981 napisał(a):powiedzieli ze nowy olej jest rzadszy od dexeli i to powoduje ze auto zjeżdza w dół(kompresja silnika)
Większej bzdury już dawno nie słyszałem. Mogę tylko podejrzewać , że samochód został zaparkowany przypadkiem przy włączonym nie 1. a np. 3. lub 5. biegu. Na 1. nie ma szans żeby samochód się ruszył chyba że bieg był źle zapięty i po prostu go wyrzuciło na luz.
tom1981 napisał(a):wiec tak zapoznalem sie z watkiem o oliejach niestety nie ma tam wiele o powyzszym oleju
to nalezalo sie tam zapytac...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Sebal napisał(a):tom1981 napisał(a):powiedzieli ze nowy olej jest rzadszy od dexeli i to powoduje ze auto zjeżdza w dół(kompresja silnika)
Większej bzdury już dawno nie słyszałem.[..]
Ja też nie..

Szkoda , że "fachowcy" Ci nie zalali 20w50 – mógł byś zaparkować na Mount Everest'cie

Auto bez zaciągniętego hamulca ręcznego na ( 1) biegu na większych pochyłościach ma prawo i musi zjechać w kierunku dołu.
Możesz spać spokojnie – jeżeli by było odwrotnie ,czyli ku górze można by było się martwić.
Tak ma być silnik i skrzynia to elementy ruchome , a kompresja na cylindrach tez z pewnością ma wpływ na ten fakt.
A Olej ma smarować a nie hamować!
W ASO niech doleją do głowy go nieco
Możesz spać spokojnie – jeżeli by było odwrotnie ,czyli ku górze można by było się martwić.

Tak ma być silnik i skrzynia to elementy ruchome , a kompresja na cylindrach tez z pewnością ma wpływ na ten fakt.
A Olej ma smarować a nie hamować!
W ASO niech doleją do głowy go nieco

- Od: 7 paź 2012, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Mzr 2,0 Sport Kombi GH 2009 Limited
Musiałoby to być baaaardzo duże pochylenie. Opory jakie stawia silnik, skrzynia biegów i wszystkie inne elementy napędowe są na tyle duże że samochód pozostawiony na pierwszym biegu nie pojedzie. Sytuacje w których samochód na pochyleniu rusza z pierwszego biegu zazwyczaj spowodowane są tym, ze przy dużym pochyleniu siła jaka działa na samochód (wypadkowa siły grawitacji żeby się nikt nie czepiał) może spowodować wyrzucenie biegu na luz. Stąd też zaleca się zaciąganie również hamulca ręcznego. A kompresja przy wyłączonym silniku można powiedzieć że nie ma znaczenia.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6