Samodzielna wymiana amortyzatorów – jak to zrobić?
1, 2
Witam, dawno nie tu nie bylo na forum, jakos nei maiłem problemow z Mazdeczką i jakoś po pewnym zamieszaniu nie mailem potrzeby zagladac. Ale przyszla kryska na matyska.
A dokladniej:
Planuje w niedlugim czasie wymiane amorków no i oczywiscie oslon. Czynnoas tą robilem juz samamu w kilku innych autach, ale nieco starszych (garbus i kadet) nadeszla pora na moją 626 przyspieszyly to kacze drogi w warszawce. W sumie zawieszenie do roboty. Po amorkach grożą mi jeszcze wszystkie gumy poczawszy od sinenblockow.
Moje pytanie jest takie – czy wymiana amorkow samemu wymaga jekichś specjalistycznych narzędzi, jakichś sztuczek tajemnych.
Czy mozecie mi powiedzieć w kilku slowach na co zwrocic specjalną uwagę, albo opisać w przyblizeniu jaka kolejność mnie obowiązuje przy wymianie. Oczywiscie bierzcie pod uwage ze można smiało pomijać punkty w stylu poluzować sróby w kole i pozniej je odkrecic.
Liczę na waszą pomoc w tym temacie. Pozdrawiam Adam
ps, zmienilem tytuł tak jak być powinien (mam nadzieje)
A dokladniej:
Planuje w niedlugim czasie wymiane amorków no i oczywiscie oslon. Czynnoas tą robilem juz samamu w kilku innych autach, ale nieco starszych (garbus i kadet) nadeszla pora na moją 626 przyspieszyly to kacze drogi w warszawce. W sumie zawieszenie do roboty. Po amorkach grożą mi jeszcze wszystkie gumy poczawszy od sinenblockow.
Moje pytanie jest takie – czy wymiana amorkow samemu wymaga jekichś specjalistycznych narzędzi, jakichś sztuczek tajemnych.
Czy mozecie mi powiedzieć w kilku slowach na co zwrocic specjalną uwagę, albo opisać w przyblizeniu jaka kolejność mnie obowiązuje przy wymianie. Oczywiscie bierzcie pod uwage ze można smiało pomijać punkty w stylu poluzować sróby w kole i pozniej je odkrecic.
Liczę na waszą pomoc w tym temacie. Pozdrawiam Adam
ps, zmienilem tytuł tak jak być powinien (mam nadzieje)
Ostatnio edytowano 25 kwi 2006, 12:33 przez qqryq, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 22 paź 2004, 12:11
- Posty: 51
- Skąd: warszawa-gdansk
- Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...
Witam kolege.
Więc tutaj to jest łądnie opisane a nie powinno się to wiele róznić w twoim modelu. Ja sobie poradziłem sam z bardzo małym doświadczeniem mechanicznym.
http://mx6.greennet.org.pl/service/macperson.html
Więc tutaj to jest łądnie opisane a nie powinno się to wiele róznić w twoim modelu. Ja sobie poradziłem sam z bardzo małym doświadczeniem mechanicznym.
http://mx6.greennet.org.pl/service/macperson.html
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
niestety pokazalo – Nie odnaleziono serwera
a sciągacze chyba takei na 30 cm wystarczą? na allegro za 32 zł
Loczek – dzieki za linka, wszystko smiga jak mazda
jak pojade do domku na weekend sie nią zajme, zresztą Twoje lekcje wymiany tulei tez sie przydadzą. Pozdrawiam
A jak by coś to jak odszukam to wrzuce takie fotki z samodzielnego montazu blokady skrzyni.
Pozdrawiam
a sciągacze chyba takei na 30 cm wystarczą? na allegro za 32 zł
Loczek – dzieki za linka, wszystko smiga jak mazda
A jak by coś to jak odszukam to wrzuce takie fotki z samodzielnego montazu blokady skrzyni.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 24 kwi 2006, 17:31 przez qqryq, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 22 paź 2004, 12:11
- Posty: 51
- Skąd: warszawa-gdansk
- Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...
1. Podnosisz auto
2. Zdejmujesz koło
3. Odłączasz elastyczny przewód hamulcowy
4. Odkręcasz dwie śruby mocujace kolumnę do zwrotnicy
5. Odkręcasz śruby górnego mocowania
6. Wyciągasz kolumnę i łapiesz ściągaczem sprężynę
7. Odkręcasz centralną nakrętkę amortyzatora
I tyle
2. Zdejmujesz koło
3. Odłączasz elastyczny przewód hamulcowy
4. Odkręcasz dwie śruby mocujace kolumnę do zwrotnicy
5. Odkręcasz śruby górnego mocowania
6. Wyciągasz kolumnę i łapiesz ściągaczem sprężynę
7. Odkręcasz centralną nakrętkę amortyzatora
I tyle
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
http://mx6.greennet.org.pl/service/macperson.html
zdaża się czasem nie wyskakuje.Zalety darmowego serwera
Witam, mam jeszcze jedno drobne pytanie, ktore amorki polecacie:
http://allegro.pl/item98878666_mazda_626_ge_91_97_tyl_gw_2_lata.html czy
http://allegro.pl/item98860911_amortyzatory_mazda_626_ge_tyl_kayaba_nowe_hit.html czy
http://allegro.pl/item97916849_mazda_626_ge_92_96_amortyzatory.html ewentyalnie
http://allegro.pl/item99524772_amortyzator_mazda_626_ge_tyl.html
http://allegro.pl/item99744443_626_mazda_91_97ge_nowe_przod_amortyzatory_promocj.html
Jest ich wiele, przeszukalem na forum rożne debaty i dyskusje na ten temat, ale mało było konkretnych odpowiedzi. oczywiscie są róznice cenowe, ale ktore mają według was najlepszy stosunek do ceny? zakladając ze wymienie je sobie sam.
Pozdrawiam





Jest ich wiele, przeszukalem na forum rożne debaty i dyskusje na ten temat, ale mało było konkretnych odpowiedzi. oczywiscie są róznice cenowe, ale ktore mają według was najlepszy stosunek do ceny? zakladając ze wymienie je sobie sam.
Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2004, 12:11
- Posty: 51
- Skąd: warszawa-gdansk
- Auto: 626 2.0i 16 '93 hatchback nadal jeździ ...
tomekrvf napisał(a):1. Podnosisz auto
2. Zdejmujesz koło
3. Odłączasz elastyczny przewód hamulcowy
4. Odkręcasz dwie śruby mocujace kolumnę do zwrotnicy
5. Odkręcasz śruby górnego mocowania
6. Wyciągasz kolumnę i łapiesz ściągaczem sprężynę
7. Odkręcasz centralną nakrętkę amortyzatora
I tyle
i składasz w odwrotnej kolejności
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
ja kupiłem te GPD bo anwet jak sie zepsuja to jest gwarancja na 2 lata i bez limitu kilometrow ja e kupiłemm po 115 za sztuke jestem z Lublina one tez ze sklepu motoryzacyjnego wiec powazna firma zreszta nie chciało mi sie szukac innych jak słsyzałem ceny -wiec jestem zadowolony a samochod jezdiz fajnie dobrze trzymaja
Szukam pracy zwiazanej z jeżdzeniem......
- Od: 3 lut 2006, 23:54
- Posty: 11
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 GE 1993 1,8 SGi
ja chce kupić Kayaby kpl za 500zł:)

Kpl ale na 1 oś może za tyle kupisz 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
co do wymiany amorkow
tylne mozna przednie tez
ale przy przednich trzeba ustawic geometrie (nie mylic ze zbierznoscia)
Odradzam amorki TOKICKO dalem 500 pln siadly z tylu po roku bo lekko oslonka byla wypruta
z przodu prawie oslony nie mam xd a mam jeszcze orginalne i trzymaja skutecznosc na poziomie 67% a z tylu juz granice 30%
Gwarancji nie uznaja ze wzgledu na samodzielny montaz
wiec szczeze moiwac moglem wziac najtanjsze za 65 zl z allegro
i mial bym to samo albo i lepiej 
Odradzam amorki TOKICKO dalem 500 pln siadly z tylu po roku bo lekko oslonka byla wypruta
wiec szczeze moiwac moglem wziac najtanjsze za 65 zl z allegro
Jakbyś miał osłony dobre to na pewno amory by Ci jeszcze służyły 
Niby czemu ustawiać geometrie jeżeli wszystko tak samo złożysz i dasz takie same amory jak były wcześniej? W maździe można ustawić z przodu tylko zbieżność i łącznie kąt pochylenia z wyprzedzeniem sworznia.
Oczywiście nie mówię, że to jest super zły pomysł bo tak naprawdę to przy każdej ingerencji w zawieszenie powinno się sprawdzić geometrię
ALE, jeżeli komuś szkoda kasy to wystarczy, że sobie sprawdzi sam zbieżność po tym zabiegu i będzie ok.
Niby czemu ustawiać geometrie jeżeli wszystko tak samo złożysz i dasz takie same amory jak były wcześniej? W maździe można ustawić z przodu tylko zbieżność i łącznie kąt pochylenia z wyprzedzeniem sworznia.
Oczywiście nie mówię, że to jest super zły pomysł bo tak naprawdę to przy każdej ingerencji w zawieszenie powinno się sprawdzić geometrię
ALE, jeżeli komuś szkoda kasy to wystarczy, że sobie sprawdzi sam zbieżność po tym zabiegu i będzie ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
U mnie są normalne japan śruby, więc masz jakąś rzeźbę
Normalnie tak nie było. To masz lipę bo za każdym razem jak odkręcasz amory to musisz wszystko ustawiać 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
No tak, rzeczywiście dziwne, jeszcze nie widziałem mimośrodowych śrub w GE przy mocowaniach amortyzatorów... przy tylnych wahaczach i tylko tam tak ale przy amortyzatorach...nieee:]
Czyżby partyzantka? a może auto w jakiś przystanek się kiedyś wkomponowało i nie szło geometrii uzyskać...
Czyżby partyzantka? a może auto w jakiś przystanek się kiedyś wkomponowało i nie szło geometrii uzyskać...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6