Błąd U2510 po próbie odpalenia na słabym aku

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pixel7 » 26 gru 2012, 16:39

Witam,

Mam problem z uruchomieniem Mazdy 3(1.6 ON 2006r). Problem wystąpił przy próbie uruchomienia na słabym akumulatorze – zakręcił z ledwością, zegary zwariowały i pojawił sie błąd PCM – U2510. Jednocześnie kontrolka od kluczyka zaczęła migać jako security light 16 (1 raz, przerwa, 6 razy). Teraz nie kręci wcale. Z informacji które udało mi się wyczytać czeka mnie wymiana komputera. Czy jest inny sposób rozwiązania tego problemu. Ewentualnie jaki warsztat polecacie w Warszawie? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 26 gru 2012, 16:28
Posty: 4
Auto: Mazda 3

Postprzez tomek-waw » 26 gru 2012, 22:11

Błąd systemu immobilizera. U2510/P1260
Naładuj baterię.
Spróbuj za pomocą drugiego kluczyka odpalić.
To może być przyczyną tego błędu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez pixel7 » 27 gru 2012, 09:23

Niestety nic to nie dało. Inny akumulator i drugi kluczyk – to samo. Zrobiłem reset PCM (zdjęta klema "–" , 30 sek pedał hamulca) bez zmian.
Początkujący
 
Od: 26 gru 2012, 16:28
Posty: 4
Auto: Mazda 3

Postprzez akostarek » 27 gru 2012, 10:37

Z tego co kojarzę, to chyba gdzieś w Lublinie był koleś, który ogarniał ten temat. Kilka osób wysyłało do niego uwalony podczas odpalania komputer, wracał działający.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez pixel7 » 27 gru 2012, 12:00

Niestety tylko to mnie czeka. Rozmawiałem z tym Panem. Wysyłam komputer (ten przy kole) + zegary + kluczyk.
Początkujący
 
Od: 26 gru 2012, 16:28
Posty: 4
Auto: Mazda 3

Postprzez kropek101 » 28 gru 2012, 16:06

kluczyk i komp rozumie a zegary to mu po co?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez pixel7 » 28 gru 2012, 19:39

Jeśli wysłałbym tylko komputer i tak musiałbym udać się do zaprogramowania całego układu razem – a tak praktycznie to jeden koszt. Z tego co się dowiedziałem, najpierw komputer dostaje totalny reset – jest jak nowy, potem należy go skonfigurować do konkretnego auta. Prawdopodobnie w zegarach jest moduł do którego trzeba skonfigurować ponownie komputer aby działał. Wyjęcie zegarów nie stanowi większego problemu.
Początkujący
 
Od: 26 gru 2012, 16:28
Posty: 4
Auto: Mazda 3

Postprzez georgb » 28 gru 2012, 21:30

czyli z tego taki morał, że jak aku przy rozruchu zaczyna odmawiać posłuszeństwa to lepiej go wymienić, żeby całkiem nie zdechł? Czy może lepiej za wczasu aku wymienić na nowe jak zaczyna gorzej kręcić na zimnie??? Grzegorz
Początkujący
 
Od: 2 lis 2012, 17:42
Posty: 20
Skąd: (Galicja), Małopolska
Auto: Mazda 3 BK, sedan, 1,6 benzyna 2006r.

Postprzez cbr » 28 gru 2012, 23:28

Ja tamtej zimy miałem problemy z akumulatorem przy -15, wtedy miał 7 lat. Został podłączony pod prostownik na dobę i resztę zimy nie było już problemów. Jednak gdy w tym roku przy +2-3 przestał kręcić to nie ładowałem go już nawet tylko wymieniłem na nowy bo ładowanie na 100% by nic nie dało.
Z tego morał jest taki, gdy odmawia przy dużych mrozach posłuszeństwa to warto go naładować. Jednak gdy już to się dzieje przy temperaturach bliskich zero, ale dodatnich to ładowanie nic nie da ponieważ przy dużym mrozie na pewno nie odpali. A jak widać kompa łatwo posadzić rozładowanym akumulatorem i próbą odpalenia.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez marcin255 » 28 gru 2012, 23:53

georgb napisał(a):Czy może lepiej za wczasu aku wymienić na nowe jak zaczyna gorzej kręcić na zimnie??? Grzegorz


mój raz koło 0* zrobił "dyskotekę " i poszedł do wymiany , jak się okazuje tańsze to niż potem zabawa z kompem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 29 gru 2012, 13:12

georgb napisał(a):czyli z tego taki morał, że jak aku przy rozruchu zaczyna odmawiać posłuszeństwa to lepiej go wymienić, żeby całkiem nie zdechł?
pixel7 napisał(a):Problem wystąpił przy próbie uruchomienia na słabym akumulatorze – zakręcił z ledwością, zegary zwariowały i pojawił sie błąd PCM – U2510


Ciekawi mnie właśnie czy pixel7 wcześniej juz zauważył gorszą pracę akumulatora. Czy był ładowany, czy wariowały zegary. Moze troszkę dłużej kręcił? To był oryginał czy juz zamiennik?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez krzysiek1025 » 23 mar 2013, 16:53

Ja dzisiaj swoją 6 również odpalałem po dwutygodniowej przerwie,odpaliła,ale komputer i radio nie działają,może ktoś coś podpowie
krzysiek1025
 

Postprzez dzux » 24 mar 2013, 18:35

krzysiek1025 napisał(a):Ja dzisiaj swoją 6 również odpalałem po dwutygodniowej przerwie,odpaliła,ale komputer i radio nie działają,może ktoś coś podpowie


trzeba spróbować standardową procedurą odłącz aku , posprawdzaj bezpieczniki, jeżeli samochód stał na mrozie przez dwa tyg. to mogły jakieś styki zawilgotnieć , daj auto gdzieś w ciepłe miejsce może puści , jeżeli to nie pomoże trzeba rozebrać konsole jest to bardzo łatwe sa fotorelacje na forum jak sie za to zabrać i sprawdzić tam wszystkie połączenia mogą być zaśniedziałe . jak uda Ci się rozwiązać usterkę to podziel się na forum może sie kiedyś komuś przyda
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez krzysiek1025 » 29 mar 2013, 21:36

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki,te koło lewej nogi kierowcy i te koło akumulatora,wszystkie dobre,po za wprowadzeniem auta w ciepłe miejsce,nie mam warunków do tego

Dopisano 29 mar 2013, 20:52:

dzux napisał(a):
krzysiek1025 napisał(a):Ja dzisiaj swoją 6 również odpalałem po dwutygodniowej przerwie,odpaliła,ale komputer i radio nie działają,może ktoś coś podpowie


trzeba spróbować standardową procedurą odłącz aku , posprawdzaj bezpieczniki, jeżeli samochód stał na mrozie przez dwa tyg. to mogły jakieś styki zawilgotnieć , daj auto gdzieś w ciepłe miejsce może puści , jeżeli to nie pomoże trzeba rozebrać konsole jest to bardzo łatwe sa fotorelacje na forum jak sie za to zabrać i sprawdzić tam wszystkie połączenia mogą być zaśniedziałe . jak uda Ci się rozwiązać usterkę to podziel się na forum może sie kiedyś komuś przyda


Jak byś mógł podać info gdzie szukać jak wziąć się za rozebranie konsoli będę wdzięczny
krzysiek1025
 

Postprzez krzysiek1025 » 13 maja 2013, 08:48

Jak się okazało wszystko jest ok po za tym że prawdopodobnie mam uszkodzony moduł radia,raz działa radio raz nie działa.Dzisiaj np. wsiadłem do auta wszystko jest w porządku.wczoraj podczas jazdy z kilkanaście razy radio przestawało mi działać i tak w kółko.
Przydało by się podmienić całe radio na inne,pojeździć trochę i ocenić czy to ten błąd
krzysiek1025
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323