Falujące obroty i przygasanie silnika 1,8 FP prawie wszytko wymienione
witam sonde można łatwo sprawdzić bierzesz miernik jeden kabel do minusa akumulatora a drugi wpinasz do czarnego przewodu w sondzie .
Silnik powinien być odpalony na bp rozgrzany na mierniku powinien być odczyt od 0,08 do 1,00v jak będzie 0,80v też ok,aby wolty nie stały w miejscu wtedy jest uszkodzona
jeszcze są inne objawy większe spalanie i inny zapach spalin
powodzenia
Silnik powinien być odpalony na bp rozgrzany na mierniku powinien być odczyt od 0,08 do 1,00v jak będzie 0,80v też ok,aby wolty nie stały w miejscu wtedy jest uszkodzona
jeszcze są inne objawy większe spalanie i inny zapach spalin
powodzenia
grzech_z napisał(a):Gdzieś wyczytałem, że powodem nietrzymania obrotów może też być sonda. Tak się zastanawiam, czy u mnie właśnie nie pada. Bo o ile na PB jest prawie dobrze to wczoraj na LPG na dojazdach do świateł zaczęło mocno fixować, nawet kilka razy zgasła:( IAC czyszczony w zeszłym miesiącu.
gasniecie LPG to moze byc marznacy reduktor lub fixujacy czujnik temeratury w instalacji LPG
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
minio2710 napisał(a):Witam, co do falowania i gaśnięcia to fakt uszczelka pod kolektorem ssącym. Dobra rada to taka żeby w żadnym wypadku nie dawać żadnego silikonu ani uszczelniacza... przy okazji wymiany uszczelki pod kolektorem lepiej wymienić przy okazji uszczelkę pod przepustnicą...
Te uszczelki trzeba kupić czy można samemu zrobić? z czego najlepiej? ew jaki koszt nowej?
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
pod przepustnice jeszcze da rade samemu ale kolektora tylko kupic i najczęściej tylko ASO
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):pod przepustnice jeszcze da rade samemu ale kolektora tylko kupic i najczęściej tylko ASO
Ja zdaje się, w zeszłym roku kupiłem w hipolu
Dopisano 21 gru 2012, 13:02:
maxim_wawa napisał(a):gasniecie LPG to moze byc marznacy reduktor lub fixujacy czujnik temeratury w instalacji LPG
To reduktor może zamarzać? Przecież na rozgrzanym silniku przepływa przez niego płyn chłodzący tj jakieś 60-70 st. o ile się nie mylę, więc raczej trudno by zamarzł. Prędzej wtryskiwacze. Niektórzy je na zimę "opatulają":)
szerokości
grzech
grzech
grzech_z napisał(a):gasniecie LPG to moze byc marznacy reduktor lub fixujacy czujnik temeratury w instalacji LPG
To reduktor może zamarzać? Przecież na rozgrzanym silniku przepływa przez niego płyn chłodzący tj jakieś 60-70 st. o ile się nie mylę, więc raczej trudno by zamarzł. Prędzej wtryskiwacze. Niektórzy je na zimę "opatulają":)[/quote]
jeśli wszystko jest odpowietrzone ale pamiętaj ze reduktor zwykle jest wyżej niz reszta magistrali i może się sam nie odpowietrzyć, a wtedy marznie
pytanie czy nei zacina sie krokowy gazu lub cewka zaworu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):pod przepustnice jeszcze da rade samemu ale kolektora tylko kupic i najczęściej tylko ASO
dzięki za odpowiedzi, dodam do mojego przypadku jeszcze taki fakt, na 2 biegu do 2 tys. obrotów szarpie samochodem, powyżej jest dobrze, co to może utwierdzać albo obalać?
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
Uszczelkę pod kolektor dostałem w małym sklepiku motoryzacyjnym ale pod przepustnice było ciężej (w intercarsie nie mieli) a co do szarpania to na początku myślałem że to wina źle wyregulowanego gazu bo szarpanie pojawiło się po instalacji i jak pojechałem do gazownika podpiął mnie pod kompa przejechaliśmy się i powiedział ze instalacja(regulacja) jest w porządku. Otworzyłem maskę wyjął przewód od świecy i okazało się że druga świeca i czwarta ma przebicia, przeczyścił świece i szarpanie zanikło... tak więc wina okazała się kabli pomimo że wymieniłem 2 miesiące wcześniej ( firma kabli sentech) okazały się wadliwe i to było przyczyną. Pzdr
-
minio2710
maxim_wawa napisał(a):maniek070 napisał(a):U mnie obroty falują jak na pierwszym filmiku, czy to jest już oznaka że coś jest nie tak? czy obroty powinny się utrzymywać idealnie?
jak czyszczenie IAC nic nie da to możliwe ze zaczyna przepuszczać uszczelka ssącego – im bardziej puszcza tym bardziej będzie bujać aż do samoczynnego podnoszenia się obrotów
IAC i przepustnica wyczyszczone, nawet nie było aż tak dużego syfu, obroty jak skakały tak skaczą dalej, może szarpanie troche ustało, wcześniej na 2 biegu szarpało ciągiem, teraz widzę że na każdym biegu jest przy przyśpieszaniu szarpnięcie raz albo dwa (nie zawsze), natomiast, sprawdziłem jeszcze metodą spryskania przewody WN, i zauważyłem pojawiające się iskry jak na zdjęciu, przewody do wymiany?

- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
Jeżeli masz przebicia na przewodach to nad czym się tu zastanawiać. Wymiana.
maxim_wawa napisał(a):jeśli wszystko jest odpowietrzone ale pamiętaj ze reduktor zwykle jest wyżej niz reszta magistrali i może się sam nie odpowietrzyć, a wtedy marznie
pytanie czy nei zacina sie krokowy gazu lub cewka zaworu
Przyczyną był prawdopodobnie syfiasty gaz. Po zatankowaniu na innej stacji 1000km zrobione bez problemów. A po drugim tankowaniu gazu jeszcze coś zostało w baku. Tak że podejrzenia lambdy też nie trafione bo raczej by więcej spaliła.
szerokości
grzech
grzech
dalej potrzebuje pomocy,
skaczące obroty i szarpanie a 2 biegu na niskich obrotach, zimny/ciepły, benz/gaz, i pojedyncze szarpnięcia na pozostałych biegach
po wyczyszczeniu przepustnicy, IAC (nawet nie było bardzo zasyfione) auto zaczęło szarpać jeszcze bardziej, teraz na zimnym silniku przy odpalaniu gaśnie, trzeba dodać i przytrzymać gaz żeby się chwile nagrzał i wtedy można odpalić bez wspomagania, poza tym wcześniej obroty falowały lekko, teraz momentami potrafią spaść do prawie 0,
wymienione przewody – bez poprawy, pozatym że auto jest troche żywsze, przy okazji świece, nie mogłem tylko odkręcić i wymienić czwartej świecy bo mi sprzedali jakiś badziewny klucz i sie obraca, musze załatwić jakiś lepszy, no ale do tej pory sprawa wygląda jak wyżej, co dalej? sprawdze jeszcze uszczelke pod kolektorem, poleje wodą jak tam ktoś polecał, chociaż ja żadnego syczenia nie słysze...
skaczące obroty i szarpanie a 2 biegu na niskich obrotach, zimny/ciepły, benz/gaz, i pojedyncze szarpnięcia na pozostałych biegach
po wyczyszczeniu przepustnicy, IAC (nawet nie było bardzo zasyfione) auto zaczęło szarpać jeszcze bardziej, teraz na zimnym silniku przy odpalaniu gaśnie, trzeba dodać i przytrzymać gaz żeby się chwile nagrzał i wtedy można odpalić bez wspomagania, poza tym wcześniej obroty falowały lekko, teraz momentami potrafią spaść do prawie 0,
wymienione przewody – bez poprawy, pozatym że auto jest troche żywsze, przy okazji świece, nie mogłem tylko odkręcić i wymienić czwartej świecy bo mi sprzedali jakiś badziewny klucz i sie obraca, musze załatwić jakiś lepszy, no ale do tej pory sprawa wygląda jak wyżej, co dalej? sprawdze jeszcze uszczelke pod kolektorem, poleje wodą jak tam ktoś polecał, chociaż ja żadnego syczenia nie słysze...
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
Ja bym przemyślał zaślepienie zaworu EGR, na pewno nie zaszkodzi.
Robiłem to tydzień temu, miałem podobne objawy jak u Ciebie z szarpaniem( też czasami ciężko odpalał). Po zaślepieniu całkiem objawy nie ustały, ale winą też były przewody WN, teraz jest ok.
Robiłem to tydzień temu, miałem podobne objawy jak u Ciebie z szarpaniem( też czasami ciężko odpalał). Po zaślepieniu całkiem objawy nie ustały, ale winą też były przewody WN, teraz jest ok.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
wedkarz85 napisał(a):potencjometr przepustnicy
nie ruszałem, tylko IAC inimbusem ,a to do czego jest przykręcony, na 4 sróbki krzyżakiem, nie mogłem ruszyć śrub to zostawiełem,
dodam ze zawór EGR też odkręciłem i wyczyściłem ( o ile dobrze kojarze to to gdzie jest wlot od dołu który ukazuje się po ściągnięciu przepustnicy)
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
jak pracuje na luzie po odlaczeniu IAC ? (nie powinien zgasnąć)
jaki opór wykazuje ci IAC miedzy pinami w kostce ?
jaki opór wykazuje ci IAC miedzy pinami w kostce ?
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):jak pracuje na luzie po odlaczeniu IAC ? (nie powinien zgasnąć)
jaki opór wykazuje ci IAC miedzy pinami w kostce ?
po odłączeniu nie zauważyłem żadnej różnicy, może super delikatnie obroty wzrosły, było w okolicach 1 tys, silnik letni, a oporności nie mam narazie czym zmierzyć ;/
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
maniek070 napisał(a):maxim_wawa napisał(a):jak pracuje na luzie po odlaczeniu IAC ? (nie powinien zgasnąć)
jaki opór wykazuje ci IAC miedzy pinami w kostce ?
po odłączeniu nie zauważyłem żadnej różnicy, może super delikatnie obroty wzrosły, było w okolicach 1 tys, silnik letni, a oporności nie mam narazie czym zmierzyć ;/
po odlaczeniku IAC obroty powinny spasc do poziomu 550 obr (bujanie silnikiem) ale nie powinien zgasnać
jesli po odlaczeniu IAC masz jeszcze wzrost obrotów to albo masz gdzies lewe powietrze albo masz srube bypassu bardzo dużo wykreconą
stad mozesz miec wlasnie problemy z szarpaniem – komputer wariuje bo przepustnica jest mniej otwarta niz realnie dostaje powietrza i TPS ma złe dane do komputera więc dawka paliwa jest zakłamana – jakie masz spalanie na Pb
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Sprawdziłem teraz jeszcze raz dokładnie jak to wygląda na zimnym silniku:
przekręcam kluczyk – nie odpala lub załapie na ułamek sekundy i gaśnie
delikanie dodam gazu i przekrecam kluczyk – odpala – jesli trzymam gaz to nie zgaśnie, jeśli puszcze – gaśnie,
odpalanie na gazie też nie zaskakuje, chociaż chyba jest ciut lepiej
jeśli już odpale i przytrzymam gaz tak z pół minutki i puszcze gaz to nie zgaśnie, obroty poniżej 1 tys.
w tym momencie jeśli odepne IAC obroty wchodzą na równy 1 tys.
generalnie delikatnie obroty falują
jeszcze raz powiem że jak silnik pochodzi to ciepły jeżdzi dobrze, nawet te szarpnięcia mi się dzisiaj nie objawiły, ale jak odpaliłem i jeszcze nie był dobrze nagrzany a wyjechałem na miasto, to przy ruszaniu trzeba dać zdrowo gazu żeby nie zgasł, do tego na niższych obrotach po wrzuceniu 2 szarpie dosyć nieźle,
do tego zimnego silnika jeszcze dodam że jak już się utrzyma i jak przygazuje troche więcej i puszcze to oroty spadają bardzo nisko, nawet do 0 po czym do góry i chodzi w okolicach 1 tys.
co do spalania pb to cięzko mi powiedzieć bo po zakupie samochodu praktycznie od razu zagazowałem, ale tak na oko to super oszczędnie to nie było, jak skombinuje miernik to zrobie pomiary, jak można znaleźć co może byc przyczyną tego lewego powietrza?
przekręcam kluczyk – nie odpala lub załapie na ułamek sekundy i gaśnie
delikanie dodam gazu i przekrecam kluczyk – odpala – jesli trzymam gaz to nie zgaśnie, jeśli puszcze – gaśnie,
odpalanie na gazie też nie zaskakuje, chociaż chyba jest ciut lepiej
jeśli już odpale i przytrzymam gaz tak z pół minutki i puszcze gaz to nie zgaśnie, obroty poniżej 1 tys.
w tym momencie jeśli odepne IAC obroty wchodzą na równy 1 tys.
generalnie delikatnie obroty falują
jeszcze raz powiem że jak silnik pochodzi to ciepły jeżdzi dobrze, nawet te szarpnięcia mi się dzisiaj nie objawiły, ale jak odpaliłem i jeszcze nie był dobrze nagrzany a wyjechałem na miasto, to przy ruszaniu trzeba dać zdrowo gazu żeby nie zgasł, do tego na niższych obrotach po wrzuceniu 2 szarpie dosyć nieźle,
do tego zimnego silnika jeszcze dodam że jak już się utrzyma i jak przygazuje troche więcej i puszcze to oroty spadają bardzo nisko, nawet do 0 po czym do góry i chodzi w okolicach 1 tys.
co do spalania pb to cięzko mi powiedzieć bo po zakupie samochodu praktycznie od razu zagazowałem, ale tak na oko to super oszczędnie to nie było, jak skombinuje miernik to zrobie pomiary, jak można znaleźć co może byc przyczyną tego lewego powietrza?
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6