Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
ej pytanie, mazdziory maja esp ? bo wiem ze mam DSC oraz wylacznik tego. ale zastanawia mnie te esp (czy jak to tam zwał w mazdzie) bo jak jechalem na trasie ostatnio to przy kilku dosc powaznych uslizgach migala mi kontrolka poslizgu, ale teraz nie wiem czy jakis system mi pomagal wyjsc z tego???
bo z dekodera wyszlo mi ze mam dsc, abs i ebd
bo z dekodera wyszlo mi ze mam dsc, abs i ebd
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
DSC to odpowiednik ESP. W mazdach działa z dość dużym opóźnieniem i pozwala kierowcy na wiele.
W mojej opinii to źle, bo jakbym chcę sobie pozwalać na wiele to to po prostu wyłączam.
Najbardziej mnie denerwuje to, że to ja prędzej wyczuwam uślizg niż DSC zaczyna działać, dlatego zaczynam kontrować (odruch), ale w tym czasie wkracza też DSC i suma summarum z uślizgu wychodzi się z szarpnięciem. Poza tym gdy już ja zaczynam działać w poślizgu to przez to pewnie utrudniam pracę samemu DSC, ale ciężko nic nie robić i czekać na wybawienie przez system (a nuż akurat tym razem nie zadziała...?).
Uważam, że mazdowski system jest daleko w tyle za tym z aut niemieckich czy francuskich z podobnego rocznika.
W mojej opinii to źle, bo jakbym chcę sobie pozwalać na wiele to to po prostu wyłączam.
Najbardziej mnie denerwuje to, że to ja prędzej wyczuwam uślizg niż DSC zaczyna działać, dlatego zaczynam kontrować (odruch), ale w tym czasie wkracza też DSC i suma summarum z uślizgu wychodzi się z szarpnięciem. Poza tym gdy już ja zaczynam działać w poślizgu to przez to pewnie utrudniam pracę samemu DSC, ale ciężko nic nie robić i czekać na wybawienie przez system (a nuż akurat tym razem nie zadziała...?).
Uważam, że mazdowski system jest daleko w tyle za tym z aut niemieckich czy francuskich z podobnego rocznika.
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
Kiedyś sam myślałem, że mi nie działa trakcja.
Jadąc Zakopianką byłem już w poważnej opresji, prawie pocałowałem się z bandą przy sporej prędkości. Zadziałała trakcja. Późno, ale mnie uratowała Uff....
Jadąc Zakopianką byłem już w poważnej opresji, prawie pocałowałem się z bandą przy sporej prędkości. Zadziałała trakcja. Późno, ale mnie uratowała Uff....

mi generalnie informowala praktycznie od razu kontrolką uślizgu ze uślizg jest ale działania nie potrafiłem wyczuć.
odbiegając od tematu, myslicie że tylne lampy w przedlifcie mozna tak samo przyciemnic wnetrze jak przednie? chodzi mi po glowie taka koncepcja co by przyciamniając przednie wnetrze, walnąc od razu takie samo w tylnych. wtedy bylby fajny clear look z przodu i z tylu pozostajac przy barwach![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
co myslicie?
odbiegając od tematu, myslicie że tylne lampy w przedlifcie mozna tak samo przyciemnic wnetrze jak przednie? chodzi mi po glowie taka koncepcja co by przyciamniając przednie wnetrze, walnąc od razu takie samo w tylnych. wtedy bylby fajny clear look z przodu i z tylu pozostajac przy barwach
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
co myslicie?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
LEM napisał(a):Najbardziej mnie denerwuje to, że to ja prędzej wyczuwam uślizg niż DSC zaczyna działać, dlatego zaczynam kontrować (odruch), ale w tym czasie wkracza też DSC i suma summarum z uślizgu wychodzi się z szarpnięciem.
Dokładnie takie samo wrażenie odnoszę. Tylko, że myślałem, że szarpnięcia były dlatego, że łapałem kawałek bez lodu na drodze (albo krawężnik:) Jakoś nie skojarzyłem tego z działaniem DSC.
one man can make a difference
- Od: 26 paź 2012, 22:59
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 GG
Liftback 2002
PB 2.0 16V 141KM
To może na forum? 



Przyznam się że nie wymieniałem filtra paliwa jeszcze. Zamówiłem dzisiaj nowy.
Byłem u mechanika, powiedział, że to membrana w pompce i żeby poszukać nowej (używanej) obudowy. Zobaczę przez święta jak z nowym filtrem, jak dalej będzie lało poszukam obudowy.
Byłem u mechanika, powiedział, że to membrana w pompce i żeby poszukać nowej (używanej) obudowy. Zobaczę przez święta jak z nowym filtrem, jak dalej będzie lało poszukam obudowy.
- Od: 8 lut 2011, 11:19
- Posty: 18
- Skąd: Opole
- Auto: M6 2.0 D GY 145PS
Koledzy, mam takie pytanie. Czy najpierw gasząc samochód i zostawiając włączone radio, odpalając go później ponownie słyszycie takie pstyknięcie w głośnikach, jakby było jakieś przebicie, lub coś w tym rodzaju? Ja u siebie takie coś ostatnio zaobserwowałem, z tym że nie wiem czy było to od początku, czy dopiero od nie dawna. Radio oczywiście gaśnie podczas uruchamiania silnika.
Koledzy. Zaczęła mi mrugać kontrolka DPF. Do kilometrowej zmiany oleju jeszcze jest czas a więc przegoniłem z 3tys obrotów 2x po 10 min (z przerwą na zawracanie nad trasą szybkiego ruchu) i wciąż mruga. Czy dobrze rozumiem, że powinienem sprawdzić poziom oleju i najprawdopodobniej wymienić go bo nie ma w nim czynnika czyszczącego DPF ?
pozdrawiam
tok5
tok5
Jak sama kontrolka DPF to nieskasowana inspekcja olejowa.
viewtopic.php?f=90&t=90175 -mrugająca kontrolka
viewtopic.php?f=90&t=41865 – odnośnie wymiany oleju
DPF jest filtrem suchym
ogólnie to zajrzyj do działu Diesel a znajdziesz tam odpowiedzi na nurtujące Ciebie pytania
viewtopic.php?f=90&t=90175 -mrugająca kontrolka
viewtopic.php?f=90&t=41865 – odnośnie wymiany oleju
DPF jest filtrem suchym
ogólnie to zajrzyj do działu Diesel a znajdziesz tam odpowiedzi na nurtujące Ciebie pytania
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6