Montaż elektr. podgrzewacza paliwa – fotorelacja (GG/GY)

Postprzez beny79 » 20 gru 2012, 19:19

Ja dotykałem króciec na który zakłada się wężyk. On był właśnie gorący. Radzę uważać na mrozie bo w zimne palce nie czuć od razu ciepła do puki nie zapiecze ;P Reszta obudowy grzałki była prawie zimna. Ale to obserwacja po próbnym odpaleniu urządzenia, która trwała pare min. Opisze jak to wygląda po powrocie do domu. Może nawet dziś. Strasznie jestem ciekawy jak będzie się spisywał w praktyce. Zwłaszcza na większym mrozie. :)

Dopisano 20 gru 2012, 18:24:

s i w y napisał(a):A czy ja napisałem że on od pierwszego obrotu nie klepie? Ludzie co tak za słówka łapiecie.
Nie wiem ile u was trwa grzanie auta przed jazda ale u mnie kilka min sobie klekocze




Nie unoś się kolego. tak tylko napisałem. Ja na przykład jadę od razu po odpaleniu. Ale każdy ma swój sposób i przyzwyczajenia.

Dopisano 20 gru 2012, 21:48:

A więc jestem w chacie. Na zewnątrz -7st. Przejechałem ok. 8km. Grzałka na wylocie jak wcześniej gorąca, wężyk na całej długości wyczuwalnie ciepły, sam filtr nie zauważyłem żeby się rozgrzał, ale to w końcu kawał metalu więc to nie takie proste. Wężyk za filtrem też mi się wydawało że jest jak by lekko ciepły. Więc może jednak coś z tego będzie. Jeśli jest ciepłe paliwko to i cząsteczki parafiny powinny się rozpuszczać. Teraz tylko czekać na mrozy, by sprawdzić ile to warte :D W tamtym roku zaczął podskakiwać przy -16. W tym roku, a dokładnie tydzień temu nalałem vervy z myślą że będę miał lepsze paliwo na mrozy. Przyjechałem do domu, samochód stał 10 godz na dworzu, wieczór przy 10st. mrozu Miałem duże problemy z odpaleniem go. Kręciłem chyba 3-4 razy i to dość długo. A po drodze przy każdym puszczeniu z gazu silnik gasł. przeszło mu dopiero gdy na drugi dzień wstawiłem do garażu gdzie jest co prawda nie za ciepło ale jednak powyżej zera. Jestem niemal pewien że to był przytykający się filtr. mam nadzieję że mam to już za sobą. A przynajmniej warto pomarzyć ;P Zobaczymy. Jak co na pewno dam znać.
6.2-7.0 l/100km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:18
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2005

Postprzez Grzyby » 21 gru 2012, 15:21

To moja trzecia zima z podgrzewaczem.
Od montażu zapomniałem o problemach z odpalaniem.

Co do nagrzewania końcówki (wylotu) podgrzewacza. Tak, można się poparzyć jak się przyłoży palec :)
Robiłem różne próby i jedno jest pewne. Termostat na pewno działa i wyłącza podgrzewacz do nagrzaniu paliwa. Łatwo to zresztą sprawdzić bez odpalania auta.
Przekręcamy kluczyk i po nastu sekundach mamy parzącą końcówkę. A po jeszcze kilku, zaczyna stygnąć – w końcu paliwo nie płynie więc nagrzewa się błyskawicznie.

Moja prowizorka z pierwszego posta tematu wygląda po tych blisko 3 latach identycznie (prowizorki są najtrwalsze <lol> ). Nic nie cieknie, nie ma problemów z elektryką, wszystko działa jak należy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez s i w y » 21 gru 2012, 17:16

swoją prowizorką się nie będę chwalił :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez beny79 » 21 gru 2012, 18:08

Grzyby napisał(a):To moja trzecia zima z podgrzewaczem.
Od montażu zapomniałem o problemach z odpalaniem.



Dzięki stary za potwierdzenie że wszystko ok i za post. Nie ma jak opinia użytkownika. <spoko>
6.2-7.0 l/100km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:18
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2005

Postprzez marex » 21 gru 2012, 19:42

Zdaję relację tak jak pisałem wczoraj:
Temp na zewnątrz -15*C sam podgrzewacz ciepły końcówka bardzo ciepła filtr zimny.
Zestaw podgrzewacz+ (webasto po 20 min grzania) – zupełnie nic nie klepie.
Sam podgrzewacz troszkę ciężej auto odpala i na początku troszkę klepie
Bez webasto i podgrzewacza auto ciężej odpala i klekocze przez parę min :)
Wracając z pracy widziałem kilka ofiar mrozu ( zamarznięte diesle na poboczu) ja w tym roku zimy się nie boję :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Marek Płock » 21 gru 2012, 22:52

Może mróz nie taki tęgi (-13 – Płock) ale podgrzewacz bardzo chwalę. W baku Xeramic ale w zimę 2011/2012 nic nie dał, po zamontowaniu podgrzewacza autko odpala bez problemu a po przejechaniu kilku kilometrów pracuje jak w lato. Czekam na mrozy -20 i więcej, jak mazda będzie śmigać polecę podgrzewacz stanadyne jako wyposażenie standardowe,
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez Grzyby » 22 gru 2012, 12:12

Marek Płock napisał(a): jak mazda będzie śmigać polecę podgrzewacz stanadyne jako wyposażenie standardowe,

Ja go polecam od dawna :P
Przeżył już mrozy w okolicach -25.
W zasadzie to polecam do każdego nowszego auta (stare klekoty dadzą sobie radę z tym syfiatym paliwem którego nowsze nie tolerują).

Nie miałem okazji (może na szczęście) jechać przy -27. Kiedyś przy takiej temperaturze (nie miałem podgrzewacza jeszcze) zamarzł mi Diesel Gold Arktyczny <killer> i skończyło się staniem na stacji i czekaniem na ocieplenie. Wtedy wystarczyło -20 do kontynuowania jazdy <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gadula » 22 gru 2012, 17:26

Jak myślicie, przeźroczysty wężyk paliwowy wytrzyma temperaturę z podgrzewacza? Zbrojonego nie było, więc wziąłem taki, a nie chcę aby prowizorka gdzieś w trasie zawiodła ;) Aby do wiosny wytrzymał :D
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Grzyby » 22 gru 2012, 22:06

Miałbym opory – za bardzo się ta końcówka rozgrzewa.

P.S. Pogratulować ciągu dalszego :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dobrzyn22 » 22 gru 2012, 22:24

Kurde dzisiaj sprawdziłem kilkukrotnie i mój podgrzewacz jest co najwyżej delikatnie letni :| a na dworzu -12... Coś mi się wydaje, że chyba kiepsko coś podłączyłem,ale weź tu grzeb w aucie jak taki mróz :|

Pytanie, przy jakich (mniej więcej) temparaturach podgrzewacz się Wam załącza ?? tylko jak jest mróz?? Czy jest możliwość skontrolowania jego działania przy dodatnich temperaturach??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bsztcz » 23 gru 2012, 01:01

podgrzewacz ogolnie nie jest ciepły ,tylko jego koncowka na wyjsciu jest ciepła ok.40 stopni C.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez dobrzyn22 » 23 gru 2012, 01:07

tak, wiem...ale to już jest wyczuwalna temperatura,a niektórych nawet parzy...a mnie całość lekko letnia
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bsztcz » 23 gru 2012, 01:22

szczerze mowiac to u mnie tez jest lekko ciepla ta koncowka te 40 stopni to podałem z opisu grzalki ze podgrzewa paliwo w granicach 35-40 stopni.a wracajac do twojego pytania to masz to napewno dobrze podłaczone bo jak by było cos nie tak to by wogole nie grzało.grzałka załacza sie gdy paliwo ma ok 3 stopni C i wylacza sie powyrzej 35 stopni.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez Grzyby » 23 gru 2012, 01:56

dobrzyn, mój podgrzewacz ledwo, ledwo jest letni. Sama końcówka jest gorąca, ale podczas testu BEZ odpalania silnika.
Przy pracującym silniku jest delikatnie ciepła/letnia.

dobrzyn22 napisał(a):przy jakich (mniej więcej) temparaturach podgrzewacz się Wam załącza

Teoretycznie tak jak napisał bsztcz. Na pewno włącza się przy plusowych temp. blisko zera.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dobrzyn22 » 23 gru 2012, 02:02

Grzyby napisał(a):Sama końcówka jest gorąca, ale podczas testu BEZ odpalania silnika.

sprawdzę <spoko>
masz to napewno dobrze podłaczone bo jak by było cos nie tak to by wogole nie grzało

tylko że ja mam jeszcze podgrzewacz fabryczny przy filtrze ;) i to on może nagrzewać na tyle paliwo, że czuję, że ten standyne jest letni...Sprawdzę tak jak Grzyby pisze – to jest najpewniejsze rozwiązanie idam znać <spoko>

EDIT
a tak sobie jeszcze myslę, jaki wpływ na ten podgrzewacz może mieć wcześniejsze odpalanie webasto(czy wogóle jakiś może mieć) ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 23 gru 2012, 14:21

Webasto przecież grzeje silnik a nie podgrzewacz. Paliwko dostarczane jest przez powrót, a nawet jeśli byłoby przez głowne zasilanie paliwem to i tak podgrzewacz jest za układem webasto wiec wcześniejsze włączenie webasto ma się ni jak do podgrzewacza.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez gadula » 23 gru 2012, 21:46

Grzyby napisał(a):Miałbym opory – za bardzo się ta końcówka rozgrzewa.

No nic, będę szukać zbrojonego. Dobrze że odwilż idzie <lol>
Grzyby napisał(a):P.S. Pogratulować ciągu dalszego

Dziękować, szkoda tylko że teraz staruszek jest troszkę zaniedbany ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez dobrzyn22 » 23 gru 2012, 22:39

Dobra, sprawdziłem dzisiaj dokładniej i stwierdziłem, że z 1 strony końcówka podgrzewacza jest wyraźnie ciepła <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gadula » 27 gru 2012, 17:59

Zamontowany :]
Sama obudowa jest lekko ciepła, ale końcówka faktycznie z jakieś 40-50 stopni ma.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez beny79 » 28 gru 2012, 11:50

Myślę że ma więcej stopni. W domu na kaloryferze gdy mam 50 st. to można utrzymać na nim dłoń, a ta końcówka po prostu od razu parzy. Tak jak wcześniej napisałem, w końcu to grzałka. Musi być gorąca.
6.2-7.0 l/100km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:18
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6