Problem z temperaturą silnika – benz.

Postprzez brio11 » 19 gru 2012, 00:07

Witam,

Od wczoraj zmagam się z dziwnym problemem. Chodzi o temperaturę silnika. Zacznę od początku, w ubiegłbym tygodniu wymieniałem termostat bo w samochodzie słabo grzało, mechanik wymienił mi również płyn chłodzący po stary był delikatnie zmieszany z olejem (pozostałości po wymianie uszczelki pod głowicą, walnięty był kanał olejowy). Przez tydzień wszystko było elegancko, silnik szybko łapał normalną temperaturę, dobrze grzał, wskazówka była czas w tym samym miejscu. Wszystko było ok aż do wczoraj kiedy to jadąc z prędkością trochę ponad 100km/h wskaźnik nagle poszedł na 3/4 skali. Zwolniłem i zacząłem szukać miejsca do zatrzymania się, ale patrze i wskazówka jest znowu w optymalnej pozycji. Zrobiłem kilka testów i sprawa wygląda tak: jeśli jadę z obojętnie jaką prędkością ale obroty są wyższe niż 3tyś temperatura nagle rośnie, schodzę poniżej 3tyś obrotów i wszystko wraca do normy. Podczas jazdy po mieście temperatura ok, w korkach to samo. Problem pojawia się tylko wtedy kiedy przekroczę 3tyś obrotów. Silnik chodzi równo, nic nie kopci ani takie tam, kiedy temperatura jest na 3/4 skali wiatraki włączają się. Ilość płynu chłodzącego jest ok, układ jest dobrze odpowietrzony. Zauważyłem, że w momencie kiedy samochód jest rozgrzany i jest na luzie czasami coś dziwnie buczy, znajomy mechanik powiedział, że dźwięk może dochodzić z pompy wody i to oznaka kończącego się wirnika. Czy to on może powodować problem? Spotkał się ktoś z Was z takim problemem?

Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 1 mar 2013, 10:58.
Powód: podbijanie

Postprzez Hubix » 20 gru 2012, 23:32

Jeśli silnik grzeje się przy wyższych obrotach to stawiam na kilka rzeczy:

-Termostat nie otwiera się w pełni
-Pompa wody coś nie działa prawidłowo
-Uwalona głowica (pęknięcia)

Czy bierze Ci olej samochód ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez brio11 » 21 gru 2012, 02:06

Trochę oleju bierze, jakieś 300-350ml na 1000km, z tym, że mam wyciek zlokalizowany przy kole pasowym. Tylko nie chcę mi się wieżyc, że to przez wyciek tyle go ubywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Hubix » 21 gru 2012, 10:42

Stawiam na mikropęknięcia głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez brio11 » 21 gru 2012, 17:10

U lala no to ładnie, jeśli się sprawdzi. Jakie jeszcze inne objawy powinny temu towarzyszyć? Głowicę powinienem wymienić czy można zespawać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez brio11 » 30 gru 2012, 21:02

Witam,

Wiecie może Jakie jeszcze inne objawy powinny temu towarzyszyć?

Pozdr i życzę niezawodności i przyczepności w nowym roku :)

EDIT.

Problem rozwiązany, na szczęście to termostat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez rafal_k0nieczny » 31 paź 2013, 20:44

Witam, napiszę tutaj bo tu może się coś więcej dowiem.

Mam taki problem, nie wiem czy to termostat czy nie ale podejrzewam że tak.

Kiedyś zauważyłem jadąc na luzie z górki że mi temperatura spada tak około 1/3, a gdy dodałem gazu rosła do 90 tak jak powinna być, teraz od dłuższego czasu mam to samo ale odwrotnie jak jadę jedną prędkością cały czas, czy dodaję gazu to temperatura spada do około 1/3, a np jak stoję na światłach to wraca do odpowiedniej temperatury. Do tego zaważyłem że mi auto troszkę więcej pali. Czym to może być spowodowane, czy to może być termostat?
rafal_k0nieczny
 

Postprzez rafał88 » 31 paź 2013, 21:01

A jak z nagrzewniem, ogolnie? dlugo sie nagrzewa do wlasciwej temp? termostat nie majatek a wymienic tez zadna sztuka, takze moze profilaktycznie wymienic zeby byl nowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafal_k0nieczny » 31 paź 2013, 21:13

Ogólnie dobrze się nagrzewa nie widać różnicy że wolniej czy szybciej, czy żeby temp przekraczała 90, tylko tak jak pisałem się dzieje. Ile taki termostat mniej więcej?
rafal_k0nieczny
 

Postprzez rafał88 » 31 paź 2013, 21:21

Aha, no dobra a ile potrzebujesz przejechac tak plus minus, zeby sie silnik dogrzal, choc tak mysle ze termostat moze byc ok, bo jest po nagrzaniu ciagle otwarty, tak mi sie wydaje. Ok 30-40 zl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafal_k0nieczny » 31 paź 2013, 21:24

przy temp okolo 10st juz po 1km temp zaczyna rosnac a tak do 90 to 3 do 5 km
rafal_k0nieczny
 

Postprzez rafał88 » 31 paź 2013, 21:27

hmm , no tak nie za szybko, ja po 2 km tak jak teraz juz mam 90:) a jak odpale i popyka sobie ok 2-3min na jalowym (przelacznie na lpg :P ) to po 0.5km-1km jest 90.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafal_k0nieczny » 31 paź 2013, 21:30

:D Ja tam miałem od początku jak kopiłem, ale myślę ze jeśli chodzi o nagrzewanie to jest ok, tylko te spadki temperatury mnie denerwuje. Myślałem ze droższy jest termostat. ale wymienię go na dniach i może to pomoże, bo trochę mnie to denerwuje:D
rafal_k0nieczny
 

Postprzez rafał88 » 31 paź 2013, 21:34

Wiesz ogrzewanie bd i fajnie sie grzac , ale silnik sie nie dogrzewa, a zwlaszcza teraz. Mozesz kupic jakis lepszy za 50zl:) u mnie temp stoi deba po zmianie termostatu, nawet jak expresowka lece 160-170 to temp stoi w miejscu, nie ma ze za duzo albo za malo, to samo w miescie jak smigam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafal_k0nieczny » 31 paź 2013, 21:37

A to już miałeś podobny problem?
rafal_k0nieczny
 

Postprzez rafał88 » 31 paź 2013, 21:46

Mi sie zacial zamkniety i mi rure wywalilo jedna i oczywiscie takie bylo cisnienie ze chlodnica sie na bumerang prawie przerobila.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafal_k0nieczny » 5 lis 2013, 18:42

Potrzeba mi zdobyć wkład do Termostatu, a w sklepach jak pytam to są tylko kompletne.
rafal_k0nieczny
 

Postprzez rafał88 » 5 lis 2013, 22:21

To nie maja w sklepie na stanie? ale zal, i jak moze miec komlet jak to nie jest skrecane? Jakis ciemniak tam robi...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 6 lis 2013, 08:45

Auto:Mazda 6
1.8 120kM
2006

Chyba nie ten dzial ?
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron