Mazda 6 silnik gaśnie po uruchomieniu

Postprzez charleskicker » 3 paź 2012, 11:12

Podobno nie pasuje,bo musi mieć taki "dynks" na górze...Na fotce ,którą wrzuciłem widać o co chodzi....takie złote coś:) (nie mam pojęcia co to jest....chyba do podgrzewania)
Może się mój mechanior pomylił i taki pasuje.... Dzwoniłem do ASO i też mówili,że są rózne obudowy i po VIN-ie mi szukali (a raczej nie powiedzą mi czy taka używka będzie dobra)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez Norby » 3 paź 2012, 11:17

Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez charleskicker » 3 paź 2012, 11:21

A nie ma różnicy,że to jest do MPV ,a nie 6 ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez Norby » 3 paź 2012, 11:25

nie
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez charleskicker » 3 paź 2012, 11:28

Dzięki wielkie! Ten też może być???

http://allegro.pl/show_item.php?item=26 ... d00be2ff62
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez Norby » 3 paź 2012, 11:38

W tym nie ma jak napisałeś wcześniej "złote coś"
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez charleskicker » 3 paź 2012, 11:39

jest...z lewej strony pompki(guziczka) ....Boże jak ja się nie znam na nazwach <glupek2> :D


Nie ważne:) zaraz zamawiam ten co mi podałeś:) Mam nadzieje,ze w końcu bedzie pasował:) <spoko>
Ostatnio edytowano 3 paź 2012, 11:41 przez charleskicker, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez Norby » 3 paź 2012, 11:40

no tak dwie wtyczki przeoczenie
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez gajos23 » 14 paź 2012, 14:07

Witam,

u mnie problem wygląda trochę inaczej.. Do tej pory po dłuższym postoju moja moja Madzia gasła po odpaleniu dłużej kręciła i było ok. Teraz natomiast na ciepłym i na zimnym trzeba dłużej pokręcić by odpaliła. Zmieniło się to, że wyciągnąłem filterek by zobaczyć czy nie ma nieszczelności(od spodu była zapocony ropą) po ponownym skręceniu, założeniu i odpowietrzeniu zaczęła dużo dłużej kręcić, po ponownym pod-pompowaniu zauważyłem, że w trakcie pompowania zaczyna z dołu filtru uciekać paliwo – czy to może być przyczyna każdorazowego dłuższego kręcenia czy raczej już mam się modlić by to nie była pompa? :( Dodam tylko, że auto po odpaleniu pracuje normalnie(klekocze jak zawsze), spadku mocy też nie zauważyłem...
Będę wdzięczny za każdą sugestię

p.
gajos23
 

Postprzez smile » 14 paź 2012, 14:10

Usuń nieszczelność filtra paliwa i wtedy sprawdź co będzie. Ta nieszczelność to usterka, której nie można lekceważyć.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gajos23 » 17 paź 2012, 19:43

Wystarczyło wymienić ten dolny plastik pod filtrem(ten z zaworkiem od wody) zmienić uszczelkę i zniknął zarówno problem z ciężkim odpalaniem jak i gaśnięciem po odpaleniu. W końcu madzia zachowuje się tak jak na nią przystało <jupi>

dzięki za radę
p.
gajos23
 

Postprzez charleskicker » 19 paź 2012, 12:30

W końcu wymieniłem tą(tę) obudowę filtra paliwa. Dzisiaj Madzia zapaliła na dotyk i nic nie zgasło,obroty też nie spadły. Zobaczymy jak będzie dalej:D Dzięki wielki dla wszystkich którzy mi pomogli i nie olali mojego problemu. <czarodziej>

Więc jak dla mnie temat do zamknięcia,bo podejrzewam, że u kolegi powyżej będzie ta sama sytuacja:D <jupi> <jupi> papa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez gajos23 » 20 paź 2012, 21:29

Dokładnie potwierdzam:)
Już zapomniałem, że moja madzia może tak szybko odpalać(nawet po 2-dniowym staniu):)
Dzięki za pomoc i rady <jupi> <jupi> <jupi>

p.
gajos23
 

Postprzez sarensen » 14 gru 2012, 13:52

Witam,
Też jestem świeżym forumowiczem, jednak obserwuje to forum od dłuższego czasu ponieważ od wakacji 2012 mam problemy z moją mazdą. Zaczęło się od uszczelki pod głowicą przy przebiegu ok 190000 km, ponoć normalne przy tym przebiegu. Po wymianie uszczelki i złożeniu silnika zaczęła się jazda. Auto najpierw zaczęło kopcić na czarno. Komputer pokazywał błąd związany z EGR. Wymieniłem EGR i mechanik przeczyścił mi cały układ od tego Egr-u i auto trochę mniej kopciło. No to udałem się do specjalistów od Diesli żeby sprawdzić wtryskiwacze. Zrobili cytuje: "czyszczenie, naprawa kalibracja wtryskiwaczy denso szt1 – nr 3 nowy rozpylacz" oraz "planowanie gniazd wtryskiwaczy. Zapłaciłem za to 900 zł. Wymieniłem też filtr paliwa i... Auto przestało kopcić ALE przy porannym odpalaniu gdy auto jest zimne zdarza się (nie codziennie), że odpala na parę sekund zaczynają skakać obroty i gaśnie. Zdarza się też tak, że jak już odpalę za drugim razem i dojeżdżam do skrzyżowania tocząc się to potrafi również zgasnąć. Pojechałem do mechanika z reklamacją ale on stwierdził że gaśnięcie silnika nie ma nic wspólnego z wtryskiwaczami, dodatkowo zrobili przegląd całego układu paliwowego i stwierdzili że nie ma żadnego zapowietrzenia i paliwo swobodnie przepływa przez cały układ. Sprawdzili też filtr paliwa i rzekomo tam też wszystko jest ok, komputer też nie pokazał żadnego błedu. Przed robieniem tych wtryskiwaczy nigdy nie maiłem problemów z odpalaniem. Czy moje reklamację związane z robieniem wtryskiwaczy mogą być zasadne czy problem może mieć związek z czymś innym. Proszę o poradę bo ręcę mi opadają.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 gru 2012, 13:22
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 r Diesel 2.0 136KM MZR-CD

Postprzez bieski » 14 gru 2012, 14:08

sarensen napisał(a):"czyszczenie, naprawa kalibracja wtryskiwaczy denso szt1 – nr 3 nowy rozpylacz"


Z tego co wiem to wtryskiwaczy Denso nie idzie zregenerować, nie wiem jak oni ci to zrobili.

sarensen napisał(a):gaśnięcie silnika nie ma nic wspólnego z wtryskiwaczami,

Jak najbardziej ma. Auto może gasnąć przez wtryski.

sarensen napisał(a):Proszę o poradę bo ręcę mi opadają.

Zrób test przelewowy.


sarensen napisał(a):czy problem może mieć związek z czymś innym

Wg. mnie może być to zawór SCV.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 14 gru 2012, 15:28

bieski napisał(a):Z tego co wiem to wtryskiwaczy Denso nie idzie zregenerować, nie wiem jak oni ci to zrobili.

dokładnie <spoko> czyli...ściema roku?? ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sarensen » 14 gru 2012, 16:06

dobrzyn22 napisał(a):
bieski napisał(a):Z tego co wiem to wtryskiwaczy Denso nie idzie zregenerować, nie wiem jak oni ci to zrobili.

dokładnie <spoko> czyli...ściema roku?? ;)


Czyli jadę z reklamacją
Początkujący
 
Od: 14 gru 2012, 13:22
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 r Diesel 2.0 136KM MZR-CD

Postprzez bieski » 14 gru 2012, 16:09

sarensen napisał(a):Czyli jadę z reklamacją

Mozesz się jeszcze upewnić tutaj:
http://www.diesel-system.pl/

Oni są oficjalnym dystrybutorem Denso na Polskę, ale wydaję mi się że otrzymasz tą samą odpowiedź jak na forum.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez sarensen » 17 gru 2012, 21:22

Jedno nie daje mi jeszcze spokoju, mechanik zajął się wtryskami żeby pozbyć się kopcenia i faktycznie to kopcenie ustało. Zastanawiam się jak zgłosić reklamację która mogłaby mieć teraz związek z gaśnięciem auta.
Początkujący
 
Od: 14 gru 2012, 13:22
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 r Diesel 2.0 136KM MZR-CD

Postprzez sarensen » 28 gru 2012, 16:02

Wymieniłem zawór SCV i na razie SUPER :D Odpala bez problemu i żadnych skoków obrotów czy dławienia się. Wygląda na to że problem zażegnany. Dzięki za podpowiedź
Początkujący
 
Od: 14 gru 2012, 13:22
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 r Diesel 2.0 136KM MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6