Przepływomierz – czyszczenie

Postprzez ack1 » 9 gru 2012, 11:47

Gzie jest umieszczony przepływomierz i jak go przeczyścić? Mam mazde3 1.6 benzyna rok 2007 przebieg 80tys km. Troche dużo pali , w miescie przy delikatnej jezdzie 10 l a przy mocniejszej 12 l.Wedlug producenta powinna brać nie wiecej niz 8 l. Jak dużo pali Toja mazda3 ? Jestem podłamany moimi wynikami, tyle samo paliła moja stara vectra 1.8 v 16.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2012, 11:32
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6 ts 2007 hatchback
benzyna

Postprzez tomek-waw » 9 gru 2012, 21:39

ack1 napisał(a):Gzie jest umieszczony przepływomierz i jak go przeczyścić?

Choćby tym przeczyść.
http://www.prestone.pl/produkty/produkt ... tnicy.html
Przepływka znajduje się zaraz za filtrem powietrza.
Szukaj czegoś takiego
http://moto.allegro.pl/przeplywomierz-m ... 58138.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez cbr » 9 gru 2012, 22:43

Konstrukcja diesel i benzyna chyba aż tak strasznie się nie różni w tym aspekcie to może ta fotorelacje pomoże :)
viewtopic.php?f=91&t=124662
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez ack1 » 10 gru 2012, 21:29

Dzięki za zainteresowanie, tylko nie wiem jak mam tą przepływke przeczyścić. Cały ten plastik w środku, te druciki czy te zgrubienia na drucikach ?
Początkujący
 
Od: 9 gru 2012, 11:32
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6 ts 2007 hatchback
benzyna

Postprzez tomek-waw » 10 gru 2012, 21:38

ack1 napisał(a):Dzięki za zainteresowanie, tylko nie wiem jak mam tą przepływke przeczyścić. Cały ten plastik w środku, te druciki czy te zgrubienia na drucikach ?

Wypsikaj cały środek, druciki i zgrubienia i daj wyschnąć kilka minut.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez cbr » 11 gru 2012, 12:12

Dokładnie za obliczenie ilości powietrza odpowiadają te druciki inaczej zwane "gorącym drutem" (bez skojarzeń :D). Jednak podczas czyszczenia nie przelej za mocno ich, lepiej spryskaj, odczekaj trochę aż podeschną i znowu, tak aż będą oczyszczone.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez ack1 » 12 gru 2012, 22:39

Oki , dzięki za wsparcie. Będe działał jak się tylko trochę ociepli :) . A jeszcze jedno , jakiego środka mogę użyć do czyszczenie zamiast prestone, gydyż nie mogę go dostać.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2012, 11:32
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6 ts 2007 hatchback
benzyna

Postprzez tomek-waw » 12 gru 2012, 23:15

ack1 napisał(a):Oki , dzięki za wsparcie. Będe działał jak się tylko trochę ociepli :) . A jeszcze jedno , jakiego środka mogę użyć do czyszczenie zamiast prestone, gydyż nie mogę go dostać.

Środki do czyszczenia gaźników, tarcz hamulcowych ....
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... nik%C3%B3w
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez vqsoft » 13 gru 2012, 22:52

ja tylko napisze ze ja uwaliłem przepływke w 1.6 ctdi właśnie przez czyszczenie. Czyściłem zmywaczem uniwersalnym wurtha.
NIe popełnię tego błędu drugi raz i już więcej nie czyszczę na zapas.
Lepsze jest wrogiem dobrego... Pamiętaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Dominooo » 13 gru 2012, 22:54

Dokładnie, jak wszystko śmiga jak talala, to po co ruszać na wszelki? Później są konsekwencje...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez ack1 » 13 gru 2012, 23:54

Ale jak uwaliłeś? Nacisłeś za mocno na te druciki, czy wystraczy pospreyować, że by zniszczyć?
Początkujący
 
Od: 9 gru 2012, 11:32
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6 ts 2007 hatchback
benzyna

Postprzez tomek-waw » 14 gru 2012, 00:05

ack1 napisał(a):czy wystraczy pospreyować, że by zniszczyć?

Srodkiem do gaźników nic nie zniszczysz. Nie ma takiej opcji. ( oczywiście nie dotykając drucików )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez vqsoft » 14 gru 2012, 19:08

ack1 napisał(a):Ale jak uwaliłeś? Nacisłeś za mocno na te druciki, czy wystraczy pospreyować, że by zniszczyć?


nic nie naciskałem – nawet by mi to do głowy nie przyszło.
Nie wiem jak w PB ale w dieslu nie ma gorących drutów tylko sa płytki pokryte jakąś substancją. Zmywacz uwalił właśnie tą powierzchnie
Od razu silnik złapał czkawkę a jazda była niemożliwa
jeśli nie masz kłopotów z przepływką – nie czyść go

Dopisano 14 gru 2012 18:09:

tomek-waw napisał(a):
ack1 napisał(a):czy wystraczy pospreyować, że by zniszczyć?

Srodkiem do gaźników nic nie zniszczysz. Nie ma takiej opcji. ( oczywiście nie dotykając drucików )


ręczysz za to ? bierzesz odpowiedzialność materialną? Bo widzę że jesteś mega pewny.
Ja zwaliłem i daje ostrzeżenie każdemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez cbr » 15 gru 2012, 00:27

vqsoft napisał(a):jeśli nie masz kłopotów z przepływką – nie czyść go

To albo musiałeś go mocno zalać albo z bliska dawkowałeś to czym czyściłeś.
Ja swój czyściłem już 3x w tym w przeciągu 1.5 roku. Raz mechanik jak szukaliśmy powodów zamulenia przy 2k, później się okazało, że to przez EGR jednak, drugi raz czyściłem wiosną sam podczas czyszczenia EGR'a. A trzeci raz jakoś w środku lata. Do tej port działa i ma się dobrze. Wiosną podczas kolejnego czyszczenia EGR znowu i on zostanie przeczyszczony.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez tomek-waw » 15 gru 2012, 00:29

vqsoft napisał(a):Czyściłem zmywaczem uniwersalnym wurtha.

I to może była przyczyna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez cbr » 15 gru 2012, 01:16

Wątpię, za pierwszym razem mechanik też nim czyścił.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez 911mc » 15 gru 2012, 16:30

Trzeba delikatnie się z tym obchodzić.. czyściłem to u siebie i spoko :D czyściłem też w vw sharanie .. popryskałem tym preparatem odtłuszczającym i później dmuchnąłem sprężarką :D Nowy kosztował 400 PLN ;P
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez szweiki » 15 gru 2012, 22:16

Nawiązując do przepławki proponuje ten preparat
http://www.smaruj.pl/p/pl/787/crc+air+s ... 200ml.html
przepławka wyczyszczona w/w środkiem silnik 1.6 Benz. pozdrawiam

Dopisano 16 gru 2012, 16:59:

2803223111.jpg

A tak wygląda przepływomierz w mazda 3 1.6 benzyna
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez czysio » 25 lut 2013, 16:04

Witam , ja ma taki problem w swojej mazda 3 bk 1.6 benz. 2005 , jak jadę (nie zależnie od biegu , najlepiej czuć na 2 i 3-im biegu) , auto powoli się rozpędza i nagle takie szarpnięcie i dostaje mocy , paliła mi się również kontrolka od silnika. Byłem u mechanika i błąd był związany ze słabą mieszanką(ubogą). Mieszkam w Danii i tutaj na stacjach jest tylko 92 i 95 , natomiast 98 jest tylko na wybranych stacjach , więc najczęściej lałem 95 no i czasami 98. Tak było kilka miesięcy do przyjazdu do Polski , na pierwszym Orlenie zatankowałem lepsze paliwo i po kilkuset kilometrach kontrolka zgasła. Ale później znowu się zapaliła. Mechanik ustalił błąd , przeczyścił mi przepływomierz i co prawda kontrolka się nie świeci ale przyśpieszenie jest to samo. Jaaaaadę mułowato i nagle wciska w fotel i jedzie ostro. Może macie jakieś sugestie. Pozdrawiam Marek.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 20:02
Posty: 23
Skąd: Radom/Vejle-Danmark
Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005

Postprzez tomek-waw » 25 lut 2013, 17:27

czysio napisał(a):Mechanik ustalił błąd ,

Poprosimy nr błędu.
Wszelkie dewagacje nie na miejscu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323