Wymiana rozrządu – różne szkoły
Pasek dayco miałem w swojej 323 włożony przez niemiecki serwis przejechał ok 4o tys. i pękł. Wielkiej szkody nie narobił 4 dźwigienki połamane. Rzecz miała miejsce 2 lata temu, może w tej chwili te paski są ok ale ja bym nie ryzykował, tylko oryginał rozrząd podstawa.
- Od: 23 gru 2009, 17:55
- Posty: 10
pomyliłem sie sory mój błąd citd hehe koledzy z tymi paskami to nie jest tak do końca mazda jako producent samochodów nie produkuje części takich np. jak paski rozrządów tylko zleca produkcje dużym korporacją które produkują te części a więc firma dayco produkuje dla mazdy orginalne paski rozrządu ze znaczkiem mazda równierz dayco wykonuje orginały dla vw i całego koncernu, z tego co wiem to jeszcze citroen fiat i peugeot czy jakoś mu tam jezdzi fabrycznie na dayco tylko ze pod szyldem producenta. Np gates produkuje dla bmw i innych producentów więdz z największym szacunkiem prosze sobie te wiadomość zapamiętać że zakładając pasek dayco zakładamy tak naprawde pasek który w orginale jest produkowany na tej samej taśmie produkcyjnej co orginał zgadzam sie conti to jest syf nie tylko w mazdzie pęka lecz w innych autach terz zdarzało sie że gates też pękł lecz zawsze była winna pompa wody lub koło zębate nie można twierdzić. Jeżeli dojdzie do pęknięcia paska to znaczy że wcale nie zawinił pasek najpierw trzeba zbadać stan rolek pompy i kół zębatych w mazdzie citd i ditd dochodzi zazwyczaj do awari pompy wody i pasek pęka (osiowość koła zębatego) spodkałem się też ze zużyciem dolnego koła zębatego gdzie po chyba 60 tys km pękł orginał pozdrawiam.
Dopisano 14 gru 2012, 14:30:
pomyliłem sie sory mój błąd citd hehe koledzy z tymi paskami to nie jest tak do końca mazda jako producent samochodów nie produkuje części takich np. jak paski rozrządów tylko zleca produkcje dużym korporacją które produkują te części a więc firma dayco produkuje dla mazdy orginalne paski rozrządu ze znaczkiem mazda równierz dayco wykonuje orginały dla vw i całego koncernu, z tego co wiem to jeszcze citroen fiat i peugeot czy jakoś mu tam jezdzi fabrycznie na dayco tylko ze pod szyldem producenta. Np gates produkuje dla bmw i innych producentów więdz z największym szacunkiem prosze sobie te wiadomość zapamiętać że zakładając pasek dayco zakładamy tak naprawde pasek który w orginale jest produkowany na tej samej taśmie produkcyjnej co orginał zgadzam sie conti to jest syf nie tylko w mazdzie pęka lecz w innych autach terz zdarzało sie że gates też pękł lecz zawsze była winna pompa wody lub koło zębate nie można twierdzić. Jeżeli dojdzie do pęknięcia paska to znaczy że wcale nie zawinił pasek najpierw trzeba zbadać stan rolek pompy i kół zębatych w mazdzie citd i ditd dochodzi zazwyczaj do awari pompy wody i pasek pęka (osiowość koła zębatego) spodkałem się też ze zużyciem dolnego koła zębatego gdzie po chyba 60 tys km pękł orginał pozdrawiam.
Dopisano 14 gru 2012, 14:30:
pomyliłem sie sory mój błąd citd hehe koledzy z tymi paskami to nie jest tak do końca mazda jako producent samochodów nie produkuje części takich np. jak paski rozrządów tylko zleca produkcje dużym korporacją które produkują te części a więc firma dayco produkuje dla mazdy orginalne paski rozrządu ze znaczkiem mazda równierz dayco wykonuje orginały dla vw i całego koncernu, z tego co wiem to jeszcze citroen fiat i peugeot czy jakoś mu tam jezdzi fabrycznie na dayco tylko ze pod szyldem producenta. Np gates produkuje dla bmw i innych producentów więdz z największym szacunkiem prosze sobie te wiadomość zapamiętać że zakładając pasek dayco zakładamy tak naprawde pasek który w orginale jest produkowany na tej samej taśmie produkcyjnej co orginał zgadzam sie conti to jest syf nie tylko w mazdzie pęka lecz w innych autach terz zdarzało sie że gates też pękł lecz zawsze była winna pompa wody lub koło zębate nie można twierdzić. Jeżeli dojdzie do pęknięcia paska to znaczy że wcale nie zawinił pasek najpierw trzeba zbadać stan rolek pompy i kół zębatych w mazdzie citd i ditd dochodzi zazwyczaj do awari pompy wody i pasek pęka (osiowość koła zębatego) spodkałem się też ze zużyciem dolnego koła zębatego gdzie po chyba 60 tys km pękł orginał pozdrawiam.
- Od: 27 lis 2012, 22:20
- Posty: 12
- Auto: mazda 6 2,0 100kw sport wagon
arturro400 napisał(a): a więc firma dayco produkuje dla mazdy orginalne paski rozrządu ze znaczkiem mazda równierz dayco wykonuje orginały dla vw i całego koncernu,
A wiec mylisz się, paski dla Mazdy robi UNITTA.
Dopisano Pt, 14 gru 2012, 14:47:
arturro400 napisał(a): zakładając pasek dayco zakładamy tak naprawde pasek który w orginale jest produkowany na tej samej taśmie produkcyjnej
Ale ktoś ci ściemę zawalił, a ty to łykasz jak młody pelikan
wilkxt napisał(a):w tej chwili oryginały dla mazdy robi gates powergrip
W tej chwili oryginały dla MAzdy robi Unitta, a że sprzedaje je jako Gates-unitta to swoją drogą.
Unitta została kupiona przez Gatesa
ale robi je cały czas w tej samej japońskiej fabryce w tej samej technologii, gdyby te paski robił strikte gates to na pewno nie był by tej samej jakości/wytrzymałości co unitawilkxt napisał(a):skoro unita to teraz gates to robi je gates
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):wilkxt napisał(a):gdyby te paski robił strikte gates to na pewno nie był by tej samej jakości/wytrzymałości co unita
To akurat sprawdzę osobiscie bo mam załozonego gates, narazie przejachane 25 tys, przy 90-100 się odezwe czy dał rade.
pozdrawiam
tomek
tomek
- Od: 7 sie 2011, 14:26
- Posty: 26
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.
to jeżeli są osoby które wiedzą lepiej to prosze napiszczie mi co mazda produkuje dla toyoty pozdrawiam i czekam, gates nie produkuje rozrządu i nie produkował dla mazdy co nie znaczy że jest złym paskiem. i spokojnie wytrzyma 90 tys km jeżeli reszta rozrządu jest oczywiście ok
- Od: 27 lis 2012, 22:20
- Posty: 12
- Auto: mazda 6 2,0 100kw sport wagon
arturro400 napisał(a):to jeżeli są osoby które wiedzą lepiej to prosze napiszczie mi co mazda produkuje dla toyoty pozdrawiam i czekam,
A to jakieś quizy mają być, czy co?
Napisaliśmy ci że Dayco nie jest producetem oryginalnego rozrządu i tyle, koniec dyskusji.
Oryginalny rozrząd dla Mazdy produkowany jest przez Unitte, tudzież fabrykę Unitty która to została kupiona przez Gatesa i koniec.
Myślę że na tym można zakończyć tą bezsensowną dyskusję.
bieski napisał(a):Oryginalny rozrząd dla Mazdy produkowany jest przez Unitte
a nie czasem sam pasek? bo rolki i napinacz NTN
bieski napisał(a): Oczywiście że chodziło mi o pasek.
dopiero będzie produkować, artukuł z pierwszej strony MS –> Mazda wyprodukuje samochody dla Toyotyarturro400 napisał(a):to jeżeli są osoby które wiedzą lepiej to prosze napiszczie mi co mazda produkuje dla toyoty
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Podchodzę do wymiany rozrządu w mojej maździe 323F BJ 2002r. DiTD.
1. Jaki jest koszt wymiany rozrządu (robocizna z oryginalnymi częściami a ile sama robocizna) we Wrocławiu oraz kogo możecie polecić?
2. Czy warto kupić ten zestaw i czy rzeczywiście te części są oryginalne?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 46411.html
opis gdyby aukcja wygasła:
"Nowy Oryginalny zestaw Rozrządu do MAZDY
w skład którego wchodzą:
– Pasek rozrządu oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-12-205B 9A)
– Napinacz hydrauliczny paska rozrządu oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-770)
– Rolka prowadząca paska rozrządu I oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-700)
– Rolka prowadząca paska rozrządu II oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-730)
– Pompa wody oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-15-100C)
– Uszczelka pompy wody I oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-162A)
– Uszczelka pompy wody II oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-116)"
Po przeczytaniu forum wiem, że jeżeli rozrząd to tylko oryginalny. Mam przejechane 184tys km. i podobno był raz wymieniany więc trochę jest przekroczone bez wymiany :/
1. Jaki jest koszt wymiany rozrządu (robocizna z oryginalnymi częściami a ile sama robocizna) we Wrocławiu oraz kogo możecie polecić?
2. Czy warto kupić ten zestaw i czy rzeczywiście te części są oryginalne?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 46411.html
opis gdyby aukcja wygasła:
"Nowy Oryginalny zestaw Rozrządu do MAZDY
w skład którego wchodzą:
– Pasek rozrządu oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-12-205B 9A)
– Napinacz hydrauliczny paska rozrządu oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-770)
– Rolka prowadząca paska rozrządu I oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-700)
– Rolka prowadząca paska rozrządu II oryginał Mazda (firmy NTN Japan, nr katalogowy RF2A-12-730)
– Pompa wody oryginał Mazda (nr katalogowy RF2A-15-100C)
– Uszczelka pompy wody I oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-162A)
– Uszczelka pompy wody II oryginał Mazda (nr katalogowy RFB9-15-116)"
Po przeczytaniu forum wiem, że jeżeli rozrząd to tylko oryginalny. Mam przejechane 184tys km. i podobno był raz wymieniany więc trochę jest przekroczone bez wymiany :/
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
ja mam kupiony od nich, montowałem w czerwcu 09 przy 172 tyś km, teraz mam 213 tyś
zapytaj tylko jaka jest data produkcji samego paska, żeby się nie okazało że już ma 2 lata przeleżane
zapytaj tylko jaka jest data produkcji samego paska, żeby się nie okazało że już ma 2 lata przeleżane
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam i również mam prośbe o pomoc w wyborze rozrządu, widze ze jedyna różnica to producent pompy, który wybrać ? Zależy mi na oryginale oczywiście? Dzięki za pomoc.
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-ma ... 59570.html
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-ma ... 54380.html
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-ma ... 59570.html
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-ma ... 54380.html
- Od: 9 maja 2012, 14:15
- Posty: 6
- Skąd: Leszno
- Auto: mazda DITD 2000r
Rozumiem ze trza zwiększyc pułap 1000 zl wystarczy?
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-wo ... 35192.html
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-wo ... 35192.html
- Od: 9 maja 2012, 14:15
- Posty: 6
- Skąd: Leszno
- Auto: mazda DITD 2000r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości