Wyświetlacz spalania itp. Problem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pioter666 » 11 gru 2012, 15:36

Witajcie,

odswieze troche temat bo ostatnio mazda prowadzi akcje przegladu zimowego i udalo mi sie ustalic z nimi co jest u mnie nie tak :) I wyszlo ze caly problem lezy po stronie plytki ktora jest zamontowa za pokretlami od temperatury/natezenia nawiewu – teraz przynajmniej wiem jak zrobic zeby wyswietlacz dzialal :) wystarczy mocniej docisnac przycisk MODE od nawiewu i powinno wszystko zaskoczyc :) u mnie skutkuje w 100% i jestem w stanie zmienic rodzaje nawiewu/temp i sprawdzic dane spalania. Niestety czeka mnie na wiosne wymiana tego elementu poniewaz jest to troszke irytujace szczegolnie jesli jedzie sie samemu – trzeba uzyc obu rak do ustawienia wszystkiego :/

Mam nadzieje ze pomoze to innym forumowiczom ktorzy tez cierpia na podobny problem.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 13:03
Posty: 6
Skąd: Milanówek/Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, 2006 2.0 CiTD RF-7J 121KM

Postprzez Apollo888 » 14 sie 2013, 22:04

Hej
Mam problem z wyświetlaczem zasięgu możliwego do przejechania.
Będąc w trasie wiedziałem że zbliża się czas na tankowanie. Sprawdziłem na komputerze i rzeczywiście – pokazywał że mogę jeszcze przejechać 75km. Zajechałem na stację odkręcam kurek i słyszę syczenie powietrza, może ta informacja nie ma znaczenia ale mnie zastanawia.
Zalałem ok 8l. Uruchamiam silnik i sprawdziłem na komputerze zasięg. Nic się nie zmieniło. Na wskazówce również. Ruszyłem dalej i zobaczyłem że na komputerze zasięg zaczął się o kilka km zwiększać co jakiś czas. Przejechałem ok 20km, nie dawało mi to spokoju i zajechałem ponownie na stację i zalałem kolejne 8l. Po samym uruchomieniu również nic się nie zmieniło, ani na komputerze ani na wskazówce. Dopiero jak jechałem zasięg się zwiększał. Niestety nieadekwatnie do wlanej benzyny, czyli przy założeniu że spala 8l/100km to nie wzrosło o 100km tylko np. o kilkanaście. Wskazówka niestety cały czas w tym samym miejscu. Po zgaszeniu silnika wraca na właściwą pozycję, czyli 0 (zero).
Macie pomysł co z tym zrobić?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez matthies » 14 sie 2013, 22:28

takei zalewanie po 8L jest bez sensu i komputer o tym wie, przez co gubi się w obliczeniach. Zalej do pełna po kilka razy i będziesz miał wymiar spalania, inne metody uważam za totalną bzdurę :)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Apollo888 » 14 sie 2013, 22:46

Niech będzie, komputer namieszał ale co ze wskazówką, ona nie drgnęła?
Ostatnio edytowano 14 sie 2013, 22:57 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez matthies » 14 sie 2013, 22:56

TO SAMO, zalej do pełna, pływak nie jest wykalibrowany na dokładność co 0,1L, tym bardziej że bak nie ma kształtu równego leja, lecz jest to bardzo niekształtna i nieforemna forma :] czysta fizyka po prostu. Zauważ, że zawsze pierwsza połowa od góry schodzi dużo wolniej niż druga, więc teoretycznie na połowie baku powinieneś mieć połowę litrów/przebiegu, a ja bardzo często na wskazówkowej połówce mam przelatane ok. 2/3 przebiegu na jednym baku. To są tylko sugestie a nie dokładne wskazania. Lanie do pełna pozwala jakoś tam nauczyć się spalania auta.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 14 sie 2013, 22:59

nic dodać, nic ująć – zastosuj się do porad kolegi matthies-a i dopiero wtedy możemy obiektywnie coś oceniać
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Apollo888 » 14 sie 2013, 23:05

Jasne że zastosuję. Zapytałem żeby lepiej zrozumieć.
Dzięki za radę.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez matthies » 14 sie 2013, 23:09

spoko.
A syczenie przy odkręcaniu korka to normalka, różnica ciśnień – też fizyka ;) Ja zawsze jak tankuje to jeszcze wciskam ten dzyndzelek odpowiadający rzekomo za odpowietrzanie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Apollo888 » 5 wrz 2013, 22:32

Zalałem do pełna i wszystko jest ok, czyli wskaźnik poszedł do góry a komputer wskazał zasięg ok 750km.
Dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez Grucha » 6 wrz 2013, 06:44

Co wy z tym syczeniem , nic nie ma prawa syczeć , od wyrównywania ciśnień jest cały system evap i jego solenoidy.

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Maxol77 » 12 paź 2014, 11:46

Witam wszystkich.
Szukam odpowiedzi na pewien problem a mianowicie chodzi o to że mam problem ze wskazówką paliwa w Mazda6 2.0 benz. i wyświetlaniem komputera o pozostałym dystansie do przejechania są same kreski. Jeśli chodzi o wskazówkę paliwa to po zatankowaniu podnosi się ale po przejechaniu jakiegoś dystansu opada do pewnego poziomu i tak się cały czas utrzymuje tak jak by wcale nie ubywało paliwa. A jeśli chodzi o komputer to tak jak wspomniałem wcześniej nie wyświetla jaki pozostał zasięg do przejechania na danym paliwie są same kreski reszta info działa normalnie. domyslam się tylko że ma to zwiazek ze czujnikiem (pływakiem) paliwa te dwa problemy pojawiły się jednocześnie czyli są chyba powiazane ze sobą.
Będę wdzięczny za poradę.
Pozdrawiam,
Maxol77
 

Postprzez Lechwar 72 » 26 lut 2017, 20:20

Witam mam taki problem komputer nie pokazuje zasięgu tylko "----"
A wskazówka raz działa a raz jest martwa
Robiłem test zegarów i rezerwa działa poprawnie a wskazówka dojdzie do
1/4 zakresu i skacze
Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam
Lechwar 72
 

Postprzez dobrzyn22 » 27 lut 2017, 10:55

Witamy.

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

połączyłem z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać

odnośnie wskazówki poziomu paliwa jest również wątek, np tu:
viewtopic.php?f=409&t=141527&p=2397197&hilit=wskaz%C3%B3wka+paliwa#p2397197
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6