Pompa wtryskowa? Proszę o pomoc

Postprzez adrian8891 » 7 gru 2012, 14:47

Witajcie!

Mam problem z moją Premacy...
Otóż od pewnego czasu ma ona problemy z odpalaniem w temperaturach poniżej +4 stopni.
Objawia się to chęcią odpalenia (czasem jakby zaskakiwało i silnik się "rozpędza") jednak bezskutecznie. Przy temperaturach powyżej 4 stopni trzeba by ją ze 2-3 razy zakręcić zanim odpali. Podczas tego odpalania z rury idzie biało-niebieski dym.

Sprawdzałem ciśnienie na tłokach – jest ok
świecie – ok + wszelka elektronika od świec też ok

Postawiłem furę do serwisu, powiedzieli że niby pompa wtryskowa walnięta (Denso) . Kody błędów:
P0105
P0180
P1189
P0380
P0403

Moje pytanie więc brzmi – czy aby na pewno może to być pompa do robienia, czy może jakiś zaworek wystarczy przeczyścić – wszak nie chce płacić 2000zł za robienie pompy ;) Może to jakiś inny problem jest?

Samochód mam od 2 lat, nie było wcześniej takich problemów. Faktycznie, problem zaczął się pojawiać jak pierwszy raz dopuściłem samochód do jazdy na rezerwie (tak mi się kojarzy). Ach, niedawno wymieniałem filtr paliwa i czyszczony był cały układ paliwowy, gdyż autko strasznie dymiło i "szarpało" gdy chciałem przekroczyć 3tyś obrotów.

Może ktoś zna dobrego fachowca w zach-pom od pomp?

Premacy 2000r 2.0 DiTD (90km) , 195tyś km.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez Polak Mały » 7 gru 2012, 23:30

duzo tych kodów... Czy to serwis je wywołał czy samemu ? Polecałbym skasować pamięć kodów. A w jakim była warsztacie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2012, 11:59

Polak Mały napisał(a): Polecałbym skasować pamięć kodów


dokładnie a potem sprawdzić co zostanie bo tylko 2 kody które podałeś dotyczą pompy wtryskowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez adrian8891 » 8 gru 2012, 12:24

Witajcie.

takie kody błedów podał mi serwis Bojarski (Gryfino) specjalizujacy się w naprawach pomp wtryskowych...
Powiedzieli, że jedyne wyjście to Warszawa za co kasują sobie 600 wyjęcie i zamontowanie pompy + 400 Warszawa za przegląd pompy + 800 wyczyszczenie.

Jak skasować owe błędy? Bo Panowie z Bojarskiego twierdzą, że posprawdzali wszystko i wychodzi im, że to pompa. Jak to warsztat – może chcą naciągnąć...
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez niedzwiadek833 » 8 gru 2012, 17:41

adrian8891 napisał(a):Jak skasować owe błędy?

Ściągnąć minusową klemę z akumulatora i na 30 sekund wcisnąć pedał hamulca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez adrian8891 » 8 gru 2012, 18:03

A jak potrzymam 40 sekund to nic sie nie stanie? Samochod da jakis znak ze zresetowal komputer? Pozniej co? Odpalic i jezdzic czy od razu do tego serwisu i pod komputer?

Dopisano 8 gru 2012, 17:03:

A jak potrzymam 40 sekund to nic sie nie stanie? Samochod da jakis znak ze zresetowal komputer? Pozniej co? Odpalic i jezdzic czy od razu do tego serwisu i pod komputer?
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez niedzwiadek833 » 8 gru 2012, 18:56

Nic się nie stanie. Po takim wykasowaniu błędów kasują się też ustawienia komputera. Trzeba zrobić koło 100 kilometrów i znowu sprawdzić błędy.
Polecam poczytać Poradnik silników Diesla, można się dużo dowiedzieć. Sam korzystam z tego poradnika i powiem szczerze jest bardzo pomocny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez adrian8891 » 8 gru 2012, 19:30

Tak wiem :) tez czytam czesto poradnik, tylko dopiero zalozylem konto na forum :) a jeszcze ktos podsunal mi pomysl, ze moze to byc rozrusznik, bo na "krawat" odpala od razu. Samostartem oczywiscie tez. Nie mam objawow innych niz wyzej napisane :) przepraszam za brak polskich znakow, jedna pisanie z tableta czasem sie z tym wiaze ;)

Czyli co, wycofam go wiec z warsztatu i tak zrobie. Jednak co jesli zadzwonie do nich i uzyskam info, ze skasowali bledy? W sumie to nie mieliby czasu ani mozliwosci (bo ja mam dowod rej.) najezdzic 100km ;)
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez niedzwiadek833 » 8 gru 2012, 20:39

Ja proponował bym jeszcze spróbować dobrze odpowietrzyć układ paliwowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez smile » 8 gru 2012, 22:03

adrian8891 napisał(a):na "krawat" odpala od razu

A jak to jest "na krawat"? :)
Jeśli to faktycznie pompa, to do tucholi najlepiej...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez adrian8891 » 8 gru 2012, 23:09

Na krawat tj. Na linke :) tutaj bez problemu, wiec to moze cos od rozrusznika?
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez smile » 10 gru 2012, 21:34

Rozrusznik nie generuje kodów błędów :)
Szukaj usterki powiązanej z błędami... Rozrusznik sobie odpuść, skoro na samostart odpala :)

1. Skasuj błędy jak opisali koledzy, nic się nie stanie nawet jak położysz cegłę na dwa dni na tym hamulcu.
2. Po kasowaniu podłącz akumulator i uruchom silnik.
3. Odczytaj błędy zgodnie z tą instrukcją
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171#10a
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez adrian8891 » 10 gru 2012, 21:50

Ok, dziękuję. Tak też zrobię. Problemem pozostaje kwestia odpalania samochodu. Jak wezmę go z warsztatu i postawie pod domem, to po ostygnięciu silnika nie będzie mowy o odpaleniu go aż do wiosny ;)
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez niedzwiadek833 » 11 gru 2012, 10:18

Tak jak pisałem wcześniej spróbuj porządnie odpowietrzyć układ paliwowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez adrian8891 » 11 gru 2012, 11:21

W jaki sposób? Tą pompką od filtra paliwa (do spuszczania wody)?
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez niedzwiadek833 » 11 gru 2012, 12:09

Najlepiej popuszczając przewody paliwa na wtryskach i zakręcenie rozrusznikiem. Niestety wiąże się to z opryskaniem silnika paliwem, ale to chyba najlepszy sposób. Najlepiej jak by Ci to zrobili w warsztacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez adrian8891 » 11 gru 2012, 12:43

Ok, dziękuję. Dzwoniłem do warsztatu. Powiedzieli, że owe błędy pokazują się PO SKASOWANIU błędów w komputerze. Jednym z błędów jest błąd odnośnie nagrzewania świec. Zleciłem więc sprawdzenie tego "układu". Za sprawdzenie świec i listwy życzą sobie 120zł + VAT. Chciałbym koniecznie wyeliminować "pierdoły", zanim podejmę się płacenia za pompę.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez niedzwiadek833 » 11 gru 2012, 13:18

A czy po skasowaniu błędów odpalali silnik? Troczę dużo jak za sprawdzenie świec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez adrian8891 » 12 gru 2012, 16:29

Czy odpalali, to nie wiem. Ale zadzwonili dziś że sprawdzali te świece i okazało się że:
Jeden z przekazników był walnięty – wymienią
Ogólnie w instalacji zapłonowej było niepełne przejście – zaśniedziałe styki
Przy rozkręcaniu tego wszystkiego zauważyli, że jeden z zaworów na pompie był luzny więc go przykręcili.

Jutro z rana zobaczą czy pali i jak pali...
Oby to było "tylko" to :)
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez adrian8891 » 11 lut 2013, 17:56

Witam wszystkich.

Wiem,że odgrzewam mojego kotleta... ale chce to ładnie zakończyć :)

Warsztat w Gryfinie uporał się z problemem na miesiąc! Czyli przykręcili zaworek i wymienili przekaznik. Po miesiącu zaczęło się dziać dokładnie to samo. Jako zdenerwowany człowiek postawiłem się <dupa> na powyższy serwis :) Mechanik zdemontował pompe i wysłałem ją do MABI (teraz Diesel-Serwis).

Całość naprawy 1500zł,
a wymienili:
Rolki 536
Zawór TCV ND-700
Uszczelka ND-0040
Uszczelki zestaw ND-0561
, regeneracja korpusu , naprawa pompy.

Generalnie najdroższy był zawór – 666,66zł :)

Jutro mechanik montuje pompe – zobaczymy jak będzie śmigać.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2012, 14:39
Posty: 26
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy