Sterowanie wycieraczkami w Mazdzie 6 GH

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kamil » 2 lip 2011, 15:57

Używacie automatycznego sterowania wycieraczek? Cały czas macie ustawione na auto? Macie może do tego jakieś uwagi? :>
Kamil
 

Postprzez polak900 » 2 lip 2011, 15:59

nie, u mnie działa ok w pozycji cały czas na auto, a co zauważyłeś coś?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Kamil » 2 lip 2011, 16:17

ja też zawsze mam na auto ustawione i dziś zdarzył mi się przypadek, iż wycieraczki jakby się przycięły na jednej prędkości... to znaczy, padał ostry deszcz, ale zelżał po chwili. wycieraczki zostały na najszybszym trybie. Więc zmniejszyłem tym pokrętłem od częstotliwości-auto, by zmniejszyć czułość, ale one dalej jak szalone wywijają. Nie wiem, może same by z biegiem czasu zmniejszyły prędkość (mogłem w sumie poczekać dłużej), ale manualnie wyłączyłem wycieraczki i z powrotem na pozycję auto przeszedłem i było już oki.
Ponadto wcześniej, ze dwa – trzy razy w ciągu 2 lat, zdarzyło mi się, że w pogodę bezchmurną potrafiły same się uruchomić. Sobie myślę – no ok, może jakiś owad w czujnik trafił. Ale raz wycieraczka wytarła, drugi, trzeci, czwarty – aż w końcu wyłączyłem manualnie, włączyłem spowrotem na auto i dopiero się wyłączyła. Może w obu przypadkach za szybko wyłączam wycieraczki by stwierdzić że coś nie tak? No ale na razie pytam się Was czy może coś podobnego zauważyliście :)
Kamil
 

Postprzez polak900 » 2 lip 2011, 17:59

tak miałem coś takiego, ale nie przywiązywałem do tego wagi bo wszystko działa doskonale jeżeli chodzi o wycieraczki
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez czart » 2 lip 2011, 19:38

Dokładnie też miałem taki sam objaw.
Po ponownym włączeniu na AUTO pracowały OK.
Zmiana ustawienia "czułości" nie wpływa na prace wycieraczek !!!
Ostatnio edytowano 2 lip 2011, 20:46 przez czart, łącznie edytowano 1 raz
czart
 

Postprzez bartosz51 » 2 lip 2011, 20:15

U mnie z kolei jakby odwrotnie, tzn. deszcz leje, ja wsiadam i odpalam, a one nic. Dopiero muszę wyłączyć i włączyć, żeby zadziałały. Poza tym nie zauważam żadnej absolutnie różnicy w pracy wycieraczek mimo zmian pozycji pokrętła od rzekomo czułości. Na początku myślałem, że to wszystko rzeczywiście działa czujnie, ale później zacząłem eksperymentować i nie ma żadnych zmian. Pic na wodę, jak dla mnie.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez glowasiek » 2 lip 2011, 20:49

bartosz – moze podjedz do servisu ? u mnie jest roznia w zaleznosci od tego jak mam ustawione pokretlo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Kamil » 2 lip 2011, 21:56

u mnie pokrętło od czułości działa na 100%. Bym to poparł dowodami ale bym musiał filmy kręcić by to udowodnić :P albo to wiara w technikę czyni cuda <lol> . Ja widzę różnice w ustawieniach , zwłaszcza teraz przy pogodzie jaką mam – u mnie w regionie taka niby mżawka – niby deszcz taka drobnica. Przykładowo: jedziemy sobie w taką pogodę mżawkowo – deszczową, jedziemy sami (w sensie nikogo nie ma na drodze do mijania) na trasie poza miastem. Wycieraczki ustawione na auto, częstotliwość minimalna. Wszystko działa oki. Gdy mijamy kolumnę tirów, częstotliwość auto minimalna reaguje za wolno. Gdy przełączę na częstotliwość – nazwijmy ją ŚREDNIĄ działa trochę szybciej – na częstotliwość MAX działają jak oszalałe ;) udowodnione empirycznie przeze mnie w trasie ;) no a jeszcze spytam. Piszecie że macie to samo, ale oba przypadki? tez się zdarzyło by wycieraczki uruchomiły się bez powodu – czytaj bez deszczu?
Kamil
 

Postprzez Tomek6 » 3 lip 2011, 09:57

bartosz51 napisał(a):U mnie z kolei jakby odwrotnie, tzn. deszcz leje, ja wsiadam i odpalam, a one nic. Dopiero muszę wyłączyć i włączyć, żeby zadziałały. Poza tym nie zauważam żadnej absolutnie różnicy w pracy wycieraczek mimo zmian pozycji pokrętła od rzekomo czułości. Na początku myślałem, że to wszystko rzeczywiście działa czujnie, ale później zacząłem eksperymentować i nie ma żadnych zmian. Pic na wodę, jak dla mnie.
Pozdro


Faktycznie to jest jakieś popier.... Rozkminiałem to kiedyś i testowałem, ale nie wyciągnąłem żadnych sensownych wniosków. Wprawdzie widzę różnicę między zmianą częstotliwości, ale jest to dość chaotyczne zjawisko i czasami za długo muszę czekać aż wycieraczki same się odpalą.

Kamil napisał(a):tez się zdarzyło by wycieraczki uruchomiły się bez powodu – czytaj bez deszczu?


Zdarzyło się nie raz, ale to jest tylko czujnik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Pyjter1981 » 8 gru 2012, 23:15

Witam napiszcie mi jak u was działa pierwszy bieg wycieraczek?
Bo u mnie pozycja pierwsza w dół działa jednym bardzo wolnym tempem a sterowanie pokrętłem [regulacja prędkości wycieraczek] wogole nie reaguje.
Czy mozna to jakos zresetować?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 14:46
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GH 2.0 kombi 2008 diesel

Postprzez katoda » 9 gru 2012, 00:37

Pozycja pierwsza w dół to automat, a pokrętło służy do ustawiania czułości czujnika deszczu (ale nie pytaj mnie kręcenie w którą stronę co oznacza, bo nie wiem). Szybkością wycieraczek steruje wtedy czujnik i w zależności od ilości zbierającej się wody na szybie prędkość pracy zwiększa się odpowiednio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 187 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez Pyjter1981 » 9 gru 2012, 09:09

Mam wrażenie że to u mnie nie działa obojetnie jakbym kręcił tym porkrętłem to wycieraczki chodzą tak samo :(
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 14:46
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GH 2.0 kombi 2008 diesel

Postprzez glowasiek » 9 gru 2012, 12:05

Zacznimy od tego czy masz samochod z automatycznymi wycieraczkami.
Jezeli tak to pierscien dziala jedynie gdy masz wycieraczki wlaczone w trybie auto – nie dziala on w innych trybach.

Pierscien sluzy jedynie do regulacji czulosc czujnika deszczu – nie wiem jak jest w wersjach bez automatycznych wycieraczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez piolsm » 9 gru 2012, 15:31

to ja dodam kilka słów
wycieraczki z czujnikiem pierwsze położenie niby sygnał idzie z czujnika deszczu
ale wycieraczki chodzą jak chcą, regulacja pokrętłem rzekomej czułości czujnika
hmmmm ladnie brzmi ale na pewno nie działa, dosłownie ogólni dobrze ze wycieraczki się włączają
i chodzą jak chcą
ale równie dobrze mogło by tego pokrętła nie być bo kręcenie/regulacja nic nie daje

dość to irytujące ale pewnie się przyzwyczaję :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 127 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez glowasiek » 9 gru 2012, 17:09

Dziwne bo u mnie i kilku innych osób działa bez zarzutow, wrecz sobie chwale ta funkcje.
Również pokretlo daje dobra regulacje czułości. Najlepiej działa po środku.
Ostatnio edytowano 9 gru 2012, 21:34 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Pyjter1981 » 9 gru 2012, 21:14

A może to pomoże :
Przetłumaczone przez tłumacz google:
Jak zresetować wycieraczek samochodowych
1. Zapłon w pozycji off – wycieraczki na OFF.
2. Włącz wycieraczki do pozycji AUTO.
3. Wyłącz zapłon w pozycji ON – W ciągu 10 sekund – włącznik z AUTO na OFF 5
razy – 1 sekund off 1 sekundy auto.
4. Wycieraczki będą cykl raz, aby zarejestrować nowy inicjalizacji.

Próbował ktoś z was to zrobić ??? :)

Dopisano 9 gru 2012, 20:36:

Ja właśnie mam na mysli ten tryb auto.
W tym trybie wycieraczki powinny regować na pokrętło. Ale wycieraczki nie zwalniają ani nie przyśpieszają
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 14:46
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 GH 2.0 kombi 2008 diesel

PostTen post został usunięty przez glowasiek 9 gru 2012, 21:31.

Postprzez chmooreck » 9 gru 2012, 22:15

Pyjter1981 napisał(a):Ja właśnie mam na mysli ten tryb auto.
W tym trybie wycieraczki powinny regować na pokrętło. Ale wycieraczki nie zwalniają ani nie przyśpieszają

Ale one nie będą bezpośrednio reagować na zmianę położenia pierścienia. Pierścień ma określać ile wody ma napadać na szybę zanim się uruchomią.

Z moich doświadczeń czujnik deszczu działa różnie. Czasem ok, czasem niestety nie... ale się przyzwyczaiłem, że czasem muszę wyłączyć/włączyć ponownie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Wojtek » 9 gru 2012, 22:27

krotko...
pierscien okresla czulosc czujnika deszczu... a on zalacza wycieraczki w zaleznosci od:

chmooreck napisał(a):Pierścień ma określać ile wody ma napadać na szybę zanim się uruchomią.

...i nie jest mu potrzebny reset ustawien... sam ich nie gubi... generalnie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 9 gru 2012, 22:42

Jezeli chodzi ci o tryb auto to jego wlacza sie do gory a nie jak pisales:

Pyjter1981 napisał(a):Bo u mnie pozycja pierwsza w dół działa jednym bardzo wolnym tempem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6