Nie grzeje w kabinie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ignacy » 7 gru 2012, 23:37

Witam!!
Mam taki problem, że jak silnik jest ciepły i chcę włączyć nawiewem gorące powietrze 29 C, to leci takie letnie max 18C , odpowietrzałem układ i nic to nie dało, płynu jest idealna miara, nie mogąc dojść co jest grane odpiąłem przewody od nagrzewnicy (oba ) i włączyłem silnik, o ile się nie mylę, to powinien z jednego przewodu lecieć płyn a nic nie leciało nawet nie kapało :(:( <glupek2>
co tam jest wcześniej co mogło by się zapchać ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Hubix » 8 gru 2012, 00:44

Skoro sucho w nagrzewnicy to pewnie jej nie odpowietrzyłeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ignacy » 8 gru 2012, 10:47

z przewodów które wychodzą z silnika do nagrzewnicy nie leci płyn , to w nagrzewnicy go nie będzie, a jeśli silnik jest włączony i pompa pracuje to chyba powinno z jednego przewodu lecieć? <co?> , a nie leci <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Hubix » 8 gru 2012, 11:07

Nie znam tego silnika ale wg. mnie tu jest ten tzw mały obieg.

Płyn z silnika leci od razu do nagrzewnicy, a termostat blokuje dopływ płynu do chłodnicy aby się nie schładzał tylko nabrał właściwej temperatury i dopiero wtedy otwiera się termostat i płyn wpada do chłodnicy.

Tak więc wypinając przewody z nagrzewnicy musi być tam płyn !

Nie wiem ile jest odpowietrzników w tym samochodzie, ale przeważnie są 3 i przy nagrzewnicy jest zawsze odpowietrznik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marex » 8 gru 2012, 12:13

Wystarczy przeczytać wątek Wymiana płynu chłodniczego i wiadomo że to jest układ samo odpowietrzający się tylko trzeba zastosować się do pewnych zasad zapraszam do lektury.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez ignacy » 8 gru 2012, 13:47

przewody były odpięte gdy wskaźnik temperatury pokazywał dokładnie połowę , silnik pracował, płyn nie leciał, w zbiorniczku jest idealny poziom i nie ubywa (nawet jak są zdjęte przewody)
mało tego jeździłem też z otwartym korkiem ze zbiornika wyrównawczego po mieście (około 30min) i płynu nie ubyło , to wygląda tak jak by było coś zapchane/zamknięte jeszcze przed nagrzewnicą

gdyby nie otwierał się termostat to gotował by się płyn, tak samo jak przy padniętej pompie, więc to odpada
na innym forum ktoś coś wspomniał o chłodniczce, że może być zamulona, gdzie jest ta chłodniczka ? <nauka>
czy nagrzewnice da się wyciągnąć ? bez zdejmowania deski ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez marex » 8 gru 2012, 15:32

Zbiorniczek swoją drogą, a sprawdzałeś ile jest płynu w chłodnicy? (sprawdź na zimnym silniku) jeżeli po odkręceniu korka nie widzisz płynu to należy dolać
ignacy napisał(a):ktoś coś wspomniał o chłodniczce

myślę że tu chodzi raczej o nagrzewnicę

ignacy napisał(a):czy nagrzewnice da się wyciągnąć

Wydaje mi się że nie bardzo bo jak wyciągałem webasto to tylko było widać 2 króćce wychodzące ze ściany grodziowej.

A webasto działa u Ciebie czy nie działa?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez goran » 9 gru 2012, 13:33

Tak jak pisał Marex sprawdź poziom płynu ale w chłodnicy. Miałem podobne objawy z brakiem ogrzewania, płyn w zbiorniku był ok ale w chłodnicy już nie, dolewałem po 3-4 litrów. U mnie okazało się, że walnięta była uszczelka pod głowicą jak od początku zdiagnozował mój znajomy mechanik. Koszt naprawy – duży, ale weź tą usterkę też pod uwagę.
pzdr
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 19:44
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 6, 2003 GY, 2.0 CD 121KM

Postprzez ignacy » 9 gru 2012, 18:56

walnięta uszczelka pod głowicą równa się płyn w oleju ?

jutro wyciągam termostat , prawdopodobnie ktoś zalewał wcześniej silnik wodą, co jak myślę spowodowało kamień w obiegu i zacięcie się termostatu <cisza>

a z tym dolewaniem do chłodnicy to fakt, tez dolałem około 2l płynu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Hubix » 9 gru 2012, 20:11

Jakbyś miał zacięty termostat to albo by Ci się auto gotowało, albo nie dało rady zagrzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ignacy » 9 gru 2012, 21:10

wcześniej, zanim rozłączyłem przewody od nagrzewnicy, samochód niby nagrzewał się normalnie, wskazówka była w połowie, chociaż miałem przypadki że w trasie skazówka spadała do zera
dziś wróciłem z trasy 300km i <glupek2> zmarzłem ;p płyn w ogóle w trasie się nie grzał, a jak stawałem na postoju i czekałem chwilę to wskazówka szła w górę
a skoro mowa o termostacie ;p to gdzie on jest umieszczony w ^stce ? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Hubix » 9 gru 2012, 22:17

No to jak Ci się nie zagrzewa to albo termostat walnięty albo zapowietrzony układ !

Webasto działa Ignacy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez goran » 10 gru 2012, 09:51

Czasami winny jest nieszczelny korek od chłodnicy, ja wymieniłem na nowy (koszt w sklepie motoryzacyjnym około 30zł.) U mnie to jednak nie pomogło a najlepiej to jedź do mechanika zanim wymienisz połowę samochodu i wpędzisz się w dodatkowe koszty. U mnie nie było płynu w oleju i odwrotnie, żadnych objawów typu spadek mocy, problemy z zapłonem, "zimny" silnik itd... po prostu nie było ciepłego nawiewu.
pzdr
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 19:44
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 6, 2003 GY, 2.0 CD 121KM

Postprzez Myjk » 10 gru 2012, 16:07

ignacy napisał(a):gdyby nie otwierał się termostat to gotował by się płyn, tak samo jak przy padniętej pompie, więc to odpada

To nie jest prawda. CiTD się prawie nie grzeje, stąd też standardowo montowano webasto. Mnie spieprzyło ponad 4 litry płynu (przy pompie webasto spadła opaska z przewodu i nastąpiło rozszczelnienie), jeździłem tak tydzień czasu i nawet mi wskazówka nie drgnęła do góry. :P Istotne jest, że wtedy nie ma ogrzewania, bo pompa nie dorzuca wystarczająco dużo płynu na nagrzewnicę.

Odpowietrz należycie układ, dolewając płyn do chłodnicy na pracującym silniku. Procedura jest upierdliwa i może zająć nawet godzinę czasu -- także weź sobie ciepły kocyk, termos z ciepłą herbatą i batona.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ignacy » 10 gru 2012, 22:57

u mnie nie ma webasto,
Czasami winny jest nieszczelny korek od chłodnicy
czytałem że te korki są z odpowietrzaczem, i to właśnie czasami się psuje i nie ucieka przez korek powietrze

aktualnie grypa mnie rozłożyła (prawdopodobnie przez brak ogrzewania w mazdzie ;p;p)więc to poczeka, zrobię tak jak mówicie będę stopniowo dolewał płynu , jak to nic nie pomoże to wezmę się za termostat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Myjk » 10 gru 2012, 23:51

ignacy napisał(a):u mnie nie ma webasto,

Pewnie je suszyło i uciekło... ;) Poza tym niewiele to zmienia.
Przywiozłeś auto z beneluxu? 98% M6 CiTD na rynku dogrzewacz silnika posiada fabrycznie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dyrdus90 » 11 gru 2012, 09:09

Witam Panowie i Panie, jestem tu nowy jak zreszta zauważycie ;) zakupiłem mazde 6 z czego sie ciesze, ale mam pewne niedociagniecia w niej :p i tak zaczne od ogrzewania, przez tydzień grzalo, ale po tygodniu prestało buczeć dogrzewanie jak i przestało jednocześnie grzac w kabinie, ale nawiew wszystko leci tylko ze zimne... próbowałem odpowietrzac, nic, wymieniłem płyn w chłodnicy, nic, ale przy wymianie płynu w chlodnicy znalazłem w układzie czarną maź, bardzo gestą, nie rozpuścił jej nawet środek źrący do czyszczenia tego układu, macie jakies sposoby by tego sie pozbyc? bo mam wrażenie ze jak pozbęde sie tej mazi to i zacznie mi grzac <co?> <co?>
dyrdus90
 

Postprzez marex » 11 gru 2012, 18:54

ignacy napisał(a):u mnie nie ma webasto

zacznij od tematów od webasto które masz :) zobacz gdzie się znajduje i w końcu sprawdź czy działa jak będziesz zdrowy
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez ignacy » 11 gru 2012, 21:06

wiem co to webasto :p i że jest umieszczone przed nagrzewnicą w komorze silnika, kolega wyżej trafił
Przywiozłeś auto z beneluxu? 98% M6 CiTD na rynku dogrzewacz silnika posiada fabrycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez mazczarek » 2 sty 2013, 17:43

Jak wyżej.Uszczelka pod głowicą.Spaliny wpadają do układu chlodzenia,nie do oleju.Przerobiłem to na wiosnę.Koszty niemale.Powinno wystarczyć 2.500pln.Naprawiałem w aso.Przy okazji wyczyściłem smoka,wymieniłem pompe wspomagania
Początkujący
 
Od: 16 lis 2011, 13:40
Posty: 11
Skąd: Łódż

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6