
Dołożenie/montaż tempomatu (str. 3)
michal.i.marta napisał(a):ja mam podobny kłopot tylko ze z wskaźnikiem paliwa, wskazówka wyszła razem z metalowa końcówką i wskaźnik teraz szaleje. mówisz że po jakimś czasie może samo się naprawić?
pisałem, żeby uważać.
Zrobiłem to w 2 etapach.
Pierwszy. Ściągnij z trzpienia wskazówkę i włóż trzpień w gniazdo liczników.
Teraz delikatnie (tak z mm lub dwa, żeby siedziało, ale dało się ściągnąć łatwo) nałóż wskazówkę z ustawieniem na pełny bak.
Obróć teraz w prawo aż poczujesz że "silniczek" zatrzyma się na skrajnym położeniu
Obracaj dalej wskazówką aż ustawisz wskaźnik na właściwej pozycji (około centymetra poniżej zera – jeżeli masz ściągniętą plastykową osłonę to tam zobaczysz kreskę, ale na założonej to na oko)
Nie dobijaj wskazówki – pojeździj tak jakiś czas i skręć do samochodu bez przedniej szybki
Drugi etap (po paru dniach) – jeżeli okaże się że wskaźnik działa źle to teraz możesz to skorygować bo wskazówka lekko chodzi. Jak już będzie chodziło poprawnie to zostaw tak na parę dni i dopiero jak będziesz pewny to dobij wskazówkę i załóż szybkę
o tyle masz lepiej, że wskaźnik temperatury działa od połowy a wskaźnik paliwa startuje od ogranicznika.
Dopisano 7 gru 2012, 08:46:
mass napisał(a):Tak wygląda u mnie:
Liczniki od benzyniaka i Diesla widocznie są różne. Możesz wyciągnąć licznik i zrobić zdjęcie pod światło tej czarnej maskownicy z ikonkami? Zobaczymy w ogóle czy jest tempomat na desce i gdzie.
Nie musisz ściągać wskazówek. Delikatnie odchyl maskownicę i podświetl od dołu – żeby tylko wiedzieć gdzie to jest i czy to jest.
Otworz maske I popatrz czy masz przepustnice na linke...
lub
schyl sie pod deske tam do pedalow I zobacz czy linka jest doczepiona do pedalu gazu
Tapatalk2
lub
schyl sie pod deske tam do pedalow I zobacz czy linka jest doczepiona do pedalu gazu
Tapatalk2
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Zegary na razie zostawilem w spokoju.
Przyszla dzisiaj kierownica. Podobno "na pewno od piatki".
Ale kabelki sie nie zgadzaja.
W tej co dostalem nie ma tej masy z oczkiem przykrecanej na srube i masa jest wogole z drugiej strony wtyczki. Nawet nie probowalem podpinac.
Czy da sie to poprzekladac zeby dzialalo?
Ponizej zdjecia mojej i tej nowej.
Probowalem to podpiac zgodnie z ponizszym, niestety dziala wszystko poza tempomatem.
Czy ktos moglby zobaczyc jak wyglada polaczenie w oryginale?
Wie ktos jakie powinny byc rezystancje sterowania tempomatem?
Przyszla dzisiaj kierownica. Podobno "na pewno od piatki".
Ale kabelki sie nie zgadzaja.
W tej co dostalem nie ma tej masy z oczkiem przykrecanej na srube i masa jest wogole z drugiej strony wtyczki. Nawet nie probowalem podpinac.
Czy da sie to poprzekladac zeby dzialalo?
Ponizej zdjecia mojej i tej nowej.
Probowalem to podpiac zgodnie z ponizszym, niestety dziala wszystko poza tempomatem.
Czy ktos moglby zobaczyc jak wyglada polaczenie w oryginale?
Wie ktos jakie powinny byc rezystancje sterowania tempomatem?
No to lipa.
W benzynie przed liftem (nie wiem czy we wszystkich):
– gaz jest na linkę
– nie ma aktuatora (jeśli dobrze rozumiem to ten moduł z dodatkową linką do sterowania przepustnicą)
– maskownica zegarów nie ma miejsca na kontrolki tempomatu
– czujnik hamulca jest tylko na 2 przewody (powinien mieć 4).
Temat pewnie do ogarnięcia ale nie tak prosto jak w dieslu.
W benzynie przed liftem (nie wiem czy we wszystkich):
– gaz jest na linkę
– nie ma aktuatora (jeśli dobrze rozumiem to ten moduł z dodatkową linką do sterowania przepustnicą)
– maskownica zegarów nie ma miejsca na kontrolki tempomatu
– czujnik hamulca jest tylko na 2 przewody (powinien mieć 4).
Temat pewnie do ogarnięcia ale nie tak prosto jak w dieslu.
malo jest aut z Angli sciagnietych na czesci? Wszystko znajdziesz w przedliftowej M6
ale uwaga... nie bedzie to takie latwe...
ale uwaga... nie bedzie to takie latwe...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Największy problem jaki widze tak na teraz to sterowanie aktuatorem.
Pewnie trzeba pociągnąć dodatkowe przewody od czujnika stopu no i jakos podłączyć sterowanie z kierownicy...
I pewnie jeszcze wiele innych.
Temat odkładam na cieplejsze dni
Pewnie trzeba pociągnąć dodatkowe przewody od czujnika stopu no i jakos podłączyć sterowanie z kierownicy...
I pewnie jeszcze wiele innych.
Temat odkładam na cieplejsze dni
witam wszystkich! jakis czas temu zabralem sie za montaz tempomatu, w liczniku wszystko zrobilem i na tescie zegarow cruise i cruise main sie zapala, ostatnio wrocilem z polski i zamontowalem przyciski bo w uk byly za drogie wiec przywiozlem z kraju. zamontowalem przyciski i wielkie rozczarowanie
nie wiem co zrobilem zle ale tempomat ani drgnie. moja mazda to diesel ale anglik, wiecie co zrobilem zle? prosze o pomoc.
- Od: 10 paź 2012, 21:43
- Posty: 12
- Skąd: UK NEWCASTLE
- Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007
jest od piatki, wszystko inne dziala tylko nie tempomat.podswietlenie jest zielone wiec od mazdy 5 bo mazda6 ma czerwone, sam juz nie wiem co jest nie tak
- Od: 10 paź 2012, 21:43
- Posty: 12
- Skąd: UK NEWCASTLE
- Auto: mazda 5
2.0 diesel 2007
Witam, jestem nowy na forum i siedzę już od rana czytając wiele tematów dotyczących M5. Zainteresowałem się zamontowaniem tempomatu do mojej mazdy 5 bo mam dostęp do rozbitej (przodem) piątki z 2012 roku, w której jest tempomat, ale z tego co koledzy piszą to:
1. moja benzyna 2005 nie ma miejsca na diody "crusie" i "main cruise"
2. nie mam "aktuatora" – może da się przełożyć z rozbitka? No chyba, że ja mam gaz na linkę a tam jest tzw. elektroniczny?
3. jak napisał kolega mass czujnik hamulca jest na dwa przewody. (może ten również da się przełożyć z tej rozbitej???)
Reasumując proszę o opinię czy w ogóle chwytać się przekładki tempomatu bo na razie "czarno" to widzę – chyba zbyt dużo kombinacji w mojej benzynie
I jeszcze jedno – dobrze rozumiem, że moduł sterowania tempomatem znajduje się w kierownicy?
Jeśli tak to olewam te diody i przekładam co się da (no chyba, że "aktuator" pozostaje kluczem do zadziałania tempomatu w mojej 5-ce)
1. moja benzyna 2005 nie ma miejsca na diody "crusie" i "main cruise"
2. nie mam "aktuatora" – może da się przełożyć z rozbitka? No chyba, że ja mam gaz na linkę a tam jest tzw. elektroniczny?
3. jak napisał kolega mass czujnik hamulca jest na dwa przewody. (może ten również da się przełożyć z tej rozbitej???)
Reasumując proszę o opinię czy w ogóle chwytać się przekładki tempomatu bo na razie "czarno" to widzę – chyba zbyt dużo kombinacji w mojej benzynie
I jeszcze jedno – dobrze rozumiem, że moduł sterowania tempomatem znajduje się w kierownicy?
Jeśli tak to olewam te diody i przekładam co się da (no chyba, że "aktuator" pozostaje kluczem do zadziałania tempomatu w mojej 5-ce)
- Od: 24 sty 2012, 22:27
- Posty: 4
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 LF-DE '05
Opel Omega 2.5 TD
BMW E30
siwyE30 napisał(a):1. moja benzyna 2005 nie ma miejsca na diody "crusie" i "main cruise"
nikt jeszcze tego nie pokazał... a kolega iwi o to prosił...
siwyE30 napisał(a):2. nie mam "aktuatora" – może da się przełożyć z rozbitka? No chyba, że ja mam gaz na linkę a tam jest tzw. elektroniczny?
fotorelacja była realizowana na wersji z silnikiem diesla i elektronicznym sterowaniem przepustnicy...
pierwsze co trzeba, to zajrzeć do komory silnika i sprawdzić
siwyE30 napisał(a):bo mam dostęp do rozbitej (przodem) piątki z 2012 roku
jak sie nie mylę to ma wszystko na elektronica jak M5 f/l (2008 – 2010)
siwyE30 napisał(a):dobrze rozumiem, że moduł sterowania tempomatem znajduje się w kierownicy?
nie... w kierownucy masz tylko przyciski...
– z linką gazu steruje aktuator
– z elektroniką steruje ECU
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kolego IWI
Ile sobie cenisz za pomoc w lutowaniu licznika?
tez mysle o tempomacie, kierownice dalbym rade wymienic ale nie wiem czy sie odwaze na lutowanie
Posiadam rowniez mazde 5 2.0 diesel 143KM z 2006r....
dzieki za odpowiedz
Ile sobie cenisz za pomoc w lutowaniu licznika?
tez mysle o tempomacie, kierownice dalbym rade wymienic ale nie wiem czy sie odwaze na lutowanie
Posiadam rowniez mazde 5 2.0 diesel 143KM z 2006r....
dzieki za odpowiedz
- Od: 22 wrz 2014, 10:16
- Posty: 15
- Skąd: Dębica, Birmingham
- Auto: Mazda 5 2.0 diesel, 2006r,
Nie wiem jak Ci pomóc. Licznik być może da się naprawić, a być może nie. Musiałbyś podjechać samochodem i można by spróbować lutować, ale te wyrwane diody raczej nie są do polutowania.
Trzeba by odnowić połączenia na pajączka bo wyrwane są punkty lutownicze.
Licząc na godziny to trochę by zeszło (wyciągnięcie licznika, rozebranie, polutowanie, sprawdzenie, złożenie do kupy i zamontowanie) tylko czy Ci się opłaca to naprawiać. Na forum służymy chętnie bezpłatną pomocą, ale robić za kogoś nie mam czasu. Sam zrobisz – będziesz miał satysfakcję – zlecisz komuś – zapłacisz więcej niż warte są liczniki – no i przeszliśmy do sedna. Kup licznik a tego wyrzuć jeśli nie umiesz zlutować. Tylko kup już z diodami tempomatu. Może ktoś kto ma taki oryginalny licznik podzieli się VINem żeby sprawdzić oznaczenie.
Trzeba by odnowić połączenia na pajączka bo wyrwane są punkty lutownicze.
Licząc na godziny to trochę by zeszło (wyciągnięcie licznika, rozebranie, polutowanie, sprawdzenie, złożenie do kupy i zamontowanie) tylko czy Ci się opłaca to naprawiać. Na forum służymy chętnie bezpłatną pomocą, ale robić za kogoś nie mam czasu. Sam zrobisz – będziesz miał satysfakcję – zlecisz komuś – zapłacisz więcej niż warte są liczniki – no i przeszliśmy do sedna. Kup licznik a tego wyrzuć jeśli nie umiesz zlutować. Tylko kup już z diodami tempomatu. Może ktoś kto ma taki oryginalny licznik podzieli się VINem żeby sprawdzić oznaczenie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości