Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
To ja mam 15w40 i jakis tydzien albo 2 zaczela puszczac dymka po odpale ale kilka sedund doslownie, co tu gada jak silnik takie cuda robi, remont i nic wiecej 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Wiem, że wymiana tych uszczelniaczy mnie nie ominie.
Remontu typowego nie zamierzam robić bo poza ta "niedogodnością" to motorek działa ok i jakoś nie musiałem wcześniej specjalnie śledzić poziomu oleju
Dlatego tez wcześniej zadawałem pytanie odnośnie wymiany tych uszczelniaczy bez demontażu głowicy.
Bo jakbym miał zdejmować głowicę to głupio byłoby jakbym nie zrobił jej remontu.
A jak ściągnięta jest "góra" to grzech nie popatrzeć na pierścienie itd.
A to juz zaczynają się koszty
Co prawda jeden mechanik sprzedał mi jeszcze inny sposób ale .... sam nie wiem ci o tym myśleć.
Zaproponował mi taki sposób, że .... przez otwór świecy jak tłok jest w DMP wciskamy trochę sznurka "od snopowiązałki", przekręcamy wałem korbowym aż tłok ściśnie sznurek i mamy wówczas dobrze podparte zawory.
Pomysł w zasadzie niegłupi ale .... ciekawe jak będzie z jego realizacją.
Remontu typowego nie zamierzam robić bo poza ta "niedogodnością" to motorek działa ok i jakoś nie musiałem wcześniej specjalnie śledzić poziomu oleju
Dlatego tez wcześniej zadawałem pytanie odnośnie wymiany tych uszczelniaczy bez demontażu głowicy.
Bo jakbym miał zdejmować głowicę to głupio byłoby jakbym nie zrobił jej remontu.
A jak ściągnięta jest "góra" to grzech nie popatrzeć na pierścienie itd.
A to juz zaczynają się koszty
Co prawda jeden mechanik sprzedał mi jeszcze inny sposób ale .... sam nie wiem ci o tym myśleć.
Zaproponował mi taki sposób, że .... przez otwór świecy jak tłok jest w DMP wciskamy trochę sznurka "od snopowiązałki", przekręcamy wałem korbowym aż tłok ściśnie sznurek i mamy wówczas dobrze podparte zawory.
Pomysł w zasadzie niegłupi ale .... ciekawe jak będzie z jego realizacją.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No to wlasnie w ten sposob sie zmienia uszczelniacze, ze wlasnie zaworow opiera sie od tlok innej mozliwosci raczej nie ma, a jak juz jest to pewnie gimnastyka na maksa. A sznurek po co
jak silnik mozna biegiem zablokowac 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):A sznurek po cojak silnik mozna biegiem zablokowac
Bez niczego wydaje mi się, że musisz dosyć sporo zawór nacisnąć aby oparł się o tłok.
A czy to pozwoli rozpiąć zamek zaworu to niech się wypowie ktoś kto to robił.
Inna opcja to sprężone powietrze w otwór po świecy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam Panowie. Mam problem z Mazdą 323f ba z 1998 roku. Zauważam w wielu miejscach korozję ( tylne nadkola, ranty 3 drzwi, korozja podwozia oraz korozja spodu maski) Teraz mam pytanie robić to czy będzie się sypało w nowych miejscach ? Zaznaczam, że nie są to duże ogniska korozji ( stadium początkowe) Poza tym autem jeździ mi się dobrze i powymieniałem sporo części. Koszt u jednego z tańszych lakierników w mieście tej roboty to 1000 zł. Polećcie co robić bo nie wiem czy sprzedawać czy naprawiać.
- Od: 4 kwi 2012, 15:35
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1,6 105 KM PB sedan
Mazda 3 BN 2018 2,0 120 KM PB sedan
ja bym znalazł dobrego fachurę niech przejrzy całe auto,jak nie ma dziur na wylot w podłodze itp miejscach to smiało można zrobić,tylko musi być ktoś dobry i solidny,bo nie sztuka napi...ć szpachli i skasować 1000zł,tak robi większość ,nawet nie zabezpieczą spawów antykorozyjnie.
Lepiej dać 2000zł i mieć na lata
Wiem bo sam robiłem auto i koszta sa nie małe za usługi na poziomie
Lepiej dać 2000zł i mieć na lata
Wiem bo sam robiłem auto i koszta sa nie małe za usługi na poziomie
-
Lantis 89
Bez niczego nie da się rozpiąć zaworów, sprężone powietrze może nie wystarczyć gdy zawory są nieszczelne.Marek 161BD081 napisał(a):Bez niczego wydaje mi się, że musisz dosyć sporo zawór nacisnąć aby oparł się o tłok.
A czy to pozwoli rozpiąć zamek zaworu to niech się wypowie ktoś kto to robił.
Inna opcja to sprężone powietrze w otwór po świecy.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Pany powiedzcie mi jedna rzecz na temat kolektora ssacego. Trudo wykrecic sruby ukryte pod nim?? jest jakas niespodzianko na tyle albo pod nim?? A teraz czy sciagajac wlasnie kolektor latwiej bedzie po tej operacji czy jakos od dolu/tylu silnika odkrecic rozrusznik?
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Pany powiedzcie mi jedna rzecz na temat kolektora ssacego. Trudo wykrecic sruby ukryte pod nim?? jest jakas niespodzianko na tyle albo pod nim??
Jest łapa która trzyma kolektor z blokiem silnika.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
arafal21 napisał(a):buuuuuu, kurna zawsze cos utrudnia zycie :/ trudny dostep? Pomoze mi to zeby wyjac rozrusznik?
Nie kojarzę dobrze budowy Z5, ale czy naprawdę trzeba ściągać kolektor

]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No też mi się tak wydaje, ponieważ odkręcać kolektor...to mała kara za grzechy, chyba że nie masz możliwości to dasz sobie jakoś radę ale dobre klucze są wskazane no i cierpliwość 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Znaczy tak, z kanalem czy z podnosnikiem (nie tym podrecznym) nie ma problemu moj mechanik w soboty nie pracuje(jezdzi na jakies zawody z synami) i udostepnia mi garaz
takze jesli daloby rade od dolu odkrecic i wyjac byloby super:) chodzi ze chcialbym to ogarnac u niego bo zima, a nie mam zamiaru zostac bez autka:) w lecie moge nawet cala komore wybebeszyc zeby sie dostac do rozrusznika
a zimia troche wlasnie nie kolega na takie operacje :/
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Najlepiej podjedź, obejrzyj, przymierz się i sam oceń
Ale jak dobrze pamiętam to od spodu jest tyle miejsca że bym prawie cały wszedł.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kamil pewnie mało je dlatego mówi ze by wszedł
A idzta z tą zimą,nic sie nie che grzebać bez ogrzewanego garażu.....byle do wiosny Pany
A idzta z tą zimą,nic sie nie che grzebać bez ogrzewanego garażu.....byle do wiosny Pany
-
Lantis 89
Lantis 89 napisał(a):Kamil pewnie mało je dlatego mówi ze by wszedł![]()
Człowieku ja bym filtr oleju zębami odkręcił


Lantis 89 napisał(a):A idzta z tą zimą,nic sie nie che grzebać bez ogrzewanego garażu.....byle do wiosny Pany
No i na wiosnę to i ja zacznę grzebać...bardziej dokładnie w nosie

]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
gdzie w poznaniu można ostawić antenę od cb radia?
najlepiej blisko wilczaka (WORD), proszę o szybką odpowiedź i najlepiej jeszcze numer tel
najlepiej blisko wilczaka (WORD), proszę o szybką odpowiedź i najlepiej jeszcze numer tel
- Od: 15 kwi 2012, 10:00
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 16v (Z5) '96
Okolice Poznania

Uploaded with ImageShack.us
Panowie mam pytanie w sprawie tego prześwitu między kołem a nadkolem. To jest alufelga 15, zaś rozmiar opony to 15/195/50
Mam pytanie czy tak wielki prześwit to normalna rzecz czy coś jest nie tak ze sprężynami bądź czymkolwiek innym?
- Od: 4 kwi 2012, 15:35
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1,6 105 KM PB sedan
Mazda 3 BN 2018 2,0 120 KM PB sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość