Zasłaniać chłodnicę czy nie zasłaniać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Puhcio » 29 sty 2006, 11:24

farciarz napisał(a):
Puhcio napisał(a):A czy czasem "grzanie" samochodu na biegu jałowym nie powoduje rozrzedzenia oleju .. ?.


Owszem, ale tylko w silniku. To przecież normalne. A co ze skrzynią ?

Ja dlatego po odpaleniu stoję najwyżej minutkę i za chwilkę ruszam, gdyż pod odciążeniem płyny rozprowadzają się wszędzie równomiernie we wszystkich układach. Czyli generalnie samochód dostaje mniej po pupie. Oczywiście nie ma wtedy mowy o szybkiej jeździe. Obroty max 3000 . W samochodzie robi się bardzo szybko cieplutko. Po przejechaniu ok 3 km temperatura silnika jest już na poziomie 90 stopni...i w samochodzie panuje już przyjemne ciepełko. :D


Miałem na myśli rozrzedzenie oleju paliwem ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez magicadm » 29 sty 2006, 13:46

Puhcio napisał(a):Miałem na myśli rozrzedzenie oleju paliwem ...


Wiem, że to jest możliwe w moim autku (awaria uszczelniaczy na przelewach), ale to raczej sytuacja awaryjna i kwalifikująca na warsztat
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bartek_bart » 29 sty 2006, 13:51

radnor napisał(a):nawet mi do głowy nie przyszło zasłaniać chłodnicę. a co, jak mi po drodze przyjdzie ochota na jakieś wyścigi? będę stawał i karton po pomidorach wyjmował, żeby silnika nie zagotować?


sorki ale się fest uśmiałem jak to przeczytałem <lol> a co to honada w swoich bolidach pt. prelude nie montowała wentylatora?? czy ci nie działa że boisz się o zagotowanie silnika <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez bajer0 » 29 sty 2006, 15:20

Widze, ze na tym forum zadna dyskusja nie przejdzie bez glupiej ironii :|

Juz pisalem wczesniej, ze tyle samo czasu trwa u mnie dogrzewanie auta w rucho, co na postoju.


b2 napisał(a):z tego co ja wiem, to właśnie bardziej się zużywa przez nierównomierne rozgrzewanie na postoju, bo rozgrzane masz elementy trące

A w czasie jazdy inne elementy sie nagrzewaja same?
b2 napisał(a):Kierowcy powinni coś zrobić, by jak najszybciej nagrzewać swe silniki, szczególnie zimą.

Z tym absolutnie sie zgadzam.


Silnik podczas jazdy wykonuje wieksza prace, niz na luzie, na postoju – dlatego zazwyczaj szybciej sie nagrzewa. Wieksza praca = wieksze obciazenie = wieksze zuzycie.

P.S. nie twierdze, ze moja teoria i postepowanie jest w 100% sluszne, ale w MOIM WYPADKU jest sensowniejsze niz dlugie, powolne dogrzewanie auta w ruchu.


Zaraz pojawia sie posty, gdzie ktos nie uwierzy w czas grzania auta w czasie jazdy (ze trwa tyle samo, co na postoju) wiec odrazu wytlumacze : U mnie nie ma termostatu sterujacego wiatrakiem chlodnicy – wiatrak ten jest na stale podlaczony i niezaleznie od temperatury non stop kreci – przez co w zime bardzo dlugo auto nagrzewa sie, a czasem nawet NIE DOGRZEWA.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Paweł » 29 sty 2006, 15:46

bajer0 napisał(a):Juz pisalem wczesniej, ze tyle samo czasu trwa u mnie dogrzewanie auta w rucho, co na postoju.

To albo zle sie ruszasz, albo masz cos powaznie uszkodzone.

bajer0 napisał(a):Zaraz pojawia sie posty, gdzie ktos nie uwierzy w czas grzania auta w czasie jazdy (ze trwa tyle samo, co na postoju) wiec odrazu wytlumacze : U mnie nie ma termostatu sterujacego wiatrakiem chlodnicy – wiatrak ten jest na stale podlaczony i niezaleznie od temperatury non stop kreci

Czy to jest rozwiazanie fabryczne? Najprawdopodobniej nie. W kazdym razie informacje te bylo trzeba dodac na samym poczatku opisu twoich technik, wtedy kazdy mialby pewnosc, ze nie powinien opisanych przez Ciebie sposobow przenosic do wlasnego pojazdu.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez bajer0 » 29 sty 2006, 15:59

Rozwiazanie orginalne – wiatrak przymocowany jest do silnika (lookne dokladnie jak to wyglada zaraz) Podpiety jest na pasku od alternatora-calosc orginalna.
Ostatnio edytowano 30 sty 2006, 23:17 przez bajer0, łącznie edytowano 1 raz
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Paweł » 29 sty 2006, 16:16

bajer0 napisał(a):Rozwiazanie orginalne – wiatrak przymocowany jest do silnika (lookne dokladnie jak to wyglada zaraz) Podpiety jest na pasku od alternatora – calosc orginalna.

A na pewno nie bylo tam sprzegla termicznego (wiskozy)? Czasem jest tak, ze mozna dostac zamienniki polaczone na sztywno. Wlasnie tak musialem zrobic w moim pierwszym samochodzie, ale to na pewno nie bylo rozwiazanie fabryczne. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/948)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez bajer0 » 29 sty 2006, 16:20

Pojecia nie mam. T.z. moge poruszac samym wiatrakiem, a pasek sie nie przesunie – jakies "sprzeglo" moze i jest. Ale nawet na zimnym silniku od chwili odpalenia do zakonczenia jazdy wiatrak non stop kreci sie. Na oko nie widac roznicy w predkosci krecenia na zimnym i na rozgrzanym (oczywiscie przy takiej samej ilosci obrotow)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez radnor » 29 sty 2006, 17:20

bartek_bart napisał(a):
radnor napisał(a):nawet mi do głowy nie przyszło zasłaniać chłodnicę. a co, jak mi po drodze przyjdzie ochota na jakieś wyścigi? będę stawał i karton po pomidorach wyjmował, żeby silnika nie zagotować?


sorki ale się fest uśmiałem jak to przeczytałem <lol> a co to honada w swoich bolidach pt. prelude nie montowała wentylatora?? czy ci nie działa że boisz się o zagotowanie silnika <lol>


montowała też termostat, który działa na pewno lepiej, niż karton. :) układ chłodzenia jest obliczony na pracę w konkretnych warunkach, w tym przypadku wlot powietrza na chłodnicę jest w tych obliczeniach uwzględniony. zimą silnik grzeje się w 3-4 minuty, latem nie przekracza optymalnej temperatury ani trochę, nawet podczas ostrzejszej jazdy, więc po co poprawiać małych, żóltych inżynierów? :)
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez b2 » 29 sty 2006, 18:38

tco_tm napisał(a): to na pewno nie bylo rozwiazanie fabryczne.


w transitach tak jest <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez magicadm » 29 sty 2006, 21:53

bajer0 napisał(a):Rozwiazanie orginalne – wiatrak przymocowany jest do silnika (lookne dokladnie jak to wyglada zaraz) Podpiety jest na pasku od alternatora – calosc orginalna.


PANOWIE!!!
Nieważne czy ten wiatrak się kręci na stałe czy nie z prostego powodu!!!:

O tym czy woda płynie przez chłodnicę (duży obieg) decyduje TERMOSTAT!!!!!!

A więc nawet przy -30 stopniach jeżeli temostat jest sprawny nie powinno to mieć wpływu na czas nagrzewania motorka. hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bajer0 » 29 sty 2006, 21:59

No wiec jak to wytlumaczysz ?? Dodam, ze mam nowy termostat, silnik byl regulowany tuz przed zima. Jakas sugestia ?

magicadm napisał(a): hahaha

Cos smiesznego ? Widze, ze wszechwiedzacy fachura ma poczucie humoru buraka cukrowego :|
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez magicadm » 29 sty 2006, 23:27

bajer0 napisał(a):No wiec jak to wytlumaczysz ?? Dodam, ze mam nowy termostat, silnik byl regulowany tuz przed zima. Jakas sugestia ?



Może termostat jest uszkodzony, a najłatwiej to sprawdzić w ten sposób
– bez demontażu: odpalić silnik i badać czy przedy z wodą dochodzące do chłodnicy od razu nagrzewają się razem z silnikiem, czy robią się ciepłe dopiero po złapaniu temperatury pracy
– z demontażem : wsadzić termostat do gorącej wody – i mierząc temperaturę wody obserwować kiedy się zamyka/otwiera.

Zakładam, że termostat ma prawidłowy kształ i nie jest w obudowie w jakiś sposó przycięty/zblokowany itp

I pamiętajmy, że nagrzewnica we wnętrzu autka to też z punktu widzenie silnika chłodnica – im mocniej grzejesz – tym więcej ciepła odbierasz silnikowi, a więc wydłużasz czas nagrzewania silnika.

bajer0 napisał(a):
magicadm napisał(a): hahaha

Cos smiesznego ? Widze, ze wszechwiedzacy fachura ma poczucie humoru buraka cukrowego :|


Nic śmiesznego, to tylko emotikonka wstawiona w celu rozluźnienia, a nie podkręcenia atmosfery – przepraszam wszystkich urażonych :) No i jakbym mógł nabijać się z moderatora...

Żaden ze mnie FACHURA, nawet nigdy nie wymieniałem termostatu, za to wiem jak działa i po co jest w silniku

Profilaktycznie od dziś bedę wstawiał chomiki – na to chyba nikt się nie obrazi:
<chomik> <chomik> <chomik> <chomik> <chomik>


Pozdrawiam i o wybaczenie proszę

PS
Buraki cukrowe są dobre na placki i cukier

i jeszcze raz: <chomik>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bajer0 » 30 sty 2006, 11:51

magicadm napisał(a):przedy z wodą dochodzące do chłodnicy robią się ciepłe dopiero po złapaniu temperatury pracy


i tak jest u mnie. Termostat działa OK, jednym slowem od chwili zlapania temperatury nominalnej (czyli ok 80 – 90stp.) otwiera sie duzy obieg i rura od chlodnicy sie nagrzewa. Mialem z tym troche problemow zeszlej zimy i troche o tym dzialaniu czytalem, wymienilem tez czujnik temp., termostat i chlodnice (stara przeciekala)

magicadm napisał(a):I pamiętajmy, że nagrzewnica we wnętrzu autka to też z punktu widzenie silnika chłodnica – im mocniej grzejesz – tym więcej ciepła odbierasz silnikowi, a więc wydłużasz czas nagrzewania silnika.


o tym tez wiedzialem – mowili nawet na TVN Turbo kiedys, aby po odpaleniu do chwili uzyskania optymalnej temperatury nie przesadzac z ogrzewaniem (u siebie ustawiam cieplo na pol skali, zas nawiew na pozycje 1)

P.S. wybaczam <diabełek> ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto