Luźny kabelek/wtyczka pod maską

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mati88 » 30 mar 2010, 13:34

Witam przy rutynowej wymienie oleju i filtra paliwa zauwazylem luźny kabelek zakończony wtyczka. Zdjalem plastikowa pokrywe silnika i malo tego znalazlem luźny element mysle ze to jakis czujnik tylko nie wiem od czego. Po podlaczeniu luznego kabelka do juz przykreconego czujnika auto nie odpalilo:( odlaczylem go i auto odpalilo i na odpalonym silniku ponownie go podlaczylem i silnik zdechl....
Czy ktos ma moze pojecie co to moze byc za czujnik bo podejrzewam ze poprzedni wlasciciel specjalnie odlaczyl kabelek by samochod chodzil.
czujnik znajduje sie po prawej stronie na gorze silnika i jak go wyciagnalem to byl caly w oleju, a i jeszcze jedno czy to moze miec jakis wplyw na odpalanie
Z gory dziekuje
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 22:18
Posty: 10
Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez sz.elmo » 30 mar 2010, 14:17

Może jakieś niestandardowe zabezpieczenie?

Taki podłączony kabelek dla złodzieja jest mniej podejrzany niż odłączony.
pozdr. elmo

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 20:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 14:35

Smiesznie :) Tyle tylko ze ja bym sie przejal ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MI-6 » 30 mar 2010, 15:28

Rok temu robiłem dodatkową konserwację auta i będąc przy przednich błotnikach i komorze silnika zauważyłem pare wolnych kabelków wyposażonych we wtyczki.Najprawdopodobniej producent przygotowałje w celu podłączenia jakiegoś opcjonalnego osprzętu.To że kolega znalazł wolny kabelek a koło niego wolną wtyczke wcale nie musi oznaczać że to para.Po podłączeniu mogło nastąpić błędne skojarzenie obsługiwanych przez kabelek i wtyczke funcji i w konsekwencji błąd komputera sterującego pracą silnika lub po prostu zwykłe połaczenie z masą czyli popularnie mówiąc zwarcie i silnik zgasł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 10:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez krabdul » 30 mar 2010, 16:07

Raczej wtyczki i gniazda robi się tak by jedna wtyczka pasowała do jednego gniazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez MI-6 » 30 mar 2010, 16:25

W każdym aucie są dziesiatki połaczeń.Jeśli producent dla każdej pary miałby opracowywać inny kształt wtyczekto podniosło by to znacząco koszty produkcji.Poza tym auto to nie stolik z Ikei i nie jest do samodzielnego montażu więc każda para nie musi być inna by sie zorientować co igdzie wetknąć a w fabryce wiedzą co z czym podłączyć.Istnieją jeszcze oznaczenia kabli na podstawie kolorów , symboli i numeracji.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 10:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez krabdul » 30 mar 2010, 23:06

Powiem Ci tak – mam manię czyszczenie wtyczek i styków i nie od momentu zakupu mazdy i jakoś nigdy mi się nie rzuciły w oczy 2 identyczne wtyczki a jeśli już takowe są to na pewno nie są 2 identyczne koło dwóch czujników z takim samym złączem a producent oszczędzając na kasie również nie robi 5 metrowego zapasu kabla do każdej wtyczki więc możliwość pomyłki jest praktycznie zerowa. Przyjrzyj się swojemu silnikowi i wstaw foty 2ch identycznych wtyczek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez mati88 » 31 mar 2010, 00:43

Oki postaram sie jutro wstawic jakies foty bo nie martwi mnie tak ten lużny kabelek tylko ten lużny czujnik ktory prawdopodobnie nie dziala a auto czasam troche dziwnie odpala...
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 22:18
Posty: 10
Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez sz.elmo » 31 mar 2010, 08:26

krzych napisał(a):Smiesznie :) Tyle tylko ze ja bym sie przejal ;P


Nie chciałem, żeby było śmiesznie – może rzeczywiście taki myk ktoś wymyślił.... chociaż to rozwiązanie raczej dziwaczne by było – nie na ten level auta....

Ale ja wcześniej miałem poloneza, więc proszę o wybaczenie mojego spaczenia ;P
pozdr. elmo

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 20:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez krzych » 31 mar 2010, 11:55

krabdul napisał(a):Powiem Ci tak – mam manię czyszczenie wtyczek i styków i nie od momentu zakupu mazdy i jakoś nigdy mi się nie rzuciły w oczy 2 identyczne wtyczki a jeśli już takowe są to na pewno nie są 2 identyczne koło dwóch czujników z takim samym złączem a producent oszczędzając na kasie również nie robi 5 metrowego zapasu kabla do każdej wtyczki więc możliwość pomyłki jest praktycznie zerowa. Przyjrzyj się swojemu silnikowi i wstaw foty 2ch identycznych wtyczek...

Niepotrzebnie sie klocisz, wszak wszem i wobec wiadomo, ze Mazda to samochod z Ikei i wszystkie wtyczki ma takie same ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krabdul » 31 mar 2010, 12:15

krzych napisał(a):Niepotrzebnie sie klocisz, wszak wszem i wobec wiadomo, ze Mazda to samochod z Ikei i wszystkie wtyczki ma takie same ;)


Jest jedna zasadnicza różnica. Ikea daje śrubki na styk a mazda wiele wtyczek gratis :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krzych » 31 mar 2010, 13:07

Psuja rynek, bo sie wtyczki nie beda sprzedawac ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mati88 » 31 mar 2010, 13:10

Obrazek

Obrazek
na drudim zdjeciu jest ten nieszczesny czujnik
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 22:18
Posty: 10
Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez mati88 » 31 mar 2010, 13:41

MI-6 napisał(a):Rok temu robiłem dodatkową konserwację auta i będąc przy przednich błotnikach i komorze silnika zauważyłem pare wolnych kabelków wyposażonych we wtyczki.Najprawdopodobniej producent przygotowałje w celu podłączenia jakiegoś opcjonalnego osprzętu.


Sory moze jestem nie doswiadczony ale co to jest ten "dodatkowy osprzet"?

EDIT(01.04)
dzisiaj byłem u mechaniora i powiedział mi ze to jest czujnik położenia wałka rozrządu.
Mam pytanie czy wie ktoś ile ten czujnik kosztuje i czy to ma jakis zwiazek z odpalaniem??
bo nie jestem pewien czy to SCV czy właśnie ten czujnik...
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 22:18
Posty: 10
Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 22 mar 2012, 22:51.
Powód: post pod postem

Postprzez Messiash_ » 3 gru 2012, 22:48

Witam, po remoncie silnika
została mi nie podłączona jedna wtyczka, wtyczka znajduje się w okolicy komputera (w załączniku zdjęcia), umiejscowionego obok akumulatora, jakieś sugestie gdzie ją podłączyć?, a może to jakieś gniazdo diagnostyczne?

Poza tym silnik nie kręci, nie słychać załączania pompy paliwa i świeci się kontrolka trakcji. Czy po remoncie kapitalnym silnika potrzebne jest podłączenie i ustawienie komputera?

EDIT(moderator) – przeniosłem do istniejącego wątku
Załączniki
IMAG0569.jpg
IMAG0570.jpg
Messiash_
 

Postprzez Marek 161BD081 » 4 gru 2012, 00:32

A nie jest to wtyczka od sterownika lpg? ;)

Nie musi ona być nigdzie podłączona :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Siw-y » 4 gru 2012, 01:32

To jest wtyczka od interfejsu, do tego PC'ta podpinasz.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez rafaljones81 » 5 cze 2013, 11:34

Witam znalazłem dzisiaj niepodłączony przewód. Znajduję sie ona pod zbiorniczkiem do płynu do wspomagania. Jest to pojedyńczy kabelek. Czy jest to kabelek od czujnika stanu płynu czy może coś innego np. VACUM POMPY.

Prosze o pomoc.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2011, 18:02
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Auto: MAZDA 6 MZR 143KM

Postprzez mądry » 5 cze 2013, 11:41

podrzuć może jakieś zdjęcie jak on wygląda to skoczę pod maskę i zerknę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6