Luźny kabelek/wtyczka pod maską
1, 2
Witam przy rutynowej wymienie oleju i filtra paliwa zauwazylem luźny kabelek zakończony wtyczka. Zdjalem plastikowa pokrywe silnika i malo tego znalazlem luźny element mysle ze to jakis czujnik tylko nie wiem od czego. Po podlaczeniu luznego kabelka do juz przykreconego czujnika auto nie odpalilo:( odlaczylem go i auto odpalilo i na odpalonym silniku ponownie go podlaczylem i silnik zdechl....
Czy ktos ma moze pojecie co to moze byc za czujnik bo podejrzewam ze poprzedni wlasciciel specjalnie odlaczyl kabelek by samochod chodzil.
czujnik znajduje sie po prawej stronie na gorze silnika i jak go wyciagnalem to byl caly w oleju, a i jeszcze jedno czy to moze miec jakis wplyw na odpalanie
Z gory dziekuje
Czy ktos ma moze pojecie co to moze byc za czujnik bo podejrzewam ze poprzedni wlasciciel specjalnie odlaczyl kabelek by samochod chodzil.
czujnik znajduje sie po prawej stronie na gorze silnika i jak go wyciagnalem to byl caly w oleju, a i jeszcze jedno czy to moze miec jakis wplyw na odpalanie
Z gory dziekuje
- Od: 22 mar 2010, 22:18
- Posty: 10
- Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM
Smiesznie
Tyle tylko ze ja bym sie przejal 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Rok temu robiłem dodatkową konserwację auta i będąc przy przednich błotnikach i komorze silnika zauważyłem pare wolnych kabelków wyposażonych we wtyczki.Najprawdopodobniej producent przygotowałje w celu podłączenia jakiegoś opcjonalnego osprzętu.To że kolega znalazł wolny kabelek a koło niego wolną wtyczke wcale nie musi oznaczać że to para.Po podłączeniu mogło nastąpić błędne skojarzenie obsługiwanych przez kabelek i wtyczke funcji i w konsekwencji błąd komputera sterującego pracą silnika lub po prostu zwykłe połaczenie z masą czyli popularnie mówiąc zwarcie i silnik zgasł.
- Od: 28 kwi 2008, 10:11
- Posty: 19
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: Mazda 6 2.0 GG LF
W każdym aucie są dziesiatki połaczeń.Jeśli producent dla każdej pary miałby opracowywać inny kształt wtyczekto podniosło by to znacząco koszty produkcji.Poza tym auto to nie stolik z Ikei i nie jest do samodzielnego montażu więc każda para nie musi być inna by sie zorientować co igdzie wetknąć a w fabryce wiedzą co z czym podłączyć.Istnieją jeszcze oznaczenia kabli na podstawie kolorów , symboli i numeracji.
- Od: 28 kwi 2008, 10:11
- Posty: 19
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: Mazda 6 2.0 GG LF
Powiem Ci tak – mam manię czyszczenie wtyczek i styków i nie od momentu zakupu mazdy i jakoś nigdy mi się nie rzuciły w oczy 2 identyczne wtyczki a jeśli już takowe są to na pewno nie są 2 identyczne koło dwóch czujników z takim samym złączem a producent oszczędzając na kasie również nie robi 5 metrowego zapasu kabla do każdej wtyczki więc możliwość pomyłki jest praktycznie zerowa. Przyjrzyj się swojemu silnikowi i wstaw foty 2ch identycznych wtyczek...
krzych napisał(a):SmiesznieTyle tylko ze ja bym sie przejal
Nie chciałem, żeby było śmiesznie – może rzeczywiście taki myk ktoś wymyślił.... chociaż to rozwiązanie raczej dziwaczne by było – nie na ten level auta....
Ale ja wcześniej miałem poloneza, więc proszę o wybaczenie mojego spaczenia
krabdul napisał(a):Powiem Ci tak – mam manię czyszczenie wtyczek i styków i nie od momentu zakupu mazdy i jakoś nigdy mi się nie rzuciły w oczy 2 identyczne wtyczki a jeśli już takowe są to na pewno nie są 2 identyczne koło dwóch czujników z takim samym złączem a producent oszczędzając na kasie również nie robi 5 metrowego zapasu kabla do każdej wtyczki więc możliwość pomyłki jest praktycznie zerowa. Przyjrzyj się swojemu silnikowi i wstaw foty 2ch identycznych wtyczek...
Niepotrzebnie sie klocisz, wszak wszem i wobec wiadomo, ze Mazda to samochod z Ikei i wszystkie wtyczki ma takie same
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Niepotrzebnie sie klocisz, wszak wszem i wobec wiadomo, ze Mazda to samochod z Ikei i wszystkie wtyczki ma takie same
Jest jedna zasadnicza różnica. Ikea daje śrubki na styk a mazda wiele wtyczek gratis
Psuja rynek, bo sie wtyczki nie beda sprzedawac 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
MI-6 napisał(a):Rok temu robiłem dodatkową konserwację auta i będąc przy przednich błotnikach i komorze silnika zauważyłem pare wolnych kabelków wyposażonych we wtyczki.Najprawdopodobniej producent przygotowałje w celu podłączenia jakiegoś opcjonalnego osprzętu.
Sory moze jestem nie doswiadczony ale co to jest ten "dodatkowy osprzet"?
EDIT(01.04)
dzisiaj byłem u mechaniora i powiedział mi ze to jest czujnik położenia wałka rozrządu.
Mam pytanie czy wie ktoś ile ten czujnik kosztuje i czy to ma jakis zwiazek z odpalaniem??
bo nie jestem pewien czy to SCV czy właśnie ten czujnik...
- Od: 22 mar 2010, 22:18
- Posty: 10
- Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM
Witam, po remoncie silnika
została mi nie podłączona jedna wtyczka, wtyczka znajduje się w okolicy komputera (w załączniku zdjęcia), umiejscowionego obok akumulatora, jakieś sugestie gdzie ją podłączyć?, a może to jakieś gniazdo diagnostyczne?
Poza tym silnik nie kręci, nie słychać załączania pompy paliwa i świeci się kontrolka trakcji. Czy po remoncie kapitalnym silnika potrzebne jest podłączenie i ustawienie komputera?
EDIT(moderator) – przeniosłem do istniejącego wątku
została mi nie podłączona jedna wtyczka, wtyczka znajduje się w okolicy komputera (w załączniku zdjęcia), umiejscowionego obok akumulatora, jakieś sugestie gdzie ją podłączyć?, a może to jakieś gniazdo diagnostyczne?
Poza tym silnik nie kręci, nie słychać załączania pompy paliwa i świeci się kontrolka trakcji. Czy po remoncie kapitalnym silnika potrzebne jest podłączenie i ustawienie komputera?
EDIT(moderator) – przeniosłem do istniejącego wątku
-
Messiash_
A nie jest to wtyczka od sterownika lpg?
Nie musi ona być nigdzie podłączona
Nie musi ona być nigdzie podłączona
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam znalazłem dzisiaj niepodłączony przewód. Znajduję sie ona pod zbiorniczkiem do płynu do wspomagania. Jest to pojedyńczy kabelek. Czy jest to kabelek od czujnika stanu płynu czy może coś innego np. VACUM POMPY.
Prosze o pomoc.
Prosze o pomoc.
- Od: 27 paź 2011, 18:02
- Posty: 16
- Skąd: Szczecin
- Auto: MAZDA 6 MZR 143KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6