Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
Przepraszam za odgrzebanie tematu, ale nie warto zakładać nowego z tym samym "problemem".
Czy połączenie F/P z GND w złączu diagnostycznym skutkuje tylko i wyłącznie załączaniem pompy po zapłonie ( a nie jak normalnie jest – czyli w pozycji gdzie pracuje rozrusznik), czy są jeszcze jakieś objawy?
Czy ktoś rozwiązał jakoś mądrze automatyczne załączanie pompy przy pozycji zapłon?
Czy połączenie F/P z GND w złączu diagnostycznym skutkuje tylko i wyłącznie załączaniem pompy po zapłonie ( a nie jak normalnie jest – czyli w pozycji gdzie pracuje rozrusznik), czy są jeszcze jakieś objawy?
Czy ktoś rozwiązał jakoś mądrze automatyczne załączanie pompy przy pozycji zapłon?
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
W sumie znalazłem może nie najtańsze, łatwe rozwiązanie.
Jest to przekaźnik czasowy, odpowiedni model myślę, że ten :
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/2TP.pdf
Regulacja czasu od 0 do 30s.
Po pojawieniu się napięcia na wejściu sterującym (zapłon) , zostanie załączona pompa na określony czas ( 0 -30s).
Po tym czasie mimo iż zapłon będzie włączony – pompa się wyłączy. ( A w naszym przypadku będzie uruchamiana już standardowo przez sterownik mazdy przy pracy rozrusznika i po uruchomieniu silnika.)
Co ważne, w przypadku gdy impuls sterujący(zapłon) będzie krótszy niż czas działania przekaźnika ( ustawiany 0 -30s), to przekaźnik rozłączy pompę właśnie po zaniku sygnału sterującego, czyli zapłonu.
Podłączenie proste:
sterowanie:
+12V po zapłonie
minus na stałe
wyzwalanie:
Styki 3 i 5 podłączyć z tymi w kostce złącza diagnostycznego. Np 3 z F/P a 5 z GND. bądź odwrotnie, nie ma znaczenia.
no ale cena... :
sztuk 1-9 : 35,00 zł
sztuk 10-29 : 31,00 zł
sztuk 30- : 28,00 zł
Jest to przekaźnik czasowy, odpowiedni model myślę, że ten :
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/2TP.pdf
Regulacja czasu od 0 do 30s.
Po pojawieniu się napięcia na wejściu sterującym (zapłon) , zostanie załączona pompa na określony czas ( 0 -30s).
Po tym czasie mimo iż zapłon będzie włączony – pompa się wyłączy. ( A w naszym przypadku będzie uruchamiana już standardowo przez sterownik mazdy przy pracy rozrusznika i po uruchomieniu silnika.)
Co ważne, w przypadku gdy impuls sterujący(zapłon) będzie krótszy niż czas działania przekaźnika ( ustawiany 0 -30s), to przekaźnik rozłączy pompę właśnie po zaniku sygnału sterującego, czyli zapłonu.
Podłączenie proste:
sterowanie:
+12V po zapłonie
minus na stałe
wyzwalanie:
Styki 3 i 5 podłączyć z tymi w kostce złącza diagnostycznego. Np 3 z F/P a 5 z GND. bądź odwrotnie, nie ma znaczenia.
no ale cena... :
sztuk 1-9 : 35,00 zł
sztuk 10-29 : 31,00 zł
sztuk 30- : 28,00 zł
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Witam
Mam problem z moją Mazda 323 z 1997r silnik 1.5 V16. Gdy jest zimno bardzo ciężko odpala musze trzymać gaz wciśnięty w podłoge i cały czas kręcić rozrusznikiem, po chwili próbuje łapac i zaczynają kontrolki gasnąć ale obrotomierz wskazuje lekko ponad 100 , dopiero po dłuzszej chwili jak potrzymam gaz w podłodze uruchamia się normalnie chwile poskacze na obrotach i się stabilizuje gdy ciepły. A jak jest już ciepły to bez żadnych problemów odpala. Dodam że przewody i świece są nowe
Mam problem z moją Mazda 323 z 1997r silnik 1.5 V16. Gdy jest zimno bardzo ciężko odpala musze trzymać gaz wciśnięty w podłoge i cały czas kręcić rozrusznikiem, po chwili próbuje łapac i zaczynają kontrolki gasnąć ale obrotomierz wskazuje lekko ponad 100 , dopiero po dłuzszej chwili jak potrzymam gaz w podłodze uruchamia się normalnie chwile poskacze na obrotach i się stabilizuje gdy ciepły. A jak jest już ciepły to bez żadnych problemów odpala. Dodam że przewody i świece są nowe
- Od: 2 gru 2012, 08:44
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323 BH 1997 1.5 16V
To tak czujnik znajduje sie obudowie filtre powietrza idzie do niej chyba 2 kable, a tu masz jak zrobic wymruganie viewtopic.php?f=116&t=99250
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
[quote="Matt011"]Witam
Mam problem z moją Mazda 323 z 1997r silnik 1.5 V16. Gdy jest zimno bardzo ciężko odpala musze trzymać gaz wciśnięty w podłoge i cały czas kręcić rozrusznikiem, po chwili próbuje łapac i zaczynają kontrolki gasnąć ale obrotomierz wskazuje lekko ponad 100 , dopiero po dłuzszej chwili jak potrzymam gaz w podłodze uruchamia się normalnie chwile poskacze na obrotach i się stabilizuje gdy ciepły. A jak jest już ciepły to bez żadnych problemów odpala. Dodam że przewody i świece są nowe[/
a dolej jej paliwa...gdzieś czytałem, że mazdy jak mają w okolicach 1/4 zbiornika to zaczynają gorzej palić... nie wiadomo czym to jest spowodowane ale zacznij od tego, no chyba że masz pod korek zalany to to już eliminujesz...
Mam problem z moją Mazda 323 z 1997r silnik 1.5 V16. Gdy jest zimno bardzo ciężko odpala musze trzymać gaz wciśnięty w podłoge i cały czas kręcić rozrusznikiem, po chwili próbuje łapac i zaczynają kontrolki gasnąć ale obrotomierz wskazuje lekko ponad 100 , dopiero po dłuzszej chwili jak potrzymam gaz w podłodze uruchamia się normalnie chwile poskacze na obrotach i się stabilizuje gdy ciepły. A jak jest już ciepły to bez żadnych problemów odpala. Dodam że przewody i świece są nowe[/
a dolej jej paliwa...gdzieś czytałem, że mazdy jak mają w okolicach 1/4 zbiornika to zaczynają gorzej palić... nie wiadomo czym to jest spowodowane ale zacznij od tego, no chyba że masz pod korek zalany to to już eliminujesz...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Ale to nie jest to, ewidentnie widac po jego poscie ze silnik nie chce zalapac a nie ze musisz silnik zrobic 2-3 obroty wiecej niz normlanie i dopiero lapie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam.
Odświeżę trochę temat bo może komuś się przyda informacja co było przyczyną takiego zachowania silnika. Pewnego ranka auto nie odpaliło już wcale, kręciłem tak długo że aż rozładowałem aku
Po zaciągnięciu auta do mechanika najgorszy scenariusz okazał się prawdziwy, czyli uszczelka pod głowicą.
Po zrobieniu auto odpala tak jak powinno i w końcu nie ma wiochy rano pod blokiem
Odświeżę trochę temat bo może komuś się przyda informacja co było przyczyną takiego zachowania silnika. Pewnego ranka auto nie odpaliło już wcale, kręciłem tak długo że aż rozładowałem aku
Po zrobieniu auto odpala tak jak powinno i w końcu nie ma wiochy rano pod blokiem
- Od: 4 cze 2010, 11:56
- Posty: 8
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v '97
witam wszystkich, wczoraj kupilem mazde 323f ba 1,5 i od razu wrocilem na forum o dluzszj przerwie;p no ale wracam niestety z problemem, dzisiaj rano juz mi nie chciala zapalic, dopiero po interwencji kabli i drugiegio auta z problemem odpalila, wydawalo mi sie ze na poczatku chodzila na 3 tloki, pierwsze co mi przyszlo do glowy to, ze ze swiecami cos nie tak, wykrecilem je wszystkie i odczyscilem, praktycznie wszystkie byly luzne, a jedna ktora mozna powiedziec byla dokrecona z kolei byla mokra, narazie auto odpala bo stoi w garazu ale boje sie ze jak znowu poczuje mroz to moze byc to samo, macie moze podobne doswiadczenia? co jescze sprawdzic?
- Od: 12 gru 2008, 19:04
- Posty: 91
- Skąd: sieradz
- Auto: mazda 323f ba 1,5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości