Niedziałający nawiew powietrza 323F BA

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez nicek777 » 25 lis 2012, 15:25

Witam. Wczoraj wieczorem przestał mi działać nawiew tak po prostu. Wszystkie diody od przełączników działają. Jak zmieniam z obiegu wewnętrznego na zewnętrzny to słychać, że coś tam się przestawia wewnątrz. Nie działa ani ciepły ani zimny. Sprawdziłem bezpieczniki i wydaje się, że są ok. Ale jakby ktoś mógł potwierdzić, który za to odpowiada, to byłbym wdzięczny. Mnie się wydaję, że będzie to "Heater" 40A, który znajduję się w tej skrzynce koło lewej nogi kierowcy i jest umiejscowiony u samej góry. Nie znalazłem nic podobnego dlatego założyłem nowy temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Grzechu_rwk » 25 lis 2012, 19:53

Dobrze ci się wydaje, ten bezpiecznik o którym mówisz jest opisany jako dmuchawa na schemacie który posiadam.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez Garbage1989 » 27 lis 2012, 00:42

sprawdź czy jakiś kabel sie nie wypioł, albo sam panel się wykoleił ja mam wersje manual ale rezystory będą w obu modelach takie same trzeba sprawdzać gdzie znika napięcie i tam szukać problemu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez nicek777 » 27 lis 2012, 12:00

Dziwna sprawa z tym nawiewem. Nastepnego dnia zaczal dzialac, ale na nizszych predkosciach slychac takie terkotanie. Czy jest mozliwe, ze cos tam sie przyblokowalo? Tylko dlaczego przez dzien czy dwa nie dzialalo wogole, a teraz chodzi? Dziwne to, ale nie pierwszy raz Mazda mi sie sama naprawia wiec sie powoli przyzwyczajam. W weekend sprobuje to rozebrac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez rafał88 » 27 lis 2012, 16:06

Cos Ci sie wpakowalo do nawiewu, mi sie lisc albo 2 wpieprzyly to walsnie bylo slychac "terkotanie", chyba ze jaka myszka zechciala zamiekszac jak u mojego kolegi :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Garbage1989 » 27 lis 2012, 21:02

arafal21 napisał(a):chyba ze jaka myszka zechciala zamiekszac jak u mojego kolegi


to kolega chciał z niej zrobić chomika i wziąć w obroty w kółku :D

a co do terkotania to trzeba faktycznie wyciągnąć dmuchawę i zobaczyć czy czegoś w niej nie ma, ja nie mam takich problemów a nie mam filtra kabinowego jedyne co to na pierwszym biegu wydaje dziwne dźwięki ale to nie feler wszystko działa a widocznie ułożyskowanie silnika gdzieś przyciera
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 27 lis 2012, 23:13

Garbage1989 napisał(a):
arafal21 napisał(a):chyba ze jaka myszka zechciala zamiekszac jak u mojego kolegi


to kolega chciał z niej zrobić chomika i wziąć w obroty w kółku :D


hahaha hahaha hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez nicek777 » 29 lis 2012, 17:19

Zastanawiajace jest tez to, ze przy hamowaniu mocniejszym dmuchawa zwalnia. Wczesniej takeigo efektu nie zauwazalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Grzechu_rwk » 29 lis 2012, 18:02

a przy tym hamowaniu nie przygasają ci światła w środku czy na zewnątrz?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez nicek777 » 29 lis 2012, 18:29

Sprawdze, ale co by to moglo oznaczac? Ze alternator nie laduje aku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Grzechu_rwk » 29 lis 2012, 19:11

Sam mam problem ze światłami, bo mi przygasają przy hamowaniu ale jeszcze nie rozwiązany i tu koledzy z forum podpowiadali, ze coś z alternatorem, ze albo siada, albo łożysko w nim, albo możliwe, ze regulator napięcia, ale jak mowie jeszcze nie zrobiłem tego wiec nie wiem co dokładnie. Sprawdź też ładowanie jakie masz.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2011, 13:57
Posty: 73
Skąd: Skierniewice
Auto: 323f BA, 1.5l, '95r

Postprzez nicek777 » 2 gru 2012, 22:50

Dzisiaj wykręciłem silniczek. Zawalony był taką ilością pyłu o jakiej bym w życiu nie pomyślał. Potem złożyłem to do kupy i wpiąłem tylko kostkę zasilania, żeby sprawdzić czy działa. Teraz są dwie refleksje. Pierwsza to to, że silnik działa tylko na 4ce, ale sądzę, że jest to związane z tym, że nie ma sterowania więc jest tylko działa i nie działa. Natomiast druga rzecz to taka, że po paru próbach wentylator się przycina i nie chodzi po czym jak się go lekko trąci to startuje. Jak myślicie co jest zepsute? Czy mam wymieniać cały silniczek, czy może da się to jakoś zregenerować? Dodam, że po tym czyszczeniu wydaje się, że jest dużo łatwiej obrócić silniczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Garbage1989 » 5 gru 2012, 20:19

nie wiem czy jest sens regenrerować jak można kupić używany sprawny za śmieszne pieniądze a co do spadającego napięcia to może być albo problem z alternatorem że nie wyrabia przy obciązeniu albo zwyczajnie problem ze źle wyrególowanym zapłonem/wolnymi obrotami i spada poniżej ilości nominalnych obrotów więc nie będzie mógł mieć odpowiedniego wydatku. Mam to samo ale już poddałem się bo nie mam więcej pomysłów co zrobić z rególacjom obrotów żeby przy zejściu z wyższych obrotów nie spadał zbyt nisko
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 6 gru 2012, 07:45

Jesli dziala tylko na 4ce to prawdopodobnie nie ma sily ruszyc albo popalone rezystory. Ja bym rozebral sam silnik i zobaczyl jak tam lozyskowanie i szczotki.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323