Mazda 323F BJ RF '99 2,0 DiTD – granatowe love

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Marceli Szpak » 24 cze 2012, 22:37

Weekendowe poprawki :)

Zacznę od klimy. Okazało się, że jest dziurawa chłodnica. Sprawdzałem ceny, są dwie tańsza ok 300-350 i ta droższa, Nissens ok 400zł :(
Rozważam jeszcze plan B czyli spawanie obecnej, niestety pozostało mało czasu do wyjazdu i zastanawiam się czy warto to wszystko rozbierać i spawać – boję się, że podczas demontażu mechanik coś mi uszkodzi i uziemi mi autko. Postanowiłem, że przed wyjazdem do Chorwacji napełnię klimę – ok 2 tygodni trzymała i po powrocie rozbiorę to do spawania, jak spawanie nie pomoże to dopiero kupię nową chłodnice :)
Co Wy na to ? Czy ktoś z Was ma doświadczenia ze spawanymi chłodnicami?


W ten weekend nadszedł czas na pocące się kolanko przy turbinie o którym już wcześniej pisałem.
Zakupiłem silikonowego węża tutaj: http://www.tubes-international.pl/ za 120zł.

Ważne! Info dla osób, które mają w planach wymianę --> wewnętrzny wymiar na górze to 45mm natomiast na dole 43mm. Jest to o tyle istotne, że zazwyczaj mierzy się tylko górę i w momencie kiedy ktoś zakupi o wiele szerszą na górze to na dole może okazać się, że wyjdzie wielka dziura :)

Wąż kolanko Viper: 120zł

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Erastotenes » 25 cze 2012, 09:24

Napisz czy po m-cu użytkowania ta rura ma jakies wady – czytaj przecieki czy deformacje. Wytrzyma ciśnienie kt jest zadawane?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Marceli Szpak » 25 cze 2012, 10:29

OK dam znać.
Z tego co mi powiedziano w sklepie wąż ten (nie rura – dostałem od sprzedawcy lekcję ;) ) przeznaczony jest do wysokich temp. powietrza, te Viper'y stosuje się podobno w sportowych autach :)

Bardziej boję się o ten dolny mniejszy rozmiar przy turbinie oraz jakość zacisków – muszę nabyć coś lepszego.

Na wszelki wypadek wożę ze sobą starego węża ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez boczek86 » 25 cze 2012, 10:42

Marceli Szpak napisał(a):Na wszelki wypadek wożę ze sobą starego węża ;)


i jednego w spodniach hahaha hahaha <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Marceli Szpak » 25 cze 2012, 11:23

boczek86 napisał(a):
Marceli Szpak napisał(a):Na wszelki wypadek wożę ze sobą starego węża ;)


i jednego w spodniach hahaha hahaha <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Jednego? To Ty masz tylko jednego w spodniach? Idź prędko coś z tym zrób :P <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Marceli Szpak » 25 lip 2012, 23:39

Witajcie
W niedziele wróciłem z Chorwacji :) Na całe szczęście Madzia spisała się na medal! :)
Muszę ją pochwalić za sprawne wjechanie na najwyżej położoną drogę w Chorwacji, na górę Sv. Jure – 1762 n.p.m. :)
Przed wyjazdem wymieniłem jeszcze chłodnicę klimy ale o tym później jak zrzucę foto z telefonu ;)

W nagrodę zrobiłem jej kilka zdjęć ;)

Obrazek
Obrazek

Nie pamiętam czy się chwaliłem – przed wyjazdem do CRO wziąłem się ożeniłem :) Magdalena zawiozła nas do ślubu, dostała nawet naklejeczkę, która towarzyszyła nam przez całą podróż poślubną, do tej pory ją mam, nie chce mi się jej ściągać ;)

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Erastotenes » 26 lip 2012, 00:35

<spoko> <spoko> <spoko> Oby tak dalej ładnie się spisywała <spoko> <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Marceli Szpak » 26 lip 2012, 07:22

Witajcie
Coś czuję, że w najbliższym czasie będę musiał wziąć się na przywrócenie trochę mocy :)
Tak jak wczoraj pisałem, przed wyjazdem wymieniłem chłodnicę klimy i jak na razie wszystko jest ok :)

Chodnica Nissens – 400zł

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Erastotenes » 26 lip 2012, 10:15

Operacja wymiany przeszła bez większych problemów? Ps. Gratulacje z racji podjęcia nowej drogi życia :D <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Marceli Szpak » 26 lip 2012, 12:51

Erastotenes napisał(a):Operacja wymiany przeszła bez większych problemów? Ps. Gratulacje z racji podjęcia nowej drogi życia :D <spoko>

Dzięki :)

Nawet nie wiem jak z wymianą, byłem tak zabiegany, że nawet nie spytałem po wymianie tylko zapłaciłem i do widzenia ;)

Nie wiem jak u innych ale średnio podoba mi się ten spadek mocy przy załączaniu się klimy :( W CRO na światłach musiałem wyłączać, żeby nie zostać z tylu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Marceli Szpak » 26 lis 2012, 21:42

Witajcie,
No i jestem po kolejnym zabiegu odmładzającym :) Właśnie odebrałem auto od mechaników :)
Miałem się rozpisać ale mi się odechciało, podam tylko najważniejsze szczegóły.

Regeneracja turbiny
Turbina została zregenerowana o specjalistów z Ream-Poland przy ul. Abramowickiej 5 w Lubliniehttp://www.reampoland.pl/ – polecam tych fachowców. Dostałem "nóweczkę" turbinkę nie tylko w środku ale również na zewnątrz, zgodnie z zamieszczonym poniżej zdjęciem :)
Koszt regeneracji: 1200zł

Obrazek

Remont kapitalny silnika
Remont silnika był większą inwestycją i zamachem na mój portfel niżeli turbinka.
Niejeden złapie się za głowę i spyta "po co było wydawać tyle kasy? było to sprzedać i dołożyć do czegoś nowszego!" Owszem, miałem taki dylemat, jednak tylko przez chwilę. Na wiosnę miałem zmieniać auto jednak do tego czasu nie miałbym pojazdu a to nie wchodzi w rachubę. Stąd decyzja o remoncie.
Dlaczego remont? Najprawdopodobniej mój austriacki poprzednim w nosie miał dbanie o regularny przegląd i wymianę płynów, zwłaszcza oleju. Ja, przez ostatnie dwa lata nie testując innych mazd w dieslu, nie mając punktu odniesienia, po prostu dbałem o stan jaki był. Do teraz! :)
Dzisiaj odebrałem auto, przy okazji chciałbym polecić super mechaników z Japan Serwis przy ul. Związkowej 18 w Lubliniehttp://www.japanserwis.supertraders.pl
Koszt remontu: 3500zł

Poniżej zdjęcie zrobione z ukrycia podczas składania silnika. Żeby uciąć wszelkie podejrzenia – rdzawy kolor na bloku to nie rdza – po prostu przegiąłem z saturacją podczas obróbki foto ;)
Obrazek

W związku z takim remontem i wydatkami postanowiłem na razie nie pozbywać się autka, ponownie zastanowię się przed upływem gwarancji na turbinę i silnik – zawsze taki kwit to plus przy sprzedaży :)

Teraz to co najważniejsze: mój uśmiech i pewność, że pod maską wszystko gra jak należy :) jupi, pycha, mniam mniam :)
Ostatnio edytowano 18 gru 2012, 19:10 przez Marceli Szpak, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Piotr89 » 26 lis 2012, 22:17

Twoja Mazda jest chociaż deczko młodsza niż moja, zadbaj o nią a wdzięcznie ci będzie służyła długi czas :D
A odpowiedź na twoje pytanie "po co było wydawać tyle kasy? było to sprzedać i dołożyć do czegoś nowszego!" Nigdy nie masz pewności co kupisz, tu masz pewność że wszystko cyka i jest zrobione jak należy :D Nie siedzisz na beczce prochu z papierosem w zębach <faja> :D
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez black_pablo » 27 lis 2012, 01:33

gratulacje zapału fakt koszta nie małe jakby nie patrzeć połowa wartości auta, ale moim zdaniem się opłaca <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Bart0n » 28 lis 2012, 22:41

Patrząc na dzisiejszy rynek samochodowy remont to dobre wyjście :) przejedzie drugi raz tyle ile ma nakulane. A tak kupisz coś nowszego, co nie znaczy ,że lepszego i na pakiet startowy wyłożysz tyle co na ten remont.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Neonixos666 » 28 lis 2012, 23:34

co konkretnie było robione?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bercikspeed » 28 lis 2012, 23:36

ty masz tak krzywo emblemat mazdy przyklejony czy to 6 piwko na mnie tak podziałało :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:09
Posty: 717 (13/16)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez Marceli Szpak » 29 lis 2012, 00:36

bercikspeed napisał(a):ty masz tak krzywo emblemat mazdy przyklejony czy to 6 piwko na mnie tak podziałało :>
Obrazek

Dzień przed ślubem, myjąc auto zawadziłem szczotką i nadłamałem pierwszy człon M, reszta jest prosto tak więc nie wykluczam tego 6 piwka ;)

Bart0n napisał(a):Patrząc na dzisiejszy rynek samochodowy remont to dobre wyjście przejedzie drugi raz tyle ile ma nakulane. A tak kupisz coś nowszego, co nie znaczy ,że lepszego i na pakiet startowy wyłożysz tyle co na ten remont.

Dokładnie z takiego samego założenia wyszedłem <spoko>

Neonixos666 napisał(a):co konkretnie było robione?

Z tego co zapamiętałem:
– wymiana panewek wału
– wymiana pierścieni tłokowych
– wymiana w pompie oleju zaworu regulacji ciśnienia i sekcji tłoczącej
– wymiana uszczelniaczy zaworowych
– docieranie zaworów i planowanie [?] głowicy
– uszczelki i uszczelniacze wałków
– płyny (olej i płyn chłodniczy)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez alk80 » 29 lis 2012, 10:52

a luzy zaworowe oczywiście na nowo ustawione

czy rozrząd został stary i te grube miedziane uszczelki wtrysków też ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Marceli Szpak » 29 lis 2012, 13:17

alk80 napisał(a):a luzy zaworowe oczywiście na nowo ustawione

czy rozrząd został stary i te grube miedziane uszczelki wtrysków też ??

luzy ustawione, rozrząd stary (pewnie na wiosnę do wymiany)
uszczelki pod wtryskami też wymienione przez mechanika (ja wymieniałem w lipcu)
:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez alk80 » 29 lis 2012, 13:48

czyli żaden szczegół nie umknął ( chyba ) <spoko>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy