Świszczenie i inne dziwne zachowania..
Strona 1 z 1
Witam serdecznie. Mam problem z moja Mazdą. Opisze po kolei co i jak. Wczoraj po uruchomieniu zimnego silnika podczas jazdy coś zaczęło tak jakby świszczeć z przodu od strony maski. Dzwięk się natężał gdy przyspieszałem, kolejnym objawem ze coś jest nie tak było to że gdy właczyłem kierunkowskaz to sygnał był jakby "spowolniony" rzadziej cykający normalnie. Gdy dojechałem to celu silnik zgasiłem a przy ponownym uruchomieniu już było wszystko ok czyli nie świszczało i sygnał kierunku był taki jak powinien być. Dziś rano znów ten problem się pojawił po uruchomieniu zimnego silnika – zaczęło świszczeć i sygnał kierunku rzadziej "cykał". Na dodatek gdy zgasiłem silnik po dotarciu do celu podróży i chciałem jeszcze raz go uruchomić myśląc ze jest już nagrzany to w ogóle po włożeniu kluczyka jakby nie było prądu w aucie, nic się nie świeciło na tablicy nawet po przekręceniu kluczyka silnik nie reagował, nawet awaryjne nie działały ale zaraz po minucie wszystko wróciło do normy, silnik zapalił przestało świszczeć, awaryjne działały. W czym może tkwić problem bo ja nie mam pojęcia czemu się tak dzieje...? Proszę p pomoc i radę.
- Od: 12 maja 2011, 23:08
- Posty: 16
Coś masz nie tak z elektroniką, pierwsze co to sprawdzenie kompa to podstawa i to kazdy powinien wykuc sie tego na pamięć masz problem sprawdzasz kompa.
Powiem ci tak sprawdź stan akumulatora kup jakis miernik stanu naladowania moze to nawet wiana aku, trzeba posprawdzać kable rozrusznika a najlepiej wszytskie wtyczki sprawdzic czy nie zasniedziałe nie ma nalotu na nich, szukac przetarc na kablach, moze byc zwarcie, w nocy odpal auto i zobacz pod maska czy nie masz dyskoteki
Powiem ci tak sprawdź stan akumulatora kup jakis miernik stanu naladowania moze to nawet wiana aku, trzeba posprawdzać kable rozrusznika a najlepiej wszytskie wtyczki sprawdzic czy nie zasniedziałe nie ma nalotu na nich, szukac przetarc na kablach, moze byc zwarcie, w nocy odpal auto i zobacz pod maska czy nie masz dyskoteki
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Ale ten dźwięk jest tylko podczas jazdy czy na postoju też bo jakoś tak niejednoznacznie mówisz...
Zanik prądu może być winą alternatora albo obluzowanych kabli. Możesz mieć też problem z immobiliserem jeśli jest zamontowany. Ciężko powiedzieć bez sprawdzenia przez Ciebie podstawowych rzeczy czyli napięcia na aku po uruchomieniu, dodaniu gazu, włączeniu jakiegoś obciążenia (np. świateł). Możesz też dokładniej opisać dźwięk jaki występuje – może pasek alternatora jest luźny? Musisz to koniecznie sprawdzić.
Zanik prądu może być winą alternatora albo obluzowanych kabli. Możesz mieć też problem z immobiliserem jeśli jest zamontowany. Ciężko powiedzieć bez sprawdzenia przez Ciebie podstawowych rzeczy czyli napięcia na aku po uruchomieniu, dodaniu gazu, włączeniu jakiegoś obciążenia (np. świateł). Możesz też dokładniej opisać dźwięk jaki występuje – może pasek alternatora jest luźny? Musisz to koniecznie sprawdzić.
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość