Glina z układu chłodnicy

Postprzez korad19 » 23 lis 2012, 21:26

Witam wszystkich,

mam mały problem z układem chłodnicy, mianowicie początkowo pojawił się problem z ogrzewaniem. Pierwsza myśl zapchaną/zanieczyszczona chłodnica i nagrzewnica. Wobec czego chciał udrożnić wszystko 1. przy pomocy octu 2. odkamieniacza, nie pomogło. Oddałem samochód do mechanika, wyjął nagrzewnice oczyścił ze śmieci i ogrzewanie dział. ALE wlał do układu płyn borygo skończyło się tak że z chłodnicy wywaliła mu jakaś maść, podobna do gliny/musztardy w dłużej ilości, od tej pory samochód ciężko pali, strasznie się dymi z układu wydechowego. Dodatkowo po tym zabiegu nie ma ciśnienia na jednym z cylindrów.
Wcześniej w układzie chłodzenia była woda zdemineralizowana i samochód chodził jak złoto, z kolei w zimę do wody dolewałem koncentrat i też było git.

Miał ktoś taki cudny przypadek, wie ktoś jak układ chłodzenia mógł wpłynąć na sam silnik. <jupi>

Jak ktoś pomoże to browar nie jednego kurierem wyśle:) <lol>
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 21:16
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GE 95' Benzyna/Gaz/bez klimy

Postprzez kamilspider » 23 lis 2012, 21:37

Możliwe, że wokół tego 1 cylindra płyn chłodniczy przepływał w sposób bardzo ograniczony jeżeli miałeś taki syf i np przepaliła się uszczelka głowicy, dlatego teraz dymi. A płynu ubywa?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez mark.87 » 23 lis 2012, 21:39

jak ktos wlewal jakis szajs do chlodnicy zamiast plynu to tak jest wie bo u mnie tez bylo podobnie,
i mozna podejrzewac ze uszczelka pod glowica poszla stad problemy z odpalaniem i dymienie, szczegolnie gdy szczeli na kanale wodnym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 23 lis 2012, 23:35

No panie silniczek do roboty, Może to być w najlepszym wypadku uszczelka, ale może to też być peknieta głowica lub tuleja. Układ się nie zapowietrza?– baa musi się zapowietrzać. Na jako dymi? na biało i ma słodki smak?
Niestety wszelkiego rodzaju płukanki/płukania silnika nie wpływają dobrze na silnik. Miałes wodę miałes kamień w układzie chłodzenia przez co miałes uszczelnione drobne wycieki. Przepłukałeś układ wypłukałes wszystko a do tego zalałes borygo i nieszczęście gotowe.

Zrób jeszcze taki myk, zalej do pełna zbiorniczek wyrównawczy i odpal silnik i zobacz czy będą bańki lecieć. W sumie na 99% szkoda czasu na to bo wszystko jest tu jasne, ale...

korad19 napisał(a):Jak ktoś pomoże to browar nie jednego kurierem wyśle:)

Mam podawać odrazu adres? <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 24 lis 2012, 00:22

A czemu nie wolno lać borygo? Co polecasz?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 24 lis 2012, 00:30

jezeli jest to nie wielkie uszkodzenie to mozna zalac uszczelniacz do uszczelek glowicy :) 70% pomaga ale cena 150 zl :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 24 lis 2012, 00:44

Ciekawe na jak długo to pomoże?? Moim zdaniem nie warto.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 24 lis 2012, 01:16

do sprzedazy samochodu spider <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 24 lis 2012, 10:29

żadnych uszczelniaczy! Po wlaniu tego będziesz miał zasyfiala nagrzemnice i chłodnice.
Borygo można lać ale do układów aluminiowych.

Wysłane z E51
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez korad19 » 24 lis 2012, 11:26

A jak uważacie lepiej wymienić uszczelkę czy cały silnik, mam możliwość zakupu silnika który działał tylko na benzynie za 500 zł
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 21:16
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GE 95' Benzyna/Gaz/bez klimy

Postprzez kamilspider » 24 lis 2012, 11:44

Wymiana silnika drożej Cię wyniesie. To już zależy od Ciebie. Jak masz jakiś super pewny silnik, a ten co masz bierze olej itp to można by się zastanowić.
Noxes to jaki płyn lać do mazdy? Ja mam jakiś zielony. Co może zrobić ten borygo?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez zadra » 24 lis 2012, 11:52

Mmyślę,że poprzedni właściciel użył jakiegoś uszczelnienia do chlodnic lub właśnie uszczelek silnika, zgromadziło się toto w chłodnicy, zmniejszając możliwości oddawania ciepła a Ty (lub inny użytkownik) nie zwrociwszy uwagi pdgrzaliscie silnik do granic wytrzymałości skutkiem czego uszczelka głowicy(w najlepszym razie) powiedziała orevoir...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3328 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szumki44 » 24 lis 2012, 13:47

Ja jestem zdania ze lepiej remontowac silnik jezeli nadaje sie do tego ;) uszczelka pod glowica to nie jest katastrofalna wada :) ja kiedys zgrzalem v6 tak ze blok pekl na srodku na kanale wodnym :) i do tego 2 uszczelki wydmuchalo... Zremontowalem go pospawali aluminium :) i smigal do sprzedazy :) tylko popychacze odezwaly sie haha:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 24 lis 2012, 14:29

Jakbym miał możliwość kupienia pewnego silnika to bym wziął go. Z mocno przegrzanym silnikiem różnie to później bywa.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez korad19 » 24 lis 2012, 22:15

Relacjonując dalszy przebieg wydarzeń, w poniedziałek będzie zdjęta głowica i zobaczymy czy większość miała rację z uszczelką czy coś mnie zaskoczy :) Jak tylko uszczelka i zawory będą ok to koszt 150 zł, jak coś innego dalej będziemy liczyć.

Poruszając inny wątek, myślicie że warto z taką furą czekać na żółte blachy i ktoś może wie ile to może wynieść, nie mówię o kwocie co do grosza tylko np. 5000-7500 zł. Dodam tylko przedtym jak ktoś powie że to idiotyczny pomysł, że jest to mój pierwszy samochód i wole stare samochody, niż te nowe komfortowe cuda.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 21:16
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GE 95' Benzyna/Gaz/bez klimy

Postprzez noxes » 24 lis 2012, 22:55

korad19 napisał(a):Relacjonując dalszy przebieg wydarzeń, w poniedziałek będzie zdjęta głowica i zobaczymy czy większość miała rację z uszczelką czy coś mnie zaskoczy Jak tylko uszczelka i zawory będą ok to koszt 150 zł, jak coś innego dalej będziemy liczyć.

Mało panie oj mało 100zł samo planowanie które musi być zrobione. Podejrzewam, że gniazda zaworowe będą do obróbki, a więc tylko 50zł za robociznę? :| Zrób to dobrze zaoszczędzi ci to wiele nerwów póxniej.
Jeśli na uszczelce nic nie będzie widać to głowica do sprawdzenia szczelności, a to już sa koszty, ale na 99% to uszczelka- Płynu Ci nie ubywa?

korad19 napisał(a):Poruszając inny wątek, myślicie że warto z taką furą czekać na żółte blachy i ktoś może wie ile to może wynieść, nie mówię o kwocie co do grosza tylko np. 5000-7500 zł. Dodam tylko przedtym jak ktoś powie że to idiotyczny pomysł, że jest to mój pierwszy samochód i wole stare samochody, niż te nowe komfortowe cuda.

Czy ja wiem czy warto z takim samochodem? Jeśli masz z 1995r to jeszcze 8lat przed Tobą. Opinia nie jest droga. Samochód powinien być w oryginale.
Ale... czy taki samochód jako zabytek? Sam nie wiem.
jeśli masz chęć pieniądze to czemu nie,
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez korad19 » 25 lis 2012, 12:41

Jasne, że lepiej Mustanga albo Toyte Celice z wysuwanymi oczkami na żółte blachy wrzucić, ale to nie Mazda :D

Odnośnie naprawy to powiedzmy że robione jest wszystko po znajomości, i koszty robocizny ogólnie duże nie są.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 21:16
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GE 95' Benzyna/Gaz/bez klimy

Postprzez ProboszczV6 » 25 lis 2012, 13:07

Jeśli masz pewny silnik używany to wymieniaj , obawiam się że twój silnik będzie
nieremontowalny/koszty zbyt duże*
*niepotrzebne skreslić
Płyn do układu chłodzenia->Dynagel.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Szyna » 25 lis 2012, 21:00

Panowie wasze rozmowy nie tycza się tematu :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6