kontrolka silnika(check engine)
U Jaremki, w sklepie było chyba 10zl różnicy, więc wolałem w serwisie.
Ale przed zakupem najpierw sprawdz miernikiem.
Jakby co, to lokalizacja elektrozaworu od P2009 widać tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=77423&p=1771125#p1771125
Ale przed zakupem najpierw sprawdz miernikiem.
Jakby co, to lokalizacja elektrozaworu od P2009 widać tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=77423&p=1771125#p1771125
- Od: 21 maja 2009, 20:03
- Posty: 149
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM
Powiem Wam , że głupieję od tych waszych wypowiedzi.
Ustalcie w końcu czego dotyczy jak widzę często spotykany błąd P2009
Błąd jest jeden, a odpowiedzi tylko w tym jednym temacie kilka :
1.
2.
3.
4.
5.
tenże forumowicz w innym poście pisze:
Tytuł: Kontrolki silnika (check engine) i system kontroli trakcji (TCS/DSC)
Jest na forum kilku ludzi którzy "czają temat" więc mogli by (bardzo bym prosił)
ostateczne rozwiązać ten problem – chociaż pewnie maxkls będzie miał rację – z wypowiadających się ma chyba największą wiedzę i doświadczenie
)
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie solenoidu czy jest sprawny
Sprawdzić oporność , czy nie wiem w tą dziurkę dmuchnąć, w tamtą chuchnąć – jak wyskoczy biały królik to solenoid jest OK
bo kupie nowy zawór i okaże się , że to jednak nie to...
Oprócz błędu P2009 wyrzuca mi też błąd P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu, niski sygnał wejściowy. To znaczy że co
Przerwa na kablach... uszkodzony czujnik... , a może źle ustawiony rozrząd – sam wymieniałem (to mój 3 rozrząd w życiu, ale 1 w Mazdzie) mogłem coś skopać...
Jak to sprawdzić co dokładnie mu dolega
Ustalcie w końcu czego dotyczy jak widzę często spotykany błąd P2009
Błąd jest jeden, a odpowiedzi tylko w tym jednym temacie kilka :
1.
maxkls napisał(a):P2009 wysokie napiecie w obwodzie solenoidu VSC. VSC- uklad przepustnic 4/8 zaworow ssacych
2.
concir napisał(a):Błąd P2009 "Niskie napięcie w obwodzie IMRC 1 rzędu cylindrów".
3.
lasek88 napisał(a):Błąd P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski(Bank 1) nieciągły
4.
– u mnie program PCMSCAN wyrzuca dokładnie tak samoarius napisał(a):błąd DTC: P2009 "Obwód starowania kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? niska wartość". ECU: $7E8
5.
arius napisał(a):Jest to uszkodzony zawór od pompy próżniowej. Dokładniej elektrozawór kolektora ssącego.
tenże forumowicz w innym poście pisze:
Tytuł: Kontrolki silnika (check engine) i system kontroli trakcji (TCS/DSC)
ale zdaje mi się że pompa próżniowa jest oznaczona jako VBC. Wypowiedzi w postach dotyczą zaworu pompy próżniowej VBC , a na zamieszczonych zdjęciach wskazuje strzałką na solenoid VSCarius napisał(a):Błąd DTC:P2009
Jest to uszkodzony zawór od pompy próżniowej. Dokładniej elektrozawór kolektora ssącego.
18-741C valve,solenoid KL01-18-741.

Jest na forum kilku ludzi którzy "czają temat" więc mogli by (bardzo bym prosił)
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie solenoidu czy jest sprawny
bo kupie nowy zawór i okaże się , że to jednak nie to...
Oprócz błędu P2009 wyrzuca mi też błąd P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu, niski sygnał wejściowy. To znaczy że co
Przerwa na kablach... uszkodzony czujnik... , a może źle ustawiony rozrząd – sam wymieniałem (to mój 3 rozrząd w życiu, ale 1 w Mazdzie) mogłem coś skopać...
Jak to sprawdzić co dokładnie mu dolega
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Jeden błąd skasowany P2009 – przyczyna to w moim przypadku zawór " Intake Shutter Solenoid Valve (half) "
Za to oprócz wspomnianego wyżej błędu P0342 pojawiły się też P0093 – wykryto nieszczelność w układzie paliwowym , oraz P0404 – układ recyrkulacji spalin.
Normalnie ręce mi już opadają przy Mazdzie.
Narzekałem na Fiata , a tu się okazuje że przy Mazdzie to WZÓR NIEZAWODNOŚCI
Jak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik ciśnienia paliwa, czy są OK
Za to oprócz wspomnianego wyżej błędu P0342 pojawiły się też P0093 – wykryto nieszczelność w układzie paliwowym , oraz P0404 – układ recyrkulacji spalin.
Normalnie ręce mi już opadają przy Mazdzie.
Narzekałem na Fiata , a tu się okazuje że przy Mazdzie to WZÓR NIEZAWODNOŚCI

Jak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik ciśnienia paliwa, czy są OK
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Witam, już pisałam na formu o kontrolce checka, która co jakiś czas mi się zapala. Najpierw okazało się, że urwał się silnik, potem były jeszcze klocki, regeneracja pompy wspomagania kierownicy a kontrolka jak świeciła tak świeci. Czy ktoś mi może powiedzieć co mam dalej robić.
- Od: 28 cze 2011, 20:37
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna
Błedy :
P0704 , P0507, P0000
Dla mnie to czarna magia.
P0704 , P0507, P0000
Dla mnie to czarna magia.
- Od: 28 cze 2011, 20:37
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna
skorpionica napisał(a):Błedy :
P0704 , P0507, P0000
Dla mnie to czarna magia.
P0704 – Clutch switch input circuit – sprawdz przelacznik pedalu sprzegla
P0507 – Idle air control system RPM higher than expected – masz problem z TPS i/lub przepustnica
wychodzi, ze masz problem z pedalami...
Ps. czy naprawde zapalily sie u ciebie kontrolka silnika i systemu kontroli trakcji?
Ps.2 masz tempomat moze? jezeli tak, to nie ma prawa on dzialac...
Pali się tylko kontrolka silnika i nic więcej.
Tempomat posiadam ale jeszcze nie wypróbowywałam więc nie wiem czy działa.
Przepraszam za pytanie ale co to jest przełącznik pedału sprzęgła?
Czytając wcześniejsze posty dosżłam do wniosku, że może mam zanieczyszczoną przpustnicę ale nie znam się na tle na samochodach aby ją sama wyczyścic.
Zgłosiłam się po pomoc do znajomego elektryka i obiecał, że w tą sobote się tym zajmie.
Tempomat posiadam ale jeszcze nie wypróbowywałam więc nie wiem czy działa.
Przepraszam za pytanie ale co to jest przełącznik pedału sprzęgła?
Czytając wcześniejsze posty dosżłam do wniosku, że może mam zanieczyszczoną przpustnicę ale nie znam się na tle na samochodach aby ją sama wyczyścic.
Zgłosiłam się po pomoc do znajomego elektryka i obiecał, że w tą sobote się tym zajmie.
- Od: 28 cze 2011, 20:37
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna
skorpionica napisał(a):Zgłosiłam się po pomoc do znajomego elektryka i obiecał, że w tą sobote się tym zajmie.
...to dobrze... on powinien wiedziec jak to zrobic...
skorpionica napisał(a):Przepraszam za pytanie ale co to jest przełącznik pedału sprzęgła?
nad pedalem jest wlocznik... wciskajac pedal wlacznik sie zalacza i podaje sygnal do komputera o wcisnieciu pedalu...

skorpionica napisał(a):może mam zanieczyszczoną przpustnicę ale nie znam się na tle na samochodach aby ją sama wyczyścic.
wyczyscic zawsze mozna
jak powiesz to elektrykowi, to powinien sobie poradzic z tym wszystkim... powodzenia...
Dziękuję za informację.
Dam znać jak poszło i mam nadzieję, że wkońcu kontrolka zgaśnie i już się nie zapali.
Zaczynam żałować kupna tego samochodu.
Dam znać jak poszło i mam nadzieję, że wkońcu kontrolka zgaśnie i już się nie zapali.
Zaczynam żałować kupna tego samochodu.
- Od: 28 cze 2011, 20:37
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna
skorpionica napisał(a):Zaczynam żałować kupna tego samochodu.
moze trafilas tylko na nietypowy egzemplarz... mam nadzieje, ze jak doprowadzisz ja do porzadku, to bedziesz mogla docenic w koncu zalety autka
szerokosci zycze...
Ok szukalem wszedzie i juz zglupialem, wiec pozwolcie ze zapytam – u mnie nie swieca sie kontrolki, nie mam zadnych oznak awarii poza jedna ktora sklonila mnie do podlaczenia komputera – Brak mocy – myslalem ze to turbo ale wyskoczylo to – P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 1 domyslam sie ze to P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski rzad 1. Prosze dajcie znac co to i co z tym zrobic. Szukalem cale forum i nic nie znalazlem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 26 wrz 2008, 21:27
- Posty: 10
- Skąd: Harefield
- Auto: Mazda6 2005 2.0 TDI Sport BOSE
Witam mam problem ze świecącą się kontrolką silnika. Świeci się ona gdy odpalam samochód i jest jeszcze zimny, gaśnie zaś gdy samochód się nagrzeje i uruchomi go się ponownie. Co jest nie tak ?
EDIT(moderator)-łączę z istniejącym wątkiem
EDIT(moderator)-łączę z istniejącym wątkiem
- Od: 7 mar 2012, 20:07
- Posty: 9
- Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel
mateys napisał(a):bardziej mi zależy ma odpowiedzi co może być przyczyną tego
wszystko, co jest zagrozeniem dla zywotnosci silnika... tak w skrocie
tak jak piszą koledzy – musisz odcytać kod(y) błędów, które powodują świecenie się kontrolki. Wtedy po kodzie błędu można szukać przyczyny. Polecem to zrobić jak najszybciej 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6