Za duże spalanie. Co to moze być?
mi jezdzac tylko po toruniu spalalo 9,5 l zaczolem tankowac paliwa premium i teraz mam max 8,8 po toruniu o dziwo na vervie pali mniej jak na ultimate .Trasa najmniej mi sie udalo na 5,5 zejsc po wypalonym dpf , autostrada przy 140-150 7,1-7,5 wiec uwazam ze u mnie wszystko ok
mazda 6 143 km 2006
zanim zaczęły mi się problemy z dpf na nowych wtryskach miałem takie spalanie:
miasto: 7,3 l
trasa 5,5l – prędkość ok 120 ( cały czas powyżej 2000 obrotów)
Przy problemach z dpf – miasto 8,1 na zwykłym oleju napędowym, 7 l/100km trasa.
EDIT 1
W końcu wyciąłem DPF poza Warszawą- w Krakowie to pół warszawskiej ceny (jeszcze chip-tuning w cenie). W dziale wykresy umieściłem info o wynikach.
Co do spalania po wycięciu DPF i chipowaniu: TRASA- wyszło mi 6,1l/100km wg komputera (na odcinku 350km), miasto- aktualnie mam 6,6l/100km z tym że te wartości zwłaszcza w odniesieniu do miasta wymagają jeszcze trochę testów, bo na razie po mieście zrobiłem tylko ok 400 km. Kilka tankowań i podam dokładniejsze dane. Spodziewam się że w mieście będzie ok 7 l lub nieco więcej.
miasto: 7,3 l
trasa 5,5l – prędkość ok 120 ( cały czas powyżej 2000 obrotów)
Przy problemach z dpf – miasto 8,1 na zwykłym oleju napędowym, 7 l/100km trasa.
EDIT 1
W końcu wyciąłem DPF poza Warszawą- w Krakowie to pół warszawskiej ceny (jeszcze chip-tuning w cenie). W dziale wykresy umieściłem info o wynikach.
Co do spalania po wycięciu DPF i chipowaniu: TRASA- wyszło mi 6,1l/100km wg komputera (na odcinku 350km), miasto- aktualnie mam 6,6l/100km z tym że te wartości zwłaszcza w odniesieniu do miasta wymagają jeszcze trochę testów, bo na razie po mieście zrobiłem tylko ok 400 km. Kilka tankowań i podam dokładniejsze dane. Spodziewam się że w mieście będzie ok 7 l lub nieco więcej.
- Od: 12 maja 2011, 21:20
- Posty: 26
- Skąd: W-wa/Pruszków
- Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna
moja madzia 2004 rok, 2.0 diesel 121 km – komp pokazuje 7,3 latem (wskazanie podobne jak z dystrybutora) – teraz zima przy WEBASCIE ponad 8 l /100.. koles ma taka sama madzie tylko 136 koni i jemu pali 6,5.... ?? jakies pomysly?? moja w trasie 5.5 wiec zakaldam ze nic zlego sie z nia nie dzieje... help help help
-
lofiks
Przecież to jest normalne spalanie tego samochodu, może minimalnie zawyżone, poczytaj sobie w temacie o spalaniu
Mi pali około 8 litrów w jeździe po warszawie licząc i odcinki normalne i takie w korku, a nogę mam dość ciężką
W trasie zszedłem do 6 litrów przy 130-140.
Zbieram się do kalibracji wtrysków, być może któryś leje za mocno, i może być tak u ciebie też. Ale bez przesady też, scenikiem 1.9 120KM 7.5 litra w mieście to była norma
Mi pali około 8 litrów w jeździe po warszawie licząc i odcinki normalne i takie w korku, a nogę mam dość ciężką
W trasie zszedłem do 6 litrów przy 130-140.
Zbieram się do kalibracji wtrysków, być może któryś leje za mocno, i może być tak u ciebie też. Ale bez przesady też, scenikiem 1.9 120KM 7.5 litra w mieście to była norma
rdy napisał(a):Przecież to jest normalne spalanie tego samochodu
popieram i potwierdzam
lofiks napisał(a):moja madzia 2004 rok, 2.0 diesel 121 km – komp pokazuje 7,3 latem
a że tak zapytam z ciekawości – ile byś chciał, żeby Ci to auto w mieście paliło cudów nie ma przykro mi
lofiks napisał(a):moja w trasie 5.5 wiec zakaldam ze nic zlego sie z nia nie dzieje..
i tego się trzymaj
no czytalem nawet w autoswiecie w specyfikacjach mazd 6 ze takie wlasnie to spalanie jest i tyle..nie panikowalem poki koles nie zakupil takiej samej ktora rzekomo pali mu mniej a jezdzi po tym samym miescie..tlumcze sobie ze ja mam 121 koni on 136 a buda wazy tyle samo ...do kalibracji tez sie zabieram ale drogo troche..i boje sie ze spierdziela..staram sie umowic do aso w niemczech bo najblizsze mam w weisswasser -koszt kolo 60 Euro ale zakladam ze jakosc duzo lepsza..w sumie uwazam webasto za przesadne i niepotrzebne..bo jak sie nie wlacza to wciagam ponizej 7.5 litra wiec juz calkim milo..ale jezeli to ma piescic moj silnik...to niech piesci:)
-
lofiks
lofiks napisał(a):rzekomo pali mu mniej a jezdzi po tym samym miescie.[/quote
Noga, nodze nie równa, poza tym miasto może to samo, ale czy trasa ta sama ?lofiks napisał(a): ale zakladam ze jakosc duzo lepsza
Kalibracja wtrysków to podłączenie pod komputer i wybranie odpowiedniej opcji. Jak myślisz czym będzie różnić się wynik tej procedury w przeprowadzonej Niemczech a w Polsce?lofiks napisał(a):w sumie uwazam webasto za przesadne i niepotrzebne
Zajrzyj do działu DitD co się dzieje z niedogrzanym silnikiem, ciekawe czy dalej będziesz uważał że webasto jest nie potrzebne. Ja tam lubie webasto jade do przedszkola ok 1 km i auto zdąży się nagrzać przez ten czas
bieski napisał(a): Ja tam lubie webasto jade do przedszkola ok 1 km i auto zdąży się nagrzać przez ten czas
jesteś pewien że przez 1 km auto się nagrzeje?
lofiks napisał(a): ale zakladam ze jakosc duzo lepsza
Kalibracja wtrysków to podłączenie pod komputer i wybranie odpowiedniej opcji. Jak myślisz czym będzie różnić się wynik tej procedury w przeprowadzonej Niemczech a w Polsce?
No kilka aut miałem już "przyjemność" serwisować w polskich ASO i jedyne co im dobrze wychodzi to wymiana filtrów z dobrych na nowe..– oczywicie nie mówie ze to dotyczy wszystkich autoryzowanych serwisów w polsce ale osobiscie przekonałem się na wlasnej skórze jak to w serwisach wprawy nabieraja praktykanci ze szkół samochodowych..az serce boli jak potrafią sie zająć samochodem...
zaczynamy odbiegać od tematu wiec..koniec:)!!
-
lofiks
Neonixos666 napisał(a):jesteś pewien że przez 1 km auto się nagrzeje?
Dwa razy światła, dwa skrzyżowana bez oświetlenia, jedno rondo i minuta postoju przed ruszeniem
Taaa.... nagrzeje się:)
lofiks napisał(a): jedyne co im dobrze wychodzi to wymiana filtrów z dobrych na nowe.
Kalibracja wtrysków jest prostsza niż wymiana wtrysków.
bieski napisał(a):Kalibracja wtrysków jest prostsza
dokładnie,
a moze warto spróbować jeszcze z tym skoro dużo spala?
http://forte-nwe.pl/Trudny-Rozruch-Dies ... eslem.html
Marcinnno napisał(a):A gdzie i jak sie ustawia te ukryte ustawienia trip w komputerze
gdzie? – dzial GG/GY, a jak? – trzeba sobie przeczytac...
slowa kluczowe juz masz... trip komputer
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wracając do tematu:
-przeprowadzilem kalibracje wtrysków (zakladam ze skoro sie skalibrowaly – nic im nie dolega)
-podlkadki pod wtryskami wymienione
-olej 5w30
no i...spalanie jak bylo gigantyczne tak jest nadal...
nalalem pod korek coby nie dac sie oszukac odbijajacym w roznych momentach dystrybutorom przejechalem jakies 76 km podjechalem pod dystrybutor i wlalem zas pod korek – zakladam ze w ten sposob margines bledu to moze z pol litra – wyszlo 8,4 litra na 76 km – czyli to tak w granicach 11/100 jak na diesla to ...nie jestem wstanie przyjac do wiadomosci ze mazdy tak maja..koles ma taka sama madzie no moze ta 136 konna i jemu juz wedlug wskazan komputera spalanie pokazuje na poziomie 6.5-7 litrow.. nei mam pojecia co tu dalej zrobic...
-przeprowadzilem kalibracje wtrysków (zakladam ze skoro sie skalibrowaly – nic im nie dolega)
-podlkadki pod wtryskami wymienione
-olej 5w30
no i...spalanie jak bylo gigantyczne tak jest nadal...
nalalem pod korek coby nie dac sie oszukac odbijajacym w roznych momentach dystrybutorom przejechalem jakies 76 km podjechalem pod dystrybutor i wlalem zas pod korek – zakladam ze w ten sposob margines bledu to moze z pol litra – wyszlo 8,4 litra na 76 km – czyli to tak w granicach 11/100 jak na diesla to ...nie jestem wstanie przyjac do wiadomosci ze mazdy tak maja..koles ma taka sama madzie no moze ta 136 konna i jemu juz wedlug wskazan komputera spalanie pokazuje na poziomie 6.5-7 litrow.. nei mam pojecia co tu dalej zrobic...
-
lofiks
lofiks napisał(a):przejechalem jakies 76 km
Przejeździj z 500km, wtedy możesz mówić o jakiejś dokładności ...
Możesz sprawdzić czy hamulce Ci lekko nie trzymają.
w sumie pod tym kątem hample sprawdzalem na wakacje..chyba ze od tej pory cos sie stalo..patrzac na twoje spalanie to az mnie w gardle sciska...i to przy madzi ktora ma duzo wiecej kucykow:(
-
lofiks
Polecam Ci zrobić test przelewowy wtryskiwaczy, bez problemu możesz go wykonać pod domem. Ja u siebie tym sposobem wykryłem, że 3 wtrysk leje i jest do wymiany, auto teraz więcej mi pali. Sprawdź na początku właśnie to, na forum jest opisane jak taki test wykonać.
- Od: 18 lip 2011, 01:59
- Posty: 38
- Skąd: Czerwona Woda
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6