Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

Mazda3 2008–2013

Postprzez Lakcow91 » 21 lis 2012, 10:52

Ja bym brał BK 2008r. nie pakował bym się w bobasa z 2009r;p Cenowo i tak podobnie płacisz a myślę, że mnie problemów sprawi ci BK z 2008r.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez bigboy177 » 21 lis 2012, 14:11

A ja powiem tak... przejedź się tym i tym – wybierz, który bardziej Ci odpowiada, lepiej wygląda, mniej zgrzypi itd.... Jeśli chodzi o awaryjność, rudą itd., poziom jest w zasadzie ten sam. Nie kieruj się opiniami ludzi, bo Ci, którzy posiadają BK, będą chwalić BK, a osoby z BL, BL... ja bym się na BK nie przesiadł ze swojego, bo nie mam póki co najmniejszych powodów do narzekań. Wychodzę też z założenia, że im młodsze auto, tym lepiej. Przed zakupem dużo szukałem, sprawdzałem, testowałem. Liczą się głównie Twoje subiektywne doznania, nic innego.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez Lakcow91 » 21 lis 2012, 16:24

bigboy177 napisał(a):Wychodzę też z założenia, że im młodsze auto, tym lepie

Mylisz się kolego... Mazdę BK zapewne by kupował z 2008r. czyli ostatni rok produkcji. Mazdeę BL z 2009r. czyli początek produkcji, a wiadomo jak to jest z początkiem produkcji.. Przejechać się ale w Niemczech bo u nas nie ma zadbanych egzemplarzy z tych lat.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez bigboy177 » 21 lis 2012, 17:14

Lakcow91 – ja uważam, że się nie mylę. Utarło się, że jest "wiek dziecięcy" wśród nowych aut, ale nie jest to żadną regułą. W przypadku gdy kolejna generacja była oparta na całkowicie nowych podzespołach – zgadzam się, lepiej trochę poczekać. Mazda 3 BK i BL to natomiast tak po prawdzie bliźniacza konstrukcja pod wieloma względami, BL stanowi ewolucję BK, a nie rewolucję.

Inny przykład? Megane 2 i 3 – dwójka to auto problematyczne, niezależnie od tego, czy jest z początku, czy końca produkcji, Megane 3 jest zdecydowanie lepiej dopracowane. Więc "kolego" – radzę się zastanowić, a nie pisać ślepo coś, co się gdzieś tam zasłyszało. Inna sprawa, że każdy ma prawo do własnego zdania. Ja moje mogę zmienić, jak najbardziej, ale potrzebuję ku temu twardych dowodów, a nie jakiś tam teorii, które mogą, a nie muszą się sprawdzać.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez Lakcow91 » 21 lis 2012, 17:23

Tobie się udało trafić:) czytając posty innych użytkowników każdy ma jakieś bolączki z tym autem.. To tak jak byś trafił 6 w lotka i wygrał niech będzie 2mln i powiedział łatwe to było żaden problem:)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez some1 » 21 lis 2012, 17:55

Undisputed napisał(a):Trochę poczytałem Waszych opinii. I zacząłem się zastanawiać BK czy BL....
A Wy doświadczeni czasem jakiego dokonalibyście wyboru wiedząc wszystko co teraz wiecie...
Nowy samochód niestety nie wchodzi w grę, zastanawiam się nad BL w roczniku 2009, ale może lepszym wyborem byłaby BK z końcówki produkcji? (tylko benzyna). Może dział nie najwłaściwszy do tego ale właśnie głównie o opinię użytkowników o modelu BL mi chodzi...


Jeśli benzyna to masz do wyboru 2.3/2.5, 2.0, 1.6. MPS'a nie liczę.

2.3 w BK i 2.5 w BL to egzotyka zza wody, rzadko występuje u nas w autach, które nie były kiedyś przystankiem.
2.0 dostał w BL'u wtrysk bezpośredni i wielgachny akumulator (system start-stop). Ciut spadło spalanie, spadła dynamika, o montażu LPG zapomnij.
1.6 chyba bez większych zmian. 105KM przy 1,5T masy z kierowcą szału nie robi.

Wyposażenie jest podobne, w BL doszła dwustrefowa klima, Biksenony z AFS, zintegrowany zestaw głośnomówiący, podgrzewana przednia szyba i elektrycznie składane lusterka. To oczywiście w opcji, więc za te same pieniądze szanse są duże, że BK będzie lepiej wyposażone.

Wygląd rzecz gustu, koń jaki jest każdy widzi.

Wygoda podróżowania chyba podobna, ale mnie na przykład nie udało się znaleźć w BL równie wygodnej pozycji za kółkiem co w BK. Generalnie najlepiej pomacać i przejechać się obydwoma autami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Tomek79 » 21 lis 2012, 18:01

Panowie może ja sobie to tak tłumaczę, ale wydaje mi się, że w BL nie ma większej ilości wad/usterek niż w BK. Zawsze trafią się przypadki bądź seria samochodów z np. trzeszczącą deską :| ale to jest "tylko" przypadek skrajny. Całe szczęście nie ma przygód typu 2.0 w TDI'ku czy 1.2 TSI'ku etc. Tu trzeba spokojnie sobie to wszystko skalkulować, na chłodno ocenić ryzyko i samemu w ciszy i spokoju podjąć decyzję. Inna sprawa to kupowanie auta z historią – używanego. Nie wiesz kto i jak nim jeździł, co było robione a co już za parę kilometrów trzeba będzie robić etc. Auto na jeździe próbnej przeważnie jest "przygotowane" do sprzedaży – wycyckane, wymyte etc. Jeśli nie jesteś znawcą marki to nie wiesz gdzie rękę włożyć i czego słuchać, nawet najlepszym zdarza się kupić – hymm – bitka :| Wg. mnie kolega powinien sobie odpowiedzieć na pytanie czego chce, a potem to już tylko szukać, spokojnie (i długo) szukać. Najlepsze cenowo oferty z marszu odrzucić – bo przecież chce kupić auto w dobrym stanie a te tanie nie są – i szukać w tych cenowo najmniej atrakcyjnych. Szczera prawda. Możesz trafić i BK w której coś klęknie zaraz po zakupie i trzeba będzie z tym żyć, a wtedy powiesz: kurcze mogłem w tej cenie mieć młodsze, ŁADNIEJSZE ;P i być może bez wady. Może być też tak, że ów wady zostały przez poprzednich właścicieli usunięte. Także decyzja należy do kolegi. Dodam tylko że PODOBNO w BK jest mocniejszy – dający więcej frajdy – silnik 2.0
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez maestro » 21 lis 2012, 18:49

some1 napisał(a):
Undisputed napisał(a):Trochę poczytałem Waszych opinii. I zacząłem się zastanawiać BK czy BL....
A Wy doświadczeni czasem jakiego dokonalibyście wyboru wiedząc wszystko co teraz wiecie...
Nowy samochód niestety nie wchodzi w grę, zastanawiam się nad BL w roczniku 2009, ale może lepszym wyborem byłaby BK z końcówki produkcji? (tylko benzyna). Może dział nie najwłaściwszy do tego ale właśnie głównie o opinię użytkowników o modelu BL mi chodzi...


Jeśli benzyna to masz do wyboru 2.3/2.5, 2.0, 1.6. MPS'a nie liczę.

2.3 w BK i 2.5 w BL to egzotyka zza wody, rzadko występuje u nas w autach, które nie były kiedyś przystankiem.
2.0 dostał w BL'u wtrysk bezpośredni i wielgachny akumulator (system start-stop). Ciut spadło spalanie, spadła dynamika, o montażu LPG zapomnij.
1.6 chyba bez większych zmian. 105KM przy 1,5T masy z kierowcą szału nie robi.

Wyposażenie jest podobne, w BL doszła dwustrefowa klima, Biksenony z AFS, zintegrowany zestaw głośnomówiący, podgrzewana przednia szyba i elektrycznie składane lusterka. To oczywiście w opcji, więc za te same pieniądze szanse są duże, że BK będzie lepiej wyposażone.

Wygląd rzecz gustu, koń jaki jest każdy widzi.

Wygoda podróżowania chyba podobna, ale mnie na przykład nie udało się znaleźć w BL równie wygodnej pozycji za kółkiem co w BK. Generalnie najlepiej pomacać i przejechać się obydwoma autami.

A gdzie silnik diesla 2.2 150KM i 2.2 185KM ? :–)
Ja mam 2.2 150KM po chipie ~185KM, 430NM.
Autko używane 20 tyś km od lutego zrobiłem i jak na razie nie narzekam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez some1 » 21 lis 2012, 19:11

Tam gdzie autor pytania napisał: "tylko benzyna".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Undisputed » 21 lis 2012, 19:27

Za mało informacji zawarłem w poście powyżej. Silnik miałby być 1.6 albo 2.0 żadnych wynalazków (już miałem okazję pojeździć BL 1.6 z salonu w ramach jazdy próbnej). A auto z racji trudnego rynku u nas raczej miałoby zostać sprowadzone od sąsiadów z zachodu (już kontaktowałem się w tej sprawie z P. Andrzejem z Carpasji). Im więcej czytam tym więcej pojawia się wątpliwości tak to już niestety działa ;) Forum czytam od dłuższego czasu także trochę się już o trójce dowiedziałem, ale nie ma to jak bezpośrednia opinia użytkowników chociaż to i tak trzeba uśrednić ;)
Mazda 3 Kintaro
Obrazek
Fiesta MK7
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 12:12
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09

Postprzez Lakcow91 » 21 lis 2012, 21:18

Rok czy dwa lata młodsze to nie znaczy lepsze.. BK jest lżejsza więc ma lepsze osiągi od BL. Ja bym osobiście brał 2.0 masz wtedy pewność, że jest jeszcze troszkę mocy w samochodzie na wyprzedzenie:)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez bigboy177 » 21 lis 2012, 23:09

@Lakcow91 swoje propozycje bazujesz na tym, iż posiadasz/posiadałeś/spędziłeś w obu autach jakiś czas? Nie żebym się czepiał, ale wydaje mi się, że jesteś dopiero na zakupie. Skąd zatem wiesz, które auto ma lepsze osiągi?

Co do silnika, to 1.6 ma też wystarczająco dużo mocy żeby sprawnie wyprzedzać. Ani jedno, ani drugie auto torpedą niestety nie jest, nie ważne czy ma silnik 2.0, czy 1.6. W mojej opinii, Undisputed, kieruj się raczej spalaniem, bo nie ma mowy żebyś czapki zrywał, nie ważne który z tych silników wybierzesz.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez mysiak » 21 lis 2012, 23:18

jakim cudem trójka z 1.6 benzyna z kierowcą na pokładzie waży półtorej tony??? w dowodzie w rubryce waga jest wartość ok 1200 kg, więc coś ciężki ten kierowa musiałby być i do auta by nie wszedł <lol>
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez bigboy177 » 21 lis 2012, 23:37

@mysiak – mam wrażenie, że mamy do czynienia z "fanboyami" BK :P

Rozumiem u dzieciaków, ale u dorosłych ludzi? Fajnie, że macie BK – świetne auto, sam się nad nim zastanawiałem, ale nie róbcie z niego jakiegoś wzorca do naśladowania. Bo, jak wszystkie inne auta, ma mnóstwo niedoróbek, niedociągnięć, irytujących rozwiązań, archaizmów itd. Mechanicznie pomiędzy BK i BL różnica jest tak mała, że tylko subiektywne wrażenia jadącego + estetyka wykonania (również subiektywne) się liczą.

Tak, jak pisałem wcześniej, Undisputed, nie dostanie tu jasnej odpowiedzi co lepsze, bo każdy swoje będzie chwalił. :P To, co najistotniejsze, czyli zużycie paliwa, awaryjność, wytrzymałość – w obu autach jest praktycznie identyczne. Reszta to tylko i wyłącznie własne odczucia.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez Lakcow91 » 21 lis 2012, 23:38

bigboy177 napisał(a):Skąd zatem wiesz, które auto ma lepsze osiągi?

To ma być pytanie? jak tak to bardzo ale to bardzo głupie... Jest to cięższe auto. Nie jestem jakimś laijkiem żeby nie potrafić sprawdzić osiągów nawet na portalach. Spalanie to jest różnica 1 litra. Wystarczy 90koni i daje rade wyprzedzać:) Jezdziłem peugeotem 308 1.6hdi 90 koni i szedł jak burza ale kręciłem go wysoko. Ale to nie o to chodzi żeby za każdym razem go kręcić wysoko.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez bigboy177 » 21 lis 2012, 23:53

Powiem tak – nie jechałem jednym i drugim, więc się nie wypowiem. Teoretycznie badając, czyli tak, jak ty, wychodzi co następuje.

Różnica w wadze, przynajmniej z tego, co źródła w sieci podają, to 10kg (nie mam dowodu rejestracyjnego BK przed oczami, więc sobie głowy nie dam obciąć). Osiągi raczej bym powiedział, że nie są z tego powodu jakoś odmienne. Spalanie – w trasie mam w granicach 6.3l, zdarzyło się nawet 5.7 – ale jechałem baaaaardzo spokojnie, czyli tak, jak nie lubię. Zerkając znowu do sieci, wyniki są podobne. Na mieście w granicach 8l, również spoglądając do sieci – bardzo podobnie. Wciąż nie wiem czym popierasz swoje teorie. BK 2.0 i BL 1.6 – zgadzam się, BK ma na pewno zauważalnie lepsze (choć nie porywające) osiągi, ale w istotne różnice pomiędzy BK 1.6 i BL 1.6 jakoś nie chce mi się wierzyć. Gdyby temu samemu kierowcy dać oba auta i z oboma byłby równie dobrze obeznany, to sądzę, że wynik (jakkolwiek nieistotny) byłby taki sam, albo prawie taki sam.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez some1 » 22 lis 2012, 10:48

Uderz w stół... a pojawią się zadowoleni właściciele Mazdy 3 1.6 <lol>

Nigdzie do tej pory nie napisałem, że 1.6 BL ma gorsze osiągi niż 1.6 BK. Napisałem że bez zmian. Przyznaję przegiąłem z 1,5T, bo tyle to waży MPS i jakoś mi się zapamiętało. W tym przypadku będzie to pomiędzy 1,3 a 1,4 w zależności od tego ile mamy w baku, bagażniku i ile waży kierowca.

Natomiast skoro już tak dyskusja zeszła na osiągi, to porównałem dane w katalogach Mazdy. I tak:
Przyspieszenie 0-100:
2.0: 1,3s gorzej niż BK
1.6: 1s gorzej niż BK

Spalanie:
2.0: 1-1,5 litra mniej niż BK
1.6: 0,5 litra mniej niż BK

Spadła też emisja CO2. Zatem jak widzisz coś za coś, BL jest mniej dynamiczny, za to mniej pali. Nie twierdzę, że parametr 0-100km/h to najlepszy wyznacznik przydatności auta w codziennym użytkowaniu, ale jest to jedyny w miarę obiektywny parametr mówiący coś o dynamice podawany przez producenta.

Jeśli jednak chodzi o realne spalanie, to jakichś większych różnic pomiędzy odpowiednimi wątkami w działach BL i BK nie widzę, za dużo jest czynników, które powodują, że ciężko porównywać wyniki spalania podawane przez różne osoby. Ale 6 litrów w trasie na mnie wrażenia nie robi, skoro ja normalnie jadąc oscyluję wokół 7.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Undisputed » 22 lis 2012, 11:47

some1 napisał(a):Uderz w stół... a pojawią się zadowoleni właściciele Mazdy 3 1.6 <lol>


I na to właśnie liczyłem some1;)
Czy znajdzie się jeszcze jakiś posiadacz BL chętny do wyrażenia opinii i tym samym rozjaśnienia mojego dylematu (albo zaciemnienia go jeszcze bardziej;) )?
Mazda 3 Kintaro
Obrazek
Fiesta MK7
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 12:12
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09

Postprzez KMBak » 22 lis 2012, 12:19

Widzę, że ciągnie Cię do BL. Nie siedziałem w BK, ale mówią wszyscy, że ma lepiej wykonane wnętrze. Z drugiej strony trzeszczące wnętrze BL jest lepiej wyciszone od kół/zawieszenia i otoczenia. Silniki – śmiem twierdzić, że te same pojemności w obu generacjach dają identyczne osiągi (z dokładnością do stylu jazdy).
MZR 1.6 w BL – cóż, dużo pali w stosunku do diesla [trasa – od 5.6 przy mega spokojnej jeździe (średnia 60-70, max 110) samemu do 7.2 w pełnym obciążeniu (średnia 80-90, max 160), Miasto – to zależy co kto przez to rozumie... Ja ostatnio we Wrocławiu mam 11.3 (średnia 19 kmh), korki, korki, ale gdzie się da to cisnę :P. Do dynamicznej jazdy potrzebuje co najmniej 3000 RPM. Mi ten silnik styka (ale to moje pierwsze auto, więc jestem nieobiektywny).
Wygląd? RX8 mnie w Maździe rozkochał, M3 BK pokazał, że auto do codziennego użytku może być ładne (i się kojarzy z ReXem), a BL? No cóż – mnie się baaaaardzo podoba – widzę w nim elementy z BK w ogólnej bryle i te zadziorne detale – ale to wszystko rzecz gustu...
Awaryjność? Po roku głównie wkurzają mnie drobne na razie dźwięki wnętrza i półka bagażnika. Martwią mnie jednak sygnały od innych BL'kowców... Ale to właśnie wypusty 2009 i 2010... Może moja 2011 jest lepsza, albo jeszcze nie osiągnęła wieku by coś się działo?
Wydaje mi się, że trzeba szukać zadbanego egzemplarza... A czy to będzie BK czy BL to sprawa drugorzędna... Masz jakiś budżet i szukaj. Używane auto nie kupuje się w tydzień.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Tomek79 » 22 lis 2012, 12:35

Pamiętaj że 2.0 w BL były dwa, dwa różne światy.
BL 2.0 DiSi – bezpośredni wtrysk, skrzynia 6MT, i-stop, 151KM przy 6200rpm, 194Nm przy 4200rpm
BL 2.0 – wielopunktowy wtrysk, skrzynia 5AT, 150KM przy 6500rpm, 187Nm przy 4000rpm
W samochodach z tymi silnikami są również większe tarcze hamulcowe i z przodu i z tyłu.
Jeśli Twoje podróżowanie będzie odbywało się przeważnie w mieście to może okazać się zasadnym zakup Mazdy z silnikiem 1.6, jeśli podróżujesz często poza miastem to ja polecam 2.0 DiSi ;) – pamiętaj, ktoś kiedyś powiedział, że ludziska swoje zachwalają !! :P
Ja przejechałem już 56tkm, zastrzeżeń brak, jak zakopię się w korkach we Wrocławiu to szybko spalanie dojdzie do 10L/100km, ale poza miastem szybko spada do 8,2L – a i tak zawyża bo przy obliczeniach wychodzą wartości pomiędzy 7,6-7,8 – a jeżdżę "bardzo dynamicznie" – jak to Teść określił :P W Niemczech zawsze zgodnie z przepisami :D
Oczywiście jak stajemy w szranki z BMW czy innymi 2.8i to chwilowe potrafi pokazywać ponad 18L przy górnych granicach licznika – cudów nie ma, musi palić żeby jechać !!
No Konrad powie coś o 1.6 i będzie komplet informacji ;)
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323