Problem z opornicą dmuchawy / nawiewu (626 GF)
1, 2
a tu masz jak się do tego dobrać viewtopic.php?f=116&t=91145
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witajcie,
w mojej Madzi też nawiew działa tylko na 4-tej prędkości, a na pierwszych 3-ech nie. Mimo ze 3 razy przeczytalem caly topic (z "przyległościami") nie bardzo wiem:
1. jak upewnić się, że "winna" jest opornica?
2. czy może być inna przyczyna?
3. gdzie znajdę opornicę? wiem, że trzeba zdjąć schowek, ale co dalej?
prośba o pomoc
w mojej Madzi też nawiew działa tylko na 4-tej prędkości, a na pierwszych 3-ech nie. Mimo ze 3 razy przeczytalem caly topic (z "przyległościami") nie bardzo wiem:
1. jak upewnić się, że "winna" jest opornica?
2. czy może być inna przyczyna?
3. gdzie znajdę opornicę? wiem, że trzeba zdjąć schowek, ale co dalej?
prośba o pomoc
- Od: 22 paź 2012, 19:56
- Posty: 15
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 626GW 2.0 TD '99
ja naprawiłem sobie opornik
w linku moja fotorelacja z naprawy, przeczytaj –> viewtopic.php?f=126&t=54009&start=20
w razie czego dzwoń, służę pomocą, nr mam podany w profilu
w linku moja fotorelacja z naprawy, przeczytaj –> viewtopic.php?f=126&t=54009&start=20
w razie czego dzwoń, służę pomocą, nr mam podany w profilu
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
dzieki serdeczne Alk80 ale chyba dam sobie spokój; dla mnie to trochę jak fizyka jądrowa.... (czytaj: nie znam się ani trochę, a temat zbyt skomplikowany na "zaoczną" naukę) 
czy każdy warsztat mi to naprawi? a może wiecie kto w wawie mógłby to zrobić a) tanio b) dobrze c) w sobotę?
hmm... nie za dużo wymagam

czy każdy warsztat mi to naprawi? a może wiecie kto w wawie mógłby to zrobić a) tanio b) dobrze c) w sobotę?
hmm... nie za dużo wymagam
- Od: 22 paź 2012, 19:56
- Posty: 15
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 626GW 2.0 TD '99
na pewno masz jakiegoś znajomego elektronika, albo zapytaj o kogoś takiego w swoim regionie w czaterii, pokaż mu fotorelację, zrobi ci to na miejscu, najdłużej będziesz czekał na wyschnięcie silikonu
ew możesz mi go wysłać pocztą
ew możesz mi go wysłać pocztą
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
darrrio napisał(a):darrrio
każdy elektronik samochodowy zrobi ci to od reki
koszt trudno szacować bo zależy kto i za ile sie dogadasz
a jak juz nikogo nei znajdziesz to na giełdzie elektronicznej pod GUs lub na wolumenie tez ci to wyrzeźbią
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa »
na giełdzie elektronicznej pod GUs lub na wolumenie tez ci to wyrzeźbią
od tego zacznę; pracuję 100m od giełdy
alk80 »
ew możesz mi go wysłać pocztą
jak pod GUSem się nie uda to pozwolę sobie zawrócić Ci głowę
wielkie dzięki dla Was za pomoc!!!
- Od: 22 paź 2012, 19:56
- Posty: 15
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 626GW 2.0 TD '99
WYMONTOWANIE OPORNIKA W MADZI 626GW 2.0D '99
może komuś przydadzą się moje doświadczenia (na forum znalazłem tylko fotorelacje dla 323)
Czas: 5-10min.
Trudność: bardzo łatwe
Potrzebne narzędzia: śrubokręt krzyżak
1. Wyjmij schowek: otwórz, złap za boki, lekko ściśnij, wyciągnij (10sek. roboty)
2. W miejscu wskazanym na foto poniżej zobaczysz element z wpiętą kostką przykręcony dwiema śrubkami.

3. Odkręć śrubki, wyjmij kostkę (albo odwrotnie
)
4. Właśnie wyjąłeś/wyjęłaś opornik –> wygląda jak na foto poniżej. Położyłem obok banknot coby łatwiej było oglądającym ocenić wielkość przedmiotu.


SPOSTRZEŻENIA:
1. Dmuchawa po wyjęciu opornika dalej działa na 4 prędkości – wcześniej sądziłem, że przestanie bo obwód będzie przerwany
2. Na allegro są oporniki dmuchawy do Mazdy 626 '98-01 z inną kostką np.
http://allegro.pl/opornik-nawiewu-mazda-626-97-01-gf-brutto-i2744796076.html
– warto uważać przy zakupie żeby kupić właściwy typ
Teraz jadę na giełdę elektroniczną, żeby mi to naprawili. Dam znać jak poszło i za ile.
może komuś przydadzą się moje doświadczenia (na forum znalazłem tylko fotorelacje dla 323)
Czas: 5-10min.
Trudność: bardzo łatwe
Potrzebne narzędzia: śrubokręt krzyżak
1. Wyjmij schowek: otwórz, złap za boki, lekko ściśnij, wyciągnij (10sek. roboty)
2. W miejscu wskazanym na foto poniżej zobaczysz element z wpiętą kostką przykręcony dwiema śrubkami.

3. Odkręć śrubki, wyjmij kostkę (albo odwrotnie
4. Właśnie wyjąłeś/wyjęłaś opornik –> wygląda jak na foto poniżej. Położyłem obok banknot coby łatwiej było oglądającym ocenić wielkość przedmiotu.


SPOSTRZEŻENIA:
1. Dmuchawa po wyjęciu opornika dalej działa na 4 prędkości – wcześniej sądziłem, że przestanie bo obwód będzie przerwany
2. Na allegro są oporniki dmuchawy do Mazdy 626 '98-01 z inną kostką np.

– warto uważać przy zakupie żeby kupić właściwy typ
Teraz jadę na giełdę elektroniczną, żeby mi to naprawili. Dam znać jak poszło i za ile.
- Od: 22 paź 2012, 19:56
- Posty: 15
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 626GW 2.0 TD '99
Brawo, dobra robota, jak dokończysz dzieło, to zapewne będzie podpięte do fotorelacji, dla potomnych .
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
bo te oporniki są do wersji z automatyczną klimatyzacjądarrrio napisał(a):są oporniki dmuchawy do Mazdy 626 '98-01 z inną kostką np.
– warto uważać przy zakupie żeby kupić właściwy typ
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):bo te oporniki są do wersji z automatyczną klimatyzacją
dokładnie, automatyczna klima ma inna opornice
u mnie jak padła wymieniłem swoją na drugą sprawną używkę a tu proszę, Koledzy naprawiają... cenowo w sumie podobnie, teraz w GD muszę powalczyć, tylko 3 i 4 jest

teraz dowiedz się ile taki opornik kosztuje w aso a za zaoszczędzone pieniądze kup sobie coś pod choinkędarrrio napisał(a):mamy finał: opornik naprawiony; działa jak złoto!ponoć to dziecinnie proste dla osoby która ma jako-takie pojęcie
koszt: flaszka za 25zł
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6