M6 2.3i 4x4 spadek mocy

Postprzez DobryChlopak85 » 20 lis 2012, 15:55

:| Witam. Piszę tutaj, bo nie znalazłem odpowiedniego działu. Jeśli błądze wybaczcie, ale dopiero 1sze kroki na forum.
Chodzi o M6 2.3i 4WD w automacie. Zaobserwowałem znaczny spadek mocy. Zanim pojade do jakiegoś znachora chciałem zasięgnąc waszej opini. Czym to może być spowodowane, co sprawdzić najpierw i/lub gdzie zajżeć.
Mieszkam na wsi i tutejsi garażowi mechanicy pewnie małe mają doświadczenie z mazdami i ubogi sprzęt. Radzicie jechać do ASO? Z mechaniki jestem laikiem więc każda opinia pomocna.
Dziękuję.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 17:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.3i 4WD 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 20 lis 2012, 16:00

DobryChlopak85 napisał(a):Mieszkam na wsi i tutejsi garażowi mechanicy pewnie małe mają doświadczenie z mazdami i ubogi sprzęt.


1.dopisz chociaż województwo do swojego profilu – ułatwi to potencjalną pomoc(choćby skierowanie do polecanego warsztatu).

2.wątków nie dublujemy w różnych miejscach forum <czytaj>

Radzicie jechać do ASO?

3.jak jesteś bogaty, albo chcesz mieć uzupełnianą historię serwisową aż do odsprzedaży auta, to tak...w każdym innym przypadku NIE.

Zaobserwowałem znaczny spadek mocy


fajnie,że z Ciebie taki obserwator ;) ...a na poważnie – zazwyczaj wiążą się z tym jakieś inne widoczne/słyszalne objawy... Im lepiej problem opiszesz, tym lepiej dla Ciebie (powodów spadku mocy są dziesiątki...).
Na Twoim miejscu zainwestował bym w jakiś interfejs typu ELM, gdzi ebędziesz mógł sam chociaż błędy sczytać....
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DobryChlopak85 » 20 lis 2012, 17:53

Do Krakowa mam 50km, do Zakopanego 50km, bliżej jest myslenice, lub Nowy Targ. Postaram się opisać żetelniej; przez 8tyś kilometrów łyknął mi dobrze ponad litr Mobila 5w30(czy to naturalne) to mój 1szy automat i kiedy wrzucam drive zaczyną ciągnąć, kiedy zimny to troche mocniej(żwawiej). CZy nie powinno byc tak, że powinien jechać dopiero po naciśnięciu gazu...?Znajomy na szybkości stwierdził pod maską że "stukają mi zawory" nie wiem na ile brać to poważnie, pozatym jego obiekcje postawiłbym pod dużym znakiem zapytania, bo nie jest mechanikiem,

Chodzi o to, że mam zamiar pojechać do mechanika. Chce waszej rady do którego i czego mogę się spodziewać, nie dać się naciągnąć i/lub nie przepłacić.
Dzięki wielke
ps. na róznych forach o oleju do skrzyni różnie piszą @dobrzyn22 doradź no też dobrą marke oliwy :) wygląda, że znasz się na rzeczy.
dzięki i kolejka dla wszzystkich <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 17:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.3i 4WD 2004r.

Postprzez Grucha » 20 lis 2012, 19:52

DobryChlopak85 napisał(a):wrzucam drive zaczyną ciągnąć, kiedy zimny to troche mocniej(żwawiej


Prawidłowa reakcja

Pali się check?
Grucha
 

Postprzez dobrzyn22 » 21 lis 2012, 00:00

na róznych forach o oleju do skrzyni różnie piszą @dobrzyn22 doradź no też dobrą marke oliwy

Z instrukcji obsługi wynika, że benzynowe silniki L3 w skrzyniach automatycznych winny mieć olej ATF M-V w ilości 7,2l. (np. Gulf MULTI VEHICLE ATF)

generalnie poczytaj sobie tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=49615&hilit=olej+do+asb
wygląda, że znasz się na rzeczy.

heheh no dzięki, ale nie wiem po czym to wnioskujesz ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DobryChlopak85 » 21 lis 2012, 00:43

Grucha napisał(a):Pali się check?

Pytasz o kontrolke z kluczykiem??? PAli się, ale to dlatego, że nie została zresetowana po wymianie olejum, czy się myle...? :|

dobrzyn22 napisał(a):heheh no dzięki, ale nie wiem po czym to wnioskujesz

po rzeczowych postach. Co radzisz wymienić olej w skrzyni, czy zostawić? <co?>
Panowie jak już zdobęę pinionżki na dobrego mechanika to pojade i przedstawie sytuacje co jest na rzeczy. Może się komuś przyda....

Dzięki. <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 17:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.3i 4WD 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 21 lis 2012, 12:35

DobryChlopak85 napisał(a):Pytasz o kontrolke z kluczykiem???
kontrolka z kluczykiem to immobilizer...i świecić ciągle się na pewno nie powinna. check engine to ikona z silnikiem.
Co radzisz wymienić olej w skrzyni, czy zostawić? <co?>

miasto oraz male roczne przebiegi – wymiana max co 40kkm
trasy oraz duze roczne przebiegi – max 60kkm ewentualnie jesli jestes pewien ze masz zalany swietny w 100% syntetyczny ATF mozna w tym przypadku zwiekszyc do 80kkm (jest to cytat z jednego z postów z linku, który podałem Ci wcześniej...więc ponownie zapraszam do lektury <czytaj> )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6