Mazda 6 diesel – Nieznany powód dymienia na niskich obrotach
Strona 1 z 1
Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum i być może piszę w złym dziale, jak tak to sorry.
Ale do sprawy
Jestem posiadaczem Mazdy 6 TS2 143 KM 2006 r o przebiegu nieco ponad 130000. Od jakiegoś czasu mój samochód zaczął dymić na szaro-biało-niebiesko (trudno to nazwać). Dymi jednak tylko czasami, najczęściej podczas dłuższej jazdy w korku (czyli na gorącym silniku), ale zaczyna też dymić kiedy zupełnie zimnym samochodem jadę do pracy 3 km (ok 6 min). Po zaparkowaniu nie gaszę silnika i po ok minucie auto zaczyna dymić, dość mocno. Po ok 40-50 sek dymienia zmienia się dźwięk silnika na bardziej "warkotliwy" i w tym samym momencie auto przestaje dymić. Po kolejnych minutach zaczynają falować obroty w dół, 8-10 razy i koniec, silnik pracuje równiutko i nie dymi.
U mechanika po podłączeniu do komputera wyszedł DPF czyli filrt cząstek stałych. Mechanik dokonał jego regeneracji. Trzy dni było super, ani grama dymu nawet kiedy zwykle dymił. Po trzech dniach dym powrócił i teraz jest jakby intensywniejszy, dymi częściej i czasem go nawet widzę w lusterku kiedy ruszam ze skrzyżowania.
Mechanik wykluczył turbo, wtryskiwacze, uszczelkę pod głowicą. Żadne płyny nie ubywają. Olej nie ubywa. Kiedy pojechałem do niego po tygoniu z reklamacją wyglądał na bezradnego ale umówiłem sie na przyszły tydzień że zostawię auto a on dalej je będzie sprawdzał.
Może ktoś z was miał taką lub podobną usterkę? Znajomi sugerowali że może to być EGR lub odpowietrzenie silnika (cokolwiek to jest). Dodam jeszcze że auto ma bardzo śmierdzące spaliny (nie dym), ale to mój pierwszy diesel więc moze one tak mają.
Ale do sprawy
Jestem posiadaczem Mazdy 6 TS2 143 KM 2006 r o przebiegu nieco ponad 130000. Od jakiegoś czasu mój samochód zaczął dymić na szaro-biało-niebiesko (trudno to nazwać). Dymi jednak tylko czasami, najczęściej podczas dłuższej jazdy w korku (czyli na gorącym silniku), ale zaczyna też dymić kiedy zupełnie zimnym samochodem jadę do pracy 3 km (ok 6 min). Po zaparkowaniu nie gaszę silnika i po ok minucie auto zaczyna dymić, dość mocno. Po ok 40-50 sek dymienia zmienia się dźwięk silnika na bardziej "warkotliwy" i w tym samym momencie auto przestaje dymić. Po kolejnych minutach zaczynają falować obroty w dół, 8-10 razy i koniec, silnik pracuje równiutko i nie dymi.
U mechanika po podłączeniu do komputera wyszedł DPF czyli filrt cząstek stałych. Mechanik dokonał jego regeneracji. Trzy dni było super, ani grama dymu nawet kiedy zwykle dymił. Po trzech dniach dym powrócił i teraz jest jakby intensywniejszy, dymi częściej i czasem go nawet widzę w lusterku kiedy ruszam ze skrzyżowania.
Mechanik wykluczył turbo, wtryskiwacze, uszczelkę pod głowicą. Żadne płyny nie ubywają. Olej nie ubywa. Kiedy pojechałem do niego po tygoniu z reklamacją wyglądał na bezradnego ale umówiłem sie na przyszły tydzień że zostawię auto a on dalej je będzie sprawdzał.
Może ktoś z was miał taką lub podobną usterkę? Znajomi sugerowali że może to być EGR lub odpowietrzenie silnika (cokolwiek to jest). Dodam jeszcze że auto ma bardzo śmierdzące spaliny (nie dym), ale to mój pierwszy diesel więc moze one tak mają.
- Od: 16 lis 2012, 22:22
- Posty: 7
- Skąd: Wielka Brytania
- Auto: Mazda 6 Ts2 (143) 2006r
Jarekkil napisał(a): Dodam jeszcze że auto ma bardzo śmierdzące spaliny (nie dym), ale to mój pierwszy diesel więc moze one tak mają.
masz DPF-a, więc spalin prawie powinieneś nie czuć...
Widać wyraźnie, że problem tkwi w DPF-ie...
to webasto dymi, szczegolnie w zimne dni..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jarekkil napisał(a):U mechanika po podłączeniu do komputera wyszedł DPF czyli filrt cząstek stałych.
Kontrolka DPF świeciła wcześniej na desce? Na czym polegała regeneracja?
Smród spalin, to norma, szczególnie podczas wypalania DPF'u. Nawet gdy silnik pracuje na wolnych obrotach czuć jak się przechodzi z tyłu auta.
Enduro napisał(a):to webasto dymi, szczegolnie w zimne dni..
ale żeby aż tak
Co do dymienia...wystarczy, że kolega spojrzy skąd ten dym się wydobywa i będzie wiadomo coś więcej...
Smród spalin, to norma
czyżby moje auto było jakieś inne


Enduro napisał(a):to webasto dymi, szczegolnie w zimne dni..
E.
Webasto? Czy ja mom to w swoim aucie? Sorry ale jestem laikiem. Ale faktycznie jak zrobiło się zimno to dymi jakby częściej. Jak go kupiłem w lipcu to przez miesiąc zadymił może ze dwa razy
Dopisano 17 lis 2012, 17:43:
Enduro napisał(a):to webasto dymi, szczegolnie w zimne dni..
E.
Webasto? Czy ja mom to w swoim aucie? Sorry ale jestem laikiem. Ale faktycznie jak zrobiło się zimno to dymi jakby częściej. Jak go kupiłem w lipcu to przez miesiąc zadymił może ze dwa razy
Dopisano 17 lis 2012, 17:48:
Kontrolka dpf? Nie wiem która to, i sprawdzałem w instrukcji i nic tam takiego nie mam. Być może masz na myśli tzw "engine managment" czyli taki mały żółty silniczek. Nie świcił się bo jest uszkodzony, ale u mechanika na kompie wyszedł tylko DPF. A regeneracja polegała na wybraniu odpowiedniej opcji w komputerze.
Dopisano 17 lis 2012, 17:54:
Enduro napisał(a):to webasto dymi, szczegolnie w zimne dni..
E.
Sprawdziłem. Nie mam webasto
- Od: 16 lis 2012, 22:22
- Posty: 7
- Skąd: Wielka Brytania
- Auto: Mazda 6 Ts2 (143) 2006r
Jarekkil napisał(a):Kontrolka dpf? Nie wiem która to, i sprawdzałem w instrukcji i nic tam takiego nie mam. Być może masz na myśli tzw "engine managment" czyli taki mały żółty silniczek. Nie świcił się bo jest uszkodzony, ale u mechanika na kompie wyszedł tylko DPF. A regeneracja polegała na wybraniu odpowiedniej opcji w komputerze.
Jak masz DPF to kontrolka jest na środku zegarów – żółty napis DPF. Przy włączaniu zapłonu musi się palić i po czasie gasnąć. Handlarze lubią zalepić kontrolkę czarnym silikonem jak jest problem z błędem.
Webasto możesz nie mieć jak auto było kupione w UK.
He he, przekładka to to nie jest. Auto kupiłem od prywatnego sprzedawcy, ale tutaj jak wszędzie też są cwaniacy.
Dopisano 17 lis 2012, 23:39:
Prawdopodbnie kontrolka jest zaklejona. Mniejsza o to. Chodzi mi najbardziej o to czy uszkodzony DPF może być przyczyną takiego zachowania samochodu jak opisalem. Wymienić go nie wymienię bo to bardzo doroga impreza ale za dużo mniej mogę go usunąć. Nie chciałbym jednak pakować w to pieniędzy jeśli nie mam pewności że to jest przyczyna mojej usterki. Naprawdę bardzo mnie to dymienie irytuje. Chociaż dzisiaj jeździłem sporo, i w korku, i nic. Nie wiem o co chodzi
Dopisano 17 lis 2012, 23:39:
Pioteq25 napisał(a):Jarekkil napisał(a):Kontrolka dpf? Nie wiem która to, i sprawdzałem w instrukcji i nic tam takiego nie mam. Być może masz na myśli tzw "engine managment" czyli taki mały żółty silniczek. Nie świcił się bo jest uszkodzony, ale u mechanika na kompie wyszedł tylko DPF. A regeneracja polegała na wybraniu odpowiedniej opcji w komputerze.
Jak masz DPF to kontrolka jest na środku zegarów – żółty napis DPF. Przy włączaniu zapłonu musi się palić i po czasie gasnąć. Handlarze lubią zalepić kontrolkę czarnym silikonem jak jest problem z błędem.
Webasto możesz nie mieć jak auto było kupione w UK.
Prawdopodbnie kontrolka jest zaklejona. Mniejsza o to. Chodzi mi najbardziej o to czy uszkodzony DPF może być przyczyną takiego zachowania samochodu jak opisalem. Wymienić go nie wymienię bo to bardzo doroga impreza ale za dużo mniej mogę go usunąć. Nie chciałbym jednak pakować w to pieniędzy jeśli nie mam pewności że to jest przyczyna mojej usterki. Naprawdę bardzo mnie to dymienie irytuje. Chociaż dzisiaj jeździłem sporo, i w korku, i nic. Nie wiem o co chodzi
- Od: 16 lis 2012, 22:22
- Posty: 7
- Skąd: Wielka Brytania
- Auto: Mazda 6 Ts2 (143) 2006r
Jarekkil napisał(a):...jeździłem sporo, i w korku, i nic. Nie wiem o co chodzi
tego raczej nkt nie wie..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Podlaczalem go do koma dwa razy u roznych mechanikow i za kazdym razem wychodzil DPF. Dwa tygodnie temu DPF byl regenerowany i po tym mechanik powiedzial ze jest ok (przynajmniej DPF) ale dymic dalej dymi. Kontrolki wymienie jak tylko uporam sie z tym dymieniem bo przez kontrolki na pewno nie dymi.
Dzisiaj ktos jeszcze podpowiedzial mi ze to moze byc Odma. Jutro auto zostawiam u mechanika i zobaczymy co wymysli angielski "specjalista"
Dzisiaj ktos jeszcze podpowiedzial mi ze to moze byc Odma. Jutro auto zostawiam u mechanika i zobaczymy co wymysli angielski "specjalista"
- Od: 16 lis 2012, 22:22
- Posty: 7
- Skąd: Wielka Brytania
- Auto: Mazda 6 Ts2 (143) 2006r
Witam.
Dla zainteresowanych tematem:
Po ostatniej wizycie u mechanika (pod koniec listopada) i prawdzeniu już chyba wszystkiego (odma, egr itp) nie znalazł nic, żadnego problemu, wg niego auto nie powinno dymić. Ale moje auto o tym nie wie i dymi, a właściwie dymiło. Po ostatniej wizycie użyłem preparatu o nazwie Diesel Power EcoMax ( http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... er-ecomax/ ) i auto przestało dymić! A ponadto zauważyłem wszystko to co piszą o nim na stronie którą podałem powyżej. Od tamtej pory używam go co 3-4 tankowanie (Nie koniecznie gdy tankuje do pełna) i od pierwszego użycia dymi widziałem może ze trzy razy przez krótką chwilę. Wiem że to nie rozwiązuje całkowicie problemu ale narazie musi wystarczyć. Prawdopodobnie mam jakiś problem z wtryskiwaczami ale nie będe wnikał bo silnik pracuje równiutko i cicho. Jedyne co pozostało to naprawdę śmierdzące spaliny
. Ale to już raczej problem tego co jedzie za mną
Pozdrawiam
Dla zainteresowanych tematem:
Po ostatniej wizycie u mechanika (pod koniec listopada) i prawdzeniu już chyba wszystkiego (odma, egr itp) nie znalazł nic, żadnego problemu, wg niego auto nie powinno dymić. Ale moje auto o tym nie wie i dymi, a właściwie dymiło. Po ostatniej wizycie użyłem preparatu o nazwie Diesel Power EcoMax ( http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... er-ecomax/ ) i auto przestało dymić! A ponadto zauważyłem wszystko to co piszą o nim na stronie którą podałem powyżej. Od tamtej pory używam go co 3-4 tankowanie (Nie koniecznie gdy tankuje do pełna) i od pierwszego użycia dymi widziałem może ze trzy razy przez krótką chwilę. Wiem że to nie rozwiązuje całkowicie problemu ale narazie musi wystarczyć. Prawdopodobnie mam jakiś problem z wtryskiwaczami ale nie będe wnikał bo silnik pracuje równiutko i cicho. Jedyne co pozostało to naprawdę śmierdzące spaliny
Pozdrawiam
- Od: 16 lis 2012, 22:22
- Posty: 7
- Skąd: Wielka Brytania
- Auto: Mazda 6 Ts2 (143) 2006r
Jarekkil napisał(a):... Prawdopodobnie mam jakiś problem z wtryskiwaczami ale nie będe wnikał bo silnik pracuje równiutko i cicho...
lepiej szukaj juz inngo na wymiane, gdyz uszkodzone wtryski spowoduja stopienie tlokow!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6