Witam, według wiedzy Forte wszelkie usterki związane z awarią turbin są spowodowane nieoptymalną praca silnika tzn. zanieczyszczonymi układami: kolektor ssący, wtryskiwacze, rowki i pierścienie uszczelniające cylindry. Pytania  i rady czy wlać taki czy inny olej są zupełnie sprawą wtórną, nie bez znaczenia ale na etapie diagnozy , mało istotną.
Są dwie bezpośrednie przyczyny usterki turbiny: brak odpowiedniego smarowania panewki turbiny oraz zaklejony mechanizm przestawny. 
Z kolei przyczynami braku smarowania jest brud w układzie olejowym, spowodowanym przedmuchami z komory spalania a zaklejony mechanizm przestawny , to za niska temperatura spalin, w wyniku niepełnego spalania. Powstawanie tych procesów można opisać w następujących punktach:
1.Zanieczyszczone wtryskiwacze, wtryskują paliwo (w każdym paliwie jest 7% biokomponentów) w nieodpowiedni sposób. Olej napędowy łącząc się z powietrzem tworzy mieszankę paliwowo- powietrzną o złym składzie.
 fot. Dobra z lewej i zła praca wtryskiwaczy z prawej
fot. Dobra z lewej i zła praca wtryskiwaczy z prawej2.Mieszanka spala się w komorze, w ograniczonym stopniu, co tworzy nagar (niewykorzystane paliwo). 
3.Nagar osadza się na zaworach, w komorze spalania, w rowkach i pierścieniach uszczelniających tłoki
 fot. Nagar w rowkach pierścieni tłokowych
fot. Nagar w rowkach pierścieni tłokowych4.To powoduje stopniowe obniżanie się kompresji i zanieczyszczanie układu olejowego. Olej gęstnieje, lub jest rozrzedzany przez paliwo.  Zanieczyszczenia blokują części w środku, w tym przewody doprowadzające olej do turbosprężarki. 
 fot. Filtr w pompie
fot. Filtr w pompie  fot. Filtr siatkowy
fot. Filtr siatkowy  fot. Blokada filtra
fot. Blokada filtra  fot. Wskaźnik poziomu oleju Mazda  (poziom X –największe, dopuszczalne rozrzedzenie oleju, olej do wymiany)
fot. Wskaźnik poziomu oleju Mazda  (poziom X –największe, dopuszczalne rozrzedzenie oleju, olej do wymiany)5.Brudne opary olejowe przez system odpowietrzania skrzyni korbowej, przedostają się do kolektora ssącego, blokując go. Powietrze dochodzi do komory spalania w niewłaściwych dawkach oraz bez niezbędnego zawirowania
 fot. Zanieczyszczony kolektor ssący
fot. Zanieczyszczony kolektor ssący 6.zanieczyszczone wtryskiwacze oraz zanieczyszczony kolektor to dwa główne powody tworzenia się mieszanki, o złym składzie. W wyniku jej spalania gazy wydechowe mają niższą temperaturę, posiadają nadmierne ilości lepkiej sadzy i innych zanieczyszczeń.
Przy każdej awarii turbiny powinno się wyeliminować szereg przyczyn tej usterki, a podstawa to dokładne oczyszczenie systemu olejowego przy użyciu 
Forte Motor Flush. Do nowego oleju trzeba dodać jako dodatek 
Forte TopEnd Treatment  http://forte-nwe.pl/motor-flushŻeby wyeliminować niepełne spalanie do baku należy wlać 
Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner http://forte-nwe.pl/advanced-diesel-fuel-conditioner