Temat już był poruszony w dziale zamkniętym. Jako, że odpowiedź MMP na nasz problem to istna kpina postanowiłem wszystko opisać w dziale otwartym.
Mazdę 3 MPS posiadamy już ponad 2 lata. Odkupiliśmy ją gdy miała 10 miesięcy jako przejęcie leasingu,
Jakiś czas po zakupie z autem zaczęły się problemy. Co jakiś czas regularnie trafiało do serwisu.
Non stop mieliśmy problem z silnym stukaniem podczas zmiany biegów. W międzyczasie niwelowano kolejne usterki i wymieniono:
Zacisk hamulcowy prawy
Zacisk hamulcowy lewy
Reflektor prawy + żarnik xenon
Koło dwumasowe + sprzęgło ( próba wyeliminowania stukania )
Turbinę
Lusterko prawe
Amortyzator tylny prawy
Amortyzator tylny lewy
Obecnie do wymiany zakwalifikowano łożyska amortyzatorów przednich oraz wszelkie gumy stabilizatorów.
Wracając do głównego problemu ( uporczywego stukania ), około roku temu wymieniono koło dwumasowe co miało być powodem stukania. Niestety zaraz po wymianie okazało się, że stukanie wciąż występuje. Sprawę zgłosiliśmy do ASO kolejny raz. Kazano nam pojeździć i potestować jak zachowuje się auto. Potem kolejno kilka razy zgłaszaliśmy problem, zarówno sam problem jak i podczas przeglądów okresowych znów go poruszaliśmy.( MMP kazała nagrać filmik na którym słuchać i czuć ów stuki
ASO otrzymało zgodę od MMP na zdjęcie skrzyni. Podczas demontażu okazało się, że koło dwumasowe wymienoine 7 tys. km temu jest kompletnie rozsypane! Jakim cudem ? Ma ogromny luz i strach dalej je eksploatować. ASO wysłało pismo do MMP z prośbą o akceptację wymiany gwarancyjnej.
Po blisko dwóch tygodniach serwis otrzymał odpowiedź – negatywną lecz z bardzo ciekawym dopiskiem, mianowicie MMP ograniczyła gwarancje na samochód tj. silnik, skrzynię biegów, układ napędowy wraz z półosiami oraz układ hamulcowy z powodu uczestnictwa w zlocie klubu Mazdaspeed w Czaplinku w kwietniu tego roku. MMP twierdzi, że w związku z powyższym auto było użytkowane w motorsporcie i gwarancja zostaje ograniczona. Co ciekawe dowodem na złe eksploatowanie auta mają być zdjęcia Mazdy na zlocie, oraz wyniki z pomiarów 1/4 mili zamieszczone na forum.
Samochodem stanęliśmy na "ćwiartce" z chęci jego przetestowania. Czyli sprawdzenia fabrycznych osiągów samochodu i dla nas na własny użytek wykonany został pomiar przejazdu. Natomiast MMP uważa to za "rajdy i wyścigi samochodowe".
Żądaliśmy od MMP podania konkretnych przyczyn ograniczenia gwarancji oraz dowodów na złe eksploatowania auta. Niestety powtarzają oni swoją mantrę na temat złego użytkowania w warunkach, które cyt. MMP "niewątpliwie przeciążają przedmiotowy pojazd". Rozumiem, że Mazda 3 MPS będąca jedynym sportowym modelem w gamie Mazdy nie może przyśpieszyć od 0 do 160 km/h gdyż to są warunki przeciążające samochód.
Od miesiąca trwa między nami batalia z MMP. Zarówno prawnik jak i rzeczoznawca samochodowy zajmują się tą sprawą. Powiadomione zostało również TVN Turbo.
Pragnę zaznaczyć, że nasz MPS nie jest jedynym w którym występuje awaria koła dwumasowego. Śmiem twierdzić, iż ów część jest wadliwa i nie nadaje się do auta o tej mocy i momencie obrotowym. Po prostu koło tego nie wytrzymuje, a MMP próbuje zrzucić winę na właściciela auta.
Pozdrawiam, Rafał