Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez goska721 » 15 lis 2012, 02:19

Witam ;/ mam problem z samochodem;/ mianowicie, zabrzmi to banalnie ale nie chce zapalić. Bateria ok cała reszta ok. Powodem jest ten mały głupi guziczek umieszczony przy biegach, nie wiem jak to sie nazywa. Teraz kwestia jest taka, da sie coś z tym zrobić samemu przed ciąganiem jej poo warsztatach czy tylko i wyłącznie zająć sie tym musi elektryk, mechanik itp? Zależy mi na szybkiej i konkretnej odpowiedzi ;)

Dopisano 15 lis 2012, 01:40:

Dodam, że nie chodzi mi tu o problem jaki pojawia się przy zapaleniu że kręci ale nie odpala i włączają się awaryjne. Jest po prostu głucha. Można kluczyk przekręcać do woli ona ani drgnie. Po wyjechaniu z domu i przejechaniu ok 10 km co chwile piszczał ten alarmik żeby guzik wcisnąć i wciskałam, nie wiedziałam co jest tego przyczyną więc stwierdziłam że sprawdzę to po zatrzymaniu. Dojechałam na miejsce, zgasiłam silnik, pracował do tej pory normalnie, nie zauważyłam niczego podejrzanego. Jednak, moja głupota okazała się silniejsza.. Przed zebraniem się do domu chciałam ją odpalić żeby chwile spokojnie popracowała, więc odpaliłam ją bez sprzęgła – co bardzo rzadko mi się zdarza – po prostu siedziałam na fotelu pasażera i już nie chciało mi się przesiadać żeby wykonać zamierzony cel. Pech chciał, że mój chłopak zostawił ją na biegu ja nie sprawdziłam czy jest na luzie i w takich okolicznościach do tego doszło.. ;/ zakręciła, szarpnęło ją, po chwili zdechła jak to na biegu.. Próbowałam jeszcze dwa razy odpalić bo pierwszą myślą była rozładowana bateria, fakt akumulator do najmocniejszych nie należał, jednak jej ładowanie nic nie dało nadal nie reagowała na dosłownie nic. Kontrolki się świecą jak zawsze, radio gra, światła ok. Szwagier dolewał mi dziś płynu do chłodnicy, czy rozlanie jego odrobinki mogło spowodować jakieś zwarcie czy istnieje inna przyczyna o której jeszcze nie pomyślałam? Ile może kosztować odłączenie całego tego Japońskiego szajsu?
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 21:55
Posty: 6
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323c, 1.5 , 1997 ;)

Postprzez lesiux » 15 lis 2012, 09:40

zapewne to funkcja "antynapadowa", może guzik się zepsuł albo centralka. Odszukaj bezpiecznika od alarmu i wyjmij go, to powinno rozwiązać problem. Przynajmniej ja sobie tak poradziłem kiedyś, gdy aktywowałem sobie tą funkcję przypadkowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez goska721 » 15 lis 2012, 16:00

Ale w Twoim przypadku jak chciałeś zapalić to warknęła chociaż czy nic? Bo raz też miałam taka sytuacje dokładnie nie pamiętam jaki był jej powód, że przy przekręcaniu kluczyka włączały się awaryjne ale rozrusznik kręcił tyle że nie zapalał a teraz nie ma nic.. Wróciłam właśnie do domu zaraz weźmiemy się za nią i popatrzymy co gdzie jest żeby to rozłączyć bo po krótkiej rozmowie z mechanikiem też doradził Podobnie jak Ty ;)
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 21:55
Posty: 6
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323c, 1.5 , 1997 ;)

Postprzez kinki » 15 lis 2012, 17:11

na pewno anty napad się aktywował
jak Ci się nie uda to odezwij się na PW to Ci powiem jak u mnie jest "przywracanie systemu" :)
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez goska721 » 15 lis 2012, 17:38

To może lepiej od razu to tak załatwmy bo na forum będę długo czekała na odpowiedzi a tak to od razu mi powiesz wszystko konkretnie ;) mogę liczyć że się odezwiesz jak będziesz miał chwile? ;) 7519654
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 21:55
Posty: 6
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323c, 1.5 , 1997 ;)

Postprzez rafał88 » 16 lis 2012, 10:06

Potrzebnie dane na temat tych kondonikow na prowadnice zaciskow do Z5, moje sie rozwalaja, i jak o to pytac i co jest w zetawie:) najlpiej niech ktos na pw napisze z foto i numerem katalogowym :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Grapler » 16 lis 2012, 11:26

Mam prośbę o doradzenie mi w następującej sprawie. Mam Mazdę 323 C z 1996 roku. Autko kupiłem w Niemczech od handlarza (nie Turka). Mówił, że przy 100 tys miało wymieniany rozrząd, ale papierów na to nie dostałem. W tej chwili mam zrobione 160 tys km. Zastanawiam się czy rozrząd nie kwalifikuje się do wymiany (nie wiem czy przy tych 100 tys wstawili oryginał czy zamiennik a to ponoć różnica w żywotności)... Jeśli tak to cena kompletu rozrządu to 450 zł oryginał lub 299 zamiennik, do tego może pompa wodna 160 zł, jakieś uszczelki no i robocizna ok.300 zł.
Zastanawiam się czy jest sens inwestować w autko warte ok.4000 zł czy poszukać czegoś nowszego (mógłbym na to wydać ok. 25000 zł)? Mam na oku Mazdę 3 z silnikiem benzynowym.
Proszę o poradę...
Mówisz i masz – rzeczywistość generujesz każdym czynem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 10:18
Posty: 16
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB, 2008 r., dawniej Mazda 323 C

Postprzez Przemek323c » 16 lis 2012, 13:38

W intercarsie z autofrena sa cale zestawy. Troche drozsze niz quickbrake ale duzo lepsze. Nazywa sie chyba zestaw montazowy zacisku hamulca przedniego ale jak powiesz reperaturka to tez powinni ogranac.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lis 2012, 14:15

Mam małe pytanko – chcę w "efce" zmienić kierownicę z oryginalnej na jakąś z 626.
Różnica między nimi jest taka, że ta z 626 nie ma przycisków od sygnału a jedynie naciska się całą obudowę poduszki oraz jest wyposażona w manetkę do tempomatu.
Czy podłączenia elektryczne i mechaniczne będą pasowały.
Nie wiem czy w różnych Mazdach jest to jakoś zunifikowane bo .... nie rozbierałem jeszcze tego.

Ta "nowa" kierownica jest fajna bo niezniszczona i skórzana a stara raczej jest w takim stanie, że nawet do obszycia się nie nadaje.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Majki88 » 17 lis 2012, 16:17

Marek a to 626 z generacji GE ?
jeżeli tak to nie będzie raczej pasować, bo tam są ślizgowe połączenia, a nie taśma jak w BA, chyba ze z poduszką jest ta kiera i też zależy czy w efce masz poduszkę
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Marek 161BD081 » 17 lis 2012, 19:44

Majki88 napisał(a):Marek a to 626 z generacji GE ?
jeżeli tak to nie będzie raczej pasować, bo tam są ślizgowe połączenia, a nie taśma jak w BA, chyba ze z poduszką jest ta kiera i też zależy czy w efce masz poduszkę

Witam!
Szczerze to nie mam pojęcia z jakiej 626.
Podłączenia w tej kierownicy są na wtyczki a nie ślizgi.
W "efce" mam oczywiście poduszki ale chciałby wykorzystać całą kompletną kierownicę wraz z poduchą.
Tak więc swoja odkręcam a montuje drugą.
Nie wiem po prostu jak wygladają wtyczki w "efce" bo nie bardzo miałem jak się dobrać do tego jeszcze i dlatego zadałem takie właśnie pytanko.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jaaco » 17 lis 2012, 21:53

W BA masz coś takiego:
Obrazek
foto wzięte z alledrogo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez radar88 » 18 lis 2012, 11:38

Szukaj jak coś kieroszki z X6. Pasuje prawie idealnie, trza tylko 2 ząbki przy szlifować.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sylwus1983r » 18 lis 2012, 12:27

witam mam pytanko zakupiłem mazdę 323f 2.0 6v z uszkodzonym silnikiem, silnik wymieniłem i nie che mi odpalić kręci ,pompka paliwo też podaje i nie wiem dlaczego nie odpala może miał ktoś taki problem proszę o odpowiedź
sylwus1983r
 

Postprzez sylwus1983r » 18 lis 2012, 13:44

zastanawiam sie czy robi to jakąs różnice bo stary motor ma oznaczenia kf a ten co wsadziłem to nie wiem a może pod komputer trzeba podłączyć pod komputer bo mi cos mówi ze tu sterownik od wtrysków
sylwus1983r
 

Postprzez rafał88 » 18 lis 2012, 13:54

skoro byl tez 2.0 v6 to napewno KF. A sprawdzales wszystko 2 razy nim probowalem odpalic?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sylwus1983r » 18 lis 2012, 13:58

tak podłączałem i sprawdzałem dwa razy nawet założyłem stary korektor z listwami w
tryskowymi i ten sam objaw
sylwus1983r
 

Postprzez Lantis 89 » 18 lis 2012, 14:07

Sportowe przewody zapłonowe w porównaniu z OEM,warto obejrzeć ;)
Lantis 89
 

Postprzez adamdrift92 » 18 lis 2012, 14:55

Którędy puścić kabel do anteny do CB (od spod zwykłego radia do kufra) ?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 10:00
Posty: 26
Auto: Mazda 323f BA 1,5 16v (Z5) '96
Okolice Poznania

Postprzez rafał88 » 18 lis 2012, 15:45

sylwus1983r napisał(a):tak podłączałem i sprawdzałem dwa razy nawet założyłem stary korektor z listwami w
tryskowymi i ten sam objaw


No to cos musi byc nie halo skoro nie pali, sprawdz czy komp bledow nie wyplul.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323