Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny

Postprzez tomekrvf » 26 sty 2006, 17:08

hazell napisał(a):Problem jedynie w nadaniu komuś roli Eksperta.

hazell, bolączką naszego narodu jest to że każdy jest specjalistą :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez hazell » 26 sty 2006, 17:14

Dlatego właśnie jest to problem :]

Dla przykładu – ja nie uważam się za specjalistę, co najwyżej za średniozaawansowanego użytkownika samochodu <lol>
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez amra » 26 sty 2006, 17:44

tco_tm napisał(a):Pytanie _gdzie_ byl wpiety manometr, bo jesli w miejsce czujnika, to pierwsze pytanie, czy na pewno byl tam rowniez trojnik. Jesli trojnik byl/nie byl, to pytanie czy na 100% sprawdzono uklad elektryczny tej kontrolki i sam (nowy) czujnik.

Z drugiej strony opis momentow i sposobow, w ktorych migala kontrolka ewidentnie wskazuje na zwiazek z teoretycznym cisnieniem oleju, wiec elektryke mozna probowac wykluczyc. Dlaczego jednak manometr pokazywal dobre wartosci, skoro czujnik przyjety jako sprawny pokazywal cos innego? Czy na pewno byl tam manometr?

Jesli manometr byl w innym (?) miejscu niz czujnik, to jak mowiono, moze byc problem zapchanych linii olejowych przy czujniku.

Byc moze wytlumaczeniem jest, ze rozmyslamy w oparciu o informacje przekazane "kobiecie"...

Cóż, jako "kobieta" (?) nie odpowiem na postawione przez tco_tm pytania. Tymbardziej, że nie znam na nie odpowiedzi. Jeśli Jarek tu zajrzy i zechce to zrobić, to może sam na nie odpowie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Paweł » 26 sty 2006, 18:09

amra napisał(a):Cóż, jako "kobieta"

Powiedzialbym: jako byc moze "kobieta", poniewaz nie mozemy tego stanu potwierdzic, zanim Jaksa nie zaprzeczy, potwierdzi i/lub uzupelni opisu w jaki uzyskal dobre cienienie i mrugajaca kontrolke, o ktorym byla mowa. Na razie zbyt wiele rzeczy jest sprzecznych, wiec nie mozna powiedziec, czy powtorzona przez Ciebie wersja jest "dla kobiet", czy "dla ekspertow". ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 26 sty 2006, 20:39

sołtys napisał(a):czekam na odpowiedz czy czujnik ciśnienia został wymieniony
Od tej czynności zaczynalismy :D

P.S. Pawełku , jak chcesz dokładnie wiedziec co jak było zrobione to moze się spotkamy ( tak mamy blisko ) i wymienimy doswiadczenia , mnie rowniez imponujesz swoją wiedzą . To kiedy ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 26 sty 2006, 23:49

Jaksa napisał(a):P.S. Pawełku , jak chcesz dokładnie wiedziec co jak było zrobione to moze się spotkamy ( tak mamy blisko ) i wymienimy doswiadczenia , mnie rowniez imponujesz swoją wiedzą . To kiedy ?

Skoro nie mozesz napisac na forum, to chyba poswiece sie dla dobra Klubu i twoich Klientow... Oczekuj wizyty. Pokazesz mi przy okazji ten manometr i kontrolke.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 26 sty 2006, 23:56

tco_tm napisał(a):Oczekuj wizyty
Wow.....Zaskakujesz mnie
tco_tm napisał(a): poswiece sie dla dobra Klubu
Ja to robię od 1,5 roku <lol> ;) coz,czekam na Ciebie .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 27 sty 2006, 00:07

Jaksa napisał(a):Wow.....Zaskakujesz mnie

Nie bardzo rozumiem dlaczego nie chcesz napisac na forum, ale skoro zapraszasz, to nie odmowie. Moze ktos wybralby sie ze mna? Akurat jutro mam spotkanie w poblizu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez amra » 27 sty 2006, 00:09

tco_tm napisał(a):chyba poswiece sie dla dobra Klubu i twoich Klientow...

tco_tm jestem naprawdę wzruszona niemal do łez Twoim zaangażowaniem i działaniem dla dobra klientów Jarka, ale przynajmniej dla mnie tak poświęcać się nie musisz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez ravo » 27 sty 2006, 00:13

Jaksa napisał(a):Ja to robię od 1,5 roku coz,czekam na Ciebie .

moze jakis mhm order ? sam nie wiem jako KF uwazam ze znalazly by sie jakies srodki an to ale niech sie wypowie crimer moze albo mazdarek ma jaksi gadzet ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Paweł » 27 sty 2006, 00:14

amra napisał(a):tco_tm jestem naprawdę wzruszona niemal do łez Twoim zaangażowaniem i działaniem dla dobra klientów Jarka, ale przynajmniej dla mnie tak poświęcać się nie musisz...

Samochod juz jezdzi?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez amra » 27 sty 2006, 00:24

tco_tm napisał(a):Samochod juz jezdzi?

Ważne, mój drogi, że będzie jeździł i to jak sądzę, bez Twojego jednak w tym udziału... Proponuję, żebyś swoje złośliwości pozostawił na inne okazje, bo w tym przypadku są nietrafione.

PS. Szczerze mówiąc, ogarnia mnie coraz większy niesmak z powodu tego, co się dzieje w tym wątku... Gdzie do diabła jest moderator tego działu???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 27 sty 2006, 00:34

Czytam ten post z duzym zainteresowaniem i musze powiedziec ze jest niczym powiesc kryminalna <czytaj> .. i cholernie wciąga ... :D to jest lepsze niz debata prezydencka hahaha.
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez amra » 27 sty 2006, 00:38

to jest lepsze niz debata prezydencka .

Brawo Marcin... to Ci się naprawdę udało...popłakałam się właśnie ze śmiechu hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Paweł » 27 sty 2006, 01:10

amra napisał(a):Ważne, mój drogi, że będzie jeździł i to jak sądzę, bez Twojego jednak w tym udziału... Proponuję, żebyś swoje złośliwości pozostawił na inne okazje, bo w tym przypadku są nietrafione.

Jakie zlosliwosci ??

Chcialem najnormalniej w swiecie wiedziec, czy juz wiadomo co bylo przyczyna migania kontrolki, bo rozumiem, ze Jaksa nam o tym nie powie.

amra napisał(a):PS. Szczerze mówiąc, ogarnia mnie coraz większy niesmak z powodu tego, co się dzieje w tym wątku... Gdzie do diabła jest moderator tego działu?

Wiesz, odnosze dziwne wrazenie, ze zaczynasz atakowac ludzi, ktorzy probowali pomoc na twoje zapytanie, tylko z tego powodu, ze mieli odwage delikatnie podwazyc (opisane przez Ciebie) sposoby diagnozowania i proby usuwania problemu.

Wybacz, ale to co opisalas/powtorzylas wyglada po prostu podejrzanie, a czesciowo smiesznie – np. wspomniany zaworek.

Przy takim nastawieniu jakie masz obecnie, prawdopodobnie nie bardzo Cie to zainteresuje, ale sprobuje opisac zagadnienie (nie bedzie tym razem jak z ECU)... W silnikach FS (2.0 montowane w 626) byla wada konstrukcyjna zaworka pompy, ktora powodowala zapowietrzanie oleju, w wyniku czego utrate cisnienia i klekotanie hydraulicznych popychaczy HLA, tzw. szklanek. Wiedziec o tym mogli w zasadzie tylko pracownicy ASO i osoby zainteresowane dotarciem do TSB (biuletyny techniczne wydawane przez producentow samochodow). Chociazby dzieki newbiemu, czy Dlugiemu Jaksa mial dostep do takich informacji (o ile sam nie zdobyl ich wczesniej), ale _uporczywie_ trzymal sie wlasnej wersji z plukaniem szklanek, odmawial prob mierzenia cisnienia oleju i teoretycznie zalecanej przez Mazde naprawy. OK. Kazdy ma wlasne metody, ale wlasnie przez ten upor bardzo ciekawie wygladala jego nagla (i cicha) zmiana taktyki, takze w wypowiadanych sadach na temat ow zaworka, kiedy jego wymiania w samochodzie jednego z forumowiczow (zastosowana chyba po raz pierwszy i wreszcie) dala pozytywny efekt, czego nie mozna bylo powiedziec o plukaniu szklanek.

Jednak przeniesienie _w pierwszej kolejnosci_ tej taktyki do silnika Z5 z mrugajaca kontrolka cisnienia oleju nie jest chyba najlepszym, ani nawet tylko dobrym posunieciem. Poniewaz twoja naprawa zbiega sie w czasie z ostatecznym zaakceptowaniem artykulu TSB dotyczacego zaworka w silnikach FS przez Jakse, dlatego tez wywolalo to takie reakcje. Jaksa nie jest po prostu amatorem dlubiacym we wlasnym samochodzie, tylko jak sam chce to nazywac – serwisantem lepszym od ASO, wiec poddawanie go krytyce w takiej sytuacji jest OCZYWISTE.

Na caly obraz tej niemilej sytacji zlozyl sie dodatkowo opis pomiaru cisnienia na manometrze, co chyba u Jaksy pierwszy raz sie zdarzylo, bo ja nie moglem sie tego doprosic (kiedy moj stosunek do Jarka byl jeszcze niemal milosny). Powiedz sama, czym uzasadniona jest kolejna rozbiorka silnika, kiedy jak mowisz manometr pokazuje poprawne cisnienie, a miga kontrolka (normalnie jedna i druga rzecz jest podlaczana w tym samym miejscu – nie wiem, czy w ogole jest inna sposobnosc w Z5 – wiec mierza dokladnie w tym samym punkcie)?

Nawet jesli czesc osob podwazyla opisane przez Ciebie procedury z powodu sceptycznego nastawienia do metod i wiedzy Jaksy (co na pewno nie jest w porzadku, ale jestesmy ludzmi i mamy uczucia, ktore czesto trudno powstrzymac), to nikt Ciebie tutaj nie oszukal, ani nie skrzywdzil Jarka.

Jak powiedzialem, bladzic prawo ma kazdy i nie chodzi o fakt popelnionych bledow, ale sposobow w jaki sie tego dokonuje i sposobu w jaki sie z bledu wychodzi. Sposob Jaksy jest imho beznadziejny – lacznie z kolejna sugestia spotkania, kiedy wiem, ze wcale tego nie pragnie.

Pozdrawiam i (jak za pewne wszyscy) zycze przywrocenia sprawnosci Mazdzie.
Ostatnio edytowano 27 sty 2006, 04:48 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez GofNet » 27 sty 2006, 02:07

Cóż mogę napisać... Im dłużej czytam, tym bardziej mnie fascynuje bieżąca polemika. Można nawet stwierdzić, iż toczą się równolegle dwa wątki. Jeden, to analiza problemu usterki, zaś drugi, to Newbie, kontra Jaksa oraz reszta Świata. Oba są intrygujące... Chyba sobie załatwię palma, to będę mógł całą dyskusję obserwować z pracy :).

Myślę, że pojawiło się tutaj wiele nieścisłości, które doprowadziły do zarzewia konfliktu. To właśnie ogólniki i nieprecyzyjne fakty sprawiają, iż ludzie o różnym toku rozumowania, poziomie inteligencji, umiejętności fragmentarycznego kojarzenia, oraz przedziale wiedzy otrzymując pewne identyczne dla wszystkich dane różnie je interpretują. W wyniku ich syntezy powstają odmienne poglądy i koncepcje. Doprowadza to do wstępnie akceptowalnej inwazji słownej, przeradzającej się niechybnie w "sejmową" przepychankę i walkę na silniejsze argumenty.

Uważam, iż obecne dociekanie, który z reprezentatnów branży motoryzacyjnej jest "profesjonalniejszy" nie doprowadzi do szybszego usunięcia usterki w pojeździe Amry. Podobnie jak kilkukrotne sugerowanie wykonania tych samych czynności serwisowych.

Powinniśmy sobie odpuścić drążenie tematu wirtualnego konfliktu między teraz już trzema Panami, a zwłaszcza nie dolewać oliwy do ognia.
amra napisał(a):Gdzie do diabła jest moderator tego działu?
Cóż, pewnie uczy się do sesji. Ja choć krótko, to jednak raczej skutecznie "sprzątałem" niniejszy dział bieżącego FORUM, ale wyszło, jak wyszło, więc obecnie mamy to, co mamy...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Paweł » 27 sty 2006, 03:22

GofNet napisał(a):Cóż mogę napisać... [...] obecnie mamy to, co mamy...

Wybacz GofNet, z calym szacunkiem do twojego moderowania, ale nie dostaniesz plakietki "ekspert". Mam nadzieje, ze docenisz rowniez moje poczucie humoru.

Obecenie mamy to, ze zglasza sie uzytkownik forum z problemem, ktory stara sie dokladnie jak potrafi opisac. Warsztat uczestniczacy w naprawie jest na drugim planie. Z opisu niedwuznacznie wynika, ze nie wszystko jest robione "ksiazkowo", a kilka rzeczy do siebie nie pasuje. Towarzysza temu rozne komentarze. Jedyna osoba, ktora moze sprostowac/wyjasnic sytuacje jest mechanik, ktory naprawia ow samochod i rownoczesnie takze jest uzytkownikiem forum. Ten jednak uwaza, ze nie ma nic do powiedzenia (do czego ma oczywiscie prawo – co to kogo obchodzi, jak sie naprawia samochod). Poniewaz sytuacja z tego powodu robi sie napieta, to powraca tworca zapytania, ale tym razem z pretensja, ze odpowiedzi nie sa takie jak oczekiwal.

W takiej sytuacji przywolywanie moderatorow jako osob odpowiedzialnych jest niedorzeczne. Jesli amra nie oczekiwala na nic wiecej niz pocieszenia, czy rozmowy o kawie (drugi watek), to swoje wypowiedzi powinna umieszczac w HydePark'u.

...

GofNet napisał(a):
amra napisał(a):Gdzie do diabła jest moderator tego działu?

Cóż, pewnie uczy się do sesji.

Tutaj brakuje administratora z twarda reka.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 27 sty 2006, 10:07

tco_tm napisał(a):Jaksa nie jest po prostu amatorem dlubiacym we wlasnym samochodzie, tylko jak sam chce to nazywac – serwisantem lepszym od ASO,
Nigdy tak o sobie nie pisałem , czasami konsultuję sie z kolegami z ASO lecz nie jest to Newbie ani Długi
tco_tm napisał(a):co chyba u Jaksy pierwszy raz sie zdarzylo, bo ja nie moglem sie tego doprosic (kiedy moj stosunek do Jarka byl jeszcze niemal milosny). Powiedz sama, czym uzasadniona jest kolejna rozbiorka silnika, kiedy jak mowisz manometr pokazuje poprawne cisnienie, a miga kontrolka
Sugerujesz ze nie było pomiaru cisnienia ?
tco_tm napisał(a):Sposob Jaksy jest imho beznadziejny – lacznie z kolejna sugestia spotkania, kiedy wiem, ze wcale tego nie pragnie.
Więc czekam na Twoja propozycję ( mam nadzieję ze wniesie cos nowego do sprawy ) Zastanawiam sie dlaczego twierdzisz iz
tco_tm napisał(a):kiedy wiem, ze wcale tego nie pragnie.
Chyba mamy trochę do pogadania i wyjasnimy to i owo.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 27 sty 2006, 11:57

No i miarka sie przebrała ... :] ..... chyba ten kryminał dobiega końca ... :D
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez magicadm » 27 sty 2006, 12:02

Marcin ( Pycia ) napisał(a):No i miarka sie przebrała ... :] ..... chyba ten kryminał dobiega końca ... :D


Naprawili??? :D :D :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323