Jaki akumulator (marka, pojemność)?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Art310 » 7 sty 2012, 18:31

Dlaczego nie założyć większego akumlatora?jeżeli tylko jest możliwość to nie ma żadnej przeszkody.Alternator poradzi sobie z ładowaniem zarówno 50 jak i 70 Ah.i bez znaczenia na jakich trasach będzie jeździł.Tak samo rozladuje się akumulator 50 Ah jak będzie ujemny bilans prądowy(większe wydatki niż przychody prądu do akumulatora0jak i 70ah tylko że 70 wytrzyma wiele dlużej zanim się rozładuje.Pozdrawiam.
.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez xedos1972 » 8 sty 2012, 07:25

ja z wielkością to bym nie przesadzał ale 60 Ah powinien dać rade , najpierw zmierz napięcie ładowania niezależnie od ilości załączonych odbiorników ( światłach mijania ,radio, dmuchawa ) napięcie ładowania powinno wynosić: od 13,9V do 14,4V jeśli masz mniej niż 13,8v to jest szansa że akumulator będzie niedoładowany i co ci po wielkości jak będzie miał sprawność 75% i krótszą żywotność .można sobie sprawdzić stopień naładowania poprzez badanie gęstości elektrolitu i przy naładowanym w 100% akumulatorze powinien wynosić 1.28g/cm3 w temperaturze 25°C. więc jak masz boscha to zakładaj i za jakiś czas zobaczysz co będzie przecież nie kupujesz bateryjki to kasy ci nie będzie szkoda jak padnie po dwóch latach.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez czah666 » 1 lut 2012, 10:22

Witajcie , jako iż mrozy nie odpuszczają a mój akumulator już ciężko ma kręcić muszę coś zakupić.
Do mojego silnika wg manuala powinien być 40ah/5hr. Wiem że oryginalnie mamy w mazdach panasoniki i są extra ale ciężko taki gdzieś na miejscu znaleźć wiec po przestudiowaniu rożnych artykułów i testów mój wybór padł na bosch silver. Problem w tym że za pośrednictwem ich wyszukiwarki pisze ze powinienem mieć 60ah a nie jak podaje manual 40ah.

Czy ktoś się orientuje jak to jest? bo gdzie czytałem o tym że to jest różnic pomiędzy rynkiem europejskim (20hr) a japońskim(5hr) , czyli inaczej podawany czas rozładowywania. Ponoć w takim przypadku japońskie 40ah/5hr odpowiada europejskiemu 60ah/5hr.

Więc jaki lepiej zakupić : 60ah czy 40ah ? bo oznaczenia czasu rozładowania nie zawsze chyba są podawane...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez black_pablo » 1 lut 2012, 10:48

ja mam w 1,5 50Ah i nie ma z nim problemów kreci aż miło <spoko> co do marki mogę polecić vartę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez xedos1972 » 1 lut 2012, 17:20

po co kolejny temat o akumulatorach
viewtopic.php?f=115&t=124037&view=unread#unread
przy silniku 1.5 ZL mam 53ah centra futura trzecią zimę i nie narzekam .jak masz alternator taki jak u mnie który ładuje maksymalnie 70 amper to 60ah możesz tylko po co ? poczytaj o tym w linku wyżej.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Siasio » 1 lut 2012, 18:18

Witam
właśnie w poniedziałek rano moja Madzia mnie zaskoczyła :) akumulator odmówił posłuszeństwa i szukałem coś do niej. Wybór po przestudiowaniu opinii w necie jak i znajomych padł na Centre Future 60 ah, Lekko musiałem przyciąć obudowę plastikową od aku ponieważ nasze europejskie są trochę niższe niż japońskie i klemy się nie mieściły, Teraz kręci aż miło :)
Zdziwiłem się tylko wyciągając stary akumulator, jest on trochę mniejszy niż Centra ale za to wszystkie napisy były na nim po japońsku, zastanawiam się czy ten aku mógł wytrzymać w Madzi od początku tj, 2001r ?
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez czah666 » 1 lut 2012, 18:37

tak mógł wytrzymać... ja mam również oryginał a autko jest z 98'
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Art310 » 1 lut 2012, 21:17

Nikt nie zastanawia się dlaczego w mazdach oryginalne akumulatory mają 20 cm wysokości?Myślicie że to takie widzimisię japońskich konstruktorów?Oni są za bardzo oszczędni żeby marnować tyle materiału.Otóż proszę sobie wyobrazić ,że to jest skutek wieloletnich badań nad akumulatorami.Akumulatory te mają specjalnie opracowaną konstrukcję która pozwala powiększyć komorę sedymentacyjną(opadową) aby masa czynna spływająca w czasie eksploatacji z plyt akumulatora miała więcej miejsca zanim zacznie robić wewnętrzne zwarcie które przyspiesza samorozładowywanie się akumulatora(normalny proces zużywania się akumulatora).Japończycy obliczyli że podnosząc wysokość tej komory o 2.5cm przedłużą żywot akumulatora średnio o 3 lata.Przy ladowaniu na jakie ustawione są japońskie regulatory napięcia(14.3 do 14.6 volta) akumulator "europejski" tzn.taki o wysokości 17.5 cm wytrzymują max4-5 lat gdzie oryginalny "japończyk" wytrzyma 7-8 lat(często 10-11).Więc nie mówcie że nie ma znaczenia jaki akumulator włożymy do naszego autka.Pozdrawiam
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez Speed » 1 lut 2012, 22:17

U mnie w 1.3 właśnie się skończył fabryczny akumulator S-Power który był od nowości. Fabryczny byl 60ah 390 narazie dałem 55ah 420.
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Siasio » 2 lut 2012, 11:18

To faktycznie może mieć sens z tą wysokością akumulatora.
Po zamontowaniu Futury 60-tki kręci na mrozie aż miło :)
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez rafal700 » 14 lis 2012, 22:21

Witam

Proste pytanie prosta odpowiedź :) Jaki akumulator wybrać 50ah/400 czy 60ah/450 ? robię trasy ok 10km co 2 tygodnie 150km
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez ewemarkam » 14 lis 2012, 23:53

U Siebie w klekocie mam 92Ah. Ostatnio chciałem go doładować i okazało się że jest naładowany. Tzn prąd ładowania był na poziomie 0.5A. Jeżdżę na krótkich odcinkach ale mam światła dzienne. Szczerze to wystarczy Ci mały akumulator tzn 50Ah, nie ma sensu płacić za większy. Jeśli będzie mniejszy to na 100% będzie zawsze doładowany, większość z nas jeździ po mieście i po pare km. Warto przed zimą zadbać o ładowanie. Miałem kiedyś przypadek że za kiepskie ładowanie czasem odpowiada kiepska masa na silniku. Wracając do sedna sprawy. Jeśli zamierzasz pojeździć trochę dłużej samochodem to zainwestuj w akumulator żelowy. Mają większe prądy rozruchowe, oraz mniejsze wymiary. Ale są droższe. Wtedy taki 40Ah odpowiada normalnemu 50Ah, albo i większemu.
P.S.
Jeśli się da to może wystarczy zajrzeć do niego i dolać wody destylowanej. Nie każdy akumulator ma taką możliwość.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez xedos1972 » 15 lis 2012, 00:01

wez 60Ah. jakis firmowy nie firmę krzak albo marketowy , dziś zyskasz jutro stracisz. ja smigam centra futura 53ah i na zwyklej bateri, nie do japończyka czy koreańczyka bo sa wyższe i troche droższe z reguly .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez black_pablo » 15 lis 2012, 08:20

popieram 60AH dobrej marki, alternator go będzie ładować spokojnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez rafal700 » 15 lis 2012, 08:33

to bedzie oryginalny markowy yuasa. Sam juz nie wiem jaki brac jedni mowia ze 50ah bo 60ah moze byc nie doładowany jak robie krótkie trasy. Ładowanie mam 14,3v.

ps) dolanie wody już nic nie pomaga po prostu ma już 10 lat :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez xedos1972 » 15 lis 2012, 11:54

jeśli układ zapłonowy i ładowania masz dobry i nie odbierzesz zbyt wiele energii do rozruchu silnika z akumulatora to będzie wszystko dobrze ,bierz poprawkę że w zimę traci się trochę mocy akumulatora jak parkujesz pod chmurką .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Miron-Ww » 16 lis 2012, 22:23

U mnie akumulator fabryczny wytrzymał 10 lat , zrobił psikusa nagle i musiałem go wymienić . Sprzedawca polecił mi Japońskie Yuasa , montowane obecnie we wszystkich fabrycznych samochodach , jak na razie kreci jak złoto zobaczymy dalej. Cena do diesla 480 zł.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez rafal700 » 17 lis 2012, 10:19

Dziękuję za rady. Również zdecydowałem sie na japoński yuasa jednak 60/450. Bardzo sprzedawca mi go chwalił. Nie jest produkowany w chinach jak większość. Jak narazie kręci niesamowicie nie myślałem ze moze mi tak kręcić :–) Ładowanie mam 14,1v w porządku jest ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Krzysiek24 » 17 lis 2012, 11:33

Uszanowanie, ja również mam akumulator YUASA ale 95Ah/850a jak dobrze pamiętam. Auto mam od kilku miesięcy, ale aku wygląda jakby siedział tam od nowości. Ostatnio dolałem wody demineralizowanej bo w celach prawie nic nie było. Autko pięknie kręci i odpala na sam widok kluczyka:D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Wojadżer » 20 lis 2012, 00:01

xedos1972 napisał(a):wez 60Ah. jakis firmowy nie firmę krzak albo marketowy , dziś zyskasz jutro stracisz. ja smigam centra futura 53ah i na zwyklej bateri, nie do japończyka czy koreańczyka bo sa wyższe i troche droższe z reguly .


No właśnie Centra ostatnio robi straszny shit, lecąc na dawnej renomie, poczytaj co ludzie ostatnio na forach piszą. A co do mniej znanych firm – polacy, jenoxy etc., ostatnimi latami poprawili jakość znacząco, a i tak jest to dalej znacznie tańsze od produktów zachodnich. Więc to nie takie oczywiste wbrew pozorom, w przypadku znanych firm płacisz też za samą nazwę zawsze.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2012, 12:29
Posty: 10
Auto: MX-5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron