Witam.
Jak moge bez użycia zaawansowanego sprzętu naciągnąć pasek klinowy? Zacząłęm to robic ale jeszcze bardziej go poluzowałem.
Naciągi pasków wieloklinowych.
Strona 1 z 1
nie ma jak dobry xedos6 
- Od: 31 maja 2009, 18:38
- Posty: 15
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda xedos6 1.6 16v 107kM 94r
nakrętka kółka napinającego to ta która jest odwrotnie wkręcana do tych dwóch pozostałych ktore trzymają alternator?
nie ma jak dobry xedos6 
- Od: 31 maja 2009, 18:38
- Posty: 15
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda xedos6 1.6 16v 107kM 94r
po prostu luzujesz śrubę którą przykręcone koło napinające i wtedy wkręcasz śrubę pionową 10tkę
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Dzieki i pozdrawiam:)
tak włąśnie zerkałem pod maskę i nie widziałem tej pionowej sruby 10. ona jest na wierzchu czy bardziej zakamuflowana?
Kolego nie piszemy posta pod postem
AmRoZ
tak włąśnie zerkałem pod maskę i nie widziałem tej pionowej sruby 10. ona jest na wierzchu czy bardziej zakamuflowana?
Kolego nie piszemy posta pod postem
AmRoZ
nie ma jak dobry xedos6 
- Od: 31 maja 2009, 18:38
- Posty: 15
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda xedos6 1.6 16v 107kM 94r
No właśnie....czekam na odpowiedź najlepiej ze zdjęciami i rysunkami ale do wersji 1.6.
Porównując rysunki silnika 1.6 z MX3 a tego który mam to właśnie brakuje mi elementu regulacyjnego – jedyny sposób na naciągnięcie paska alternatora to poluzowanie śruby na dole alternatora (14) na górze (chyba 12) i włożenie między alternator a silnik klucza do kół i zrobienie dźwigni....jest inny sposób?
Pozdrawiam
Sławek
Porównując rysunki silnika 1.6 z MX3 a tego który mam to właśnie brakuje mi elementu regulacyjnego – jedyny sposób na naciągnięcie paska alternatora to poluzowanie śruby na dole alternatora (14) na górze (chyba 12) i włożenie między alternator a silnik klucza do kół i zrobienie dźwigni....jest inny sposób?
Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Jeżeli chodzi o 1, 6 to tam jest trochę inaczej ale dla odmiany wszystko widać to naprawdę trudno mieć z tym problem
pasek alternatora regulujemy odchylając alternator
a pasek od wspomagania, to tak jak w przypadku v6,
luzujemy nakrętkę rolki, tylko śruba regulacyjna jest z przodu i na klucz 14 lub 12
pasek alternatora regulujemy odchylając alternator
a pasek od wspomagania, to tak jak w przypadku v6,
luzujemy nakrętkę rolki, tylko śruba regulacyjna jest z przodu i na klucz 14 lub 12
Witam pytanko mam takie 
1 czy alternator nie ma naciagu ? bo moj byl wkrecony na szynie na stale:D
2 jak naciagnac pasek od wspomagania i klimy
bo w klasycznym 2.0 Fs to jest banalne 
ad1 naciagnelem pasel poprzez łom
ad2 popatrzylem i pompa wspomagania jest jak by to powiedziec po hu.. z dostepem do naciagu
jest magiczne miejsce o ktorym nie wiem ? czy, wczesniejszy wlasciciel tak nakombinowal ze przekombinowal.
1 czy alternator nie ma naciagu ? bo moj byl wkrecony na szynie na stale:D
2 jak naciagnac pasek od wspomagania i klimy
ad1 naciagnelem pasel poprzez łom
ad2 popatrzylem i pompa wspomagania jest jak by to powiedziec po hu.. z dostepem do naciagu
Tak, alternator ma archaiczny naciąg, czyli jak kołkiem naciągniesz to zakręć śrubę.
Drugi pasek reguluje się właśnie
Między innymi za to nienawidzę silników B(...)
Druga sprawa to to, że i tak piszczy czasem jeden z pasków.
Drugi pasek reguluje się właśnie
tą regulacja pompy wspomagania.szumki44 napisał(a):po hu..
Między innymi za to nienawidzę silników B(...)
Druga sprawa to to, że i tak piszczy czasem jeden z pasków.
no tak
tylko u mnie pasek wpomagania to ma taki looz ze reka moge go sciagnac.. a patrzylem gdzie to naciagnac to wyszlo ze popzrez pompe wspomagania . W mx-6 2.0 to wszystko masz idealnie banalnie
Tutaj musialem lomem podwazyc alternator i zakrecic srobe. a do wspomagania sie dobrac to odechcialo mi sie jak zobaczylem ten dostep .... dlatego jestem ciekaw czy aby nie ma innej mozliwosci ? ale raczej nie ..
Tutaj musialem lomem podwazyc alternator i zakrecic srobe. a do wspomagania sie dobrac to odechcialo mi sie jak zobaczylem ten dostep .... dlatego jestem ciekaw czy aby nie ma innej mozliwosci ? ale raczej nie ..
Nie ma innej, pasek alternatora naciągam kluczem do kół i w "pogotowiu" mam dwie grzechotki 14 na dół i 12 na górę. Co ciekawe mx3 z takim silnikiem ma naciąg tego paska.
Ten od klimy/pompy wspomagania ma naciąg ale trzeba dwie śrubki poluzować w tym jedną przez otwór w kole pasowym i kręcić naciągiem "od przodu" silnika. Generalnie mało miejsca i niewiele widać.
Ten od klimy/pompy wspomagania ma naciąg ale trzeba dwie śrubki poluzować w tym jedną przez otwór w kole pasowym i kręcić naciągiem "od przodu" silnika. Generalnie mało miejsca i niewiele widać.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Lowiec niestety nie pocieszyles mnie
to rozwiazanie co mowisz to zauwazylem ale mialem cicha nadzieje ze unikne tej metody
.. To bede sie pierd.. jutro z tym eh ok dzieki za potwierdzenie info 

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6