Problem z zaciskiem hamulcowym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez george9999 » 11 lis 2012, 23:30

Odpowietrzyłem przy jednym kole ale jutro poprawie. A jeśli mogę wiedzieć to jakie funkcje spełniają te sworznie w zacisku hamulcowym i czy oddziaływują na nie duże siły bo nie wiem czy zacisk da rade to przepchnąć tego na dole jak go tylko obruszyłem? Zastanawiam się na zakupem nowych prowadnic i gum.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Przemek323c » 12 lis 2012, 12:53

Tlok jest tylko z 1 strony a klocki 2 wiec w momencie nacisku na pedal tlok sie wysuwa i przesuwa caly zacisk tak zeby hamowaly obydwa klocki rownomiernie. Jesli chodzi jak powinno to sama sila na prowadnice nie jest duza ale jesli sie zapieklo to bedzie krzywic tarcze bo bedzie hamowal tylko 1 klocek.
Przemek323c
 

Postprzez łukaszinio » 13 lis 2012, 15:11

w naszych mazdach są tzw zaciski pływające jednotłoczkowe i one na prowadnicach muszą się poruszać aby zacisk mógł docisnąć oba klocki do tarczy w innym wypadku klocki bębą się nierównomierne zużywać tarcza będzie się przegrzewać z resztą jak i klocki i zacisk
w miarę zużywania się klocków zacisk przesówa się do osi auta a tłoczek coraz dalej się wysówa więc to musi działeć prawidłowo a co najwarzniejsze zmniejsza się skuteczność hamowania przy zapieczonych prowadnicach
pozdro ;)

PS
na prowadnice działa tylko siła ściskająca większą siłę muszą znieś śruby montaażowe prowadnice bo one są poddane siłom ścinającym i zginającym
taka ciekawostka z dziedziny konstrukcji ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez rider143 » 13 lis 2012, 21:35

łukaszinio napisał(a):PS
na prowadnice działa tylko siła ściskająca większą siłę muszą znieś śruby montaażowe prowadnice bo one są poddane siłom ścinającym i zginającym
taka ciekawostka z dziedziny konstrukcji ;p
przeanalizuj jeszcze raz na spokojnie jak pracuje zacisk hamulcowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Przemek323c » 14 lis 2012, 09:00

łukaszinio napisał(a):PS
na prowadnice działa tylko siła ściskająca większą siłę muszą znieś śruby montaażowe prowadnice bo one są poddane siłom ścinającym i zginającym
taka ciekawostka z dziedziny konstrukcji ;p


Jak na moje oko to kiedy prowadnica jest zapieczona, na sruby dziala sila ktora chce je rozciagnac ;p
Przemek323c
 

Postprzez łukaszinio » 14 lis 2012, 18:01

panowie polecam jaką kolwiek książke do konstrukcji
Przemek323c napisał(a):
łukaszinio napisał(a):PS
na prowadnice działa tylko siła ściskająca większą siłę muszą znieś śruby montaażowe prowadnice bo one są poddane siłom ścinającym i zginającym
taka ciekawostka z dziedziny konstrukcji ;p


Jak na moje oko to kiedy prowadnica jest zapieczona, na sruby dziala sila ktora chce je rozciagnac ;p

ja mówiłem o prawidłowo współpracujących prowadnicach
a choćby nawet Przemku323c to przy zapieczonych działa na prowadnice siła ściskająca bo znajdują się między łbem śruby a połączeniem gwintowym pomiędy śrubą a mocowaniem zacisku ;p


rider143 nie wiem co masz na myśli pisząc żebym przeanalizowal moją wypowiedz ????????? zacisk pływający jest oparty na dwóch ruchomych podporach jakimi są prowadnice i to za pośrednictwem ich cała siła hamowania przenoszona jest na dalsze elementy zawieszenia zwrotnice [waaaco?] drązki .........
Ostatnio edytowano 14 lis 2012, 18:11 przez łukaszinio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Przemek323c » 14 lis 2012, 18:06

Ja nie napisalem przeciez ze nie masz racji :) Pozostaje pytanie czy mocniejszy bedzie nacisk tloka czy konstrukcja sruby :)
Przemek323c
 

Postprzez łukaszinio » 14 lis 2012, 18:20

biorąc pod uwagę przekrój kołowy tłoczka w porównaniu do 2x przekrój śrub i dane takie jak ciśnienie w układzie max siła generowana przez tłoczek odporność na zrywanie śrub trzeba by przeprowadzić obliczenia wtedy było by wiadomo ale do tego potrzebne są dane z układu hamulcowego
;)
ale myślę że konstruktorzy brali pod uwagę takie możliwości i zastosowali większą odchyłkę na wytrzymałość śrub. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez rider143 » 14 lis 2012, 20:42

łukaszinio napisał(a):rider143 nie wiem co masz na myśli pisząc żebym przeanalizowal moją wypowiedz ??????? zacisk pływający jest oparty na dwóch ruchomych podporach jakimi są prowadnice i to za pośrednictwem ich cała siła hamowania przenoszona jest na dalsze elementy zawieszenia zwrotnice [waaaco?] drązki .........
Siła hamowania nie jest przenoszona przez prowadnice zacisku hamulcowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez łukaszinio » 14 lis 2012, 23:59

aaaaaaaaaaaaaaaa dobra przyznaję rację ze się trochę pomyliłem klocki oddziałowują na mocowanie przykręcone do zwrotnicy :| :) ale i tak jak zahamujemy to prowadnice przejmują pewną część energi i w mniejszym stopniu na nie działają
pośpieszyłem się i za szybko chciałem zabłysnąć ;p :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Przemek323c » 15 lis 2012, 08:28

Kiedy chodzi tak jak powinno to tarcie tam jest male ale kiedy sie zapiecze to juz przenosi bo sila hamowania sie marnuje.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323