Witam,
W związku z zakończeniem żywotu mojej poprzedniej Mazdy 3 BK zakupiona została kolejna, tym razem wersja wczesnoliftingowa z 2005.
Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa. Po założeniu nowych elementów i skorygowaniu błędu samochód jakby nieco stracił na mocy – pytanie czy jest to przypadek, czy metoda tuningu silnika? :–)
Drugą sprawą jest brak zapalania się kontrolki świec żarowych po przekręceniu kluczyka na zapłon. Zapytany mechanik stwierdził, że powodem są dodatnie temperatury i w zimie kontrola będzie się zapalać. W wersji przed liftingiem kontrolka zapalała zawsze choćby na chwilę, stąd wzbudziło to moja podejrzliwość. Wolałbym uniknąć przykrej niespodzianki, kiedy temperatury spadną nieco poniżej zera...
rozrząd przestawiony o 1 ząbek
Strona 1 z 1
Jozku napisał(a):Drugą sprawą jest brak zapalania się kontrolki świec żarowych po przekręceniu kluczyka na zapłon. Zapytany mechanik stwierdził, że powodem są dodatnie temperatury i w zimie kontrola będzie się zapalać. W wersji przed liftingiem kontrolka zapalała zawsze choćby na chwilę, stąd wzbudziło to moja podejrzliwość. Wolałbym uniknąć przykrej niespodzianki, kiedy temperatury spadną nieco poniżej zera...
Kontrolka u mnie dopiero zaczyna być widoczna na niecałą sekundę przy temperaturze poniżej zera.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Ja bym się tym oświecaniem nie przejmował u mnie jak jest dopiero około 5 stopni to na chwile mrugnie.
Na sprawdzenie kontrolki masz 2 sposoby:
Wkładasz kluczyk do stacyjki przekręcasz o jeden skok następnie wciskasz i trzymiesz przycisk od licznika km dziennych nie puszczając przekręcasz kluczyk żeby zapaliły się kontrolki puszczasz przycisk po około 2sek i masz opcje sprawdzania zegarów i kontrolek kontrolek naciskając na przycisk km dziennych przechodzisz na kolejny test. wyjscie z tego – wystarczy wyjąć kluczyk.
2 sposób wypnij wtyczke od czujnika temperatury i przekręć kluczyk na zapłon powinien włączyć się wentylator chlodnicy i oświecić spirala na desce...czujnik podpięty pod termostat (zielona wtyczka) bez zdejmowania osłony silnika możesz go odpiąć. termostat znajdziesz pomiędzy obudową aku. a silnikiem obok filtra paliw
Dopisano 11 lis 2012, 13:01:
co do przesunięcia o 1 ząbek albo jakis mechanik się pomylił albo celowe. kolega tak miał w hondzie owszem zrobił to celowo wyprzedzenie zapłonu na nie domknietych zaworach (niby autko lepiej smigało trochę lepiej reagowało na gaz w sumie to było i modyfikowane w celu zwiększenia mocy) ale wpływa to niestety na silnik (wypalanie gniazd zaworów).
Na sprawdzenie kontrolki masz 2 sposoby:
Wkładasz kluczyk do stacyjki przekręcasz o jeden skok następnie wciskasz i trzymiesz przycisk od licznika km dziennych nie puszczając przekręcasz kluczyk żeby zapaliły się kontrolki puszczasz przycisk po około 2sek i masz opcje sprawdzania zegarów i kontrolek kontrolek naciskając na przycisk km dziennych przechodzisz na kolejny test. wyjscie z tego – wystarczy wyjąć kluczyk.
2 sposób wypnij wtyczke od czujnika temperatury i przekręć kluczyk na zapłon powinien włączyć się wentylator chlodnicy i oświecić spirala na desce...czujnik podpięty pod termostat (zielona wtyczka) bez zdejmowania osłony silnika możesz go odpiąć. termostat znajdziesz pomiędzy obudową aku. a silnikiem obok filtra paliw
Dopisano 11 lis 2012, 13:01:
co do przesunięcia o 1 ząbek albo jakis mechanik się pomylił albo celowe. kolega tak miał w hondzie owszem zrobił to celowo wyprzedzenie zapłonu na nie domknietych zaworach (niby autko lepiej smigało trochę lepiej reagowało na gaz w sumie to było i modyfikowane w celu zwiększenia mocy) ale wpływa to niestety na silnik (wypalanie gniazd zaworów).
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Przenoszę do działu diesel.
Kolego Jozku -proszę pamiętać na przyszłość, że zakładając 1 wątek opisujesz 1 rzecz( a nie 2 różne ,zupełnie ze sobą nie powiązane)
sprawa druga – o kontrolce świec jest napisane w kilku wątkach, także na przyszłość – najpierw szukamy – potem zakładamy świeży wątek(oczywiście o ile nie znaleźliśmy odpowiedzi)
sprawa druga – o kontrolce świec jest napisane w kilku wątkach, także na przyszłość – najpierw szukamy – potem zakładamy świeży wątek(oczywiście o ile nie znaleźliśmy odpowiedzi)
Jozku napisał(a):Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa.
dawka paliwa sterowana jest elektronicznie, z tego co pamiętam to pompa wysokiego ciśnienia nie pełni funkcji wtryskowej, która musi być w fazie z rozrządem (ale przy wymianie rozrządu są blokady do koła pompy

Co do świec, przed odpalaniem kontrolka zaczyna się pojawiać dopiero przy pierwszych mrozach (temp z czujnika temp cieczy chłodzącej). Świecenie kontrolki nie gwarantuje, że świece grzeją
To prawda mailem padniete 2 swiece a kontrolka gasła po około 5sek a auto paliło nawet w mrozy -20 dopiero ponizej -25 miałem problemy z odpalaniem wcześniej nie wiedziałem że mogła jakaś swieca paść bo nie było objaw
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Mhm dziękuje za odpowiedzi i przepraszam za mieszanie wątków.
Co do świec, napomnę że wszystkie 4 zostały wymienione. Pytanie wynikło tylko z tego, że przy poprzedniej maździe kontrolka zapalała się zawsze. Tą kwestie uważam w takim razie zamkniętą i wliczam w możliwe dziwactwa poprzedniego egzemplarza.
Z 1 ząbkiem rozrządu – jak na razie upewniam się z moich podejrzeniach, że działanie było celowe i służyło podaniu paliwa w innym momencie fazy pracy silnika niż wynikający z ustawienia kół na fabrycznych blokadach...
Być może ktoś bawiący się nieco w tuning będzie w stanie potwierdzić przypuszczenia z większą dozą pewności.
Co do świec, napomnę że wszystkie 4 zostały wymienione. Pytanie wynikło tylko z tego, że przy poprzedniej maździe kontrolka zapalała się zawsze. Tą kwestie uważam w takim razie zamkniętą i wliczam w możliwe dziwactwa poprzedniego egzemplarza.
Z 1 ząbkiem rozrządu – jak na razie upewniam się z moich podejrzeniach, że działanie było celowe i służyło podaniu paliwa w innym momencie fazy pracy silnika niż wynikający z ustawienia kół na fabrycznych blokadach...
Być może ktoś bawiący się nieco w tuning będzie w stanie potwierdzić przypuszczenia z większą dozą pewności.
-
Jozku
Witam mam pytanie, jak powinno być ustawione to koło? niema tam bowiem konkretnego otworu z gwintem na wkręcenie śruby lub włożenia szpilki do blokady jak w przypadku koła na wałku rozrządu lub kole wału głównego. Może ma ktoś jakiś konkretny schemat? , co się stanie jeśli to koło nie będzie ustawione jak należy ? Pozdrawiam.Jozku napisał(a):Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa
- Od: 3 maja 2012, 20:21
- Posty: 10
- Skąd: Przemyśl Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości