Problem z zaciskiem hamulcowym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez george9999 » 10 lis 2012, 18:41

Witam. Wymieniałem dziś pierwszy raz tarcze i klocki. Po zdjęciu całego zacisku, jeden ze sworzni zacisku ten na dole był mocno zapieczony że nie szło go przepchnąć. Jakimś cudem udało się założyć zacisk na tarcze ale było ciężko. Czy zapieczony sworzeń będzie negatywnie wpływał na pracę całego zacisku?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Przemek323c » 10 lis 2012, 18:43

Spada sila hamowania i mozna latwo pokrzywic tarcze. Obowiazkowo wyjac i przesmarowac kontrolujac stan gumek.
Przemek323c
 

Postprzez george9999 » 10 lis 2012, 19:12

Wyjąć tylko jak. Pukałem młotkiem, lałem wd 40 i nawet nie drgnął.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez rafał88 » 10 lis 2012, 19:28

Wyjmij calkiem zacisk wkrec w imadlo i jakis pret albo cos inaczej nie wybijesz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez george9999 » 10 lis 2012, 19:56

Wyjmę zacisk tylko co z przewodem od płynu hamulcowego? Nigdy tego nie robiłem.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez jarek1711 » 10 lis 2012, 21:12

Kup sobie w markecie ścisk stolarski najlepiej jak najmniejszy , wypchniesz nim swożeń prowadzący bez zdejmowania zacisku (sprawdzone kilka razy),a nie wiem czemu ale ten krutszy często się zapieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez george9999 » 10 lis 2012, 21:35

Dzięki za wszelką pomoc. Chyba w najbliższych dniach przetestuje napierw metodę ze ściskiem.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez marshal_sila » 10 lis 2012, 22:20

Ten krótszy się zapieka bo jest cały w gumowej tulejce i pod wpływem temperatury wulkanizuje się ta guma z tuleja metalowa.Później jest problem,ciężko to rozebrać najlepiej zabezpieczyć przewód aby nie ciekł płyn hamulcowy i odkręcić zacisk i próbować sił w imadle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez puznies0 » 10 lis 2012, 23:41

marshal_sila napisał(a):Ten krótszy się zapieka bo jest cały w gumowej tulejce i pod wpływem temperatury wulkanizuje się ta guma z tuleja metalowa.Później jest problem,ciężko to rozebrać najlepiej zabezpieczyć przewód aby nie ciekł płyn hamulcowy i odkręcić zacisk i próbować sił w imadle.


potwierdzam... dużo szybciej i wygodniej niż zabawa ze ściskami... jak będziesz odkręcał przewód elastyczny to najpierw dokładnie sobie oczyść z wszelkiego brudu i możesz kilka razy puknąć w niego lekko.. śrubokrętem wydłub sobie wszelkie brudy na łączeniu przewodu z zaciskiem... możesz też polać jakimś odrdzewiaczem i musi puścić... tylko dobierz dobry klucz bo te śrubki są miękkie i lubią się obrabiać... odkręcaj metodą stukania w klucz... nie ciągnij na siłę... jak już się ruszy to musi pójść...

żeby nie uciekał płyn użyj sobie klucza samozaciskowego...

potem w imadło i dobry punktak, dużo odrdzewiacza i klucz uniwersalny 5 kg... uważaj żebyś nie zaklepał sobie prowadnicy bo to też miękki materiał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez rafał88 » 10 lis 2012, 23:43

A jak nie chcesz zeby plyb schodzil nacisnil hamulce, jakis pret albo kawalek belki deski wloz zeby zaglowkowac hamulec i plyn nie bd schodzil:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 11 lis 2012, 00:00

U mnie była też zapieczona jedna z prowadnic. I nic się nie działo dopóki mechanior nie ściągał piasty w celu założenia nowej osłony przegubu. Założył zacisk nawet się pajac nie przejechał a ja przyjechałem do chaty i to był krótki odcinek i muza grała głośno i nie słyszałem. Potem jadę nad wodę lekko hamuję a w kole stuka jak ABS cyklicznie i w częstotliwości obrotu koła :) więc pojechałem na poprawkę bo mi się nie chciało grzebać samemu i zapłaciłem za to 10zł :) a mechanior robił to 20 minut i też pukał młotkiem wybił nasmarował ŁT i hula :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rider143 » 11 lis 2012, 00:03

Andrzej414 napisał(a):nasmarował ŁT
łt się tego nie smaruje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Andrzej414 » 11 lis 2012, 00:23

Wiem. Ale co z tego. Sie zrobi miedziowym jak bedzie problem na nowo. Nie mówiłem mu o tym choć robił to na moich oczach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Lantis 89 » 11 lis 2012, 00:28

Smaruje nie smaruje,lecz lepsze to niż zatarte i nie pracujące,nie ?? ?? ??
Wiadomo ze najlepszy miedziany ale zwykły też wytrzyma jak sie z nogą na heblu nie jeździ ;)
Lantis 89
 

Postprzez Andrzej414 » 11 lis 2012, 00:31

Oczywiście Panie Lantis 89 :) najgorsze jest wynajdowanie sobie problemów naprzód. U mnie pracują i jeżdżę już tak rok i pracują nadal :) i nigdzie nie jest napisane MIEDZIOWY SCHMIERMITTEL MUSS SEIN!!!! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez george9999 » 11 lis 2012, 20:42

Jedyne co to udało mi się rozruszać sworzeń w jedną i w drugą stronę, nalać wd i skręcić wszystko z powrotem. Uznałem że nie ma sensu wyciągać go bo ta guma byłaby całkowicie rozerwana. A nie mam drugiej.
Ogólnie wymieniałem tarcze z powodu bicia podczas hamowania, taka już mazda przyjechała z Niemiec. Klocki były równomiernie zużyte. Może będzie dobrze. Mam jeszcze pytanie, czy po naciśnięciu hamulca i zaciśnięciu przewodu hamulcowego kluczem trzeba odpowietrzać układ z płynem hamulcowym na wszystkich kołach czy tylko na tym jednym przy którym pracowałem?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Andrzej414 » 11 lis 2012, 21:59

No nie będzie dobrze bo WD nie jest środkiem smarującym. Trza było psiknąć innym środkiem SMARUJĄCYM w spray'u. Tam nic nie trzeba robić jeśli przewodu nieodczepiałeś. A jeżeli tak to odkręcić korek od wyrównawczego zbiornika i pompować pedałem by wyszło powietrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez marshal_sila » 11 lis 2012, 22:38

na tym miedzianym tez się z czasem zapieka bo stosowałem i smar i pastę miedziana w aerozolu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez rider143 » 11 lis 2012, 22:44

Andrzej414 napisał(a):A jeżeli tak to odkręcić korek od wyrównawczego zbiornika i pompować pedałem by wyszło powietrze.
raczej normalnie odpowietrz zacisk hamulcowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez puznies0 » 11 lis 2012, 22:53

george9999 napisał(a):Jedyne co to udało mi się rozruszać sworzeń w jedną i w drugą stronę, nalać wd i skręcić wszystko z powrotem. Uznałem że nie ma sensu wyciągać go bo ta guma byłaby całkowicie rozerwana. A nie mam drugiej.
Ogólnie wymieniałem tarcze z powodu bicia podczas hamowania, taka już mazda przyjechała z Niemiec. Klocki były równomiernie zużyte. Może będzie dobrze. Mam jeszcze pytanie, czy po naciśnięciu hamulca i zaciśnięciu przewodu hamulcowego kluczem trzeba odpowietrzać układ z płynem hamulcowym na wszystkich kołach czy tylko na tym jednym przy którym pracowałem?


odpowietrzyć należałoby 2 koła, a najlepiej wszystkie dla pewności... pompa hamulcowa podzielona jest na 2 sekcje i jedna sekcja obsługuje 2 koła... jedno przednie i jedno tylne... po przekątnej... czyli jeśli odpowietrzasz prawy tył to powinieneś też lewy przód bo bąbel powietrza może się przemieścić w układzie i w pewnym bardzo potrzebnym momencie hamowania pedał po prostu może wpaść w podłogę a ty zaliczyć wypadek... odpowietrzenie układu to kilka minut więc warto poświęcić ten czas i mieć 100% pewności i sprawnych hamulców...

ps. tylko zanim zabierzesz się za odkręcanie odpowietrzników to załóż klucz nasadowy na nie i obstukaj młotkiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323