Ile wytrzymuje sprężarka Comprex? Opinie.
dobrze pokazałeś – to pasek od "koła doładowania".
Nie rozmawiaj już więcej z tym Panem z salonu Mazdy... (może to portier był albo co?)..
U mnie od dłuższego czasu pracuje Gates, nie powiem o nim złego słowa..
Spróbuję odczytac symbole, to wpiszę na forum.
Gates MICRO-V XF 5PK683
Zapytaj o odpowiednik Mituboschi lub Bando i będzie wtedy oryginał..
Nie rozmawiaj już więcej z tym Panem z salonu Mazdy... (może to portier był albo co?)..
U mnie od dłuższego czasu pracuje Gates, nie powiem o nim złego słowa..
Spróbuję odczytac symbole, to wpiszę na forum.
Gates MICRO-V XF 5PK683
Zapytaj o odpowiednik Mituboschi lub Bando i będzie wtedy oryginał..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
W czym moge wymoczyc turbine aby nie zaszkodzic uszczelniaczom i smarowi w lozyskach?Po demontazu kreci sie z duzym oporem.Nie widzialem jej jeszcze wiec nie wiem czy zasyfila sie jakas glajza czy lozysko juz padlo.Ropa bedzie dobra do tego celu?Moze cos innego polecacie.Jutro ja zobacze i chce wymoczyc ja w czyms
- Od: 17 gru 2017, 00:01
- Posty: 17
- Auto: Mazda 626 GV 2.0 benzyna+lpg 1997r.
Oryginalny pasek od comprexa do Mazda 626 IV GE 2.0D Comprex RF-CX 55kW 75KM zakupiony w ASO Mazda Wrocław ma nr RFG1-13-813A koszt 77 zł, dodam ze na zdemontowanym miałem oznaczenia Bando RIB-ACE 5PK680.
Natomiast do alternatora oryginał mazda to RFG1-18-381B-9A koszt 56 zł, na zdemontowanym miałem oznaczenia Bando WAF-II V13W835La.
Natomiast do alternatora oryginał mazda to RFG1-18-381B-9A koszt 56 zł, na zdemontowanym miałem oznaczenia Bando WAF-II V13W835La.
Mazda 626 GLX 2.0 TD Comprex RF-CX
- Od: 13 paź 2008, 22:58
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 D Comprex '95
No to u mnie chyba to wystepuje. Auto w ogole nie ma mocy, przy dodawaniu gazu pojawia sie kopcenie na czarno, z okolicy kompresora sluchac cos jak tarcie. Na postoju silnik wkreca sie na obroty, a podczas jazdy idzie mu to bardzo slabo.
Jest gdzies na forum opis jak zdiagnozowac uszkodzenie Comprexa i jak sobie z tym radzic?
Jest gdzies na forum opis jak zdiagnozowac uszkodzenie Comprexa i jak sobie z tym radzic?
[b]...[/b]
- Od: 22 kwi 2007, 22:01
- Posty: 32
- Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel
jest pierwszym objawem są właśnie brak mocy metaliczne tarcie w okolicach sprężarki w dalszym stadium zaciera się całkiem łożysko i sprężarka staje
ale najczęstszym problemem jest ślizgający się pasek alternatora gdyż on ciągnie sprężarkę
objawia się to tym że auto dochodzi 1800obr normalne potem dostaje czkawki a z tyłu czarna chmura
jak sobie z tym rodzić w zasadzie nijak można kupić drugą sprężarkę na alledrogo lub wysłać do takiego koleszki z forum regeneruje i ponoć jakiś czas jest z tym spokój jedno i drugie rozwiązani kosztowne
najpierw poczytaj forum tematów było wiele możesz mić zapchany ic zapchany zawór startowy wyciągnięte paski sprężarki i alternatora a poza tym nieszczenny dolot lub zapchaną sprężarkę jeżeli jeździłeś bez tej zaślepki to może być również to
ale najczęstszym problemem jest ślizgający się pasek alternatora gdyż on ciągnie sprężarkę
objawia się to tym że auto dochodzi 1800obr normalne potem dostaje czkawki a z tyłu czarna chmura
jak sobie z tym rodzić w zasadzie nijak można kupić drugą sprężarkę na alledrogo lub wysłać do takiego koleszki z forum regeneruje i ponoć jakiś czas jest z tym spokój jedno i drugie rozwiązani kosztowne
najpierw poczytaj forum tematów było wiele możesz mić zapchany ic zapchany zawór startowy wyciągnięte paski sprężarki i alternatora a poza tym nieszczenny dolot lub zapchaną sprężarkę jeżeli jeździłeś bez tej zaślepki to może być również to
Ostatnio edytowano 8 lis 2012, 00:35 przez biniloluk, łącznie edytowano 1 raz
dlatego że przez to nie masz mocy bo tam tędy ucieka ci doładowanie i to jest właśnie przyczyna braku mocy zaślep to i sprawdź
chyba że masz kompletnie zapchany intercooler i ktoś wykręcił tą świece żeby silnik miał którędy ciągnąć powietrze
na forum masz foto relacje jak wyczyścić ic
chyba że masz kompletnie zapchany intercooler i ktoś wykręcił tą świece żeby silnik miał którędy ciągnąć powietrze
na forum masz foto relacje jak wyczyścić ic
No i wyszlo. Zaslepilem dziure i auto nie chcialo odpalic, wiec ominalem intercooler i wszystko gra. 
Wrocila moc, kompresor sprawny.
Pytanie: mozna jezdzic bez zaworu startowego i tego zbiorniczka na nim, ktory jest polaczony z filtrem powietrza? Wczoraj odpalilem bez tych elementow i wszystko gra, ale nie wiem jak bedzie na dluzsza mete.
Dopisano 09 lis 2012 16:38:
Auto stalo cala noc pod chmurka, o 16 probowalem odpalic i znow musialem wyciagac zaslepke w kolektorze. Auto nie ma powietrza bez tego. Jak odpale i chwilke pochodzi, to pozniej juz odpala bez problemu z zamontowana zaslepka.
Mam wyciagniety zawor startowy, wiec domyslam sie, ze to przez to, bo spaliny ida w dolot (zreszta dymi sie z przewodow).
Wrocila moc, kompresor sprawny.
Pytanie: mozna jezdzic bez zaworu startowego i tego zbiorniczka na nim, ktory jest polaczony z filtrem powietrza? Wczoraj odpalilem bez tych elementow i wszystko gra, ale nie wiem jak bedzie na dluzsza mete.
Dopisano 09 lis 2012 16:38:
Auto stalo cala noc pod chmurka, o 16 probowalem odpalic i znow musialem wyciagac zaslepke w kolektorze. Auto nie ma powietrza bez tego. Jak odpale i chwilke pochodzi, to pozniej juz odpala bez problemu z zamontowana zaslepka.
Mam wyciagniety zawor startowy, wiec domyslam sie, ze to przez to, bo spaliny ida w dolot (zreszta dymi sie z przewodow).
[b]...[/b]
- Od: 22 kwi 2007, 22:01
- Posty: 32
- Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel
zawór startowy jest potrzebny musi być ponieważ on odcina comprex od silnika tzn do 1800 silnik ciągnie powietrze właśnie tą gruszką na zaworze jak silnik osiągnie odpowiednie obroty to zawór się otwiera i doładowanie idzie na kolektor
zawór jest po to gdyż comprex przy niskich obrotach nie nadąża odcinać spalin dopiero działa prawidłowo od 1800 obr poniżej idą spaliny
jeżdżąc bez sadza i spaliny idą w do silnika niestety jest to cecha tej konstrukcji dlatego zawala się intercooler
wyczyść ic jak nie dasz rady to połącz narazie wyjście i wejście na ic kawałkiem rurki
zawór jest po to gdyż comprex przy niskich obrotach nie nadąża odcinać spalin dopiero działa prawidłowo od 1800 obr poniżej idą spaliny
jeżdżąc bez sadza i spaliny idą w do silnika niestety jest to cecha tej konstrukcji dlatego zawala się intercooler
wyczyść ic jak nie dasz rady to połącz narazie wyjście i wejście na ic kawałkiem rurki
Witam, tak się zastanawiałem ile wytrzyma diesel mazdy (ten z comprex-em), gdy kupowałem swoją miała na liczniku 200 tyś. km, jak się po krótkim czasie okazało rzeczywisty przebieg jest o wiele większy, z resztą trudno spotkać samochód sprowadzony z oryginalnym przebiegiem na liczniku, wracając do mazdy rzadko spotyka sie jakieś artykuły, posty, w których coś można na ten temat przeczytać.
- Od: 15 kwi 2012, 14:05
- Posty: 24
- Skąd: Lubelskie
- Auto: mazda 626 comprex ,1994
Moja ma 240 tyś i jeszcze chodzi.Mialem kiedys passata diesla to miał na liczniku 560tys bez remontu wiec myśle że mazda też da rade to wykrecic.Podstawa to dobre oleje i unikanie mechaniorów co pojecia nie mają o mazdach(tak mi powiedział znajomy na stacji diagnostycznej jak swoja kupiłem) i autko musi latac.
- Od: 18 maja 2011, 21:54
- Posty: 50
- Skąd: Sierpc
- Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6