Problem na mrozie – silnik gaśnie, auto 'skacze' przy przyspieszaniu

Postprzez andreass » 23 sty 2006, 22:26

Mam problem z moim Xedosem. Auto mam od 3 tygodni i nie było z nim problemów do tej pory – silnik chodził idealnie, ale temperatura powietrza nie schodziła poniżej -5 stopni. Teraz przyszło -20 no i zaczęło się... Wczoraj odpalił bez problemów, na zimnym silniku chodziło wszystko OK, ale gdy się rozgrzał, obroty na biegu jałowym zaczęły spadać tak, że auto gasło. Dziś jest jeszcze gorzej – odpalił wprawdzie szybko, ale auto od razu po wyłączeniu się ssania gaśnie (trzeba trzymać wciśnięty pedał gazu żeby podnosić obroty), a dodatkowo auto zaczęło skakać przy przyśpieszniu – tak mniej więcej 2-3 szarpnięcia na sekundę. Szarpanina ustaje powyżej ok. 3000 obrotów. Co może być tego przyczyną? Gadałem przez telefon ze znajomym mechanikiem i twierdzi, że to może być przepływomierz, ale na diagnostyce 3 tygodnie temu analiza spalin wyszła idealna, a komputer nie pokazywał błędów. Nie wiem czy objawy te ustają przy wyższej temperaturze powietrza, bo mróz nadal ostro trzyma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez XsiX » 23 sty 2006, 23:05

może nie pali ci na wszystkie gary
sprawdź świece / przewody WN / iskrę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tosiek » 24 sty 2006, 11:05

moja też ogłupiała przy -24. odpaliła od kopa, na wolnych obrotach chodził normalnie,ale podczas jazdy szarpało i przygasał, na benzynie i na gazie to samo. potem jak się zatrzymałem chodził takjakbym mu dodawał gazu i ujmował, obroty od 1000 do 2000. poczekam aż mrozy puszczą i problem powinien zniknać. pozdro. Nadmieniam że do granicy -18 było wszystko OK
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Grzyby » 24 sty 2006, 11:08

tosiek napisał(a):obroty od 1000 do 2000

był taki temat na forum. Poszukaj a dowiesz się co cię czeka (najprawdopodobniej :P )
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bolek » 24 sty 2006, 12:01

Witam posiadacza Xedosa z Wrocławia!
Co do opisanego problemu. Mialem coś podobnego w pierwszych dniach użytkowania. Obroty były za niskie, falujące i czasem poszarpywał. Zrobiłem brutalny reset kompa (odłaczony aku i po hamulcu). Po takim zabiegu ważna sprawa – odpalić i zostawić w spopkoju aż do pełnego rozgrzania (ciekawe ile mu to zajmie przy tej temperaturze – pewnie najmniej 20 minut). Po takim prymitywnym zabiegu wszystko wróciło do normy. Obroty stabilne, zero szarpania. Podejrzewam, że osoba, która go ściągnęła wlała jakiegoś syfskiego paliwa albo robiła reset po czym nie dała mu się wygrzać i "nauczyć" właściwych obrotów.
Skoro u mnie zadziałało – zanim zaczniesz jakieś większe rewolucje, np ze sprzęgłem – możesz spróbować mojego dyletanckiego sposobu.

Pozdrawiam, życząc bezbolesnego rozwiązania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez andreass » 24 sty 2006, 15:00

MAM ROZWIĄZANIE! :)
Przede wszystkim dziękuję Wam za zainteresowanie i odpowiedzi.
Problemem okazała się pęknięta rurka gumowa między przepływomierzem a kolektorem ssącym. W rurce tej tej (ok. 8 cm średnicy) wytwarzane jest podciśnienie, jest ona elastyczna, bo w czasie szarpnięć silnika lekko musi lekko się wyginać, a przyszedł mróz, rurka zesztywniała, zrobiło się lekkie pęknięcie i podciśnienie w niej szlag trafił, a przepływomierz zgłupiał. Rurka została zaklejona i problem zniknął.

P.S. Kto z klubowiczów/forumowiczów miałby do sprzedania taki przewód? Interesuje mnie nowy i tylko nowy.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 24 sty 2006, 15:34

Poszukaj w " SPRZEDAM " i daj haslo w dziale " KUPIE " ..moze ci sie poszczesci :D
Na allegro popytaj sprzedajacych czesci do Mazd powinni miec .... dobra rurke niekoniecznie nowke
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez XsiX » 24 sty 2006, 15:40

andreass napisał(a):Interesuje mnie nowy i tylko nowy.

ASO only
uderz na PW do newbiego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tosiek » 24 sty 2006, 17:32

Grzyby napisał(a):
tosiek napisał(a):obroty od 1000 do 2000

był taki temat na forum. Poszukaj a dowiesz się co cię czeka (najprawdopodobniej :P )

mógłyś mi zapodać link? mi z szukaniem zejdzie tydzień :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Grzyby » 24 sty 2006, 17:38

Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez SebastianK » 24 sty 2006, 20:46

Vitam.
Bolek czy mógłbyś dokładniej opisać procedurę resetowania kompa. Odłączyć akumulator i wcisnąć hamulec. Na jak długo? Czy raz czy kilka razy? Co powoduje ten reset i jak ponownie wrócić do dawnych ustawień? Z góry dzięki.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Postprzez Puhcio » 24 sty 2006, 20:48

SebastianK napisał(a):Odłączyć akumulator i wcisnąć hamulec


Tak.

SebastianK napisał(a):Na jak długo?


ok. 20 s.

SebastianK napisał(a):Czy raz czy kilka razy?


Raz.

SebastianK napisał(a):jak ponownie wrócić do dawnych ustawień?


Komputer sam to zrobi :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez SebastianK » 24 sty 2006, 20:53

Puhcio, czy jak się tylko odłączy akumulator i nie naciśnie hamulca to też się dokona resetu, a jeżeli nie to jakie bedą skutki samego odłączenia akumulatora bez wciskania hamulca?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Postprzez XsiX » 24 sty 2006, 22:29

SebastianK napisał(a):Puhcio, czy jak się tylko odłączy akumulator i nie naciśnie hamulca to też się dokona resetu

jeżeli poczekasz dostatecznie długo to pewnie się dokona ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Bolek » 25 sty 2006, 13:16

Jakiś czas temu wytargałem akumulator z 323 BA mojej siostry i stała bez niego dwa dni. Nic się w tym czasie nie pokasowało – może trzeba by z miesiąć bez prądu potrzymać...
Co do samego resetu – mi to pomogło ale gdzieś na Forum było, że nie zawsze dobrze jest oduczać samochód tego, czego się mozolnie nauczył. Można też kasować samo EGR bez pamięci KAM. To wszystko było już opisywane – trzeba pomęczyć ulubioną opcję Czechów, czyli "szukaj".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez tosiek » 26 sty 2006, 11:06

Puhcio napisał(a):
SebastianK napisał(a):Odłączyć akumulator i wcisnąć hamulec


Tak.

SebastianK napisał(a):Na jak długo?


ok. 20 s.

SebastianK napisał(a):Czy raz czy kilka razy?


Raz.

SebastianK napisał(a):jak ponownie wrócić do dawnych ustawień?


Komputer sam to zrobi :)

wiem że jestem głąb w tych sprawach,ale to się robi oczywiście na wyłączonym silniku tak?
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6