Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez jarekos » 30 paź 2012, 18:35

dobrzyn22 napisał(a):generalizując – dzisiejsze diesle (z filtrami cząstek stałych) nie nadają się do jazdy po mieście(wyłącznie).
Taką informację znajdziesz nawet w prospektach(instrukcjach) w ASO (oczywiście małymi literkami, gdzieś w środku)...a dealerzy zazwyczaj "zapominają" wspomnieć o tym istotnym fakcie
Poczytaj inne wątki o DPF...tam masz więcej info



dzieki za informacje i rady , wlasnie wymienilem ponownie olej , dpf wykasowany i poki co nie swieci , jureo jade w dalsza trase wiec go na pewno przepale , oby to bylo wszystko ...

Dopisano 30 paź 2012, 17:40:

Myjk napisał(a):Jak ktoś lubi, to może nawet z silnikiem parowym jeździć po mieście. Tylko niech potem się nie piekli, że musi dmuchać do pieca i tankować wodę co pół godziny.


mozna rowniez jezdzic deskorolka – do niej jeszcze nie wrzucaja bubli typu DPF – zaplacilem frycowe za to ze nie wykasowalem kompa po wymianie oleju – nie wiedzialem o tym , oby to byla ostatnia przygoda z tym ustrojstwem ...
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 15:46
Posty: 8
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 , 2.0 Diesel 110 KM ,2006

Postprzez Myjk » 30 paź 2012, 19:08

jarekos napisał(a):dpf wykasowany i poki co nie swieci

Sprawdzili, czy był zrobiony update softu?

jarekos napisał(a):mozna rowniez jezdzic deskorolka – do niej jeszcze nie wrzucaja bubli typu DPF

Oczywiście, pewnie dlatego, że deskorolki nie kopcą na czarno i śmierdząco.

jarekos napisał(a):ie wiedzialem o tym , oby to byla ostatnia przygoda z tym ustrojstwem

Ja bym się jednak zastanowił. Nieskasowana inspekcja nie powoduje przybywania oleju w przeciągu 3 tys. km. :P Sam przejeżdżam po Wawie 20 tkm zanim olej się w ogóle zbliży do X.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Pioteq25 » 30 paź 2012, 19:32

Myjk napisał(a):Ja bym się jednak zastanowił. Nieskasowana inspekcja nie powoduje przybywania oleju w przeciągu 3 tys. km. :P Sam przejeżdżam po Wawie 20 tkm zanim olej się w ogóle zbliży do X.


Tylko pogratulować jazdy po mieście z wymianą oleju co 20tys ;P
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jarekos » 31 paź 2012, 11:25

Myjk napisał(a):Ja bym się jednak zastanowił. Nieskasowana inspekcja nie powoduje przybywania oleju w przeciągu 3 tys. km. Sam przejeżdżam po Wawie 20 tkm zanim olej się w ogóle zbliży do X.



Po co Ci 2 litrowy diesel z dpf do jazdy po miescie ?? :)
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 15:46
Posty: 8
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 , 2.0 Diesel 110 KM ,2006

Postprzez Myjk » 31 paź 2012, 11:40

jarekos napisał(a):Po co Ci 2 litrowy diesel z dpf do jazdy po miescie ?? :)

Bo chcę. Bo lubię. Bo umiem go używać. Bo nie marudzę i nie twierdzę, że to bubel. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ignacy » 1 lis 2012, 11:27

Witam!
mam 6 po lifcie 2006r 143km diesel i problem z kontrolką DPF
Może opisze jak to się stało
Kupiłem ten samochód sporo km od domu i jeździłem nim parę dni bez żadnego problemu. Później auto zostało odstawione do garażu i tak sobie stało 3 miesiące (w między czasie wymieniłem wiązkę kabli na silniku), po 3 miesiącach odpalam, wszystko cyka ok, ale już się pali (mruga) DPF i kontrolka trakcji i co za tym idzie check który wprowadza tryb awaryjny.
Mam interfejs elm327, który pokazuje mi błąd P242f ? , kasuję błędy to znika mi check i znika i kontrolka trakcji, ale kontrolka PDF miga dalej, i po jakiś 40 sekundach znou zapala się check i kontrolka trakcji :/

i tu mam takie pytanie, czy żeby pozbyć się tego problemu to muszę zastosować ten myk http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm ? (znalazłem to tu na forum) jeśli dobrze zrozumiałem to skasować tą kontrolkę DPF i błędy i wtedy powinno grać ?

Dopisano 1 lis 2012, 10:27:

ps. (poproszę o link do jakiegoś tłumaczenia tego kasowania o ile takowe jest)
dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez WarunekPL » 1 lis 2012, 12:30

kontrolki się zapalają bo coś sygnalizują- kasowanie ich nie rozwiązuje problemu <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez ignacy » 1 lis 2012, 13:26

to co, filtr zapchał się od samego stania ?
i jak to jest w tych serwisach? przepalają filtr na wysokich obrotach przez x minut, ale dodatkowo zwiększają dawkę paliwa ? bo różne opisy tu podają, jeśli nie ma zmiany dawki paliwa, a tylko wysokie obroty, to samemu można podnieść przednią oś i załączyć 2 lub 3 bieg i trzymać tak 15minut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Myjk » 1 lis 2012, 13:31

ignacy napisał(a):to co, filtr zapchał się od samego stania ?

Nie, ale mógł paść jakiś czujnik czujnik na układzie wydechowym, np. sonda lambda. Jeśli tak, od razu ostrzegam, tanio nie będzie (nowa w ASO kosztuje AFAIR 2k zł). :P Dlatego przetestuj auto IDSem (nie ELMem), będzie wiadomo OCB.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Riki » 1 lis 2012, 16:54

Myjk napisał(a):sonda lambda.


Myjk napisał(a):tanio nie będzie (nowa w ASO kosztuje AFAIR 2k zł).


łeee... sonda DENSO grubo poniżej 1000PLN :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ignacy » 1 lis 2012, 17:18

zapomniałem dodać, przejechałem z tymi kontrolkami około 100km i oleju nie przybywa
a ten IDS to rozumiem że tylko w serwisach ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez smile » 1 lis 2012, 17:27

ignacy napisał(a):tak sobie stało 3 miesiące (w między czasie wymieniłem wiązkę kabli na silniku)


Tak z nudów tę wiązkę czy z jakiegoś powodu?!

ignacy napisał(a):i tu mam takie pytanie, czy żeby pozbyć się tego problemu to muszę zastosować ten myk http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm ? (znalazłem to tu na forum) jeśli dobrze zrozumiałem to skasować tą kontrolkę DPF i błędy i wtedy powinno grać ?


Nie, nie będzie grało.

ignacy napisał(a):to co, filtr zapchał się od samego stania ?

Napewno NIE!!

ignacy napisał(a): jak to jest w tych serwisach? przepalają filtr na wysokich obrotach przez x minut, ale dodatkowo zwiększają dawkę paliwa ?


Na pewno nie tak jak napisałeś... W ASO przede wszystkim odczytają błędy i dalej będą wtedy szukać przyczyny, przepalanie filtra "na pałę" nic nie da.
Zresztą, nie przepalisz go, kiedy kontrolka DPF MRUGA!! Jak MRUGA to samochodu nawet się nie powinno odpalać, tylko podłączyć pod IDS i diagnozować. Odpalając silnik i użytkując samochód sam sobie filtr zapchasz, a problemu i tak nie rozwiążesz.

<nauka> <nauka> <nauka> <nauka> <nauka>

Albo wymień ELM-a na IDS-a albo Mazde na FałWeja....

Dopisano 1 lis 2012, 16:30:

ignacy napisał(a):zapomniałem dodać, przejechałem z tymi kontrolkami około 100km i oleju nie przybywa


O 100km za dużo... Oleju nie przybywa, bo proces regeneracji DPF-a jest zablokowany.

A IDS to tylko u specjalistów od Mazd, nie tylko ASO, jak ktoś posiada IDS-a to znaczy, że wie jak go używać i rozwiąże Twój problem :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ignacy » 1 lis 2012, 19:12

najbliższy serwis mam 100km od domu, ale popytam u mechaników jutro czy mają ten ids

ps: może głupie pytanie, ale ten IDS to program z odpowiednim interfejsem ?
dobrze wiedzieć o co pytać ;p jak będę latał po mechanikach ;p

pojeździłem dziś po wszystkich mechanikach w okolicy i tak o IDS nikt nie słyszał, ale twierdzą że mają inne programy którymi to sprawdzą, i tak jeden ma CDIF 2 ? a jeszcze inny KTS i jakieś tam inne,
pytanie do was, da się to ustalić innym programem niż ten IDS ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez smile » 2 lis 2012, 20:54

Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ignacy » 2 lis 2012, 20:57

no byłem u tego na CDiF 2 , niby pokazuje zapchany filtr cząstek, podobno ten program ma opcje przepalania filtra , mam mu jutro rano zostawić auto i odebrać po pracy, powiedział że to zrobi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez smile » 2 lis 2012, 22:07

Nawet jeśli jest zapchany, to sam z siebie się nie zapchał... Zresztą jak nie wiadomo co powiedzieć, to najlepiej że się filtr zapchał... ;)
Poproś mechanika o wydruki z komputera z konkrewtnymi błędami, z wypalania, ze stanu DPF-a... Bez wydruków będzie mógł Ci ściemniać w nieskończoność :|
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ignacy » 3 lis 2012, 18:01

Witam!
wróciłem od mechanika, podczas próby włączenia czy to "kasowania dynych filtrA CZĄSTEK" "PRZEPALANIA" "RESET DANYych DPF " program nie podejmuje żadnej reakcji :/
błędy są dwa p2458 i p242f ?
wydruku nie dało się zrobić parametrów, ale mam zdjęcia, wrzucę wieczorem
w parametrach rzuciło mi się w oczy takie coś
"napięcie podgrzewania sondy lambda- cylinder 1, rząd 1 – 0 V (słownie zero )"
poprawnie ?

tu widać to o czym pisałem
Obrazek
Obrazek
niżej wykres na którym jest pare pkt o sondzie lambda
Obrazek

dziś podłączyłem jeszcze raz elm i pokazało błąd P2033 , po wykasowaniu, błąd już się nie pokazuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez jarekos » 5 lis 2012, 20:45

Myjk napisał(a):Bo chcę. Bo lubię. Bo umiem go używać. Bo nie marudzę i nie twierdzę, że to bubel.


Przeczytaj uwaznie – napisalem ze dpf to bubel ... przepraszam ale nie moge zgodzic sie z Twoim stwierdzeniem ze mazda 5 to nie jest auto do miasta z tego co wiem autobusy miejskie w wawie maja rowniez takie filtry i nie widzialem jeszcze zadnego przepalanego na trasie siekierkowskiej . Samo auto podoba mi sie i dlatego je kupilem , byc moze odnalazlem przyczyne mojego problemu – maly gumowy wezyk wypadl z oslony w ktorej znajduje sie filtr powietrza po wlozeniu go na miejsce samochod idzie jak burza zrobilem od wymiany oleju w piatek ok 1500 km i oleju nie przybywa :)
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 15:46
Posty: 8
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 , 2.0 Diesel 110 KM ,2006

Postprzez Myjk » 5 lis 2012, 20:55

jarekos napisał(a): przepraszam ale nie moge zgodzic sie z Twoim stwierdzeniem ze mazda 5 to nie jest auto do miasta

Ja tak nie twierdziłem.

jarekos napisał(a):napisalem ze dpf to bubel

jarekos napisał(a):byc moze odnalazlem przyczyne mojego problemu

No proszę. Więc bubel czy nie bubel? :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jarekos » 5 lis 2012, 23:45

Myjk napisał(a):No proszę. Więc bubel czy nie bubel?


zdecydowanie tak
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 15:46
Posty: 8
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 , 2.0 Diesel 110 KM ,2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6