Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
Witam, jestem od niedawna właścicielem mazdy 6 2.3 166kucy. Mam w niej problem że skrzynia biegow a mianowicie 3 po przeciagnieciu na 2 nie wchodzi, słychać jedynie zgrzyt, a na wstecznym można tylko się toczyć bo przy większym puszczeniu sprzęgła lub dodaniu gazu bieg wyskakuje, domyślam się że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana skrzyni chyba że są jakieś inne pomysły co to może być i co z tym zrobić. Jakie skrzynie z innych mazd pasuja do tego silnika? Dodam że mazda jest z 2003 roku.
!Pilna sprawa panowie!!!
Czy skrzynia i półośki pasują z silnika 2.0 2003r.?

Czy skrzynia i półośki pasują z silnika 2.0 2003r.?
- Od: 11 paź 2011, 23:59
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2.3 L3 2004 USA
a więc zaryzykowałem i kupiłem po okazyjnej cenie skrzynie od silnika 2.0, i co się okazało ta skrzynia już wcześniej była wymieniana i też była od 2.0.
Mam teraz tylko jeden problem . Mechanik mi powiedział że licznik mi nie będzie działał bo kostki są inne (w jednej na 2 piny w drugiej na 4) i że wcześniej pewnie też mi nie działał bo był odłączony (i faktycznie tak było). I mam do was pytanie. Co zrobić żeby licznik działał? Czy czujnik z 2.3 będzie pasował do tej skrzyni?
Mam teraz tylko jeden problem . Mechanik mi powiedział że licznik mi nie będzie działał bo kostki są inne (w jednej na 2 piny w drugiej na 4) i że wcześniej pewnie też mi nie działał bo był odłączony (i faktycznie tak było). I mam do was pytanie. Co zrobić żeby licznik działał? Czy czujnik z 2.3 będzie pasował do tej skrzyni?
- Od: 11 paź 2011, 23:59
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2.3 L3 2004 USA
Czesc prosze o pomoc. Dzisiaj podczas jazdy auto zatrzymalo sie na 1szym biego i nic sie nie da zrobic. Skrzynia lata luzno. Nie mam pojecia od czego aczac. Tuz przed dalo sie wyczuc klikniecie. No i nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale od jakiegos czasu kontrolka silnika pojawia sie i znika. Dzieki za kazda odpowiedz
EDIT(moderator) – przeniosłem do odpowiedniego wątku
EDIT(moderator) – przeniosłem do odpowiedniego wątku
-
123malu511
Zdejmij najpierw osłonę od drążka skrzyni biegów i zobacz czy nic się od niego nie odczepiło skoro luźno chodzi (miałem tak kiedyś w Focusie).
Jeśli wszystko jest przyczepione jak należy to prawdopodobnie cięgi poszły – dorobienie linek razem z montażem w Szczecinie kosztowało mnie 500zł.
Najpierw zdejmij tę osłonę i zobacz jak to wygląda.
Jeśli wszystko jest przyczepione jak należy to prawdopodobnie cięgi poszły – dorobienie linek razem z montażem w Szczecinie kosztowało mnie 500zł.
Najpierw zdejmij tę osłonę i zobacz jak to wygląda.
- Od: 30 sie 2011, 13:16
- Posty: 50
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.
wyglada na to ze poszla jedna z linek sterujacych. Mam tylko nadzieje ze dam rade to sam zrobic i to szybko bo autko potrzebne. Ciekawe tylko czy to dlatego lampka silnika sie zapalala od czasu do czasu czy problem tkwi gdzie indziej. Strach sie bac.
-
123malu511
Nie ma czego Chcesz zobaczyc linki? Wyciag akumulator, odkrec podstawe akumulatora i bedziesz mial jasnosc co do linekStrach sie bac.
Oj nie bardzo z linkami jest troche zabawy.i to szybko
Bez podpiecia pod komputer raczej sie nie obejdzielampka silnika sie zapalala od czasu do czasu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
U mnie wymiana cięgów trwała 2 dni, nie byłem przy tym ale panowie w serwisie nie byli zachwyceni po wykonaniu zadania
Ponoć pół samochodu trzeba rozmontować, ale ja tam się nie znam.
- Od: 30 sie 2011, 13:16
- Posty: 50
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.
Witam, jestem nowy na forum więc jeżeli zamieszczam post w złym miejscu to z góry przepraszam. Mam mazdę 6 2.0 CiTD 136km rok prod 2003. A aucie coś jakby "trze" w skrzyni biegów szczególnie jak puści się gaz na 1,2,3 biegu i hamuje silnikiem. Przy przyspieszaniu jest lepiej. ale przy zmianie biegu np. z 1 na2, kub z 2 na 3 też przez moment coś przytrze w momencie sprzęgu. Na wyzszych biegach nic nie hałasuje. Pytanie czy aby wymienić skrzynię trzeba ją wyciągać razem z silnikiem? bo dojście od dołu jest raczej kiepskie. Może ktoś z was już wymieniał skrzynie w swojej M6?
Dopisano 10 paź 2012, 12:35:
A i jeszcze jedno, olej już spuściłem, widać że ktoś juz próbował go wymieniac (tyle co kupiłem to auto) i pływa w nim metaliczny pył (świeci się jak lakier metalic
)
EDIT(moderator) – łączę z istniejącym wątkiem
Dopisano 10 paź 2012, 12:35:
A i jeszcze jedno, olej już spuściłem, widać że ktoś juz próbował go wymieniac (tyle co kupiłem to auto) i pływa w nim metaliczny pył (świeci się jak lakier metalic
EDIT(moderator) – łączę z istniejącym wątkiem
-
szeroki3
Witam,
Mam Mazdę 6 2.0B 147KM z 2007 roku z lekko rozsypanymi synchronizatorami. Chciałbym zapytać, czy istnieje możliwość włożenia do tego modelu skrzyni z Mazdy 6 II z 2008 roku. Z tego co wiem w nowszej maździe jednostka jest prawie identyczna, ale jednak przeszła delikatny lifting. Ale może skrzynię pozostawiono bez zmian?
Mam Mazdę 6 2.0B 147KM z 2007 roku z lekko rozsypanymi synchronizatorami. Chciałbym zapytać, czy istnieje możliwość włożenia do tego modelu skrzyni z Mazdy 6 II z 2008 roku. Z tego co wiem w nowszej maździe jednostka jest prawie identyczna, ale jednak przeszła delikatny lifting. Ale może skrzynię pozostawiono bez zmian?
- Od: 9 kwi 2012, 14:23
- Posty: 3
- Auto: M6 Active Sport
GG, 2,0 benzyna+LPG (BRC)
147KM
2007r
Sprawa wyglada tak ,nie mogę wbić zadnego biegu tylko 1 i 2 biegi wchodzą . Na zgaszonym silniku lewarek jest luźny nie ma róznież wstecznego..... Pomocy sprzęgło jest dobre
EDIT(moderator) – łączę z istniejącym wątkiem
EDIT(moderator) – łączę z istniejącym wątkiem
-
pawelo81
Prawdopodobnie pękło Ci (lub odczepiło się przy skrzyni biegów) cięgno od wybieraka, dlatego nie możesz wybierać pomiędzy parami biegów 1-2, 3-4 i 5-R. Cięgno od włączania biegów masz ok, dlatego możesz wybrać pierwszy lub drugi bieg.
Jaki koszt jest takiej operacji??? Jak mozesz opisz dokladniej czy dług moze byc auto u mechanika???
Dopisano 28 paź 2012, 20:23:
może macie jakies inne pomysły może to skrzynia
? nie było żadnych zgrzytów ,poprostu podzas jazdy przestały wchodzić biegi , dzisiaj zawiozłem auto do mechanika na 2 biegu , jedyna juz tez nie wchodzi , moze to linka od biegów, cały lewarek lata nawet na luz nie mozna dac
Dopisano 28 paź 2012, 20:23:
może macie jakies inne pomysły może to skrzynia
-
pawelo81
Witam,
(Auto: 6 2.0 Diesel, 2007r, 6 biegów, Top Sport)
mam wyciek ze skrzyni biegów. Po umyciu wszystkiego okazało się ze to leci z uszczelniacza wybieraka, czy jak to sie nazywa. Mam teraz pytania dwa:
1) czy problemem może być zapchany odpowietrznik
2) gdzie, jakiej firmy i jaki kupić kit naprawczy do naprawy tego
Dziękuje za porady i pozdrawiam.
Arek
EDIT(moderator) – łączę z istniejącym wątkiem
(Auto: 6 2.0 Diesel, 2007r, 6 biegów, Top Sport)
mam wyciek ze skrzyni biegów. Po umyciu wszystkiego okazało się ze to leci z uszczelniacza wybieraka, czy jak to sie nazywa. Mam teraz pytania dwa:
1) czy problemem może być zapchany odpowietrznik
2) gdzie, jakiej firmy i jaki kupić kit naprawczy do naprawy tego
Dziękuje za porady i pozdrawiam.
Arek
EDIT(moderator) – łączę z istniejącym wątkiem
-
arekp
Witam, mam problem w mojej 6
zakupiłem ją niedawno i przy zimnym samochodzie ciężko wchodzi 1 bieg, 2 też i zgrzyta czasami.
problem ustaje po przejechaniu 40 km i potem biegi wchodzą dobrze,
Chciałbym najpierw wymienić olej w skrzyni i pytanie jaki polecacie, jaki tam wlać i ile?
jeśli to nic nie da to oczywiście pewnie synchronizator padł.
Pozdrawiam i dzięki za wszelakie odpowiedzi
zakupiłem ją niedawno i przy zimnym samochodzie ciężko wchodzi 1 bieg, 2 też i zgrzyta czasami.
problem ustaje po przejechaniu 40 km i potem biegi wchodzą dobrze,
Chciałbym najpierw wymienić olej w skrzyni i pytanie jaki polecacie, jaki tam wlać i ile?
jeśli to nic nie da to oczywiście pewnie synchronizator padł.
Pozdrawiam i dzięki za wszelakie odpowiedzi
Ostatnio edytowano 15 gru 2012, 13:51 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przenoszę do GG/GY i łącze z odpowiednim tematem.
Powód: Przenoszę do GG/GY i łącze z odpowiednim tematem.
Pabllo napisał(a):Chciałbym najpierw wymienić olej w skrzyni i pytanie jaki polecacie, jaki tam wlać i ile?
a spójrz sobie do wątku o wymianie oleju w skrzyni biegó – wszystko ładnie opisane

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6