
Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
A bierzesz pod uwagę że od pojemności trzeba odjąć ok. 10l bo ileś tam pustki musi zostać? Ja mam 45 albo 50l pojemność a nigdy mi nie weszło więcej niż 38l
I starczało mi to kiedyś na przejechanie ok 350-370km, a teraz tylko po mieście jeżdżę i to raczej z gazem w podłodze i ledwo na 200 starcza 

No jak robię trasy po 2-3km dwa razy dziennie, to nim się silnik odpowiednio nagrzeje to już wysiadam a zimny pali więcej
Ale też sondę miałem zepsutą i paliło 23/100 nawet teraz jestem po wymianie widziałem że mi spada to spalanie stopniowo (co jest dziwne chyba), po 1 tankowaniu wyszło mi 19/100 po drugim wyszło mi coś koło 13.65 a stylu jazdy nie zmieniałem

Szkoda montowania i wydawania pieniędzy na LPG. Ja jak bym mieszkał w mieście i do pracy maił ok10km to bym nawet nie kupował auta z LPG. Zwrot za instalację....50Lat później...a cena za jazdę...podobna 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No nie za podobna, bo benzyny paliłoby tyle samo, a kosz tenzyny jest ponad 2x taki więc gdzie taki sam koszt bo nie widzę? Na LPG za 70zł mam dużo więcej jazdy niż na benzynie za 70zł mimo wszystko
a że kupiliśmy auto z LPG już, i dłuższe trasy też są robione często (tzn były, od miesiąca tylko po mieście jeżdżę a tak to były trasy po 70-100km min. 2x w tygodniu) to jest to jakaś oszczędność

radar88 napisał(a):Ja jak bym mieszkał w mieście i do pracy maił ok10km
Pod tym względem
Pod tym względem LPG jest tańsze niż Diesel i tu się zgodzę.luki_92_92 napisał(a): a tak to były trasy po 70-100km min. 2x w tygodniu)
Sam robię po 70-80Km dziennie więc LPG wskazane
Porównując Diesla z LPG:
Omega 3 2,5 – 40zł 100KM
Xedos9 2,5 – 30zł 100KM
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Nie ma porowania nic z gazem, zawwsze bd taniej na gazie, ja przewaznie leje za 50zl gazu i jezdze jednakowo wychodzi mi ok 200km na takiej ilosci czasem wiecej jak jezdze na trasie. Choc na benzynie silnik czuc ze zyje 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Przemek323c napisał(a):Wie ktos jakie wymiarowo aku mozna wsadzic do 323f 1.5 ?
około 240x175mm
-
Lantis 89
Ale się uwziąłeś...luki_92_92 napisał(a):No tyle że ten dział forum jak i nasza rozmowa dotyczyła gazu w 323F BA
Mówię że...mieszkając w mieście i robiąc po 4km w jedną stronę do roboty to gaz się nie opłaca w mieście, ponieważ auto nie zdąży się nagrzać do temp 45stopni, aby sterownik gazu się załączył, więc instalacja gazowa się mija z celem w każdym samochodzie,którym jeździ się tylko do pracy i po mieście.
Posiadanie instalacji LPG ma sens jak robi się dystansy w granicach 20km i więcej w jedną stronę do pracy , to tak, w tedy jest oszczędność, bo sam nie wyobrażam sobie mieć auta tylko na benzynę, bo bym na to nie wyrobił,przy moich zarobkach względem ceny PB.
Teraz rozumiesz o czym piszę
A porównanie Diesla do LPG...napisałem dla porównania, że Diesel porównując z LPG i tak jest droższy i to nawet w trasie.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
45 to duzo. Przy dopracowaniu korekty po temperaturze i lepszych wtryskach mozna przelaczac nawet przy 15.
-
Przemek323c
arafal21 napisał(a):Ja tam nie jezdze na paliwe i czekam zeby sie przelaczalo w jezdziewole wstac wczesniej odpalic auto zeby sie na postoju przelaczylo, szkoda paliwa
Dokładnie tak samo robię, w lecie po przejechaniu ok 50 metrów się przełącza na gaz a w zimie i tak odpalam i sobie chodzi a ja w międzyczasie sobie odśnieżam w spokoju, gdy odśnieżę gdzieś średnio po 50-100, (zależne od mrozu na dworze) przełącza się na gaz i jadę na gazie normalnie, z tym że i tak pali więcej bo silnik nie zdąża się zagrzać do optymalnej temperatury, co nie zmienia faktu że na gazie jadę praktycznie od domu (a wskazówka zaczyna się podnosić dopiero w połowie drogi, gdzieś jak jest 3/4 mam wskazówkę po środku dopiero).
Myślę że dziwne jest to co mówisz że jazda po mieście na gazie jest nie opłacalna, jazda na gazie zawsze jest bardziej opłacalna niż na benzynie czy ropie bo gaz jest o połowę tańszy. Tak, można wziąć pod uwagę że więcej pali na zimnym silniku, no ale benzyny czy ropy na zimnym przecież też spali więcej, więc gdzie logika


btw. nie ma ktoś jakiegoś zbędnego emblematu przedniego od efki poliftowej? Bo dzisiaj jakiś gamoń w nocy mi zajumał oba, tylny mam drugi w domu a przedniego nie mam i nie mogę nigdzie do kupienia znaleźć :/
Przemek323c napisał(a):Prawdopodobnie wiecej spalisz benzyny na postoju niz w czasie jazdy.
Może i nie więcej, ale ta benzyna która została spalona na postoju mogła zostać spalona już w jeździe więc nie rozumiem gdzie tu wasza oszczędność. Jednym z podst warunków ekodrajwingu to zapalać i od razu jechać
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Przemek323c napisał(a):Prawdopodobnie wiecej spalisz benzyny na postoju niz w czasie jazdy.
takie bajki u disenya tylko.juz raz sprawdzalem jak na tym wyjde jezdzac zeby sie przelaczylo, a czekaj na jalowym na przelaczenie. Zgadnij w jakim trybie pracy silnik na wiecej mi stykenlo paliwa?? A i w lecie moze i jest lepszy i szybszy sposob ale zima przy -20 stopniach -30 chyba lepiej auto odpalic zeby sobie popracowal na jalowym, aaa i jeszcze jedno to nie diesel ze na posotoju sie chlodzi!!!
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Panowie widzę że trochę się zrobiło zamieszanie.
Auto na postoju na biegu jałowym i na ssaniu spali więcej.
Przełączanie się gazu na poziomie 15stopni...dajcie znać jak się zacznie silnik sypać. Jak jeszcze posiadałem Z5 to tak się przełączał...pierwsze co zrobiłem to komp i zwiększenie temperatury przełączania. Gaz jest suchy, pamiętajcie o tym...a przyczyny tego...szybko wyjdą.
co do instalacji w mieście...montaż się nie opłaca, jak się kupi auto już z gazem to ok, ale montaż LPG i jazda po samym mieście...zwróci się po...10Latach,chyba że się przełącza za szybko to 20latach...ale już się nie mieszam
Dnia miłego życzę i
Pozdrawiam
Auto na postoju na biegu jałowym i na ssaniu spali więcej.
Przełączanie się gazu na poziomie 15stopni...dajcie znać jak się zacznie silnik sypać. Jak jeszcze posiadałem Z5 to tak się przełączał...pierwsze co zrobiłem to komp i zwiększenie temperatury przełączania. Gaz jest suchy, pamiętajcie o tym...a przyczyny tego...szybko wyjdą.
co do instalacji w mieście...montaż się nie opłaca, jak się kupi auto już z gazem to ok, ale montaż LPG i jazda po samym mieście...zwróci się po...10Latach,chyba że się przełącza za szybko to 20latach...ale już się nie mieszam

Dnia miłego życzę i
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Gaz jest suchy, pamiętajcie o tym...a przyczyny tego...szybko wyjdą.
A w czym to przeszkadza ?
radar88 napisał(a):Przełączanie się gazu na poziomie 15stopni...dajcie znać jak się zacznie silnik sypać
Nie zawsze ale czasem sie da tyle uzyskac. Wazne zeby nie puszczac zamrozonego gazu na wtryskiwacze. Po to jest korekta po temperaturze zeby silnik dostawal tyle ile trzeba i mu to nie szkodzi.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości