nie pokazuje temperatury płynu -wskazówka stoi jakby płyn był zimny

Postprzez toomaszek11 » 14 gru 2010, 10:39

dzis rano wracajac z pracy wskzówka teperatury płynu nawet nie drgneła -czy padł czujnik czy moze ktos mial cos podobnego.A jesli to czujnik to gdzie go szukac?
toomaszek11
 

Postprzez makumba1975 » 14 gru 2010, 11:30

Hej.

Czy to Twoja pierwsza zima z silnikiem DiTD? To jest normalne przy tempereturach w okolicy -15 wskazówka podnosi się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez Bandit » 14 gru 2010, 11:39

Przy pierwszych -15 C w tym sezonie, moja wskazówka nie podniosła się przez 17 km i jest to normalne. Temat do kosza.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez say » 14 gru 2010, 12:17

toomaszek11, nawet ilością przejechanych km się nie pochwaliłeś...ech.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez siwy-84 » 14 gru 2010, 19:38

dzisiaj rano było -8*C do pracy mam 3km i wskazówka temperatury doszła prawie do połowy, przy ogrzewaniu ustawionym na zimne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2010, 19:44

Jeśli ustawimy na zimne to ditd będzie dwa razy krócej się nagrzewać ( poparte doświadczeniem), przy -11 po około 4-5 KM już wskazówka idzie w górę. Przy ustawieniu na ciepłe przy ostrych mrozach to nawet 10 KM musi potrwać.

Najpierw rozgrzejmy silnik, my zimno lepiej znosimy!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 14 gru 2010, 20:56

Temat zostaje :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2010, 21:19

Ja robię tak, po pracy wsiadam do zaśnieżonej madzi, przekręcam na zimne, odpalam ją czekając aż pyknie przekaźnik od świec, potem wysiadam odśnieżam. W tym czasie obroty schodzą powoli do 800 następnie wsiadam i jadę. Co ważne nie przekraczam 2000 ale nie mule poniżej 1500. Czekam aż wskazówka jest tak w 1/4 skali dopiero przełączam na ciepłe i tu uwaga przy ostrych mrozach należy poczekać aż wskazówka dojdzie do 1/3 skali bo może być tak że temperatura spadnie i silnik z powrotem będzie zimny. Przy ostrych mrozach nie włączam radia ponieważ mam za mały dystans do pracy i akuma nie naładuje się wystarczająco przy włączonych światłach, nawiewie i radiu ( nie twierdze że mam zły akumulator ale trzeba dmuchać na zimne), poza tym nie potrzebnie obciążamy silnik który i tak ma ciężko. Gdy mamy naprawdę ostry mróz może być tak że gdy zatrzymamy się już po rozgrzaniu silnika temp może spadać bo ogrzewamy wnętrze a silnik na wolnych obrotach nie wytwarza tyle ciepła.

To do autora bo pewnie wszyscy starzy wyjadacze z DITD/TDVI znają to doskonale :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez toomaszek11 » 14 gru 2010, 21:52

Witam. dokładnie pierwsza zima z DITD do pracy mam 8km ale zapalam i czekam odsniezam itd. a mróz był juz tej zimy i wiekszy i tego nie było! Ale chyba nic strasznego bo dzis miałem następny wyjazd i po 4km temp. była juz na połowie.
toomaszek11
 

Postprzez Bandit » 14 gru 2010, 23:38

Mi się tylko raz zdarzyło, że silnik wystygł z 1/4 skali do zera. Na przejeździe kolejowym 10 min czekałem na pełnym ogrzewaniu i to dlatego, a wcześniej 7 km kulałem się na 2 biegu 1,2 – 1,5 krpm za jakimiś paralitykami drogowymi :P (a mrozy były siarczyste, łogniste wtedy :D )
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 15 gru 2010, 02:05

Neonixos666 napisał(a):Najpierw rozgrzejmy silnik, my zimno lepiej znosimy!!!


Dokładnie <spoko>
"ja się cieplej ubieram" ale DiTD ma się dobrze <lol> <glupek2> ...tylko czasem pasażerowie tego nie rozumieją ale cóż....... :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 15 gru 2010, 17:59

To niech pasażerowie pchają a madzia niech się rozgrzewa na wolnych obrotach, wtedy wszystkim będzie ciepło :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez griszka1983 » 15 gru 2010, 21:16

To ja się podłączę do tematu.
Miałem remoncik silnika. Po tym wskaźnik przestał działać....
Latem, na trasie w ogóle się nie podnosił, po przejechaniu nawet kilkudziesięciu kilometrów. Gdy postawiłem auto na parkingu i przyszedłem po pół godziny, wskaźnik był na 1/3 skali.
Podobnie było, gdy podczas trasy było "zatwardzenie" albo kilka czerwonych świateł, wtedy temperatura się pokazywała. Gdy znów ruszyło się ze zwykłą prędkością temperatura spadała do 0.
Zimą to już w ogóle nie rusza.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 08:58
Posty: 13
Skąd: Lublin

Postprzez ARTURO74 » 28 paź 2012, 12:35

To i ja się podepnę
Wskażnik temperatury na desce ani drgnie nawet po przejechaniu 50 km ,autko pali bez problemu świece gasna jak powinny,ktoś moze miał takie dolegliwości- poporoszę o pomoc w ustaleniu przyczyny.

Dopisano 28 paź 2012 12:51:

jak sprawdzic czy czujnik jest padnięty?,w mojej GW jest czujnik z 1-dnym przewodem.
A ja myślę – rzekł ostro rycerz z Garbowa – że całe zło tego świata bierze się
z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających
predyspozycji."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2007, 22:51
Posty: 28
Skąd: Biala Podlaska
Auto: MAZDA 626 TD 2001r KOMBI

Postprzez tadziol » 28 paź 2012, 21:12

ARTURO74 napisał(a):jak sprawdzic czy czujnik jest padnięty?,w mojej GW jest czujnik z 1-dnym przewodem.

dziwne... a możesz napisać gdzie się znajduje ?
może patrzysz na nie ten czujnik?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jozik72 » 30 paź 2012, 20:34

A ten czujnik z jednym kabelkiem w okolicach bagnetu to do czego jest?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez tadziol » 30 paź 2012, 21:02

czujnik ciśnienia oleju.
czujnik temp.silnika jest pod kolektorem ssącym pomiędzy 2 a 3 cylindrem.
przed F/L trzypinowy,potem dwupinowy
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6