nie pokazuje temperatury płynu -wskazówka stoi jakby płyn był zimny
Strona 1 z 1
dzis rano wracajac z pracy wskzówka teperatury płynu nawet nie drgneła -czy padł czujnik czy moze ktos mial cos podobnego.A jesli to czujnik to gdzie go szukac?
-
toomaszek11
Hej.
Czy to Twoja pierwsza zima z silnikiem DiTD? To jest normalne przy tempereturach w okolicy -15 wskazówka podnosi się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów.
Czy to Twoja pierwsza zima z silnikiem DiTD? To jest normalne przy tempereturach w okolicy -15 wskazówka podnosi się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów.
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Przy pierwszych -15 C w tym sezonie, moja wskazówka nie podniosła się przez 17 km i jest to normalne. Temat do kosza.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
dzisiaj rano było -8*C do pracy mam 3km i wskazówka temperatury doszła prawie do połowy, przy ogrzewaniu ustawionym na zimne.
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
Jeśli ustawimy na zimne to ditd będzie dwa razy krócej się nagrzewać ( poparte doświadczeniem), przy -11 po około 4-5 KM już wskazówka idzie w górę. Przy ustawieniu na ciepłe przy ostrych mrozach to nawet 10 KM musi potrwać.
Najpierw rozgrzejmy silnik, my zimno lepiej znosimy!!!
Najpierw rozgrzejmy silnik, my zimno lepiej znosimy!!!
Temat zostaje 
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Ja robię tak, po pracy wsiadam do zaśnieżonej madzi, przekręcam na zimne, odpalam ją czekając aż pyknie przekaźnik od świec, potem wysiadam odśnieżam. W tym czasie obroty schodzą powoli do 800 następnie wsiadam i jadę. Co ważne nie przekraczam 2000 ale nie mule poniżej 1500. Czekam aż wskazówka jest tak w 1/4 skali dopiero przełączam na ciepłe i tu uwaga przy ostrych mrozach należy poczekać aż wskazówka dojdzie do 1/3 skali bo może być tak że temperatura spadnie i silnik z powrotem będzie zimny. Przy ostrych mrozach nie włączam radia ponieważ mam za mały dystans do pracy i akuma nie naładuje się wystarczająco przy włączonych światłach, nawiewie i radiu ( nie twierdze że mam zły akumulator ale trzeba dmuchać na zimne), poza tym nie potrzebnie obciążamy silnik który i tak ma ciężko. Gdy mamy naprawdę ostry mróz może być tak że gdy zatrzymamy się już po rozgrzaniu silnika temp może spadać bo ogrzewamy wnętrze a silnik na wolnych obrotach nie wytwarza tyle ciepła.
To do autora bo pewnie wszyscy starzy wyjadacze z DITD/TDVI znają to doskonale
To do autora bo pewnie wszyscy starzy wyjadacze z DITD/TDVI znają to doskonale
Witam. dokładnie pierwsza zima z DITD do pracy mam 8km ale zapalam i czekam odsniezam itd. a mróz był juz tej zimy i wiekszy i tego nie było! Ale chyba nic strasznego bo dzis miałem następny wyjazd i po 4km temp. była juz na połowie.
-
toomaszek11
Mi się tylko raz zdarzyło, że silnik wystygł z 1/4 skali do zera. Na przejeździe kolejowym 10 min czekałem na pełnym ogrzewaniu i to dlatego, a wcześniej 7 km kulałem się na 2 biegu 1,2 – 1,5 krpm za jakimiś paralitykami drogowymi
(a mrozy były siarczyste, łogniste wtedy
)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Neonixos666 napisał(a):Najpierw rozgrzejmy silnik, my zimno lepiej znosimy!!!
Dokładnie

"ja się cieplej ubieram" ale DiTD ma się dobrze


To niech pasażerowie pchają a madzia niech się rozgrzewa na wolnych obrotach, wtedy wszystkim będzie ciepło 
To ja się podłączę do tematu.
Miałem remoncik silnika. Po tym wskaźnik przestał działać....
Latem, na trasie w ogóle się nie podnosił, po przejechaniu nawet kilkudziesięciu kilometrów. Gdy postawiłem auto na parkingu i przyszedłem po pół godziny, wskaźnik był na 1/3 skali.
Podobnie było, gdy podczas trasy było "zatwardzenie" albo kilka czerwonych świateł, wtedy temperatura się pokazywała. Gdy znów ruszyło się ze zwykłą prędkością temperatura spadała do 0.
Zimą to już w ogóle nie rusza.
Miałem remoncik silnika. Po tym wskaźnik przestał działać....
Latem, na trasie w ogóle się nie podnosił, po przejechaniu nawet kilkudziesięciu kilometrów. Gdy postawiłem auto na parkingu i przyszedłem po pół godziny, wskaźnik był na 1/3 skali.
Podobnie było, gdy podczas trasy było "zatwardzenie" albo kilka czerwonych świateł, wtedy temperatura się pokazywała. Gdy znów ruszyło się ze zwykłą prędkością temperatura spadała do 0.
Zimą to już w ogóle nie rusza.
- Od: 8 cze 2010, 08:58
- Posty: 13
- Skąd: Lublin
To i ja się podepnę
Wskażnik temperatury na desce ani drgnie nawet po przejechaniu 50 km ,autko pali bez problemu świece gasna jak powinny,ktoś moze miał takie dolegliwości- poporoszę o pomoc w ustaleniu przyczyny.
Dopisano 28 paź 2012 12:51:
jak sprawdzic czy czujnik jest padnięty?,w mojej GW jest czujnik z 1-dnym przewodem.
Wskażnik temperatury na desce ani drgnie nawet po przejechaniu 50 km ,autko pali bez problemu świece gasna jak powinny,ktoś moze miał takie dolegliwości- poporoszę o pomoc w ustaleniu przyczyny.
Dopisano 28 paź 2012 12:51:
jak sprawdzic czy czujnik jest padnięty?,w mojej GW jest czujnik z 1-dnym przewodem.
A ja myślę – rzekł ostro rycerz z Garbowa – że całe zło tego świata bierze się
z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających
predyspozycji."
z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających
predyspozycji."
- Od: 26 kwi 2007, 22:51
- Posty: 28
- Skąd: Biala Podlaska
- Auto: MAZDA 626 TD 2001r KOMBI
ARTURO74 napisał(a):jak sprawdzic czy czujnik jest padnięty?,w mojej GW jest czujnik z 1-dnym przewodem.
dziwne... a możesz napisać gdzie się znajduje ?
może patrzysz na nie ten czujnik?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6