Mazda3 (BK) – Opony zimowe (dyskusja)
16x 6 do 7 , ET 42-50
Witam,
Pewnie odgrzewam kotleta, jednak kupno opon i felg to dla mnie nowość.
Letnie oponki mam w rozmiarze 205/55R16 91 V (Michelin) i jestem z nich zadowolony.
Po przeglądaniu testów, opinii, itp. zawęziłem wybór do 4 modeli opon zimowych (w kolejności zgodnej z preferencjami):
I tu mam 2 pytania:
1) Który rozmiar zapewnia większe bezpieczeństwo na zimę (na logikę wydaje mi się, ze szersze)?
2) Jakie są Wasze preferencje co do podanych modeli opon?
Co do felg- znalazłem szerokości zalecane na odpowiednie rozmiary opon.
3) Jakiej marki polecacie – ENZO / AEZ ?
4) Zna ktoś może firmę Racing Line? Warto zainwestować? Bo znalazłem tez coś takiego z pięknym znaczkiem Mazdy :–) :
http://www.ladnefelgi.pl/product-pol-1259-NOWE-FELGI-16-5X114-3-MAZDA-3-5-6-CX7-323-F-RX8-MX-6.html
pozdr
Pewnie odgrzewam kotleta, jednak kupno opon i felg to dla mnie nowość.
Letnie oponki mam w rozmiarze 205/55R16 91 V (Michelin) i jestem z nich zadowolony.
Po przeglądaniu testów, opinii, itp. zawęziłem wybór do 4 modeli opon zimowych (w kolejności zgodnej z preferencjami):
- 1. Michelin ALPIN A4
- 2. Goodyear ULTRA GRIP 8
- 3. Dunlop SP Winter Sport 4D
- 4. Pirelli Snowcontrol Serie III
I tu mam 2 pytania:
1) Który rozmiar zapewnia większe bezpieczeństwo na zimę (na logikę wydaje mi się, ze szersze)?
2) Jakie są Wasze preferencje co do podanych modeli opon?
Co do felg- znalazłem szerokości zalecane na odpowiednie rozmiary opon.
- Rozmiar opony – Szerokość felgi (zalecana | minimalna | maksymalna):
- 205/55 R 16 – 6,5 | 5,5 | 7,5
- 195/65 R 15 – 6,0 | 5,5 | 7,0
3) Jakiej marki polecacie – ENZO / AEZ ?
4) Zna ktoś może firmę Racing Line? Warto zainwestować? Bo znalazłem tez coś takiego z pięknym znaczkiem Mazdy :–) :
http://www.ladnefelgi.pl/product-pol-1259-NOWE-FELGI-16-5X114-3-MAZDA-3-5-6-CX7-323-F-RX8-MX-6.html
pozdr
antek
- Od: 20 paź 2012, 13:37
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK, Hatchback 1.6, Benzyna, 2006.
Zwana czule Madzią.
Ja bym polecił Ci Continentale bądź coś mniej popularnego mianowicie Falken albo Nokian 
Obie marki bardzo polecane zarówno w testach jak i przez użytkowników.
Tydzień temu zakupiłem komplet Falkenów do Mercedesa CLK 350, na suchym i na deszczu jest bardzo fajnie, czekam na śnieg
.
Dziś zamówiłem komplet Nokianów do Nissana Juke mojej mamy i też zdam relacje jak je potestuję ale Nokiany już kiedyś mieliśmy i byliśmy bardzo zadowoleni
Pomijam już stosunek cena/jakość bo cena wielce nie przemawia do mnie przy zakupie opon 
Obie marki bardzo polecane zarówno w testach jak i przez użytkowników.
Tydzień temu zakupiłem komplet Falkenów do Mercedesa CLK 350, na suchym i na deszczu jest bardzo fajnie, czekam na śnieg
Dziś zamówiłem komplet Nokianów do Nissana Juke mojej mamy i też zdam relacje jak je potestuję ale Nokiany już kiedyś mieliśmy i byliśmy bardzo zadowoleni
Ja polecam dunlopa 4D lub 3D model z przednich lat. Jezdzilem na 4D w tamtym roku. Obie maja lamele 3D BIS, taki patent na blokujacy lamelki, dzieki ktoremu na suchej nawierzchni przy temp. pinizej 6'C zachowuja sie jak opona letnia.. Nie ma plywania na wysokim biezniku. Na sniegu tez jest ok. GY Ultra grip 7+, czy 8 to opona bardzo zblizona technologicznie – opony klasy premium. Obie to sprawdzone konstrukcje na tyle ze nowy Michelin alpin wyglada jak UG8. Ja w tym roku zakladam Goodyear Ultra Grip ice studless.. Taki hardcore na skandynawskie kraje bo nie mam asr w mazdzie a zima w automacie jest upierdliwa.
Co do rozmiaru to zakladamy to co jest przeznazone do auta- patrz tabliczka znamionowa. Dasz szerszy kapec to bedzie plywac na boki.
j
Co do rozmiaru to zakladamy to co jest przeznazone do auta- patrz tabliczka znamionowa. Dasz szerszy kapec to bedzie plywac na boki.
j
- Od: 15 sie 2011, 16:57
- Posty: 10
- Skąd: olsztyn
- Auto: brak
Panowie,
Temat już się przewalał ale chciałbym coś uściślić, indeks prędkości dla letnich opon wskazany jest V, natomiast dla zimowych w instrukcji jest zapis "występują 3 indeksy Q, T, H".
Czy aby na pewno dla zimowych opon 205/55/16 mogę zastosować opony z indeksem T? Abstrahując od moich średnich prędkości, bo nie jest to jedyny wyznacznik jaką oponę zastosować, chociaż powyżej 160 km/h i tak nie jeżdżę, czy to lato czy zima.
pozdr.
Temat już się przewalał ale chciałbym coś uściślić, indeks prędkości dla letnich opon wskazany jest V, natomiast dla zimowych w instrukcji jest zapis "występują 3 indeksy Q, T, H".
Czy aby na pewno dla zimowych opon 205/55/16 mogę zastosować opony z indeksem T? Abstrahując od moich średnich prędkości, bo nie jest to jedyny wyznacznik jaką oponę zastosować, chociaż powyżej 160 km/h i tak nie jeżdżę, czy to lato czy zima.
pozdr.
- Od: 16 lip 2012, 21:17
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BK, 2006 r., 2.0 143 KM
Witam,
Kupiłem stalowe felgi w rozmiarze 6.5Jx16 (5x114.3 ET:52.5 CH67) i do tego zimowe opony Yokohama W Drive 195/55 R16 87 H. Wiem, że zalecany rozmiar opony dla 16" felgi to 205/55R16, ale z różnych względów zdecydowałem się na szerokość 195/55R16 (nieznaczna różnica w obwodzie opony).
Niestety, po otrzymaniu przesyłki ku mojemu zdziwieniu, na boku opony poza informacjami o maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniu i innymi, wytłoczony jest napis informujący o tym, że ta opona nie powinna być montowana na felgach o szerokości 6.5"
I tu moje pytanie
do Szanownych Forumowiczów:
– czy Waszym zdaniem 16" felga o szerokości 6.5 jest zbyt szeroka do oponki 195/55R16?
– czy ktoś montował ten rozmiar opony na takiej feldze?
Sam już nie wiem co o tym myśleć, a nie chcę próbować montować opony na feldze, bo ew. mam możliwość zwrotu nieużywanych opon do sklepu (zakup w sklepie internetowym).
Proszę o Wasze opinie w mojej sprawie.
Kupiłem stalowe felgi w rozmiarze 6.5Jx16 (5x114.3 ET:52.5 CH67) i do tego zimowe opony Yokohama W Drive 195/55 R16 87 H. Wiem, że zalecany rozmiar opony dla 16" felgi to 205/55R16, ale z różnych względów zdecydowałem się na szerokość 195/55R16 (nieznaczna różnica w obwodzie opony).
Niestety, po otrzymaniu przesyłki ku mojemu zdziwieniu, na boku opony poza informacjami o maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniu i innymi, wytłoczony jest napis informujący o tym, że ta opona nie powinna być montowana na felgach o szerokości 6.5"
I tu moje pytanie

– czy Waszym zdaniem 16" felga o szerokości 6.5 jest zbyt szeroka do oponki 195/55R16?
– czy ktoś montował ten rozmiar opony na takiej feldze?
Sam już nie wiem co o tym myśleć, a nie chcę próbować montować opony na feldze, bo ew. mam możliwość zwrotu nieużywanych opon do sklepu (zakup w sklepie internetowym).
Proszę o Wasze opinie w mojej sprawie.
-
neoxik
neoxik napisał(a):Witam,
Kupiłem stalowe felgi w rozmiarze 6.5Jx16 (5x114.3 ET:52.5 CH67) i do tego zimowe opony Yokohama W Drive 195/55 R16 87 H. Wiem, że zalecany rozmiar opony dla 16" felgi to 205/55R16, ale z różnych względów zdecydowałem się na szerokość 195/55R16 (nieznaczna różnica w obwodzie opony).
Niestety, po otrzymaniu przesyłki ku mojemu zdziwieniu, na boku opony poza informacjami o maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniu i innymi, wytłoczony jest napis informujący o tym, że ta opona nie powinna być montowana na felgach o szerokości 6.5"![]()
I tu moje pytaniedo Szanownych Forumowiczów:
– czy Waszym zdaniem 16" felga o szerokości 6.5 jest zbyt szeroka do oponki 195/55R16?
– czy ktoś montował ten rozmiar opony na takiej feldze?
Sam już nie wiem co o tym myśleć, a nie chcę próbować montować opony na feldze, bo ew. mam możliwość zwrotu nieużywanych opon do sklepu (zakup w sklepie internetowym).
Proszę o Wasze opinie w mojej sprawie.
1. Polecam strone http://www.rimsntires.com/specs.jsp
2. Nalezy pamietac ze przy wypadku ubezpieczyciel moze sprawdzic czy dany rozmiar kol, opon jest homologowany do danego auta.
3. Spkojnie mozesz naciagnac opone na szersza felge i obnizyc tym samym auto pytanie tylko po co?
4 . Po co komplikowac sobie zycie?
Sent from my Xoom using Tapatalk 2
- Od: 15 sie 2011, 16:57
- Posty: 10
- Skąd: olsztyn
- Auto: brak
MichalWin napisał(a):Antek
1. Michelin ALPIN A4 – to najlepszy wybór, będziesz z nich 100% zadowolony – wiem bo sam posiadam te oponki.
Czesc,
zdecydowałem się na zimówki Goodyear ULTRA GRIP 8 (jendak trochę tańsze od Michelin), a jeśli chodzi o felgi to kupiłem Dezent RE (bo akurat były w promocji). Jak trochę pojeżdżę na nich pojeżdżę to podzielę się wrażeniami (dziś była wymiana). Póki co jeśli chodzi o zmianę w stosunku do letnich to tyle, że przy gwałtownym ruszaniu na mokrym trochę się ślizgały- moze to kwestia tego, ze opona zimowa jest twardsza?. W momencie poślizgu zapalała się kontrolka TCS / DSC.
ps. w zasadzie powinienem się cieszyć i docierać nowe oponki...ale dziś jakiś palant pod blokiem postanowił przejechać gwoździem po jednym boku Madzi...

Te alusy o ktore pytałem- Racing Line, trochę o nich poczytałem i to raczej jest chińszczyzna (z opowieści innych).
antek
- Od: 20 paź 2012, 13:37
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK, Hatchback 1.6, Benzyna, 2006.
Zwana czule Madzią.
Póki co jeśli chodzi o zmianę w stosunku do letnich to tyle, że przy gwałtownym ruszaniu na mokrym trochę się ślizgały- moze to kwestia tego, ze opona zimowa jest twardsza?. W momencie poślizgu zapalała się kontrolka TCS / DSC.
Wręcz przeciwnie, opony zimowe są bardziej miękkie. Ale mają też bardziej agresywny bieżnik (a jeśli wymieniłeś 16 na 15, to są też węższe), więc powierzchnia styku opony z podłożem jest mniejsza. Zatem pomijając skrajne przypadki, zarówno na suchym jak i na mokrym na zimówkach będziesz się trochę bardziej ślizgał ruszając spod świateł i nie ma w tym nic niezwykłego.
Ale dla odmiany na śniegu będziesz przynajmniej w stanie jechać
some1 napisał(a):Wręcz przeciwnie, opony zimowe są bardziej miękkie. Ale mają też bardziej agresywny bieżnik (a jeśli wymieniłeś 16 na 15, to są też węższe), więc powierzchnia styku opony z podłożem jest mniejsza. Zatem pomijając skrajne przypadki, zarówno na suchym jak i na mokrym na zimówkach będziesz się trochę bardziej ślizgał ruszając spod świateł i nie ma w tym nic niezwykłego.
Ale dla odmiany na śniegu będziesz przynajmniej w stanie jechać
Dzięki za info.
Dokładnie tak- wymieniłem 16 na 15. Myslalem, ze powierzchnia styku nie ma nic do rzeczy, bo przeciez az tak dużo węższa nie jest...ale specjalistą nie jestem . Co do śniegu to własnie na to liczę
pozdrawiam
antek
- Od: 20 paź 2012, 13:37
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK, Hatchback 1.6, Benzyna, 2006.
Zwana czule Madzią.
Czesc,
zgodnie z tym co wyczytalem w tym watku i co napisal nieco wyzej Radzi89 do trojeczki pasuja felgi
16x 6 do 7 , ET 42-50
dzisiaj bylem zmienic opony i kupic felgi i nie pamietalem dokladnie od jakiej wartosci ET felgi "zaczynaja pasowac", pan w serwisie mnie zapewnial ze 16x7 et40 pasuje do m3 i takie tez zakupilem, wrocilem teraz do tego watku i mam mieszane uczucia, czy moze byc cos nie tak w zwiazku z tym ze zalozylem 16x7 et40? Czy ogolnie tak niskie ET moze byc z jakis wzgledow gorsze dla samochodu, w sensie nadkoli itd, chodzi mi o kamyczki itp? Czy tez nie mam sie czym martwic?
Dodam tylko ze zalozone opony to Conti TS830 w rozmiarze 205/55/16
bede wdzieczny za wszelkie komentarze
pozdrawiam
Roman
zgodnie z tym co wyczytalem w tym watku i co napisal nieco wyzej Radzi89 do trojeczki pasuja felgi
16x 6 do 7 , ET 42-50
dzisiaj bylem zmienic opony i kupic felgi i nie pamietalem dokladnie od jakiej wartosci ET felgi "zaczynaja pasowac", pan w serwisie mnie zapewnial ze 16x7 et40 pasuje do m3 i takie tez zakupilem, wrocilem teraz do tego watku i mam mieszane uczucia, czy moze byc cos nie tak w zwiazku z tym ze zalozylem 16x7 et40? Czy ogolnie tak niskie ET moze byc z jakis wzgledow gorsze dla samochodu, w sensie nadkoli itd, chodzi mi o kamyczki itp? Czy tez nie mam sie czym martwic?
Dodam tylko ze zalozone opony to Conti TS830 w rozmiarze 205/55/16
bede wdzieczny za wszelkie komentarze
pozdrawiam
Roman
- Od: 18 kwi 2005, 20:31
- Posty: 11
rpromin napisał(a):Czesc,
zgodnie z tym co wyczytalem w tym watku i co napisal nieco wyzej Radzi89 do trojeczki pasuja felgi
16x 6 do 7 , ET 42-50
Czesc,
ja korzystałem z tego zestawienia:
http://www.rozmiaryfelg.pl/mazda.htm
pozdr
antek
- Od: 20 paź 2012, 13:37
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK, Hatchback 1.6, Benzyna, 2006.
Zwana czule Madzią.
Myślę, że producent z północy najbardziej będzie znał warunki zimowe.
Poleciłbym firmę Nokian.
Poleciłbym firmę Nokian.
Produkcja:
Własne fabryki: Nokia (Finlandia) oraz Vsevolozhsk (Rosja). Produkcja kontraktowa w Indonezji, Chinach, Słowacji, Indiach, Hiszpanii i USA.
Obszary rynku:
Kluczowymi rynkami zbytu są regiony, których warunki klimatyczne zbliżone są do tych, jakie panują w krajach skandynawskich. Takie właśnie warunki stawiają przed oponami szczególne wyzwania w zakresie bezpieczeństwa: śnieg, lasy, ostra i zmienna pogoda, a tym samym i zmienne warunki jazdy w różnych sezonach.
antek napisał(a):Dzięki za info.
Dokładnie tak- wymieniłem 16 na 15. Myslalem, ze powierzchnia styku nie ma nic do rzeczy, bo przeciez az tak dużo węższa nie jest...ale specjalistą nie jestem . Co do śniegu to własnie na to liczę![]()
pozdrawiam
Jeśli robiłeś próby zaraz po wyjechaniu od wulkanizatora, to trzeba wziąć pod uwagę, że opony są trochę ślizgie na początku (gładka powierzchnia po wyjęciu z formy wulkanizacyjnej i trochę chemi na wierzchu). Dosyć szybko powinno się to poprawić i nie powinno być większej różnicy, w porównaniu do 16".
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000


8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
tomek-waw napisał(a):Myślę, że producent z północy najbardziej będzie znał warunki zimowe.
Poleciłbym firmę Nokian.
Nie mówię, że Nokian jest zły, sam bym nie pogardził, ale po pierwsze, na Skandynawię większość producentów robi opony z zupełnie innymi bieżnikami, niż na resztę Europy (często przystosowane do kolcowania), a po drugie, może i Nokian lepiej zna warunki zimowe, ale takie z głębokim śniegiem i bardzo mroźne, co nie koniecznie pasuje do klimatu w południowej części Europy
Poza tym, uważajcie na ich rosyjską fabrykę, bo z niej dużo bubli ostatnio wychodzi.
Pozdrawiam
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000


8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
Mówię o oponach dostępnych w Polsce. Nie ma tu jakiś typowych opon śniegowych.
http://www.netcar.pl/opony/zimowe/osobo ... ,0,sz.html
http://www.oponeo.pl/wybierz-opony#&&/w ... c2W5s75Q==
http://www.netcar.pl/opony/zimowe/osobo ... ,0,sz.html
http://www.oponeo.pl/wybierz-opony#&&/w ... c2W5s75Q==
rpromin napisał(a):w zwiazku z tym ze zalozylem 16x7 et40?
Bez obaw, mam tak od kilku lat i nic się nie dzieje
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości