idzie MRÓZ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ptrklm » 23 sty 2006, 23:56

nemi napisał(a):to nie o to chodzi...

wiem do czego zmierzasz. w sumie to masz racje z ta roznica temperatur czyli rada jest po zgaszeniu na parkingu zostawienie otwartych drzwi na 5 minut i powinno pomoc?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez siwy_dymek » 24 sty 2006, 01:14

Tak wogole to mi sie dzis rano smiac chcialo, bo jak samochodizk pochodzil troszke, to mi sie rura wydechowa w srodku zrobila biala!!!...wydech zimny, i zanim spaliny dolatywaly na zewnatrz, to sie jako szron osadzaly na koncowce!! <szok>
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Riki » 24 sty 2006, 01:32

Ja mam słabe Aku, ładowałem je w nocy i dzis na noc przyniosłem do domu...
Rano przy -25 jakos zapaliła, musiałem pokrecic i zajarał... do paliwka musze benzyny dolac bo jak na razie nic nie dolewałem. U mnie jest ten problem, ze olej w skrzyni tak gestnieje, ze zaraz po zapaleniu auta jak puszcze sprzegło to mi gaśnie... takie ma opory :( musze trzymac ze 20sek na lekkim gazie, poruszac lewarkiem i powoli puscic sprzeglo wtedy jest ok, a olej nowy. Lepkosc ma dobra wg. ksiazki i mobil wiec musi byc ok.

P.S najlepiej ma moj sąsiad <lol> ma Volvo i nie gasi go na noc!! bo rano nie zapala juz nie raz go madzia ciagałem :P a on sie mnie pyta jak to robie, ze mi pali a ja na to, ze nic nie robie jak aku ok to zawsze pali bez problemu, bo to jest MAZDA <list> zebyscie widzieli jego mine i spojzenia pod maske mojej 626 <lol>
Pozdrawiam ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ReServeD626 » 24 sty 2006, 02:20

Riki napisał(a):najlepiej ma moj sąsiad ma Volvo i nie gasi go na noc!! bo rano nie zapala juz nie raz go madzia ciagałem a on sie mnie pyta jak to robie, ze mi pali a ja na to, ze nic nie robie jak aku ok to zawsze pali bez problemu, bo to jest MAZDA zebyscie widzieli jego mine i spojzenia pod maske mojej 626

na syberii podobno gaszą silnik dopiero jak ma mieć remont, tak to chodzi non stop... :)
jak odpalaja np duze silniki jakiejs koparki albo cos, to zamiast rozrusznika jest maly silnik taki jak pila albo kosiarka i jego odpalaja najpierw :|
>>> pozdrowienia z syreniego grodu <<<
...serce bije w takt V-acht :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2004, 20:25
Posty: 517
Skąd: Wawa/Ryki
Auto: A acht V acht

Postprzez Riki » 24 sty 2006, 02:25

Hehe wszystko mozliwe ;) mowie serio teraz wygladam przez okno a Volvo cala noc chodzi... nie potrzebuje Webasto <lol> <lol> <lol>
Mojego rano przed odjazdem zapaliłem na godzinke to w srodku bylo wrecz goraco hehe... jutro wstaje o 6 i pakuje aku, madzia musi byc rozgrzana na 6.40 :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez siwy_dymek » 24 sty 2006, 03:27

Riki napisał(a):U mnie jest ten problem, ze olej w skrzyni tak gestnieje, ze zaraz po zapaleniu auta jak puszcze sprzegło to mi gaśnie... takie ma opory musze trzymac ze 20sek na lekkim gazie, poruszac lewarkiem i powoli puscic sprzeglo wtedy jest ok, a olej nowy


Ale to cos dziwne, bo przeciez chyba nie ma znaczenia czy masz na biegu jalowym czy na sprzegle-tak czy tak jest chyba neutral? czy moze na jalowym biegu w skrzyni cos sie kreci?? :| Mi sie zawsze wydawalatak, ze czy sprzeglo wcisniete czy bieg jalowy to i tak nic do skrzyni nie jest przekazywane! No a sprzegla w kapieli olejowej to chyba nie masz...
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Xionc » 24 sty 2006, 07:37

No, wczoraj aku podładowane, za chwile moja godzina prawdy :d

EDIT:

Już jestem w prawcy. 3 sekundy pokręcił ale zapalił. Po drodze jeszcze chciałem pomoc jakiemus gościowi, ale jego matiz (matiz to zło) nie odpalił i tak.

I tak mnie naszło. Wczoraj odpalełem z kabli od kumpla (Almera 1.4) i jak chodził na biegu jałowym to nie mogłem odpalic. Dopiero jak trzymał tak na 5 tyś to poszedł. I co z tego wynika? Ano miedziyinnymi to, że przy wolnych obrotach alternator daje za mały prąd. Tak więc czy jak jeżdzę emeryt style nie przekraczając 3 tyś to może mam przez to za słabe ładowanie akumulatora?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Puhcio » 24 sty 2006, 10:04

Millenia poszła na noc do garażu, by troche rozmarzła, a francuskie qwno zimowało przed domem.

Zrobiło tylko zit, zit ... reanimacja trwa <lol>

Na termometrze – 23 :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Morder » 24 sty 2006, 10:08

mazda stoi w garazu...nieocieplanym...odpalila bez problemu...coś tam tylko zapiszczało :D a dajewo leganza stała pod chmurką -30 stopni rano wsiadłem i pojechałem bez żadnego problemu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez magicadm » 24 sty 2006, 10:15

323 DITD pod blokiem odpaliło bez problemu, od "strzała"
<chomik><chomik> <chomik> <chomik> <chomik> <chomik> <chomik> <chomik> <chomik> <chomik>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez marek » 24 sty 2006, 10:18

siwy_dymek napisał(a):Ale to cos dziwne, bo przeciez chyba nie ma znaczenia czy masz na biegu jalowym czy na sprzegle-tak czy tak jest chyba neutral? czy moze na jalowym biegu w skrzyni cos sie kreci?? Mi sie zawsze wydawalatak, ze czy sprzeglo wcisniete czy bieg jalowy to i tak nic do skrzyni nie jest przekazywane! No a sprzegla w kapieli olejowej to chyba nie masz...


Ma znaczenie: na mrozie najlepiej odpalać na wciśniętym sprzęgle i na luzie. Po wciśnięciu sprzęgła odlącza się całkowicie skrzynię biegów, a na samym luzie obraca się w niej parę różnych elementów które skutecznie oporują w oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez b2 » 24 sty 2006, 10:19

marek napisał(a): na mrozie najlepiej odpalać na wciśniętym sprzęgle i na luzie


ja tak robię zawsze, nie tylko przy -30 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez SzUrEk » 24 sty 2006, 10:21

Jak wczoraj poleciał olej, tak dzisiaj jak najbardziej wszystko OK !!
nawet nie musiałem szyb skrobać a autko stało na dworze (-21 st)– jednak plandeka na samchód to świetna sprawa ( polecam).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Marcin L » 24 sty 2006, 10:31

a u mnie znów odpalila :–) ale musiałem dojechac z Okęcia do Centrum zanim się jako tako rozgrzała :|
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez magicadm » 24 sty 2006, 10:39

b2 napisał(a):
marek napisał(a): na mrozie najlepiej odpalać na wciśniętym sprzęgle i na luzie


ja tak robię zawsze, nie tylko przy -30 <lol>



a CRANKWALK??????
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Summit » 24 sty 2006, 10:40

Wczoraj z problemami, dziś bez. Po naładowaniu baterii wczorajszego dnia dziś kręciła jak szalona i odpaliła pomimo mrozów i półgodzinnej pracy ogrzewania. Wczorajszy niefortunny incydent puszczam w niepamięć. <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Puhcio » 24 sty 2006, 10:53

Nie ma to jak japońskie samochody :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez b2 » 24 sty 2006, 10:56

magicadm napisał(a):a CRANKWALK?


bez jaj. jeszcze nie zmieniłem mazdy na mitsu :|
poza tym crank walk bardziej chyba się robi od strzelania ze sprzęgła niż odciążania silnika przy rozruchu poprzez odłączenie skrzyni :|
Ostatnio edytowano 24 sty 2006, 11:06 przez b2, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Grzyby » 24 sty 2006, 11:05

-28 i pali, co prawda za drugim razem ale działa <jupi>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Puhcio » 24 sty 2006, 11:12

b2 napisał(a):poza tym crank walk bardziej chyba się robi od strzelania ze sprzęgła niż odciążania silnika przy rozruchu poprzez odłączenie skrzyni ysz


Z tego co wiem, to w każdych warunkach nalezy 'odpalać' samochód z wciśnietym sprzęgłem :]
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto