Dziwny dźwiek silnika po wciśnięciu sprzęgła M6 2.2 163KM

Postprzez Kurof » 10 maja 2012, 19:20

Witam, posiadaczem M6 jestem od półtora tygodnia i dzisiaj rano zauważyłem dziwną rzecz. A mianowicie po odpaleniu rano (auto stało cała noc) trzymałem auto na wciśnietym sprzęgle i nagle silnik zaczął nierówno pracować i podrygiwać. Drgania (dosyć wyraźne) były odczuwalne na pedale sprzęgła jak i na podłodze, siedzeniu. Po jakiejś minucie wszystko sie unormowalo. Po powrocie z pracy dałem M6 czas na ostygniecie i spróbowałem ponownie. Tym razem silnik nie był całkiem zimny (pierwsza kreska na temperaturze) i obyło sie bez drgań ale zacząłem wciskać i puszczać sprzeglo zeby zobaczyć czy coś sie bedzie działo. I po wciśnięciu sprzęgła silnik zaczyna wyraźnie głośniej pracować oraz słychać jakby dodatkowe trajkotanie ze strony silnika ( może to zabrzmi śmiesznie ale coś jakby się tam tak dodatkowyi malutki dieselek włączał) Dokladnie sekundę po puszczeniu sprzęgła (zmierzyłem) wszystko wraca do normy tzn silnik nie pracuje głośniej niż zawsze.
Czy ktoś miał podobny problem? A może to nie jest problem? Nigdy wcześniej nie miałem diesla i nie wiem czy mam sie martwić czy nie...

Dzieki za pomoc.
Ostatnio edytowano 3 lip 2012, 14:29 przez Kurof, łącznie edytowano 1 raz
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez Marianos » 19 maja 2012, 12:15

Witam, mam takie samo auto, wprawdzie nie ma szarpania i podskakiwania przy odpaleniu, ale jest ten dźwięk po wciśnięciu sprzęgła, który szybko ustępuje. Choć ma on związek nie tylko z wciskaniem sprzęgła, na biegu jałowym po przegazowaniu także się pojawia i także szybko ustępuje (1-2sek). Takie terkotanie, klekotanie... Nie wiem co to jest. Szczególnie na zimnym silniku dość głośne potem ciszej ale i tak słychać. Po podniesieniu maski mam wrażenie, że to ma związek z łańcuchem rozrządu? Coś tak klekocze po lewej stronie silnika. Auto mam na gwarancji jestem po serwisie 40 tys km i akcji serwisowej na rozciągający się łańcuch rozrządu, ale ten hałas, choć cichszy był już przed serwisem. Nic się po nim nie zmieniło. Szczerze mówiąc zaczyna mnie to drażnić, ale nie mam czasu podjechać o serwisu... choć jeszcze mam inne uwagi – znów krzywe tarcze z przodu i mucha w tylnej lampie... pozdrawiam
Aha i miałem kilka diesli i to nie jest normalne...
Marianos
 

Postprzez Kurof » 20 maja 2012, 11:02

A co do tego dźwieku z silnika to cały czas zwracam na to uwage i nic sie nie zmieniło ( ani lepiej ani gorzej).
Co do twojej sugestii o łańcuchu to wydaje mi sie ze slysze łańcuch ale jest to takie rytmiczne cykanie i slychać to caly czas tylko trzeba się wsłuchać.
Za 2 miesiące bedę w Polsce to moze podjadę do jakiegoś ASO zeby ktoś kto sie zna tego posłuchał.

Jeszcze pytanko. Jak poznać że łańcuch sie wycąga? Czy może ty nic nie czułeś tylko w ASO to wykryli?
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez Marianos » 20 maja 2012, 11:48

Witam,
Swoją M6 jeżdżę od nowości i często słuchałem silnika, początkowo był tylko dźwięk typowego zdrowego japońskiego diesla, potem ok 30 tys pojawił się taki swoisty klekot... cichy, potem coraz głośniejszy po lewej stronie silnika po podniesieniu maski. Jest akcja serwisowa w Maździe, przy 40 tysiącach sprawdzają programowo ??? stan łańcucha, wgrywają jakiś nowy soft do silnika, i jak łańcuch będzie za długi to ma zapalać się kontrolka DPF. Ale wydaje mi się, że on stopniowo się wydłuża, ... klekoce coraz głośniej. Na forum jest opis Kolegi, który wymieniał na gwarancji łańcuch i pompę podciśnienia w M6, z powodu za długiego łańcucha. Robię do 60 tys km rocznie, nie katuję ale trochę mnie irytuje ten dźwięk. Mam porównanie bo tygodniowo do tysiąca km robię i taki hałas pod maską denerwuje...
Za tydzień jadę do serwisu na toczenie tarcz ( formalność przed wymianą – przerabiałem) to zapytam się o ten hałas... pozdrawiam
Marianos
 

Postprzez Enduro » 20 maja 2012, 12:17

mazda wymienia łańcuchy, bo były felerne.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marianos » 20 maja 2012, 19:08

A skąd takie info? W każdym silniku 2.2. D ? Auto na przeglądzie było w Niemczech, ale w Polsce mówiono to samo... że akcja na łańcuchy skończyła się w marcu 2012, robią zmianę softu i podobno ma wystarczyć ? Jeżeli będzie za długi, zapala się DPF i wtedy przyjechać na wymianę, tylko czy przy okazji coś się nie wysypie po drodze? Taki "za długi" łańcuch" po zerwaniu to może niezłe kuku zrobić w motorze... lub po przeskoku, w głowicy... Nie mam czasu podjechać do Mazdy tylko z powodu tego hałasu, ale temat mnie niepokoi...
Marianos
 

Postprzez Enduro » 22 maja 2012, 23:53

zbyt dlugi lancuch powoduje lekkie przestawnie czasow zaworowych i to moze byc przyczyna tych objawow.
o wymiane w ASO dopytam w najblizszym czasie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kurof » 3 lip 2012, 07:04

Marianos napisał(a):A skąd takie info? W każdym silniku 2.2. D ? Auto na przeglądzie było w Niemczech, ale w Polsce mówiono to samo... że akcja na łańcuchy skończyła się w marcu 2012, robią zmianę softu i podobno ma wystarczyć ? Jeżeli będzie za długi, zapala się DPF i wtedy przyjechać na wymianę, tylko czy przy okazji coś się nie wysypie po drodze? Taki "za długi" łańcuch" po zerwaniu to może niezłe kuku zrobić w motorze... lub po przeskoku, w głowicy... Nie mam czasu podjechać do Mazdy tylko z powodu tego hałasu, ale temat mnie niepokoi...
Co do tej akcji serwisowej z łańcuchami to wczoraj rano zabrałem M6czke do ASO bo zapaliła mi sie kontrolka ciśnienia oleju (2 tygodnie temu olej wymieniałem) i silnik zaczął głośniej chodzić. Wieczorem zadzwonili z serwisu że kontrolka to był błąd komputera i po resecie powinno być ok. Powiedzieli też że auto jest na liście aut do akcji serwisowej z powodu łańcucha, ale właściciel nigdy sie nie pojawił. I mam łańcuch do wymiany, i mimo że auto jest juz po gwarancji mazda zrobi to na swój koszt. I tak jak u ciebie po lewej stronie silnika słyszałem klekotanie. Wydaje mi sie ze klekotało coraz głośniej i wyraźniej. I żadna kontrolka DPFu u mnie sie nie zaświeciła.
Dzisiaj albo jutro odbieram auto i dam znać czy klekotanie po lewej stronie ustało.
Pozdrawiam

I lipa, narazie nie odbieram Mazdy <nie> powiedzieli że po dostaniu sie do rozrządu okazało się że do wymiany jest jeszcze pompa paliwa. A ponieważ auto jest już po gwarancji to czekają na decyzje centrali czy mogą to podciągnąć pod tą akcje serwisową. A jak nie to pewnie ja bede bulił. Dam znac jak sie sprawa zakończy...
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez Decik » 10 sie 2012, 09:48

Witam. Mam auto od stycznia tego roku kupione w salonie. Na liczniku 16 tys km i też zaobserwowałem szumy podczas wciskania sprzęgła przy zmianie biegów jak i na biegu jałowym podczas zwiększania obrotów silnika przy wciśniętym sprzęgle, do tego jeszcze dochodzi taki terkot jak potrzymam silnik na większych obrotach z wciśniętym sprzęgłem. Na pedale sprzęgła czuć drgania. No i haczenie biegów przy zmianie z 1 na 2, z 2 na 3 i lekko wyczuwalne nawet z 3 na 4. W poniedziałek jestem umówiony na wizytę w ASO zobaczymy co powiedzą. Jakby tego było mało to zaobserwowałem jeszcze dziwne klekotanie podczas przyspieszania które jest słyszalne na zimnym silniku tak jakby klekotały zawory, dźwięk ten jest słyszalny najbardziej na drugim biegu podczas przyspieszania (nie gwałtownego) i raptem znika. Ogólnie myślałem ze kupując auto tej klasy i do tego nowe uniknę kłopotów i przynajmniej do 100 tys km będę jeździł bezawaryjnie ale niestety.
Decik
 

Postprzez pietya » 17 paź 2012, 15:36

witam, pozwolicie ze sie podepne do tematu.
mianowicie pisalem juz o moim przypadky w innym dziale,
ale po przeczytaniu tego mysle ze takze moge miec problem z dluzszym lancuchem.
slychac lekkie klekotanie od ok tygodnia po wymianie turbiny i oleju,
dzwiek silnika sie nieco zmienil na taki TDI szczegolnie ok 1500obr. na jalowym tez lekko slyszalne
dobiega on z okolic lewej strony tam gdzie alternator i pewnie lancuch rozrzadu.
auto ma ponad 3 lata wiec juz po gwarancji.
czy akcja wymiany lancucha obejmuje auta starsze niz 3 lata?
a jezeli nie jakie moga byc tego koszty?
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2012, 23:01
Posty: 15
Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163

Postprzez Kurof » 18 paź 2012, 14:51

Pietya
U mnie to było takie trudne do wychwycenia, bardzo regularne cykanie z lewej strony silnika, znajomy mechanik powiedział ze to łańcuch, i rzeczywiście po wymianie cykania nie ma.
Co do kosztu wymiany lancucha to nie mam pojecia, bo mazda zrobiła to na swój koszt mimo że auto było ponad 4 miesiące po gwarancji. Mało tego, wymienili też wszystkie wtryski które były oblepione jakimś czarnym syfem (nigdy nie wymieniane podkladki pod wtryskami?) i jakiś wałek równowarzący. Wszystko na koszt mazdy. Tylko ze to było w UK (tu to sie nazywa GOOD WILL). Jak dzwoniłem do serwisu mazdy, bodajże w krakowie, zeby sie dopytać to powiedzieli mi ze jak auto jest po gwarancji to nie ma mowy zeby cos za darmo zrobili (co kraj to obyczaj albo nie wiem co...)
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez glowasiek » 18 paź 2012, 15:21

Kurof napisał(a): jak auto jest po gwarancji to nie ma mowy zeby cos za darmo zrobili


Jezeli jest ogloszona akcja servisowa i twoj VIN sie pod nia lapie to dalej podlegasz bezplatnemu usunieciu danej usterki niezaleznie od tego czy gwarancje posiadasz czy tez nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Kurof » 18 paź 2012, 18:00

A tego nie wiedziałem. To znaczy moj VIN na pewno był na akcji serwisowej ale nie wiedziałem że po upływie gwarancji tez muszą zrobić. Po prostu uwierzyłem w to co powiedział pan z serwisu. A moze najzwyczajniej sie nie zrozumieliśmy <klotnia> przepraszam za nieświadome wprowadzanie w błąd <glupek2>
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez smile » 18 paź 2012, 18:23

GoodWill jest także praktykowany w Polskich ASO, ale zazwyczaj jak ASO widzi, że ktoś nie jest stałym klientem to zwyczajnie nie podejmują tematu. Bo po co się mają boksować z MMPOL i poświęcać swój czas na klienta, który nie zostawia kasy w ASO?!
Jest akcja na sprawdzenie łańcucha w R2 ( 2,2 MZR-CD ) a w przypadku nadmiernego wydłużenia wymiana, nawet po gwarancji. Ale jak ktoś nie odwiedza ASO, to tego nie wie. Sprawdzić to można jedynie w ASO, wrzucając VIN auta w program Mazdowy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pietya » 18 paź 2012, 22:33

oo super dobrze wiedziec musze to jakos sprawdzic bo samochod ma 3 lata i 4 miesiace i skoro dzwoni lancuch to pewnie na akcji jeszcze nie byl a moze sie zalapie :D
cale szczescie ze nie jestem w polsce bo juz by bylo pozamiatane, ale w londynie jest jeszcze szansa
tak czy inaczej z czasem zmienie ten lancuch bo mnie krew zalewa jak teraz silnik cyka,
cyk cyk kur.. cyk cyk i tak cyka. :D
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2012, 23:01
Posty: 15
Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163

Postprzez Kurof » 20 paź 2012, 22:57

Wal do serwisu jak najszybciej, niech sprawdzą, u mnie właśnie tak cykało.
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez pietya » 23 paź 2012, 11:20

witam ponownie po 3h sprawdzania w servisie mazdy
nie stwierdzono niczego szczegolnego odnoscie dziwnego pykania, stukania z okolic prawej strony
napewno nie jest to lancuch co jestem w stanie zaakceptowac.
zresetowali tylko dpf po wymiane oleju podobno trzeba go o tym powiadomic.
ALE K....... stuka dalej ze mnie krew zalewa szegolnie mocno na zimnym silniku.
no ale jak juz w ASO nie moga znalezc przyczyny to juz mi rece opadaja.
niby nie ma problemow z samochodem, pochwalili nawet ze zadbany egzemplarzudalo sie kupic,zadnych bledow nie ma, zawieszenie tez ok, no ale to pukanie, brzeczenie mnie dobija.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2012, 23:01
Posty: 15
Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163

Postprzez pietya » 26 paź 2012, 11:22

witam ponownie
co sadzicie o rzeczy majacej wplyw na to grzechotanie
-kolo alternatora grzechocze ok 1500 niezaleznie czy obroty ida w gore czy w dol, jak przytrzymam gaz na 1500 to slychac caly czas.
dodam ze nie zawsze grzechocze w ciagu kilku dni przez jakis czas bylo ok, ale po przegazowaniu kilku krotnym wrocilo.
ludzie pomocy :)
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2012, 23:01
Posty: 15
Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163

Postprzez Kai. » 26 paź 2012, 12:40

Do jakich obrotów to słychać?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez pietya » 26 paź 2012, 13:29

od 1300 do 1600 mniej wiecej, jak i wdruga strone 1600 do 1300 jak odpuszcze gaz tez grzechocze.
najprawdopobniej moze to byc napinacz rozrzadu.

Dopisano 26 paź 2012, 15:20:

mam nadzieje ze cos tu uslyszycie

http://youtu.be/jndh-0xG55s
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2012, 23:01
Posty: 15
Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6