Mazda 6 CiTD 2.0 Wzrost temperatury silnika

Postprzez ptys6 » 5 paź 2011, 01:05

Witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum, wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem z Mazda 6 CiTD 2.0 z 2003roku, a mianowicie podczas dłuższej jazdy wskaźnik temperatury rośnie gdzieś do 3/4 skali, po czym maleje przy większych obrotach, ogólnie zaobserwowałem to podczas jazdy spokojnej iż temperatura wzrasta i na przemian maleje. Miałem jakiś czas temu problem z turbo które się przegrzało bo pękła rurka z chłodzenia, po regeneracji turba zaczęły się problemy z temp. Co jeszcze zaobserwowałem to iż jak temp zaczyna rosnąc, malec i jak zatrzymam się oraz doleje mu wody do chłodnicy temperatura jakiś czas utrzymuje się w normie, po przejechaniu kolejnych powiedzmy 50km znowu dolewam wody i znowu temp jest w normie, zauważyłem również to ze jak odkręcę korek chłodnicy podczas pracy silnika, to w rytm chodzącego silnika wydobywa się "para" ? mechanior jak narazie wymienił mi tylko termostat, oleju nie ubywa, nie ma tez oznak wody w silniku, nie kopci. Gdy włączę nawiew ciepłego powietrza to przy ruszaniu i obrotach silnika grzeje, gdy się zatrzymam na światłach to zaczyna lecieć zimne powietrze. Czytałem na forum o podobnym przypadku tylko ze nie było ubytku wody i koledze pomogła wymiana chłodnicy... jakieś sugestie? może to uszczelka pod głowicą?
ptys6
 

Postprzez Hubix » 5 paź 2011, 07:42

Skoro Ci ubywa płynu to pewnie uszczelka pod głowicą. Wątpie aby silnik miał aż taką temp, żeby tak szybko Ci płyn parował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 5 paź 2011, 08:48

ptys6, wyglada na to, ze jednak uszczelka pod glowica...
daj na sprawdzenie do warsztatu...

ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika? (skad jestes i jakie auto)

dziekuje

watek przenosze do dzialu diesel...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kubsztyk » 5 paź 2011, 14:07

Może mimo wszystko masz gdzieś wyciek, a na dodatek układ w jakiś sposób się zapowietrza? Musisz dokładnie obejrzeć silnik i przewody z przodu i z tyłu, wokół turbo i pod nim, czy nie ma gdzieś "świeżych" naleciałości z płynu chłodzącego. Jeśli piszesz, że na wyższych obrotach temp. jest ok, a na postoju rośnie oraz grzanie wnętrza jest słabe, to może po prostu pompa wody nadaje się do wymiany? To taka moja sugestia od laika. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Grzyby » 5 paź 2011, 17:22

Obstawiałbym (tak jak kubsztyk) właśnie pompę wody.
Były przypadki kiedy po wyjęciu okazywało się że prawie nie ma łopatek.

Inna sprawa to ubytek płynu – to wskazywałoby jednak na uszczelkę.
Ale zasadnicze pytanie – czy układ został właściwie odpowietrzony? Bo jeśli nie to jeszcze duuużo można w niego wlać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ptys6 » 5 paź 2011, 21:43

Szaleje juz z powodu mojej Mazdy, najpierw Turbo, pozniej skrzynia teraz ta temp... masakra jutro odstawiam do warsztatu na ogledziny, mam nadzieje ze w koncu sie moje problemy skoncza, mam jeszcze jedno pytanie jezeli jest to powiedzmy uszczelka pod glowica, to jaki mniej wiecej jest tego koszt oraz czasowo ile to trwa, jak sie cos dowiem od mechaniadżżora to napiszę.
ptys6
 

Postprzez Wojtek » 5 paź 2011, 22:32

ptys6 napisał(a):to jaki mniej wiecej jest tego koszt oraz czasowo ile to trwa

demontaz glowicy , planowanie i sprawdzenie zaworow... do tego zakup uszczelek.
to mniej, czy wiecej tyle pracy... o kosztach, to juz niech inni sie wypowiedza ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kubsztyk » 6 paź 2011, 08:48

ptys6 napisał(a):Szaleje juz z powodu mojej Mazdy

To pierwszy krok do zakochania. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez lukaszula » 6 paź 2011, 09:22

nie tak dawno wymieniałem uszczelke w takim samym silniku jak
Twój a więc koszty: uszczelka pod głowice 160zł pod pokrywe zaworów 80zł planowanie głowicy 35 zł nowe śruby do głowicy 110zł pozostałe uszczelki nie wymieniałem bo były w dobrym stanie robocizna to każdy liczy sobie inaczej. pozdrawiam jak bdziesz miał wtryskiwacze na wierzchu warto sprawdzić podkładki ja wymieniłem na nowe okrągłe cena 92zł w ASO Mazda Kielce

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez maromarcin » 6 paź 2011, 10:40

u mnie koszt wymiany uszczelki z planowaniem i frezowanie zaworow, podkladki nowe to sie wyszlo 1700 zl, ale najgorsze jest to ze byla to robota spowodowana tym ze mazda sie grzela- i te operacjei nie pomogly – i dopiero pomogla wymian chlodnicy na nowa – tak byla zasyfiona:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez tubo » 7 lip 2012, 10:17

Witam.

Mam podobny problem. Mianowicie pewego pieknego dnia silnik sie zagotował, ciekło z pompy wody. Od tego czasu gdy jade w trase dłuzsza niz 20km temperatura znaczaco sie podnosi ,i w zasadzie predkosc samochodu musze ograniczac do 70km na godzine . Wymieniłem pompe wody i termostat i w dalszym ciagu problem sie pojawia. Co moze byc przyczyna i jakie wiaza sie z tym koszta.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 maja 2011, 15:52
Posty: 7
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 6 MZR -CD 2.0 136KM 03R

Postprzez maromarcin » 7 lip 2012, 11:56

jezeli pompe i termostat sprawdziles, to zostaje uszczelka pod glowica lub chlodnica, wczesneij jeszcze dobrze odpowietrz uklad

mysle ze jak to nie pomorze to sprawdz uszczelke pod glowica, sprawdz czy ida z chlodnicy babelki powietrza, czy puchna weze gumowe

ja nauczony na swoim przypadku radze ci zeby tez sprawdzic chlodnice – u mnie byla zakamieniona i zadne plukanki nie pomogly, kupile nowa za ok 400 zl i po problemie, a wczesniej byla wymiana uszczelki – niepotrzebna – ale to juz inne bajka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Enduro » 10 lip 2012, 12:29

Hubix napisał(a):Skoro Ci ubywa płynu to pewnie uszczelka pod głowicą. Wątpie aby silnik miał aż taką temp, żeby tak szybko Ci płyn parował.

to pewnie jest ten powyzszy problem i przy jej wymianie nalezy sprawdzic glowice..absolutnie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tubo » 17 lip 2012, 13:52

Witam.

Byłem dziś u mechanika i CO2 wydostaje sie niestety z chłodnicy. Według niego czeka mnie zatem wymiana uszczelki pod głowica.
Nie wiem jeszcze jkai to dokładnie koszt ,bo ma mi pozniej przedstawic kosztorys..Ile według was powinno to kosztowac?

pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2011, 15:52
Posty: 7
Skąd: gdańsk
Auto: mazda 6 MZR -CD 2.0 136KM 03R

Postprzez miazga91 » 25 paź 2012, 20:50

Odkopuję przy okazji przewalania forum ponieważ teraz mam taki sam problem z M6...
Komplet uszczelek 300-350zł + robota ok 300 zł pewnie (dodatkowo jeszcze sprawdzenie głowicy i jej planowanie)
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez smile » 25 paź 2012, 22:16

miazga91 napisał(a):Komplet uszczelek 300-350zł

Za tyle nie kupisz oryginalnej uszczelki pod głowicę, a innej nie ma sensu montować... chyba, że chcesz sprzedać auto zanim będziesz musiał je zrobić ponownie..............
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 26 paź 2012, 09:57

kpl. uszczelek ory (zamienniki) ok. 600złociszy kosztuje...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 26 paź 2012, 10:17

Uszczelka pod głowicę może być ELRING :) pozostałe uszczelniacze polecam OE MAZDA – zamienniki ciekną. 300-350PLN, trochę za mały budżet – zalezy jeszcze od tego czy skupiamy się na uszczelniaczach wałka/wału uszczelce głowicy pokrywy zaworów czy jeszcze na uszczelnieniach przewodów wtryskowych albo od góry w pokrywie okrągłych na wtrysk....
do tego kilka gramów silikonu i robi się nieco większa suma.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 26 paź 2012, 10:37

smile napisał(a):
miazga91 napisał(a):Komplet uszczelek 300-350zł

Za tyle nie kupisz oryginalnej uszczelki pod głowicę, a innej nie ma sensu montować... chyba, że chcesz sprzedać auto zanim będziesz musiał je zrobić ponownie..............

co do glowicy to polecam erlinga, ktory jest na prawde warty polecenia i korzystny w cenie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez miazga91 » 27 paź 2012, 17:01

Komplet uszczelek (pod głowicę, dolot i gdzieś tam jeszcze) Elringa 390zł w Inter Carsie.
Pod samą głowicę Elring od 160-200zł.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6