Mazda 6 2.0 CiTD `02 metaliczny stukot silnika

Postprzez dake » 29 wrz 2011, 18:47

WItam,
podczas jazdy slychac glosny metaliczny stukot lub terkot silnika. Im wiecej gazu/wieksze obroty tym glosniek stukocze ( slyszalem cos takiego w GTA 1 i 2, jak sie fura miala juz ku koncowi ;] ). Nie dymi, smok wyczyszczony, wtryski sprawdzone. Pomocy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 18:35
Posty: 12

Postprzez bieski » 29 wrz 2011, 18:51

Nagraj to, bo tak to ciezko powiedzieć.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Neonixos666 » 29 wrz 2011, 19:51

Temat o takich stukach już istnieje i proszę tam zamieścić swój opis problemu. Temat zamykam. proszę o przeczytaniu regulaminu forum oraz polecam poradnik diesla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez s i w y » 30 wrz 2011, 22:20

kolego opisz dokładnie swój problem, najlepiej daj nagranie jakieś. U mnie było słychać akurat metaliczny dźwięk jak wywalało mi stare podkładki pod wtryskami, te kwiatuszki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez mikolaj » 2 paź 2011, 00:47

Koledzy co wy pleciecie,
nic kolega niech nie opisuje, najlepiej nie włącza silnika wogóle, tylko laweta –> mechanik –> miska olejowa –> oby to nie była panewka..
poza tym jak napisał Neonixos666 rozwiązanie było już na forum wałkowane...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Enduro » 20 paź 2011, 21:34

te stuki mogą być spowodowane kilkoma innymi uszkodzeniami
może rzeczywiście nagranie coś nam powie!
P.S.
ale najlepszym testem jest "danie w pedał gazu" tak do 3-4tys obr/min i potem odpuszczenie,
wtedy należy wsłuchać sie, czy po cofnięciu pedału gazu, dalej stuka !?
jesli tak, to raczej bez demontazu silnika usterki sie nie usunie..!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dake » 25 paź 2012, 19:04

problem tylko przy wcisnietym pedale gazu, jak puszczam to automatycznie przestaje. Dodatkowo jak silnik sie nagrzeje to stukot ustaje. To napewno tez nie sa panewki bo juz kiedys to przerabialem ;) Wymienilem vacum pompke ale nie pomoglo (i tak ja musialem wymienic)

Dopisano 25 paź 2012, 19:05:

przeszukalem forum ale albo zle szukam albo posty ktore znalazlem nie rozwiazaly mojego problemu.

Dopisano 25 paź 2012, 20:22:

Terkotanie wystepuje tak w okolicach 2tys obrotow jak wcisne gaz w podloge to od ok 2,7 tys terkot ustaje, jak trzymam wcisniety gaz na tyle zeby podtrzymac predkosc to nie terkocze ale jak wcisne troche dalej zeby przyspieszyc to wtedy terkocze. Jak sie silnik rozgrzeje (tzn po jakichs 10min) terkotanie ustaje calkowicie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 18:35
Posty: 12

Postprzez Enduro » 25 paź 2012, 21:31

dake napisał(a):problem tylko przy wcisnietym pedale gazu, jak puszczam to automatycznie przestaje. ...

czyli jak dla mnie to ma to bezposredni związek z wtryskiem paliwa.
E.
Ostatnio edytowano 1 lis 2012, 11:42 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dake » 25 paź 2012, 23:12

regulacja zaworow, kalibracja wtryskow, wymiana podkladek ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2011, 18:35
Posty: 12

Postprzez Nimrod-PW » 25 paź 2012, 23:25

problem tylko przy wcisnietym pedale gazu, jak puszczam to automatycznie przestaje. Dodatkowo jak silnik sie nagrzeje to stukot ustaje. To napewno tez nie sa panewki bo juz kiedys to przerabialem ;) Wymienilem vacum pompke ale nie pomoglo (i tak ja musialem wymienic)

Mam identycznie i też mnie to wkurza, wtryski skalibrowane silnik po remoncie pompa vaccum wymieniona i jak zimny to terkocze jak go przycisnę jak się nagrzeje cisza i spokój. Może to dwumasa albo sprzęgło, nie długo wymienię to zobaczymy.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Enduro » 26 paź 2012, 10:43

Nimrod-PW napisał(a):...jak zimny to terkocze jak go przycisnę jak się nagrzeje cisza i spokój. Może to dwumasa albo sprzęgło, nie długo wymienię to zobaczymy.

nagrzanie silnika nie moze wygluszac stuku na 2M i jego podzespolach..
po nagrzaniu silnik generalnie silnik jest szczelniejszy m.in. poprzez rozszerzenie tlokow i podanie oleju na pierscienie itp..
P.S.
w mojej, hobbystycznej historii z silnikiem citd mazdy mialem przypadek stukania i
po bardzo wielu eksperymentach i poszukiwaniach, okazalo sie ze jeden tlok byl na jednej ze scianek tak przytary ze ten luz przy nawrocie w dolnej czesci silnika postukiwal o scianki boczne bloku.
No ale w waszym przypadku, jesli po puszczeniu pedalu gazu stukot zanika, to ten wariant mozna wykluczyc..w 100%
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Nimrod-PW » 26 paź 2012, 12:55

po bardzo wielu eksperymentach i poszukiwaniach, okazalo sie ze jeden tlok byl na jednej ze scianek tak przytary ze ten luz przy nawrocie w dolnej czesci silnika postukiwal o scianki boczne bloku
raczej wykluczam taką możliwość ponieważ miałem robiony silnik po przytarciu na pierwszym cylindrze (wymiana tłoka na nowy, wstawianie nowej gładzi itd.) i dużo wcześniej przed awarią terkotał i po naprawie tak samo. W trakcie naprawy został sprawdzony cały blok silnika i poza pierwszym cylindrem zero śladów. Podejrzewam jeszcze egr może to on bo mam małą nieszczelność przy nim i lekko okopcone.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Enduro » 27 paź 2012, 11:11

ok. czyli mechanicznie jest wsio w porządku
czyli pozostale elementy do sprawdzenia
Nimrod-PW napisał(a):...Podejrzewam jeszcze egr może to on bo mam małą nieszczelność przy nim i lekko okopcone.

no to go wymien, ja moge EGra tobie uzyczyc tak na eksperyment, a jesli okaze sie, ze to nie on jest sprawcą to mi go odeslesz, reszta przez PW.
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 1 lis 2012, 11:43 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Nimrod-PW » 30 paź 2012, 23:20

Dzięki za chęć pomocy ale na razie nie mam czasu na grzebanie w samochodzie oraz po drugie przy obecnych temperaturach czasem ten dziwny dźwięk nie występuje, także wstrzymam się jak by co to się jeszcze odezwę.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6