błąd P0488

Postprzez grgorio » 24 paź 2012, 21:49

Tak dzieki juz ta procedure przerobiłem kazdy kabelek sprawdzony i znaleziony w PCM ,zastanawiam sie czy fap moze miec jakis wpływ sam. ma moc przyspieszenie wrecz idealnie pracuje, przebeg 115 tys km

Dopisano 24 paź 2012, 22:11:

Sprawdze jutro jeszcze raz okablowanie tych przepustnic bardziej koncentrowałem sie na zaworze egr jutro działam...
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM

Postprzez akostarek » 24 paź 2012, 22:16

niestety nie wiem tylko której wersji przepustnicy tyczy się ta instrukcja, ale chyba tej bardziej rozbudowanej z bypassem IC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez grgorio » 24 paź 2012, 22:35

ja wiem o ktyra chodzio tą do duzego obiegu ta od wejscia inercoolra , po sciagnieciu wtyczki pokazuja sie cały czas te same błędy plus dodatkowo jeden że obwód został przerwany, dziwi mnie fakt że podmieniłem dzis cały korpus z tymi przepustnicami , zostalo jescze sprawdzic okablowanie tego nie zrobiłem przyznaje z tej instrukcji wynika że ważny jest pin w 247 w pcm musze to przetłumaczyc i sprawdzic jutro ...
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM

Postprzez kamil198921 » 25 paź 2012, 13:11

akostarek napisał(a):Masz samochód z 2006, jest po lifcie ? czy przed ? Z tego co pamiętam to są tam dwie różne przepustnice.
Co może być nie tak ? Może być zapaplana olejem (w zasadzie osadem) z odmy, może być problem z krokowym, może być problem z czujnikiem położenia, może być problem z wtyczką / przewodami. Więcej mi do głowy nie przychodzi ;) po wykasowaniu silnik chodzi dziwnie bo jest problem z dozowaniem powietrza. Jak zaliczy błąd to pewnie stara się otworzyć przepustnicę i działa jak ta lala. Na forum jest też chyba jakaś fotorelacja z przepustnicą, poszperaj.


Tak jest z 2006 roku jest to samochod juz po lifcie. przepustnica byla czyszczona przez mechanika i dalej taki blad wyskakuje ale z tego co mi wiadomo to nie odkrecal tej klapki i nie wymieniał simeringu co jest w przepustnicy jak pokazuja fotorelacja ktora zasugerowałes. to w takim razie trzeba tak zrobic jak pokazuje fotorelacja i moze wtedy zniknie problem <co?>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 18:36
Posty: 29
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006

Postprzez grgorio » 25 paź 2012, 14:37

Problem rozwiązany egr był uszkodzony po podmianie dalej były błedy- kasowanie launchem kasowało na chwilę – pomogło kasowanie serwisówką forda , czyszczenie błedów w pamieci i jeszcze jedna opcja kturą udało sie przeprowadzić to restowanie przepustnicy.
Nie wiem co pomogło konkretnie , cięzko było sie wbic w PCM przez forda program ale nic na dzien dzisiejszy spokuj , zobaczymy co bedzie narazie zero błedów nawet po potpięciu launcha.... <jupi>

Dopisano 25 paź 2012, 14:45:

A co do tej instrukcji do sprawdzanie tej przepustnicy to nic mi sie nie pokrywało , myslę że ona dotyczy sam. bez fap z jedna przepustnicą ,tak to wywniskowałem nie wiem czy dobrze ale piny nie odpwiadały tym podanym w instrukcji..
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM

Postprzez akostarek » 25 paź 2012, 18:39

nie ma fap = nie ma przepustnicy :) no chyba, że silnik 90KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez grgorio » 25 paź 2012, 21:24

Jest fap sa dwie przepystnice silnik diesel 109 kM kolego
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM

Postprzez akostarek » 25 paź 2012, 21:54

kolego nie chcę się kłócić, ale na pewno wsadzali raz przepustnicę z dodatkowym bypassem IC ("podwójną"), raz samą przepustnicę – możliwe, że sama była tylko w wersjach 90 KM – nie wiem tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez grgorio » 25 paź 2012, 23:02

Myślę że tak skoro ja mam fap i dwie przepustnice załączone kilka postów wyrzej.... <czytaj>
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM

Postprzez kamil198921 » 14 maja 2013, 19:42

witam. w sprawie tego bledu pisze, wymieniłem przepustnice na nowa( bo niby byla wadliwa) i po wymianie dalej swieci mi ten bład P0488;/ jak myslicie co moze byc przyczyna tego błedu?? EGR moze wywalac taki bład??? jak sadzicie bo juz nie mam pomysłu na ten błąd. kable byly spawdzane i ok.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 18:36
Posty: 29
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006

Postprzez basior133 » 18 maja 2013, 16:33

Witam
Własnie skonczylem przeszukiwac forum ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moj problem...
Moj problem jest nastepujacy;
Zapaliła mi sie w aucie (mazda 3 1.6 diesel 2005r 200tys) kontrolka awarii silnika po czym auto straciło moc..maksymalne obroty na jakie wchodzilo auto to 3000 i nic wiecej ,,po kosultacji z mechanikiem stwierdzil ze to turbina...ok...tubina wrocila z regeneracji została zamontowana w aucie i ...i cooo dalej NIC problem nie znika.Dzisiaj przyjechal koles z kompem skasował blad i cos tam jeszcze sie ,,bawil''... Jazda probna---wszystko ok auto chodzi,wiec koles z kompem sie zawinoł...A ja pojechałem do domu ...... W POLOWIE DO DOMU PROBLEM POWROCIŁ JAK JEB..... BUMERANG...MIAL KTOS PODOBNY PROBLEM???????????????????
basior133
 

Postprzez Neonixos666 » 18 maja 2013, 16:43

skasowałeś mechanika za debilną diagnozę przez którą poniosłeś koszty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez basior133 » 18 maja 2013, 20:48

no nie skasowalem go
basior133
 

Postprzez SiN4don » 22 maja 2013, 22:01

To niech następnym razem nie "bawi się" kompem. Zapisz kod błędu jaki Ci wyskoczy i daj info na forum. Będziemy radzić dalej.
Póki co wróżysz z fusów. I zmień mechanika.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez lukaszm » 22 maja 2013, 22:56

Panowie bez wulgaryzmów mi tutaj. Poprawcie szybko posty. Czas 24h inaczej polecą do kosza. W sprawie opinii o tym mechaniku podyskutujcie sobie na PW.

Pozdrawiam lukaszm – Moderator działu BK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323